نصب و راه اندازی شبکه

اگر میخواهید در کسب و کار خود پیشرفت کنید، لازم است به فکر راه اندازی شبکه در جهت رونق شغل خود باشید تا از مزایای آن بهره مند شوید.
بدون شک هرکسی قادر به نصب یک شبکه‌ی موفق نیست، بنابراین کار را باید به کاردان بسپارید. خدمات یک شرکت باتجربه در حوزه نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری میتواند نیاز شما به بهترین شکل ممکن پاسخ دهد. شرکت خدماتی رایان پشتیبان مفتخر است با داشتن بهترین متخصصان شبکه‌های کامپیوتری در همه‌ی حوزه‌ها مانند امنیت شبکه، مانیتورینگ شبکه و ... بهترین و کامل‌ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

با توجه به اینکه بسیاری از مجموعه‌ها و شرکت‌ها از چگونگی راه اندازی یک شبکه و مزایای ویژه‌ای که برایشان به همراه دارد اطلاعات کافی ندارند، این مطلب را به این موضوع اختصاص خواهیم داد. در ادامه قصد داریم خدماتی که توسط تیم رایان پشتیبان در حوزه‌ی نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری ارائه می‌شوند را به علاقه‌ مندان و متقاضیان این عرصه معرفی کنیم.

ارتباط با شرکت خدماتی رایان پشتیبان

شما می‌توانید با دریافت یک جلسه مشاوره رایگان و شرح دقیق نیازمندی‌هایتان درخصوص چگونگی پیشبرد امورات شبکه و تعرفه‌های مربوط به آن، اطلاعات کاملی کسب کنید. برای دریافت مشاوره میتوانید به صورت حضوری و یا غیرحضوری با ما در ارتباط باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌ی غیرحضوری میتوانید از طریق شماره تماس ۰۲۱۲۲۳۴۰۴۷۶ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اگر وقت کافی برای مطالعه ندارید فایل صوتی این مقاله رو براتون گذاشتیم:

شرکت های بهره ور به جای استخدام نیرو برای موارد فنی شبکه و انفورماتیک خود با صرفه جویی، سعی دارند این موارد را به شرکت ها یا گروه های متخصصی خارج از شرکت خود بسپارند. این شرکت ها معمولا برای یافتن یک شرکت خدمات دهنده در این زمینه، حساسیت بالایی دارند. شرکت خدمات دهنده باید بهترین و سریع ترین خدمات را به ویژه در هنگام بروز مشکل و خرابی در شبکه و سیستم کامپیوتری شرکت سفارش دهنده و کارفرما، ارائه دهد.

نصب و راه اندازی شبکه و برون سپاری it و برون سپاری خدمات شبکه، امروزه به دغدغه و چالشی برای مدیران شرکت ها تبدیل شده تا بتوانند با در اختیار گرفتن یک شرکت خدمات دهنده یا گروه متخصص ارائه دهنده سرویس های پشتیبانی شبکه و برون سپاری واحد انفورماتیک شرکت خود، علاوه بر صرفه جویی در هزینه، استفاده کمتر و بهینه تر از فضای فیزیکی سازمان، از تخصص و دانش اجرایی بیشتری در حوزه مشاوره، اجرا، نگهداری تمامی سرویس های نرم افزاری و سخت افزاری شبکه خود در سطح سرور و کاربران بهره مند شوند.

چرا راه اندازی یک شبکه‌ی کامپیوتری ضرورت دارد؟

در دنیای مدرن امروزی بسیاری از شرکت‌های بهره ور به جای صرفه جویی و پافشاری در بکارگیری نیروهای داخلی خود، ترجیح می‌دهند برای انجام امورات فنی شبکه و انفورماتیک شرکت، کار را به شرکت‌ها یا گروه‌های متخصص بسپارند. اغلب این شرکت‌ها برای یافتن یک شرکت خدمات دهنده حرفه‌ای و قابل اعتماد در این زمینه، حساسیت بالایی نشان می‌دهند به طوری که شرکت خدمات دهنده باید بهترین و سریع‌ترین خدمات را به ویژه در هنگام بروز مشکل و خرابی در شبکه و سیستم کامپیوتری شرکت و کارفرما، ارائه دهد. نصب و راه اندازی شبکه و اعمال خدمات درست و به جا، امروزه به دغدغه و چالشی برای مدیران شرکت‌ها تبدیل شده تا بتوانند با در اختیار گرفتن یک شرکت خدمات دهنده، سرویس‌های پشتیبانی از شبکه و برون سپاری واحد انفورماتیک شرکت خود را انجام دهند. آنها بیشتر در جستجوی شرکتی هستند که علاوه بر صرفه جویی در هزینه، استفاده کمتر و بهینه‌تری از فضای فیزیکی سازمان داشته باشند و از تخصص و دانش اجرایی پشتیبانان شبکه در حوزه مشاوره، اجرا و نگهداری تمامی سرویس‌های نرم افزاری و سخت افزاری شبکه خود، چه در سطح سرور و چه در سطح کاربران بهره مند شوند.

نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری به چه کسانی توصیه میشود؟

خدمات پسیو شبکه

کلیه امور مربوط به تجهیزات سخت افزاری شبکه، زیر شاخه خدمات پسیو شبکه است. به طور خلاصه و تیتروار این خدمات شامل موارد زیر میشوند:

  1. خدمات کابل کشی شبکه
  2. طراحی اتاق مانیتورینگ یا پایش شبکه
  3. نصب و راه اندازی برق اضطراری UPS
  4. کابل کشی برق
  5. پیاده سازی تجهیزات مربوط به تلفن سانترال
  6. نصب شبکه وایرلس
  7. نصب و تنظیم رک شبکه
  8. نصب تجهیزات پسیو شبکه مانند سوئیچ، روتر و ...
  9. نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه
  10. نصب سیستم های امنیتی
  11. نصب تجهیزات اتاق سرور شامل خنک کننده، تهویه هوا، اعلام و اطفاء حریق، کف پوش، دیوار پوش و سقف کاذب
  12. نصب سیستم احراز هویت هنگام ورود و خروج
  13. نصب سنسورها کنترلی به منظور نظارت شبکه در بخش های مختلف
  14. برقراری ارتباط بین بخش های مختلف
  15. تست و عیب یابی شبکه بعد از نصب اولیه

خدمات اکتیو شبکه

در آخر، برای شروع کار از طریق شبکه، به نصب یک سری نرم افزار خاص جهت ارائه سرویسهای مختلف است. این نوع خدمات در دسته خدمات اکتیو شبکه قرار میگیرند.

  1. نصب و پیکربندی سرورهای ویندوزی یا لینوکسی
  2. نصب و راه اندازی ویندوز سرور
  3. پیکربندی سوئیچ و روترهای سیسکو و میکروتیک
  4. نصب و راه اندازی سرویس های شبکه روی سرورهای مختلف مانند DNS ، DHCP و ...
  5. نصب تجهیزات اکتیو شبکه
  6. نصب فایروال
  7. نصب نرم افزارهای مانیتورینگ شبکه
  8. نصب نرم افزارهای امنیت شبکه
  9. نصب نرم افزارهای مدیریت و کنترل اینترنت و پهنای باند مصرفی
  10. نصب نرم افزارهای پشتیبان گیری به صورت اتوماتیک
  11. نصب نرم افزارهای اتوماسیون اداری
  12. نصب سرویس های مجازی سازی سرور و کلاینت
  13. نصب سرویس های ارتباطی تحت شبکه
  14. نصب نرم افزارهای کاربردی شبکه

 

 

نکته‌ای که متخصصان رایان پشتیبان در طراحی شبکه خیلی به آن اهمیت می‌دهند این است که امکان تغییر آن در آینده وجود داشته باشد و یک شبکه‌ی منعطف بسازند. بنابراین در صورتی که طراحی توسط کارشناسان رایان پشتیبان انجام شود، جای نگرانی نیست. چرا که احتمال هرگونه تغییر احتمالی در آینده، اعم از جا به جایی یا کوچکتر و بزرگتر شدن سازمان، در طراحی در نظر گرفته میشود.

 

 

 

 

خبر خوب این است که در صورتی که قبلا از خدمات مجموعه دیگری استفاده کرده‌اید و حال قصد ایجاد تغییرات جزئی یا کلی در ساختار شبکه را دارید، باز هم میتوانید از تخصص ما در این مورد استفاده کنید. شرکت رایان پشتیبان با داشتن سابقه‌ای درخشان در حوزه بررسی و ارتقاء زیرساخت‌های شبکه، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در این حوزه است. کافی است از طریق شماره تماسی که برایتان قرار داده‌ایم با کارشناسان ما تماس گرفته و تغییراتی که به آن نیاز دارید را اعلام نمایید. حتما متخصصین ما راه حلی با هزینه کم اما کارآمد، برای رفع نیاز شما پیشنهاد خواهند کرد.

 

شما می‌توانید با دریافت یک جلسه مشاوره رایگان و شرح دقیق نیازمندی‌هایتان درخصوص چگونگی پیشبرد امورات شبکه و تعرفه‌های مربوط به آن، اطلاعات کاملی کسب کنید.

