استاندارد کابل کشی شبکه‌

استاندارد کابل کشی شبکه‌

استاندارد کابل کشی شبکه‌ های کامپیوتری

در گذشته، شرکت‌ها اغلب زیرساخت‌های کابل‌کشی متعددی داشتند، زیرا هیچ سیستم کابل‌کشی واحدی از همه برنامه‌های یک شرکت پشتیبانی نمی‌کرد. امروزه یک سیستم کابل کشی استاندارد نه تنها برای مصرف کنندگان بلکه برای فروشندگان و نصابان کابل نیز اهمیت فراوانی دارد. فروشندگان باید به وضوح درک کنند که چگونه محصولاتی را طراحی و بسازند که بر روی یک سیستم کابل کشی جهانی عمل کنند. نصابان کابل باید بدانند از چه محصولاتی میتوان استفاده کرد، تکنیک‌ها و شیوه‌های نصب مناسب و نحوه آزمایش سیستم‌های نصب شده را به خوبی بدانند.

کابل کشی ساختاری و استاندارد سازی

محیط‌های تجاری و الزامات معمولی به سرعت تغییر می‌کنند. شرکت‌ها با نرخ‌های هشداردهنده، بازسازی و مجددا سازماندهی می‌شوند. در برخی از شرکت‌ها، کارمندان به طور متوسط ​​هر دو سال یک بار محل کار را تغییر می‌دهند. سیستم کابل کشی داده و صدا باید قادر باشد این پیکربندی جدید را به سرعت و به راحتی پشتیبانی کند.

تا اوایل دهه ۱۹۹۰، سیستم‌های کابل کشی اختصاصی و فاقد انعطاف بودند. اکنون سیستم کابل کشی استاندارد شبکه‌های کامپیوتری متوجه تغییرات زیادی شده است. نصب کابل کشی از سیستم‌های اختصاصی به راه‌حل‌های انعطاف پذیر و باز تبدیل شده است که می‌تواند توسط بسیاری از فروشندگان و برنامه‌های کاربردی استفاده شود. این تغییر نتیجه انطباق سیستم‌های کابل کشی ساختاریافته مبتنی بر استاندارد است. نیروی محرکه این پذیرش نه تنها به مشتریان، بلکه به دلیل همکاری بین بسیاری از فروشندگان مخابرات و سازمان‌های استاندارد بین المللی است.

سیستم کابل کشی ساختار یافته

طراحی کابل کشی ساختاریافته، شبکه برق، کارت شبکه کامپیوتری محلی، خطوط تلفن و PBX، دزدگیر و اعلام حریق، سیستم نظارت تصویری، سیستم کنترل دسترسی، سیستم های امنیتی، اعلام حریق و غیره را در یک سیستم استاندارد و جامع ترکیب می‌کند.

هر یک از این اجزا ممکن است به طور جداگانه ساخته شوند، اما سیستم ساختاریافته حداکثر بازدهی را ارائه می‌دهد. هزینه کل طراحی کابل کشی ساخت یافته کمتر از هزینه نصب شبکه‌ها به صورت جداگانه است. ساخت همزمان کابل‌ها برای همه شبکه‌ها ارزان تر است و اساس تعامل آنها در مرحله طراحی گذاشته می شود.

وظیفه اصلی در ساخت و ساز طراحی کابل کشی ساختاریافته، اطمینان از وجود تمام زیرسیستم‌ها یک ساختمان بدون تغییر و توسعه است.

یک سیستم کابل کشی ساختاریافته یک زیرساخت مخابراتی جامع را فراهم می‌کند. هنگام نصب سیستم کابل کشی ساخت یافته، از سازگاری دستگاه‌ها با سیستم اطمینان حاصل کنید.

کابل ساخت یافته باید به اندازه کافی قابل گسترش باشد تا قادر باشد همه دستگاه‌ها را به هم متصل کند.

