خدمات زیر ساخت شبکه

خدمات زیرساخت شبکه

شبکه‌ی هر سازمانی قلب تجارت آن سازمان به حساب می‌آید اما برای اینکه بتواند به درستی کار کند، به پشتیبانی مناسب به شکل زیرساخت شبکه‌ای موثر نیاز دارد. در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم که زیرساخت شبکه دقیقاً چیست؟ و چگونه میتوان حداکثر بهره را از آن برد؟

در عصر دیجیتال امروزی، چابکی و بهره‌وری سازمان بیش از کارمندان سخت کوش به تجهیزات عالی بستگی دارد. اجرای یک عملکرد بدون نقص نیز به زیرساخت شبکه قوی، تمیز و ایمن نیاز دارد. بدون وجود زیرساخت‌های شبکه‌ی مناسب، ممکن است عملکرد کاربری ضعیف و مسائل امنیتی برایتان آزاردهنده باشد به گونه‌ای که بر روی بهره‌وری کارمندان تأثیر منفی بگذارد، هزینه شما را بیهوده خرج کند و به نام تجاری شما آسیب برساند.

به همین ترتیب، درک اهمیت زیرساخت‌های شبکه و آگاهی از چالش‌ها و فرصت‌های ارائه شده برای مدیران بازرگانی بسیار حیاتی است. با داشتن این دانش و ابزارهای مناسب، شما اولین قدم‌ها را برای اطمینان از بهره‌وری مطلوب و کمک به سازمان برای حفظ اوج عملکرد آن برمی‌دارید.

زیرساخت شبکه چیست؟
زیرساخت شبکه به تمام منابع یک شبکه گفته می‌شود که اتصال، مدیریت، عملیات تجاری و ارتباطات شبکه یا اینترنت را امکان پذیر میسازد. زیرساخت شبکه شامل سخت افزارها و نرم افزارها، سیستم‌ها و دستگاه‌ها می‌باشد و امکان محاسبه و ارتباط بین کاربران، خدمات، برنامه‌ها و فرآیندها را فراهم می‌کند.
هر چیزی که در شبکه وجود دارد، از سرورها گرفته تا روترهای بی‌سیم، برای تشکیل زیرساخت شبکه یک سیستم گرد هم آمده‌اند. زیرساخت شبکه امکان برقراری ارتباط و خدمات موثر بین کاربران، برنامه‌ها، سرویس‌ها، دستگاه‌ها و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

چه تفاوتی بین زیرساخت شبکه و زیرساخت IT وجود دارد؟
زیرساخت شبکه و زیرساخت IT شبیه به هم هستند. با این حال گرچه ممکن است در بعضی مواقع به یک چیز اشاره داشته باشند اما تفاوت‌های ظریفی نیز می‌تواند بین این دو وجود داشته باشد. زیرساخت IT نسبت به زیرساخت شبکه اصطلاح فراگیرتر و بزرگتری دیده می‌شود. زیرساخت IT یا زیرساخت فناوری اطلاعات مجموعه‌ای از عناصر فناوری اطلاعات بنیادی برای یک سرویس IT را تعریف می‌کند. معمولا زیرساخت فناوری اطلاعات به اجزای فیزیکی مانند سخت افزار اشاره دارد، اما همچنان می‌تواند برخی از اجزای شبکه یا نرم افزار را در بر بگیرد.

زیرساخت شبکه در مقایسه با زیرساخت IT به عنوان یک گروه کوچکتر دیده می‌شود. یک زیرساخت شبکه از موفقیت زیرساخت گسترده فناوری اطلاعات پشتیبانی می‌کند. یک شرکت برای دستیابی به راه حل‌های منسجم و موفقیت مداوم به زیرساخت IT و زیرساخت شبکه نیازمند است.

زیر ساخت شبکه

چرا زیرساخت شبکه مهمترین مولفه‌ی زیرساخت IT است؟
داشتن زیرساخت IT قابل اعتماد و همچنین افراد واجد شرایط بسیار مهم است، اما هیچ یک از آنها بدون زیرساخت شبکه مناسب کافی نیست. یک زیرساخت شبکه امکان برقراری ارتباطاتی را فراهم می‌کند که هر یک برای موفقیت یک تجارت بسیار حیاتی هستند. به زبان ساده، بدون زیرساخت شبکه نمی‌توان از اجزای فناوری اطلاعات از جمله سخت افزار و نرم افزار زیاد استفاده کرد. اطمینان از قوی، ایمن و بدون عیب بودن زیرساخت شبکه برای تعالی سازمانی بسیار مهم است.

