خدمات نصب و راه اندازی شبکه در پونک

خدمات نصب و راه اندازی شبکه در پونک

بعضی وقتها موقع راه اندازی شبکه خانگی یا شبکه بزرگ و کوچک تجاری برای نخستین بار با اشکالات زیادی  رو به رو خواهید شد. خیلی از این اشکالات به آسانی برطرف خواهند شد. ولی به شرط آن که قبلا با روش درست کردن آن آشنا شده باشید. و در وصرت نیاز می توانید از خدمات نصب، راه اندازی شبکه در شرکت رایان پشتیبان بهره مند شوید.

خدمات نصب، راه اندازی و نگهداری شبکه در پونک

در این جا چند مرحله مهم در عیب یابی و چندین ابزار موجود برای پیدا کردن مشکلات را برای شما خواهیم گفت:

اتصال پذیری

احتمالا بدیهی به نظر بیاید، ولی در اولین قدم می بایست تعیین کنید که آیا تمامی کامپیوترها، سرویس دهنده ها، چاپگرها و سایر دستگاه های متصل به شبکه می توانند با همدیگر ارتباط داشته باشند یا خیر. برای این منظور، در شبکه باسیم می بایست اطمینان حاصل کنید که بین هر سیستم و هاب یا سوییچ مرکزی یک کابل ارتباطی مطمئنی داشته و به ترتیب درستی متصل داده باشند، به دلیل اینکه در صورت وجود ۲ نوع کابل شبکه گوناگون،اتصال نادرست مشکل ساز خواهد شد.

کابل های مدرن UTP

این گونه کابل ها اتصال دهنده هایی دارند که در هر ۲ انتها به همدیگر اتصال داده می شوند. در خود این اتصال دهنده ها، بسیاری سیم مجزا می باشد که احتمال داررد به همان پین های اتصالی در همان انتها متصل باشند یا به شکل ضربدری اتصال پیدا کنند. کابل های مستقیم، یک کامپیوتر شخصی، سرویس دهنده یا سایر وسیله ها شبکه را به وهاب یا سویچ اتصال می دهند.
کابل های ضربدری،اتصال ۲ کامپیوتر شخصی به همدیگر را ممکن می سازند و در اتصال سریالی یک هاب یا سو ییچ به هاب یا سوییچ دیگر کاربرد دارند. بهره گیری اشتباه از کابل ها باعث می شود سیگنال ها به انتها نرسد. چنان چه  به ترتیب رنگ های متصل یک کابل اطمینان نداشته باشید، آسان ترین راه وصل شدن کابل مذکور و بعد بررسی LED اتصال در آداپتور یا انتهای سوییچ می باشد.

اکثر کابل ها یک LED کوچک سبز رنگ دارند که در صورت ایجاد ارتیاط، به طور معمول پیش از روشن شدن دستگاه،روشن خواهد. در برخی کابل ها این دیود نوری به ۲ رنگ زرد یا نارنجی در می آید تا اتصال ۱۰۰ مگابایت در ثانیه یا گیگابایت باشد ولی در صورتی که هیچ نوری به چشم نخورد، اطمینان داشته باشید که کابل نادرستی را به کار برده اید. در این صورت چاره ی کار عوض کردن کابل می باشد، هر چند در بعضی از سوییچ ها، دکمه هایی در کنار پورت های خاص وجود دارد که امکان استفاده از یک کابل مستقیم برای ایجاد اتصال با هاب یا سوییچ دیگر را فراهم می سازد. بعضی از تازه ترین سوییچ ها می توانند به شکل اتوماتیک کابل های مورد استفاده را بررسی نمایند و از داخل ترتیب رنگ های پورت را به صورت مناسب عوض کنند.

خدمات پشتیبانی شبکه:

چرا بعضی از مدیران یک شرکت حرفه ای را برای خدمات پشتیبانی شبکه انتخاب کنند؟ آیا می دانستید حدود ۴۵ ٪ مدیران سازمان ها از این که با یک کارمند IT قرارداد پشتیبانی شبکه امضا نموده اند پشیمان می باشند؟ مواردی مانند نداشتن تعهد ، مرخصی های زیاد و ناگهانی ، نداشتن تخصص و تجربه کافی و غیره رایج ترین چالش هایی می باشند که مدیران سازمان ها با کارمند شبکه خود دارند! یک بار برای همیشه ، پشتیبانی شبکه سازمان خود را به یک شرکت متعهد بسپارید و با خیالی آسوده به کسب و کار خود بپردازید. شبکه سازمان به وسیله ی یک گروه حرفه ای و باتجربه ، مرتب کنترل و نظارت میشود و کوچکترین مشکلات فنی و امنیتی نیز از چشمان متخصصان شرکت خدمات پشتیبانی شبکه دور نمی ماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.