برای دریافت مشاوره میتوانید به صورت حضوری و یا غیرحضوری با ما در ارتباط باشید.

چرا باید نصب و راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری را به رایان پشتیبان بسپارید:

رایان

احتمالا این سوال برایتان مطرح میشود که در میان صدها شرکتی که در حوزه خدمات شبکه و پشتیبانی فعالیت دارند، چرا باید از خدمات رایان پشتیبان استفاده کنیم؟

تجهیزات شبکه

داشتن جدیدترین و به‌روزترین تکنولوژی‌ها و تجهیزات در جهت حفظ امنیت، از برترین مشخصه‌های رایان پشتیبان است بخصوص در مواقعی که هکرها و بدافزارهای اینترنتی قصد نفوذ به سیستم شما را دارند. شعار رایان پشتیبان این است که، امنیت داده و اطلاعات شما، امنیت ماست! وظیفه ما فراهم نمودن بستری امن با سرعت بالا به منظور بهبود کیفیت ارتباطات، درون و برون سازمان است. متخصصین امنیت شبکه رایان پشتیبان با نظارت بر شبکه، از مشکلات موجود مطلع شده و راه را برای نفوذ هکرها میبندد.

نصب و مدیریت شبکه

اولین و مهمترین دلیل قانع کننده، سابقه درخشان رایان پشتیبان در خصوص کلیه خدمات شبکه، اعم از اجرا تا پشتیبانی شبکه است. کافی است به صفحه نمونه کارهای خدمات رایان پشتیبان مراجعه کنید و به فهرست مجموعه‌های بزرگی که به ما اعتماد کرده‌اند، نگاهی داشته باشید. بسیار باعث افتخار است که به این فهرست، نام مجموعه و رضایت شما را نیز اضافه کنیم.

نیاز سنجی شبکه

مورد دوم، مقرون به صرفه بودن خدمات شبکه رایان پشتیبان است. گرچه هزینه خدمات شبکه در ابتدا برای بسیاری زیاد و غیرمعقول به نظر می‌رسد، اما قطعا در دراز مدت منجر به کاهش هزینه‌های کلی مجموعه خواهد شد. علاوه بر این، قیمت طراحی و اجرای شبکه برای هر مشتری، متفاوت از دیگری است. ما همواره در تلاشیم که با درک درست از نیاز شما، طرحی را پیشنهاد دهیم که نه تنها نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن رفع می‌کند بلکه هیچ هزینه‌ی مازادی هم برایتان دربر نداشته باشد.

امکانات مورد نیاز

در صورتی که شرکت خدماتی رایان پشتیبان را برای اجرای شبکه انتخاب کنید، قطعا ذهنیت شما نسبت به برون سپاری خدمات IT تغییر پیدا خواهید کرد. ما اینجا هستیم تا بدون در نظر داشتن فاصله جغرافیایی، خدمات خود را در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل ممکن در اختیارتان قرار دهیم.

نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری به چه کسانی توصیه میشود؟

سوالی که ممکن است ذهن اکثر شما را درگیر کرده باشد این است که، آیا مجموعه‌ی ما هم به ایجاد یک شبکه‌ی کامپیوتری نیاز خواهد داشت؟ اصلا چه شرکت‌هایی نیاز به نصب و راه اندازی شبکه در مجموعه‌ی خود دارند؟

در حالت کلی، هدف از راه انداز و اجرای شبکه، فراهم نمودن بستری برای برقراری ارتباطی کاملا یکپارچه با امنیت بالا است. این ارتباط میتواند بین بخش‌های مختلف یک مجموعه، کارمندان آن مجموعه و دستگاه‌ها و تجهیزاتی که در یک شرکت بکار رفته صورت گیرد. در نتیجه، اگر طراحی شبکه به درستی انجام شده و اجرای آن هم توسط افراد باتجربه و متخصص اعمال شود، شما می‌توانید از ارتباطی با هزینه کمتر و سرعت بیشتر به منظور ارسال و دریافت داده‌های صوتی تصویری از طریق روشهای مختلف  بهره مند شوید و مانند یک سیستم وایرلس عمل کنید.

بنابراین نصب و اجرای شبکه‌های کامپیوتری بیشتر به مجموعه‌هایی توصیه میشود که خواهان برقراری ارتباطی یکپارچه بین بخش‌های مختلف مجموعه هستند. چرا که تنها با یک بار پرداخت هزینه خدمات شبکه، از پرداخت هزینه کلان ارتباطات در دراز مدت معاف میشوند!

TOP تماس فوری باما