خدمات امنیت شبکه

خدمات امنیت شبکه

رایان

هر شبکه از دو یا چند سیستم محاسباتی تشکیل شده است که توسط اتصالات فیزیکی و یا بی سیم به هم متصل می‌شوند. معماری شبکه‌ها چه به صورت نظیر به نظیر و یا به صورت کلاینت سروری باشد، از تعدادی پروتکل شبکه برای برقراری ارتباط بین سیستم‌ها استفاده می‌کند.
با گذشت زمان زیرساخت ‌و تکنولوژی‌ بکار گرفته شده در شبکه پیشرفته‌تر شده و نیاز به مراقبت بیشتری خواهد داشت؛ چراکه با پیشرفت علم و فناوری، راه برای فرصت طلبان شبکه‌ای نیز بازتر خواهد شد و امنیت شبکه بیشتر مورد تهدید هکرها قرار خواهد گرفت.
باتوجه به مواردی که در بالا ذکر شد، حتما تاکنون به ضرورت داشتن یک تیم خدماتی قدرتمند برای تامین ایمنی شبکه‌ی سازمان خود پی برده‌اید. شما نباید تنها به تکنولوژی و به روز بودن سیستم‌های خود اکتفا کنید زیرا هکرها و بدافزارهای اینترنتی نیز با علم روز پیش میروند و امکانات بیشتری برای دسترسی به داده‌های محرمانه‌ی شرکت شما در اختیار خواهند داشت.

اهمیت خدمات امنیت شبکه

1- از شبکه، زیرساخت‌های آن و ترافیک موجود در شبکه در برابر حملات سایبری خارجی محافظت می‌شود

2- از کلیه دارایی‌ها و منابع فناوری اطلاعاتی که از راه شبکه قابل دسترسی هستند، در برابر ورودهای غیر مجاز محافظت خواهد شد

3- با بکارگیری یک سرویس امنیت شبکه خاطرجمع خواهید شد که تنها کاربران مجاز به دارایی‌ها و منابع شبکه دسترسی خواهند داشت

4- از پاک شدن ناگهانی اطلاعات جلوگیری خواهد شد

5- مدیریت شبکه به شیوه‌ی متمرکز انجام خواهد گرفت

برخی از رایج‌ترین تهدیدها برای سیستم‌های شبکه

رایان

حملات توزیع شده (DDoS)

بدافزارهای اینترنتی

نرم افزارهای جاسوسی

ویروس‌های تبلیغاتی

کرمهای رایانه‌ای

ربات‌های مخرب اینترنتی

هکرها

اسب‌های تروا

اجزای اساسی برای تامین امنیت شبکه کدامند؟

فایروال‌ها، IPS، کنترل دسترسی شبکه (NAC)، اطلاعات امنیتی و مدیریت رویدادها (SIEM) چهار مولفه‌ی اساسی امنیت شبکه هستند. جلوگیری از حذف داده‌ها یا (DLP) نیز گزینه‌ی دیگریست که بسیار حائز اهمیت است و باید به آن با دقت پرداخته شود.

با توجه به اینکه همه‌ی داده‌ها و برنامه‌های یک سازمان به شبکه متصل هستند، امنیت شبکه برای محافظت از شبکه امری ضروری است؛ چراکه هک شدن شبکه‌ی شرکت می‌تواند اعتبار سازمان شما را از بین ببرد و شما را از فعالیت خارج کند. یک سیستم امنیتی شبکه‌ی قوی به مشاغل کمک می‌کند تا خطر سرقت و خرابکاری داده‌ها را کاهش دهند.

تعریف امنیت شبکه

رایان

امنیت شبکه به مجموعه اقدامات دفاعی اطلاق میشود که در جهت جلوگیری از حملات داخلی و خارجی و تامین امنیت شبکه هم به صورت نرم افزاری و هم به صورت سخت افزاری در لایه‌های مختلف شبکه صورت می‌گیرد.
شرکت تخصصی رایان پشتیبان با ارائه‌ی خدمات پشتیبانی از شبکه همواره در جهت تامین ایمنی و حفظ امنیت مشتریان خود موفق بوده است تا راه نفوذ خرابکاران و سارقان اینترنتی به اطلاعات خصوصی و حیاتی سازمان را ببندد. برای آگاهی از چگونگی دریافت خدمات رایان پشتیبان میتوانید با شماره‌های پشتیبانی تماس گرفته و مشاوره‌ی رایگان دریافت کنید.

خدمات شرکت رایان پشتیبان در حوزه‌ی امنیت شبکه

  • ارائه‌ی خدمات مشاوره
  • طراحی شبکه
  • طراحی زیر ساخت امنیتی شبکه
  • پایه ریزی خط و مشی‌ها و سیاست‌های امنیتی مرتبط
  • ایجاد سیستم‌های IP/IDS برای تشخیص و جلوگیری از حملات شبکه
  • مدیریت و تحلیل امنیت شبکه SOC
  • طراحی زیر ساخت ایمن در جهت جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به سورس‌های شبکه
  • ایجاد سیستم‌های نظارتی برای افزایش امنیت

-

  • ظرفیت سنجی شبکه
  • انتخاب و پیاده سازی تجهیزات کاربردی مانند Firewall ، UTMو IPS
  • ایجاد بستر‌های ایمن ارتباطی مبتنی بر پروتکل IPsec
  • آزمایش و تست میزان استحکام تجهیزات امنیتی شبکه
  • طراحی و راه اندازی راه کار‌های نظارت و آنالیز ترافیک شبکه
  • پشتیبانی از Cisco, Fortinet, Juniper, Sourcefire
  • بهینه‌سازی معماری امنیتی تجهیزات شبکه
  • بازبینی و بهینه سازی تنظیمات تجهیزات امنیتی شامل Firewall ، IPS/IDS و UTM

انجام خدمات امنیت شبکه و خدمات پشتیبانی شبکه در کلیه نقاط تهران توسط این شرکت ارائه می شود. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

جایگاه فایروال در تامین امنیت

رایان

فایروال‌ها با مهندسی مجدد فناوری نسل بعدی، کنترل دسترسی را حفظ می‎کنند. آنها ترافیک را در همه پورت‌ها مشاهده می‌کنند و بر طبق آن برنامه‌ها و محتوای آنها را طبقه بندی می‌کنند و کارمندان سازمان را به عنوان کاربر مجاز شناسایی می‌کنند. یک ویژگی مهم فایروال‌ها این است که به امکانات و خدمات اضافی در سازمان وابسته نیستند.