اصول ساخت کابل کشی ساخت یافته

  • تطبیق پذیری. طراح کابل کشی ساخت یافته باید از اتصالات استاندارد برای تجهیزات (کامپیوتر، تلفن، تجهیزات اداری و غیره) استفاده کند.
  • توسعه پذیری. توسط کابل کشی ساختاریافته باید به راحتی بتوان دستگاه‌های جدید را متصل کرد.
  • ساختار. ساختار کابل کشی ساختاریافته باید به وضوح زیرسیستم‌های عملکردی متمایز باشد. کابل کشی ساخت یافته ساختار، طراحی، بهره برداری و خدمات مشتری را تسهیل می‌کند.
  • قابلیت اطمینان. برخی از مشکلات به دلیل افزونگی اجزای اصلی بر عملکرد سیستم به عنوان یک کل تأثیر نمی‌گذارد. حداکثر فاصله سیم کشی افقی نباید از ۹۰ متر تجاوز کند تا از تحریف سیگنال جلوگیری شود.
  • سازگاری. امکان استفاده از تقریباً هر گونه تجهیزات استاندارد یک شبکه استاندارد، مبادلات تلفنی آنالوگ و دیجیتال.
  • افزونگی. کابل کشی ساختاریافته باید برای تعداد زیادی از مشاغل نسبت به آنچه در حال حاضر در سازمان وجود دارد طراحی شود.
  • استاندارد سازی. سیستم کابل کشی ساختاریافته باید مطابق با استانداردهای بین المللی، اروپایی، آمریکایی مانند ANSI / EIA / TIA 568، ANSI / EIA / TIA 569 انجام شود.

مراحل کابل کشی ساختاریافته:

۱) کابل کشی افقی

کابل کشی افقی، کابلی است که از اتصال متقاطع افقی، اتصال متقاطع میانی یا اتصال متقاطع اصلی به محل کار امتداد می‌یابد و به پریزهای مخابراتی، صفحات دیواری و یا خروجی‌های اطلاعاتی ختم میشود. کابل کشی افقی شامل موارد زیر است:

  • کابل از پچ پنل به محل کار
  • رسانه‌های مخابراتی
  • پایانه‌های کابل
  • اتصالات متقابل (در صورت مجاز)
  • حداکثر یک نقطه انتقال
  • اتصالات متقابل در اتاق‌ها یا محوطه‌های مخابراتی

کابل کشی افقی معمولاً به پچ پنل‌ها و سوئیچ‌ها و یا هاب‌ها در اتاق‌های مخابراتی یا محفظه‌ها متصل میشود. اتاق مخابرات گاهی اوقات به عنوان کمد مخابرات یا کمد سیم کشی شناخته میشود. محفظه مخابراتی اساسا یک مجموعه کوچک در محل کار است که شامل ویژگی‌های موجود در اتاق مخابرات است.

۲) کابل کشی ستون فقرات یا Backbone

زیرسیستم بعدی کابل کشی ساخت یافته، کابل کشی ستون فقرات نامیده میشود. (کابل‌های ستون فقرات گاهی اوقات کابل‌کشی عمودی، کابل‌کشی متقاطع، کابل‌کشی رایزر یا کابل‌کشی میان‌بسته نیز نامیده می‌شوند.)

کابل‌کشی ستون فقرات برای اتصال امکانات ورودی، اتاق‌های تجهیزات، اتاق‌ها و محوطه‌های مخابراتی ضروری است. کابل‌کشی ستون فقرات نه تنها شامل کابل‌هایی است که اتاق‌های مخابرات، اتاق‌های تجهیزات و ورودی‌های ساختمان را به هم متصل می‌کند، بلکه شامل کابل‌های متقاطع، پایانه‌های مکانیکی یا سیم‌های پچ است که برای اتصال متقاطع ستون فقرات به ستون فقرات استفاده می‌شود.

