شرح خدمات پشتیبانی شبکه

شرح خدمات پشتیبانی از شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه بر نگهداری و مدیریت شبکه تجاری موجود تمرکز دارند.

این سرویس‌ها می‌توانند شامل نظارت از راه دور، عیب یابی شبکه، به روزرسانی برنامه‌ها و سیستم عامل‌های مورد نیاز شبکه، نصب آنتی ویروس‌های کاربردی، اتصال شبکه و غیره باشند.

هدف از پشتیبانی شبکه این است که اطمینان حاصل کنید که شبکه شما دائماً در بالاترین عملکرد خود در حال اجرا قرار دارد.

 

تعریف شبکه‌ی کامپیوتری

ما می‌توانیم یک شبکه کامپیوتری را به عنوان یک ارکستر الکترونیکی متشکل از اجزای مورد نیاز سازمان تعریف کنیم که از آن برای اشتراک گذاری، ذخیره و پردازش اطلاعات، ارائه خدمات و انجام کارهای شرکت استفاده می‌کنیم.

هر شبکه از اجزای گوناگونی تشکیل شده که همگی درباره‌ی آن‌ها اطلاع دارید. این اجزا شامل سرورها، دستگاه‌های ذخیره سازی، سوئیچ‌ها، دیوارهای آتش، روترها، چاپگرها و رایانه‌های رومیزی میشود.
علاوه بر این موارد اجزای دیگری در شبکه وجود دارند که اکثر افراد از وجود آن‌ها بی‌خبرند و یا نمی‌دانند چه نقشی در شبکه ایفا می‌کنند. دستگاه‌های نمابر، ماشین‌های پستی، ماشین‌های تولید رباتیک، سیستم‌های گرمایشی و تهویه‌ی مطبوع، سیستم‌های روشنایی، سیستم‌های امنیتی و حتی مواردی مانند سیستم‌های تفریحی، یخچال، توستر و قهوه سازها همگی در یک شبکه جای داده میشوند تا آنگونه که لازم است اجزای سازمان را با هم یکپارچه کنند و کاری را که از آنها خواسته میشود برایمان انجام دهند و درنهایت زندگی ما را آسان‌تر کنند.

 

خدمات پشتیبانی از شبکه به قرار زیر می‌باشند:

  • برنامه ریزی، طراحی و معماری شبکه
  • نصب شبکه و تنظیم عملکرد
  • نصب کابل، سوئیچ و روتر
  • نصب سرور، مجازی سازی و یا ارتباط از راه دور
  • پشتیبان گیری برنامه ریزی شده و از راه دور
  • ارزیابی و اجرای اقدامات امنیتی
  • تعمیر و نگهداری شبکه و سرور

 

فناوری مورد استفاده در شبکه‌های کامپیوتری

در شبکه چندین روش برای اتصال و یکپارچگی اجزا وجود دارد. در روش‌های سنتی و قدیمی معمولا ارتباط دستگاه‌ها از طریق سیم‌های مسی برقرار می‌شدند اما امروزه اغلب شرکت‌های خدماتی پشتیبانی مدرن مانند شرکت رایان پشتیبان که کار راه اندازی و اجرای شبکه را به عهده دارند، دستگاه‌ها را از طریق نور و با استفاده از کابل فیبر نوری و سیگنال‌های مادون قرمز یا به صورت بی‌سیم و از راه سیگنال‌های رادیویی و بلوتوث و حتی ماهواره‌ها به هم متصل می‌کنند.

 

خدمات متخصصان شرکت رایان پشتیبان

متخصصان پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری شرکت رایان پشتیبان که به آنها متخصصان پشتیبانی فنی نیز گفته میشود، افرادی هستند که وظایف ذکر شده را به نحو احسن انجام می‌دهند. آنها مشکلات شبکه‌ای را تجزیه و تحلیل، عیب یابی و ارزیابی می‌کنند و نقش مهمی در تعمیر و نگهداری معمول شبکه‌های سازمان مانند بکاپ گیری از پرونده‌ها و به روزرسانی سیستم‌ها دارند.
یک متخصص پشتیبانی شبکه ممکن است بخشی از تیم پشتیبانی IT داخلی سازمان باشد یا به عنوان بخشی از کارکنان پشتیبانی فنی ارائه دهنده فناوری شبکه شخص ثالث خدمات ارائه دهد. رایان پشتیبان همیشه آماده است تا از ابتکارات فناوری اطلاعات سازمان شما پشتیبانی کند.

