اجرای شبکه های کامپیوتری

رایان

پیاده سازی شبکه‌های کامپیوتری، از طراحی تا اجرا

شبکه کامپیوتری یک شرکت، ستون فقرات آن تجارت به حساب می‌آید زیرا تمام رایانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه در شرکت را به یکدیگر متصل می‌کند و به کارکنان اجازه می‌دهد با عملکرد بالاتری در سازمان کار کنند. این در صورتی صدق می‌کند که طراحی و تنظیم شبکه به درستی صورت گیرد.
اگر میخواهید بدانید چگونه طراحی و پیاده سازی یک شبکه‌ی موفق صورت می‌پذیرد، خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا اصول طراحی و اجرای زیرساخت شبکه را به خوبی درک کنید.

اجرای شبکه های کامپیوتری

آیا لازم است از شرکت‌های پشتیبانی شبکه برای راه اندازی شبکه‌ی شرکت خود استفاده کنیم؟

رایان

همه‌ی شبکه‌ها صرف نظر از اندازه‌شان، دارای الزامات بنیادی مشابه هستند. برای راه اندازی یک شبکه‌ی کامپیوتری موفق که به رشد تجارتتان منجر شود، بهتر است از یک شرکت خدماتی پشتیبانی باتجربه کمک بگیرید و پروژه طراحی شبکه را آغاز کنید تا نیازهای فعلی و آینده شرکت را شناسایی کنند. بدین صورت شما از یک شبکه‌ی کامپیوتری مجهز و متناسب با نیازهای مالی و فنی‌تان بهره مند می‌شوید.

شرکت خدماتی رایان پشتیبان شبکه‌هایی را طراحی می‌کند که عملکرد شرکت را افزایش می‌دهد. ما شبکه‌های جدید را پیاده سازی می‌کنیم و یا به حفظ و ارتقای شبکه‌های موجود کمک می‌کنیم تا این امکان را برای مدیران و کارمندان شرکت فراهم کنیم از هرجای سازمان به پرونده‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. رایان پشتیبان از یک شبکه ساده نظیر به نظیر گرفته تا یک شبکه کامل اداری راه حل‌های شگفت انگیزی برای شما درنظر دارد!

ما به طور مداوم شبکه‌های مشتریان خود را کنترل می‌کنیم تا قبل از بروز مشکلات، آنها را برطرف کنیم. تیم تکنسین ما اجزای کند یا خراب را (از ایمیل‌ها گرفته تا برنامه‌ها و سرورهای وب) بروزرسانی می‌کنند تا از سلامت کلی شبکه اطمینان حاصل کنند. همچنین در کاهش پیچیدگی، ناکارآمدی و انعطاف ناپذیری محیط شبکه اقداماتی اساسی انجام می‌دهند.

 

طراحی شبکه چیست؟

طراحی شبکه برای برنامه ریزی ساختار زیرساخت‌های فناوری اطلاعات شرکت بکار میرود که قبل از مرحله‌ی اجرا و پیاده سازی شبکه صورت می‌گیرد. طراحی شبکه شامل ارزیابی چگونگی اتصال همه عناصر شبکه مانند روترها، سوئیچ‌ها و سرورها، دسک تاپ‌ها، لپ تاپ‌ها و چاپگرها به یکدیگر با حداکثر کارآیی است.
طراحی شبکه وظیفه‌ای است که معمولاً توسط طراحان شبکه، مدیران فناوری اطلاعات و افراد تحصیل کرده در این زمینه اعمال میشود.

چرا قبل از پیاده سازی شبکه ابتدا باید آن را طراحی کرد؟

برای کمک به روند پیاده سازی فیزیکی شبکه ابتدا باید ساختار شبکه به عنوان نمودار ترسیم شود. این طراحی به عنوان راهنما و ابزاری برای مهندسان عمل می‌کند و اطلاعاتی را در مورد چگونگی عملکرد و اتصال کابل‌ها و لوازم شبکه در اختیارشان قرار می‌دهد.

مراحلی که برای طراحی یک شبکه‌ی موفق لازم است انجام شود؟

گام 1:

نیازهای مشاغل مشتریان خود را برای بهبود عملکرد و افزایش کارایی شرکت کشف کنید. بدین منظور با همکاران هر ناحیه از شرکت ملاقات کنید و نیازمندی‌هایشان را دریابید.

برخی از نیاز هایی که همکاران در مشورت کردن با آن ها به زبان می آورند واقعا میتواند در بسیاری از مواقع برای شما مفد باشد و باعث پیشرفت در روند کا ها شود و گره گشای کار شما باشد .

