لیست خدمات شبکه

لیست خدمات شبکه

ممکن است همه‌ ی شما تا حد زیادی با تعریف شبکه آشنایی داشته باشید و از تاثیر فوق العاده‌ی آن بر عملکرد یک سازمان آگاه باشید. در این مطلب ما نگاهی به لیست خدمات شبکه خواهیم انداخت و به بیشتر سوالات متداول شما در ارتباط با شبکه و خدمات آن و همچنین با مفاهیم و تعاریف مرتبط با شبکه پاسخ خواهیم داد.

بنابراین خواندن این مطلب برای دوستداران این عرصه و کسانی خودشان مدیر و مسئول یک کسب و کار هستند خالی از لطف نخواهد بود.

انواع خدمات شبکه کدامند؟

چهار نوع خدمات شبکه وجود دارد: مدیریت کاربر، ایمیل، چاپ و مدیریت سیستم. در یک محیط شبکه‌ای، دسکتاپ‌ها به عنوان رایانه‌های مشتری یا ایستگاه‌های کاری شناخته می‌شوند.
شبکه‌ها به دو نوع LAN (شبکه محلی) یا WAN (شبکه گسترده) تقسیم می‌شوند که اصطلاحات عمومی هستند که به دو نوع اصلی مهم از شبکه‌ها اشاره می‌کنند.

لیست برخی از خدمات شبکه عبارتند از:

  • خدمات دایرکتوری
  • پست الکترونیک یا ایمیل
  • اشتراک گذاری فایل
  • پیام رسانی فوری
  • خدمات آنلاین
  • چاپ
  • سرور فایل
  • صدا از طریق IP
  • تامین امنیت دیتا
  • و ..

منظور از سرویس شبکه چیست؟

سرویس شبکه قابلیتی‌ست که عملیات شبکه را تسهیل می‌کند. معمولاً توسط یک سرور (که می‌تواند یک یا چند سرویس را اجرا کند) بر اساس پروتکل‌های شبکه در حال اجرا در لایه برنامه در مدل Open Systems Interconnection (OSI) شبکه ارائه می‌شود.

محبوب‌ترین سرویس شبکه کدام است؟

پست الکترونیکی (ایمیل) محبوب‌ترین و پرکاربردترین سرویس شبکه است.

اهمیت خدمات شبکه چیست؟

یک شرکت خدمات شبکه کامپیوتری می‌تواند به شما در تعیین امکان سنجی و هزینه سیم کشی سیستم کمک کند. شبکه‌های بی سیم رایج هستند زیرا راحتی بیشتری را ارائه می‌دهند. خدمات رایانه‌ای برای یک شبکه بی‌سیم شامل جنبه‌ای از امنیت برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شما است.

مدل سرویس شبکه چیست؟


مدل سرویس شبکه، ویژگی‌های انتقال داده‌ها را بین یک «لبه» شبکه و دیگری، یعنی بین سیستم‌های پایانی ارسال و دریافت، تعریف می‌کند. سرویس شبکه فقط دستگاه‌های شبکه را بالا می‌آورد و مدیر شبکه در واقع آنها را روی دسکتاپ مدیریت می‌کند.

لیست خدمات شبکه‌ای که با استفاده از اینترنت ارائه میشود کدامند؟

برخی از خدمات اینترنتی رایج در شبکه عبارتند از:

  • خدمات ارتباطی
  • خدمات بازیابی اطلاعات
  • انتقال فایل
  • خدمات وب جهانی
  • خدمات وب
  • خدمات دایرکتوری
  • پیکربندی خودکار آدرس شبکه
  • خدمات مدیریت شبکه

نمونه خدمات شبکه چیست؟

برخی از نمونه‌های خدمات شبکه عبارتند از NTP، DNS، DHCP، VoIP، فایل و فهرست، اشتراک‌گذاری سخت‌افزار، ایمیل و میزبانی وب‌سایت.

خدمات شبکه در لینوکس چیست؟

سرویس‌های شبکه در لینوکس به عنوان گروهی از برنامه‌ها تعریف می‌شوند که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و فعالیت‌های مبتنی بر شبکه را فعال می‌کنند، مانند اتصال به اینترنت، انتقال فایل‌ها و غیره.
سیستم‌های لینوکس انواع سرویس‌های سیستمی (مانند مدیریت فرآیند، ورود به سیستم، syslog، cron و غیره) را ارائه می‌دهند. از نظر فنی، یک سرویس یک فرآیند یا گروهی از فرآیندها (که معمولاً به عنوان دیمون شناخته می‌شوند) است که به طور مداوم در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و منتظر اجازه ورود و ارتباط با کلاینت‌ها هستند.

سرویس شبکه سخت افزاری چیست؟

به فرآیند تأمین داده و اطلاعات از طریق پیوند دادن گروهی از شبکه‌ها با استفاده از سخت افزارهایی مانند سوئیچ‌ها، هاب‌ها، دروازه‌ها، نقاط دسترسی، کارت‌های رابط شبکه، کابل‌های شبکه اشاره دارد.

آیا TCP یک سرویس شبکه است؟

خدمات شبکه TCP به طرز قابل توجهی مقرون به صرفه و انعطاف پذیر هستند و توانایی اجرای خدمات نسبتا فوری را ارائه می‌دهند.

خدمات اصلی شبکه کدامند؟

خدمات شبکه شامل آدرس دهی IP، سیستم نام دامنه (DNS)، سرویس ایمیل دامنه اولیه، دسترسی به اینترنت، فیلتر کردن محتوای وب، محصولات امنیتی مانند فایروال، خاتمه VPN و سیستم‌های جلوگیری از نفوذ (IPS) و ابزارها و کارکنان لازم برای پشتیبانی از این خدمات است.