کابل کشی ستون فقرات شامل:

  • کابل کشی بین اتاق‌های تجهیزات و تاسیسات ورودی ساختمان
  • کابل کشی بین ورودی ساختمان‌ها
  • اتصالات عمودی بین طبقات

۳) منطقه کار یا work area

محل کار جایی است که کابل افقی به پریز دیوار ختم میشود که به آن پریز مخابرات نیز می‌گویند. در محل کار، کاربران و تجهیزات مخابراتی به زیرساخت کابل کشی ساختاری متصل می‌شوند. منطقه کار از ناحیه مخابرات شروع می‌شود و شامل اجزایی مانند موارد زیر است:

  • کابل‌های پچ، سیم‌های مدولار، جامپرهای فیبر و کابل‌های آداپتور
  • آداپتورهایی مانند بالون و سایر دستگاه‌هایی که سیگنال یا امپدانس کابل را تغییر می‌دهند (این دستگاه‌ها باید خارج از خروجی اطلاعات باشند)
  • تجهیزات ایستگاه مانند کامپیوتر، تلفن، دستگاه فکس، پایانه‌های داده و مودم

سیم کشی محل کار باید ساده و قابل دستکاری باشد. در محیط‌های تجاری امروزی، جابه‌جایی، افزودن یا حذف تجهیزات اغلب ضروری است. در نتیجه، سیستم کابل کشی باید به راحتی با این تغییرات سازگار باشد.

۴) اتاق‌های مخابرات و محفظه‌های مخابراتی

اتاق‌های مخابرات (همراه با اتاق‌های تجهیزات، که اغلب به عنوان کمد سیم‌کشی نامیده می‌شوند) و محفظه‌های مخابراتی مکانی در داخل ساختمان هستند که اجزای کابل‌کشی مانند اتصالات متقاطع و پچ پانل در آن قرار دارند. این اتاق‌ها یا محفظه‌ها جایی هستند که از کابل کشی ساختاری افقی منشاء می‌گیرد.

کابل کشی افقی در پچ پانل یا بلوک‌های پایانه خاتمه می‌یابد و سپس از مسیرهای افقی برای رسیدن به مناطق کار استفاده می‌کند. اتاق مخابرات یا محفظه ممکن است شامل تجهیزات شبکه مانند هاب‌های LAN، سوئیچ‌ها، روترها و تکرارکننده‌ها نیز باشد. اتاق‌های تجهیزات کابل کشی ستون فقرات به اتاق یا محفظه مخابرات ختم می‌شوند.
محفظه مخابراتی برای سرویس دهی به مساحت کمتری نسبت به اتاق مخابرات اشغال می‌کند.

۵) تسهیلات ورودی

تسهیلات ورودی، نقطه‌ای را در ساختمان مشخص می‌کند که در آن کابل کشی با دنیای خارج ارتباط برقرار می‌کند. تمام کابل کشی‌های خارجی (ستون فقرات بین ساختمان، مسیرهای آنتن و ارائه دهنده مخابرات) باید وارد ساختمان شده و در یک نقطه ختم شوند.

اپراتورهای مخابراتی معمولاً باید در فاصله ۵۰ دقیقه از ورودی ساختمان خاتمه دهند. الزامات فیزیکی تجهیزات رابط در TIA-569-B، استاندارد ساختمان تجاری برای مسیرها و فضاهای مخابراتی تعریف شده است. مشخصات طراحی اتاق مخابرات و مسیرهای کابل را پوشش می‌دهد.

استانداردسازی کابل کشی شبکه توسط رایان پشتیبان

اطمینان از همگام شدن شبکه شما با فناوری‌های در حال توسعه، نیازمند سرمایه گذاری استراتژیک است. در دنیای شبکه و کامپیوتر آنچه امروز موثر و کاربردی ست لزوما فردا هم موثر نخواهد بود؛ درنتیجه شما به شریکی نیاز دارید که کاملاً با ملاحظات این صنعت آشنا باشد و اجزایی را طراحی و تولید کند که با این تغییرات سازگار باشد.

زمانی که با شرکت خدماتی پشتیبانی رایان پشتیبان شریک می‌شوید و همکاری خود را استارت می‌زنید، در واقع با شرکتی شریک می‌شوید که به موقعیت شبکه شما برای موفقیت بلندمدت کمک می‌کند و مزایای زیر را برایتان به ارمغان می‌آورد:

  • پایداری پلت فرم
  • انطباق با صنعت
  • فناوری باز، استقرار موثر در چندین سیستم
  • قابلیت اطمینان و کیفیت بالا
  • سهولت استفاده و کاهش هزینه‌های نگهداری
  • و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.