گام 3:

یک صفحه گسترده ایجاد کنید تا جزئیات مورد نیاز برای طراحی را در آن یادداشت کنید. اطلاعات جمع آوری شده باید شامل تعداد کاربران در هر مکان، نقش آنها، سیستم‌های خودکار مورد نیاز، کنترلگرهای منطقی، سرعت پورت LAN و انواع سخت افزار باشد.
عنوان ستون‌ها را به مکانهای فیزیکی و عنوان سطرها را برای کاربران (مثلا تعداد کل کاربران در هر سایت) و نوع طبقه بندی (مانند دفتر مهندسی و ساخت) لیست کنید.

گام 5:

نمودارهای فیزیکی و منطقی شبکه موجود خود را برای آگاهی از وضعیت فعلی جمع آوری کنید و از وضعیت روترها، سوئیچ‌ها، پهنای باند، تجهیزات شبکه، اطلاعات مربوط به برق و خنک سازی و استانداردهای فعلی کاملا مطلع شوید. برای طراحی منطقی بیش از یک ساختمان، آدرس IP مجازی و الزامات اتصال را بدست آورید.

گام 7:

تعداد پورت‌های سوئیچ LAN مورد نیاز تا 24 ماه آینده را برای هر مکان پیش بینی و تعیین کنید. در برخی مواقع حتی برای شرکت‌های کوچک یک یا چند کمد مخابراتی که قاب‌های توزیع متوسط ​​نامیده می‌شوند، در نظر گرفته میشود.
اگر فاصله اتاق کامپیوتر از حد مجاز کابل بیشتر باشد، قاب‌های توزیع متوسط کابل‌های مورد نیاز شبکه را تامین می‌کنند و همچنین به عنوان محل نصب سوئیچ‌های لایه دسترسی LAN بکار برده میشود که به عنوان درگاه‌های اتصال بی سیم، رایانه‌ها، چاپگرها و سایر سخت افزارهای شبکه برای شرکت شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گام 9:

سوئیچ‌های اتاق کامپیوتر را انتخاب کرده و سوئیچ‌های دوتایی طراحی شده برای پشتیبانی از اتصال از راه دور را ارزیابی کنید. چگالی و سرعت پورت را برای پشتیبانی از سرورها برنامه ریزی کنید. به عنوان یک رویکرد جایگزین، یک سوئیچ کلاس سازمانی واحد را در نظر بگیرید تا هم از هزینه‌ها بکاهد و هم از طراحی سوئیچ دوتایی برای توسعه در آینده پشتیبانی کند. درنهایت با شناسایی مزایا، خطرات و هزینه‌های هر کدام، هر دو مورد را به تیم مدیریت ارائه دهید.

گام 2:

نحوه‌ی اتصال کابل‌های شبکه را با مهارت و تمرکز کامل برنامه ریزی و طراحی کنید. کابل کشی قسمت مهمی از طراحی شبکه است زیرا مسیر ارتباط فیزیکی را برای شرکت شما معین می‌کند. بنابراین لازم است با یک متخصص طراحی کابل در زمینه‌های طراحی و تولید مشورت کنید تا احتمال تداخل تجهیزات را به حداقل برسانید. مشاوره با یک شرکت کابل سازی مطمئن خیال شما را از بابت انتخاب کابل صحیح راحت می‌کند.

گام 4:

عملکرد شبکه را در حالت فعلی آن تجزیه و تحلیل کنید. استفاده از تجزیه و تحلیل پروتکل و نرم افزار مدیریت شبکه و انجام تجزیه و تحلیل در زمان های مختلف یک روز کاری، مانند شروع شیفت، بعد از ناهار و در دوره‌هایی که معمولاً منجر به افزایش ترافیک میشود، اطلاعات مربوط به عملکرد LAN و WAN را در توپولوژی موجود معین می‌کند. این تجزیه و تحلیل باعث میشود بتوان پروتکل‌ها را به طور پیش فرض روی برخی از گره‌ها شناسایی و ایجاد کرد.

گام 6:

سوئیچ‌های لایه دسترسی را بر اساس نیاز پیش بینی شده درگاه‌های شبکه و انتظارات آینده خدمات شبکه بی سیم، تلفیق صدا و تصویر و کیفیت خدمات انتخاب کنید. با این روش اطمینان حاصل کنید که سخت افزار شبکه نیازهای شرکت را برآورده می‌کند و از اضافه شدن ویژگی‌های جدید برای افزایش عملکرد پشتیبانی می‌کند.

گام 8:

با انتخاب سوئیچ‌ها و روترها میتوان استانداردهایی را برای هر لایه از شبکه معرفی کرد. برای استاندارد کردن لایه دسترسی، سوئیچ مبتنی بر شاسی را برای مناطقی از ساختمان که نیاز به رشد و توسعه در آینده و افزودن پورت یا دیگر ویژگی‌ها دارد، در نظر بگیرید. در مناطق دیگر از کلیدهای کوچکتر استفاده کنید. هنگامی که استانداردی را برای اجزای سخت افزاری شبکه ایجاد می‌کنید، آشنایی اعضا و کارکنان شرکت را با تجهیزات راحت‌تر می‌کنید و درنتیجه پشتیبانی آسان‌تر از قبل صورت می‌گیرد.
سوئیچ‌ها و روترهای شبکه باید از نیازهای فوری پورت پشتیبانی کنند.

