اهمیت بک آپ اطلاعات

اهمیت بک آپ از اطلاعات مالی در شبکه و سرور

اطلاعات و دیتاهای سیستم های کامپیوتری شرکت ها معمولا اطلاعاتی مهم هستند که اگر از دست بروند برای شرکت می تواند مشکلاتی ایجاد کند. اما در صدر اهمیت، اطلاعات مالی قرار دارند که باید بیشترین محافظت از آن ها شود. از این رو اهمیت بک آپ از اطلاعات مالی در شبکه و سرور بسیار بالاست و کاری روتین باید باشد که مرتب و همه روزه انجام شود تا شرکت دچار مخاطرات نگردد.

اهمیت بک آپ از اطلاعات مالی در شبکه و سرور

اطلاعات ما می تواند به علل مختلفی مانند مشکلات سخت افزاری همچون سوختن هارد دیسک، مشکلات نرم افزاری احتمالی، خطای انسانی کاربر، بدافزارهایی مانند باج افزار و ویروس های کامپیوتری و همچنین موارد متفرقه ای چون زلزله و آتش سوزی در معرض از بین رفتن قرار بگیرند. از دست دادن دیتابیس میتواند جبران ناپذیر باشد مخصوصا زمانی که اطلاعات ثبت شده در ان User Information یا Banking transaction تراکنش های بانکی باشد. در نظر بگیرید چند ثانیه اطلاعات ثبت تراکنش یک بانک از بین برود… خسارت وارد شده غیر قابل توصیف است.

از این رو باید برای اطلاعات مالی مستقر در سرور حتما بک آپ یا نسخه پشتیبان تهیه شود. جهت تهیه فایل بکاپ میتوانید از سخت افزار و یا نرم افزار های تولید شده استفاده نمایید. انتخاب نوع ان مستقیما به سیاست انتخاب شده توسط شما وابسته است. میزان هزینه برای خرید سخت افزار ، لایسنس نرم افزار و نگهداری ان به توع انتخاب شما بستگی دارد. میتوانید از نرم افزار های رایگان نیز استفاده نمایید، اما قبل از ان باید نیاز های خود از ابزار انتخاب شده را مشخص نمایید.

ضرب المثلی است که ما مرگ را فقط برای همسایه می دانیم و آن را برای خود متصور نیستیم. اما حادثه هرگز از هیچ کسی دور نیست. حوادثی مانند ریزش ساختمان پلاسکو نشان داده باید نسخه ای پشتیبان در جاهای مختلف از اطلاعات ضروری خودمان داشته باشیم. زیرا بعد از وقوع حادثه و پدید آمدن مشکل هرگز پشیمانی سودی ندارد. این مورد برای اطلاعات شرکتی و تجاری بسیار حساس تر از اطلاعات شخصی یک کاربر خانگی نیز هست. زیرا می تواند کل آن کسب و کار را با اختلال گسترده مواجه کرده یا حتی به تعطیلی بکشاند. از این رو سازمان ها، شرکت ها، ادارات و حتی کاربران خانگی باید از اطلاعات خود به ویژه اطلاعات مهمی چون اطلاعات مالی نسخه های پشتیبان تهیه کنند و آن ها را در جاهای مختلف و امن ذخیره سازی و نگهداری کنند تا درصد ریسک وقوع اختلالات شدید، به شدت کاهش یابد.

خوب سوال اینجاست که چه باید کرد؟

چه نوع بک آپی مناسب چه نوع شغلی می باشد؟

از چه روش های بک آپ و چه زمانهایی باید استفاده کرد؟

بک آپ اطلاعات را کجا نگهداری کرد.

بعد از فاجعه از دست رفتن اطلاعات از کاربر سوال میکنیم که بک آپ اطلاعات و نرم افزار مالی کجاست که اکثرا پاسخ میدهند که هر روز از اطلاعات بک آپ به صورت اتوماتیک گرفته میشده ولی موضوع اینجاست که بک آپ ها روی همان سیستم قرار گرفته که با سوختن هارد از بین رفته و یا کلا از ابتدا فایل های بک آپ ویروسی بوده و کاربر یا نرم افزار از فایل های ویروسی بک آپ میگرفته که عموما غیر قابل بازگشت میباشد.

پس راه حل این موضوع کجاست؟ راه حل این موضوع استفاده از نرم افزارهای انتقال بک آپ به سخت افزارهای دیگر می باشد که توصیه رایان پشتیبان همیشه این روش بوده و نیز استفاده از Outside Backup به معنی گرفتن بک آپ خارج از سخت افزار اصلی و حتی خارج از شرکت می باشد که راه حل ها با هزینه های مختلف دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.