خدمات دیگری نیز برای ایجاد امنیت شبکه برای اجرای یک استراتژی دفاعی در مدل سنتی گنجانیده شده است. به عنوان مثال IPS و آنتی ویروس، ابزاری موثر برای اسکن محتوا و جلوگیری از حملات بدافزار هستند. با این حال سازمان‌ها باید از پیچیدگی و هزینه‌ای که ممکن است این اجزا به امنیت شبکه اضافه کنند آگاهی کامل داشته باشند.

استراتژی‌های موجود در امنیت شبکه

سیاست

سیاست امنیت فناوری اطلاعات، قوانین و رویه‌های مربوط به کلیه افراد مجاز را که به دارایی‌ها و منابع فناوری اطلاعات یک سازمان دسترسی دارند و از آنها استفاده می‌کنند، مشخص می‌کند. این اصلی‌ترین استراتژی امنیت شبکه است و هدف آن تشریح قوانین تأمین امنیت دارایی‌های سازمانی می‌باشد.
امروزه مهندسان از چندین ابزار و برنامه کاربردی برای انجام کار مولد استفاده می‌کنند که سیاست‌های مبتنی بر فرهنگ سازمان از آنها پشتیبانی می‌کند. رویه‌های مرتبط با اجرا و حسابرسی برای هرگونه انطباق نظارتی که یک سازمان تحت آن قرار دارد نیز باید در این سیاست نگاشته شود.

اجرای قانون

این مرحله اقدامات مربوط به تجزیه و تحلیل تمامی جریان‌های ترافیک شبکه است و باید با هدف حفظ داده‌های محرمانه، یکپارچگی و در دسترس بودن همه سیستم‌ها و اطلاعات موجود در شبکه انجام شود. شرکت خدماتی رایان پشتیبان برای تامین امنیت شبکه‎ی سازمان مشتری بر اساس یک مدل کاملاً دفاعی عمل می‌کند و از سه اصل زیر پیروی می‌کند:

  1. رازداری: محافظت از دارایی در برابر اشخاص غیر مجاز
  2. یکپارچگی: اطمینان از اصلاح دارایی‌ها به روشی مشخص و مجاز
  3. در دسترس بودن: حفظ وضعیت سیستمی که در آن کاربران مجاز به طور مداوم به دارایی‌ها و منابع مذکور دسترسی دارند

این کار با طبقه بندی جریان‌های ترافیک شبکه و براساس برنامه، کاربر و محتوا آغاز میشود. بدین معنا که در وهله‌ی نخست بدون در نظر گرفتن پورت، پروتکل و تاکتیک‌های رمزگذاری، ابتدا همه برنامه ها باید توسط فایروال شناسایی شوند. شناسایی صحیح برنامه دید کاملی از محتوا ایجاد می‌کند. در واقع مدیریت سیاست را میتوان با شناسایی برنامه‌ها و نگاشت از آنها بر روی هویت کاربر در حین بازرسی محتوا برای حفظ اصول سه گانه ساده کرد.

حفظ و دفاع از اطلاعات

بهترین روش برای دفاع در امنیت شبکه مربوط به لایه‌های امنیتی می‌باشد. بدین صورت که کنترل‌های امنیتی را برای غربال کردن تهدیدهایی که قصد ورود به شبکه را دارند اعمال می‌کنند. این غربال کردن شامل کنترل دسترسی، احراز هویت، شناسایی بدافزار، رمزگذاری، فیلتر کردن نوع فایل، فیلتر کردن URL، فیلتر کردن محتوا و .. می‌باشد.
این لایه‌ها از طریق استقرار دیوارهای آتش، سیستم‌های جلوگیری از نفوذ (IPS) و اجزای آنتی ویروس ساخته می‌شوند. از میان همه‌ی مولفه‌های اجرایی، فایروال (مکانیزم کنترل دسترسی) پایه امنیت شبکه است.
عملی کردن این مراحل از جریان‌های ترافیکی شبکه، با استفاده از فناوری قدیمی بسیار دشوار است. فایروال‌های سنتی برای شناسایی برنامه‌ها به پورت‌ها و پروتکل‌ها متکی هستند اما فایروال‌های پیشرفته اکنون برای دور زدن کنترل‌ها ویژگی‌های گریزناپذیری ایجاد کرده‌ و از آدرس IP برای شناسایی هویت کاربران استفاده می‌کند.

حسابرسی

فرآیند حسابرسی امنیت شبکه نیاز به بررسی اقدامات اجرایی برای تعیین میزان مطابقت آنها با خط مشی‌های امنیتی دارد. حسابرسی در سازمان‌ها موجب تأمل در اجرای سیاست‌ها به طور مداوم و در نتیجه بهبود مستمر فرایند سازمان میشود و به سازمان‌ها این فرصت را می‌دهد تا سیاست‌ها و استراتژی‌های اجرایی خود را در زمینه‌های در حال تکامل تنظیم کنند.

TOP تماس فوری باما