 

 ضرورت کمک گرفتن از خدمات شرکت‌های پشتیبانی

شاید با خود بگویید مایی که در سازمان حضور داریم چرا خودمان مدیریت شبکه را به عهده نگیریم. جواب شما را با یک مثال خیلی ساده می‌دهم. بیشتر ما رانندگی می‌کنیم اما درک درستی از چگونگی عملکرد اتومبیل نداریم و زمانی که اتومبیل دچار مشکل یا سانحه‌ای میشود فورا آن را نزد یک مکانیک یا تعمیرکار مورد اعتماد میبریم. شبکه هم همینطور است. هنگامی که خطایی در شبکه روی می‌دهد لازم است آن را به یک شرکت پشتیبان شبکه بسپریم تا با استفاده از دانش و تخصص آن را رفع کند چراکه با دستکاری‌های ناآگاهانه تنها مشکل را حادتر می‌کنیم.

هدف اکثر شرکت‌های پشتیبانی خدمت به مردم و هموار کردن راه سازمان‌هاست. ما معتقدیم همه‌ی افراد باهوش هستند اما هر کس در یک زمینه‌ی بخصوص مهارت و تخصص دارد و چه خوب است انسان‌ها به دور از تعصب، از یکدیگر کمک بگیرند. وظیفه‌ی شرکت‌های پشتیبانی از شبکه این است که توصیف دقیقی از مشکل را بدست آورند، با دقت آن را بررسی کنند و در نهایت بهترین راه حل ممکن را ارائه دهند.

 

امنیت شبکه کامپیوتری

از زمان وجود رایانه‌ها، امنیت شبکه موضوع مهمی بوده است، اما با پیشرفت تکنولوژی و ازدیاد خرابکاران اینترنتی اهمیت امنیت بسیار بیشتر از گذشته شده است. شرکت رایان پشتیبان تامین امنیت را نخستین اولویت در برنامه ریزی و حفظ شبکه می‌داند چراکه داده‌ها همواره در خطر دستبرد قرار دارند و آنها را میتوان با USB ، CD و تلفن‌های هوشمند به سرقت برد. همچنین میتوان آن‌ها را از طریق ایمیل و روشهای از راه دور ارسال کرد.

بنابراین محافظت از شبکه امری بسیار مهم است تا اطلاعات محرمانه و خصوصی شرکت مورد سوءاستفاده قرار نگیرد. برخی از شرکت‌ها برای تامین امنیت شبکه‌ تنها به فایروال‌ها اکتفا می‌کنند. فایروال‌ها با اینکه برای شبکه مهم هستند، اما کافی نیستند. آنها فقط ترافیکی را که به آنها می‌گویید متوقف می‌کنند. تامین امنیت همانند یک جنگ سرد است و مدام در حال پیشرفت و تشدید است. هرچه تجهیزات و برنامه‌های شما قدیمی‌تر باشد، احتمال شکست بیشتر است چراکه با روشهای زیادی در معرض خطر قرار میگیرد. هر روز که میگذرد به مهاجم فرصت بیشتری می‌دهد تا مشخصات نوع سخت افزار و نرم افزاری را که از آن استفاده می‌کنید مطالعه کرده و نقاط ضعف آن را بیابید. به همین دلیل است که به روز رسانی سخت افزاری و نرم افزاری قدیمی از اهمیت حیاتی برخوردار است.

 

چرا رایان پشتیبان؟

چرا بهتر است از شرکت رایان پشتیبان برای دریافت خدمات پشتیبانی کمک بگیریم؟

  • توانایی همکاری با سازمان های بزرگ و کوچک
  • تشخیص سریع مشکلات شبکه و عملکرد آن
  • نظارت بر اجرای کامل سیاستهای امنیتی شبکه توسط واحد پشتیبانی، کاربران شبکه، مدیران و کارشناسان ادارات و طراحان امنیت شبکه
  • شناسایی خطاهای زیرساخت
  • شناسایی خرابی ها و رفع آن
  • انتخاب ابزارهای مناسب جهت محافظت فیزیکی از تجهیزات و منابع شبکه در مقابل حوادث فیزیکی و دسترسی‌های غیرمجاز
  • تشخیص ضرورت و پیشنهاد بازنگری و اصلاح سیاستهای امنیتی شبکه
  • نصب و آزمایش از راه دور
  • مونیتورینگ وضعیت شبکه
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته و شبانه روزی
  • حل مسائل و مشکلات در محل، تلفنی و ریموت
  • پشتیبانی از تجهیزات و امکانات جانبی
  • کنترل تجهیزات در حوزه وظایف نظیر سوئیچ, روتر, سرور, فایروال
  • ۱۳ سال تجربه کاری موفق

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.