گام 10:

یک آدرس IP ایجاد کنید که نیازهای رشد و توسعه را برآورده و یک پروتکل مسیریابی به شبکه انتخاب کند. اگر در حال پشتیبانی از چندین ساختمان هستید، سرویس انتقال شبکه و پهنای باند را بر اساس نیازهای عملکرد و پیش بینی آینده‌ی شرکت انتخاب کنید. هنگام انتخاب‌های حمل و نقل WAN برای اتصال ساختمان‌ها، انعطاف پذیری سرویس را در نظر بگیرید که از تغییرات پهنای باند پشتیبانی می‌کند تا نیازهای آینده را برآورده کند.

منظور از پیاده سازی شبکه چیست؟

برنامه ریزان متخصص برای خدمات پیاده سازی شبکه، طراحی پروژه را در سطحی بالا و به طور دقیق بررسی می‌کنند و سندی را برای اجرای برنامه شبکه تهیه می‌کنند که با حداقل اختلال در سرویس‌های موجود، تغییرات برنامه ریزی شده را به کارآمدترین روش اجرایی تبدیل می‌کند.
مشاوران تعیین شده ما در صورت همگام سازی برنامه‌های قابل تحویل در پروژه، شما را راهنمایی می‌کنند به شرطی که این تغییر شبکه بخشی از توسعه‌ی پروژه باشد. همکاری با مشاوران و مهندسان شرکت رایان پشتیبان ریسک کار را به حداقل میرساند و با ایجاد عناصر زیرساخت جدید، استقرار کیفیت را تضمین می‌کند.

تماس باما

مراحل پیاده سازی شبکه به چه صورت است؟

رویکرد مرحله به مرحله‌ی طراحی را برنامه ریزی کنید. ابتدا سوییچ‌های هسته اتاق کامپیوتر را معرفی کرده و اتصال به سرورها را فراهم کنید. بسته به اندازه شرکت و نیازهای فرآیند کاری، بلافاصله این فعالیت را در همان روز با اجرای سوئیچ‌های لایه دسترسی جدید دنبال کنید. به دنبال معرفی کلیدهای اصلی اتاق کامپیوتر، اتصال منطقه گسترده را معین کنید. زمانی را برای این کار انتخاب کنید که با نصب لایه دسترسی مغایرت نداشته باشد. اتصال منطقه گسترده را با فروش ارتباط از راه دور این بخش از خدمات شبکه هماهنگ کنید.

دامنه اجرای هر مرحله را به همراه تاریخ و زمان دقیق به همه کارمندان اطلاع دهید. پیاده سازی تجهیزات جدید به طور کلی به این معنی است که سیستم‌ها و داده‌ها در زمان تغییر در دسترس نخواهند بود. این به کارمندان این فرصت را می‌دهد تا برنامه خود را برای زمان خرابی ناشی از آن برنامه ریزی کنند.

تجهیزات شبکه را از قبل پیکربندی کرده و قبل از اجرا آزمایش کنید.

در مرحله‌ی آخر وظایف پرسنل شرکت را مشخص کنید و پشتیبانی مورد نیاز را برای به اجرا درآوردن این مراحل انجام دهید.

خدمات پشتیبانی شبکه

تیم خدماتی پشتیبانی رایان پشتیبان صدها تجربه‌ی اینچنینی در مورد طراحی و پیاده سازی شبکه‌های کامپیوتری با استفاده از منابع داخلی و خارجی دارد. مدیران پروژه‌های ما تجارب وسیعی چه در ارائه شبکه‌های بزرگ و پیچیده و چه در پیاده سازی شبکه‌های کوچک دارند؛ بنابراین می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پروژه‌های شما از ابتدا تا انتها به طور حرفه‌ای هماهنگ و مدیریت می‌شوند و قادرند کارکنان شما را در هر سطح تکمیل کنند.
خدمات ما فراتر از خدمات سخت افزاری و نرم افزاری شبکه می‌باشد و شامل راه حل‌های اثبات شده در جهت رفع نیازهای نظارتی نیز است.

  • شناسایی برنامه‌ها و نیازهای سازمان
  • تعیین نیازهای پهنای باند
  • درنظر گرفتن شرایط جغرافیایی
  • ارزیابی و تعیین نوع ارتباطات بین شبکه‌ای
  • در دسترس بودن شبکه و بازیابی اطلاعات از دست رفته‌ی سازمان
  • تامین امنیت و قابلیت دسترسی به شبکه
  • برنامه ریزی ظرفیت و مقیاس‌های مورد نیاز
  • ملاحظات بودجه و هزینه
TOP تماس فوری باما