کاربر سرویس شبکه چیست؟

حساب NetworkService یک حساب محلی از پیش تعریف شده است که توسط مدیر کنترل سرویس استفاده می شود. سرویسی که در زمینه حساب NetworkService اجرا میشود، اعتبار رایانه را به سرورهای راه دور ارائه می‌دهد. به طور پیش فرض، رمز راه دور حاوی SID برای گروه‌های Everyone و Authenticated Users است.

پروتکل‌های شبکه چیست؟

پروتکل شبکه مجموعه‌ای از قوانین است که تعیین می‌کند چگونه داده‌ها بین دستگاه‌های مختلف در یک شبکه منتقل میشود. در اصل، این امکان را به دستگاه‌های متصل می‌دهد تا بدون توجه به هر گونه تفاوت در فرآیندهای داخلی، ساختار یا طراحی، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

خدمات مدیریت شبکه چیست؟

خدمات مدیریت شبکه به طور کلی شامل انواع خدمات فردی است که برای یک کسب و کار ارائه می‌شود. این خدمات می‌تواند شامل تعمیر و نگهداری شبکه، نظارت بر دستگاه‌های شبکه متصل، گزارش وضعیت ماهانه، ارتقا و مدیریت کاربر باشد.

انواع مختلفی از خدمات ارائه شده در لایه شبکه چیست؟

ارسال بسته شامل مسیریابی از طریق روترها و مدیریت کیفیت خدمات توسط لایه شبکه انجام می‌شود. ماهیت خدمات لایه انتقال در سمت میزبان خدمات ارائه شده توسط لایه شبکه را دریافت می کند.

کدام لایه خدمات شبکه را به کاربر ارائه می‌دهد؟

لایه برنامه به هیچ لایه OSI دیگری خدمات ارائه نمی‌دهد. در عوض، خدمات شبکه را به برنامه‌های کاربردی کاربر ارائه می‌دهد.

کدام نوع سرویس لایه شبکه در اینترنت استفاده میشود؟

در مدل ۷ لایه OSI، لایه شبکه لایه ۳ است. پروتکل اینترنت (IP) یکی از پروتکل‌های اصلی مورد استفاده در این لایه به همراه چندین پروتکل دیگر برای مسیریابی، تست و رمزگذاری است.

سرویس مبتنی بر اینترنت چیست؟

برای توصیف فعالیت‌هایی که با استفاده از اینترنت انجام میشود استفاده میشود. قطعا هزینه راه اندازی یک بانک اطلاعاتی مبتنی بر اینترنت بسیار کمتر از هزینه اجرای یک بانک معمولی است.

اینترنت و خدمات اینترنت چیست؟

اینترنت که گاهی اوقات «شبکه» نیز نامیده می‌شود، یک سیستم جهانی از شبکه‌های رایانه‌ای است. شبکه‌ای از شبکه‌هایی که در آن کاربران در هر رایانه می‌توانند در صورت داشتن مجوز، اطلاعات را از هر رایانه دیگری دریافت کنند و مستقیماً با کاربران صحبت کنند.
اینترنت شبکه وسیعی است که کامپیوترها را در سراسر جهان به هم متصل می‌کند. از طریق اینترنت، افراد می‌توانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند و از هر نقطه با اتصال به اینترنت ارتباط برقرار کنند.

خدمات شبکه اصلی چیست؟

خدمات شبکه پایه محکمی برای ایجاد شبکه‌های ایمن و سازگار است. همه چیز در شبکه شما به خدمات شبکه اصلی مانند DDI (مدیریت آدرس DNS، DHCP و IP) و NTP وابسته است. این خدمات اغلب نامرئی هستند، اما بدون آنها شبکه و تجارت شما متوقف میشود.

لیست خدمات جامع شبکه توسط رایان پشتیبان

ما با برخی از بزرگترین شرکت‌ها کار کرده‌ایم و از این تجربه برای سفارشی‌ سازی خدمات شبکه با نیازهای کسب‌ و کار شما استفاده خواهیم کرد.

خدمات شبکه ما عبارتند از:

  • مسیریابی و سوئیچینگ. استفاده از آخرین تکنولوژی سیسکو از VLANها برای جداسازی مناسب ترافیک شبکه خود استفاده کنید.
  • لوازم امنیتی و فایروال‌ها. امنیت در حال تبدیل شدن به یک مرکز تمرکز برای همه صنایع است. رایان پشتیبان می‌تواند به مشتریان کمک کند تا وسایل امنیتی و فایروال‌هایی را انتخاب کنند که مناسب‌ترین نیازها، بودجه و اندازه شرکت شما هستند.
  • بهینه سازی WAN. تکنیک‌های مختلفی برای افزایش کارآمد انتقال داده در شبکه‌های گسترده (WAN) وجود دارد. رایان پشتیبان می‌تواند بهترین فناوری را برای خدمات شبکه شما تعیین کند.
  • Voice Over IP (VoIP) و ارتباطات یکپارچه. از بهترین راه حل برای ادغام خدمات بیدرنگ، سازمانی و ارتباطی برای کسب و کار خود استفاده کنید.
  • امنیت پروتکل اینترنت (IPSec)
  • SSL VPN
  • خدمات بی سیم. شبکه‌های داخلی و مهمان امن ایجاد کنید. شبکه‌های بی‌سیم چندگانه را به صورت مرکزی کنترل کنید.
  • مشاوره سیسکو. کارشناسان فناوری اطلاعات ما با فناوری‌های سیسکو تجربه دارند و می‌توانند تعیین کنند که کدام نوآوری می‌تواند برای شرکت شما مناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.