چالش های اصلی زیرساخت های شبکه چیست؟

چندین چالش در رابطه با اجرای مدل زیرساخت شبکه وجود دارد. برخی از سه چالش زیرساخت شبکه زیر عبارتند از:

  1. متمرکز کردن ترافیک
  2. برخورد با داده‌های تکراری
  3. ارسال داده‌های مناسب به ابزار مناسب
  4. متمرکز کردن ترافیک
    در داخل یک سازمان اغلب چندین زیر شبکه و مکان یا سایت مختلف وجود دارد. بدون وجود هاب متمرکز، قابلیت مشاهده، نظارت و مدیریت شبکه تقریباً غیرممکن است. بسیاری از شرکت‌ها برای درک بهتر و نظارت بر داده‌های پیمایشی شبکه‌های خود، از راه‌حل‌های زیرساخت شبکه برای متمرکز کردن ترافیک استفاده می‌کنند. این وضعیت امنیت آنها را افزایش می‌دهد و به تیم‌های عملیات شبکه کمک می‌کند تا مسائل مربوط به عملکرد را برطرف کنند.
  5. برخورد با داده‌های تکراری
    در برخی موارد داده‌های تکراری می‌توانند ۵۰ – ۶۶ درصد از ترافیک شبکه را تشکیل دهند. حذف داده‌های تکراری بسیار مهم است، به ویژه هنگامی که صحبت از اثربخشی راه‌حل‌های امنیتی شبکه می‌شود. اگر راه‌حل‌های امنیتی داده‌های تکراری بیش از حد داشته باشند، ممکن است سرعت آنها کاهش یابد و در تشخیص تهدیدها کمتر موثر باشند.
  6. ارسال داده‌های مناسب با ابزار مناسب
    بسیاری از سازمان‌ها از تعدادی ابزار و ارائه دهنده امنیت سایبری مختلف استفاده می‌کنند. بسیاری از ارائه دهندگان امنیت اغلب براساس مقدار داده‌ای که برای پردازش نیاز دارند هزینه دریافت می‌کنند. به این ترتیب ارسال نوع مناسب داده به ابزار مناسب جنبه حیاتی زیرساخت شبکه است. ارسال داده‌ها از منابع مختلف و با استفاده از تنها یک ابزار ممکن است بی نتیجه و پرهزینه باشد، خصوصاً اگر یک ابزار مناسب یک نوع داده و ابزار دیگر برای نوع دیگر مناسب باشد.

 

خدمات پشتیبانی زیرساخت شبکه توسط شرکت رایان پشتیبان
ما در شرکت رایان پشتیبان می‌توانیم به شما در ساخت و طراحی یک شبکه‌ی ایده‌آل برای محیط شرکت‌تان اقدامات لازم را به عمل آوریم. این اقدامات می‌تواند مربوط به راه اندازی زیر ساخت‌های شبکه، به روزرسانی شبکه یا عیب یابی آن و همه‌ی کارهایی باشد که می‌تواند در رفع نیازهای پشتیبانی شبکه به شما کمک کند.

برخی از خدمات زیرساخت شبکه در شرکت رایان پشتیبان

  • طراحی، پیاده سازی و نگهداری از شبکه
  • راه اندازی نقطه دسترسی بی سیم (رومینگ بی سیم)
  • طراحی زیرساخت
  • کابل کشی شبکه
  • پیاده سازی، عیب یابی و نگهداری LAN / WAN
  • شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN)
  • تجزیه و تحلیل شبکه و عیب یابی
  • اتصال روتر ، هاب و پیکربندی سوئیچ‌ها
  • قابلیت اتصال به اینترنت
  • پیکربندی فایروال

 

زیرساخت پشتیبانی شبکه به صورت بی‌سیم چگونه است؟
شرکت رایان پشتیبان پشتیبانی زیرساخت شبکه بی‌سیم را نیز فراهم می‌کند. در دنیای امروز خدمات زیرساخت شبکه ایمن بی سیم بسیار ارزشمند است. اعضای تیم انتظار دارند که در هر زمان و هر مکان به صورت آنلاین به دستگاه‌ها دسترسی داشته باشند. دسترسی به این هدف تنها با استفاده از زیرساخت شبکه‌ی بی سیم میسر است. ما مفتخریم که تعدادی از برنامه‌های پشتیبانی از زیرساخت شبکه بی سیم را ارائه دهیم. قبل از انتخاب برنامه، مهم است که بدانید این برنامه چیست و چگونه می‌تواند با اهداف تجاری شما متناسب باشد. مهمترین و اصلی‌ترین پشتیبانی بی‌سیم از طریق اینوونیک، وای فای و بلوتوث صورت می‌گیرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.