خدمات مجازی سازی شبکه

خدمات مجازی سازی شبکه

خدمات مجازی سازی شبکه، به ترکیب منابع شبکه سخت افزاری و نرم افزاری در یک شبکه مجازی واحد گفته می‌شود. مجازی سازی به شما اجازه خواهد داد تا چند نرم‌افزار کاربردی و سیستم‌عامل را روی یک سیستم فیزیکی پیاده‌سازی کنید.

مجازی سازی شبکه چیست ؟

مجازی سازی شبکه روشی است برای ترکیب منابع موجود در یک شبکه با هدف تلفیق چندین شبکه فیزیکی، تقسیم شبکه به چند بخش یا ایجاد شبکه‌های نرم افزاری بین ماشین های مجازی.
مجازی سازی شبکه، به روش نظارت و مدیریت کل یک شبکه رایانه‌ای اعم از یک کنسول مدیریت نرم افزار به عنوان یک واحد اداری اشاره دارد. مجازی سازی شبکه شامل مجازی سازی پلتفرم است که اغلب با مجازی سازی منابع ترکیب میشود. این منابع، شبکه موجود را با تقسیم پهنای باند به کانال‌های امن و مستقل به نحوی ترکیب می‌کند که بتواند در هر زمان به دستگاه یا سرور اختصاص یابد.

اهمیت خدمات مجازی سازی شبکه

خدمات مجازی سازی شبکه برای بهبود بهره‌وری، کارایی و رضایت شغلی مدیر یک سازمان به منظور انجام خودکار بسیاری از وظایف موجود در سازمان در نظر گرفته شده تا از پیچیدگی‌های واقع در شبکه به بهترین نحو ممکن بکاهد.

مجازی سازی شبکه با یکپارچه سازی اجزای شبکه و استفاده از انواع نرم افزار و سخت افزار انجام میشود. خدمات مجازی سازی شبکه امکان تهیه و تجمیع شبکه را با تقسیم یک شبکه فیزیکی به چندین شبکه مجازی مجزا یا ادغام شبکه‌های مختلف فیزیکی در یک شبکه مجازی واحد فراهم می‌کنند.

با استفاده از خدمات مجازی سازی شبکه میتوان فایل‌ها، تصاویر، برنامه‌ها و پوشه‌ها را به صورت متمرکز از یک سایت فیزیکی مدیریت کرد. رسانه‌های ذخیره سازی را میتوان به راحتی اضافه کرد یا مجدداً آنها را واگذار کرد. فضای ذخیره سازی را می توان بین سرورها به اشتراک گذاشت و یا آنها را دوباره تخصیص داد.

مدیران فناوری اطلاعات که از مجازی سازی شبکه استفاده می‌کنند، محیط کاری خود را به عنوان یک شبکه مبتنی بر نرم افزار واحد مدیریت می‌کنند.

 

مزایای تجاری خدمات مشاوره مجازی سازی شبکه

شرکت رایان پشتیبان سرویس‌های مجازی سازی شبکه را به منظور امکان بهینه سازی امنیت، مقیاس پذیری، انعطاف پذیری، قابلیت اطمینان و انتقال داده و همچنین خودکار کردن کارهای اداری متعدد طراحی کرده است. ما به مشتریان خود اطمینان می‌دهیم که همه سرورها و سرویس‌های شبکه، صرف نظر از اجزای فیزیکی، به عنوان یک گروه واحد از منابع در نظر گرفته می‌شوند.

استراتژی‌های خئمات مجازی سازی که شرکت رایان پشتیبان پیاده سازی می‌کند موجب میشود که مشتریان به چابکی بیشتر شرکت، کنترل بهتر شبکه خود و مقیاس بندی زیرساخت‌ها مطابق با نیازهای تجاری‌شان دست پیدا کنند. علاوه بر این، ما سازمان‌ها را در خنثی سازی تهدیدات شرکتی مانند سرقت داده‌ها و آلودگی‌های ویروسی از طریق مدیریت متمرکز داده تسهیل می‌کنیم. ما همچنین دسترسی ایمن به منابع شرکتی را برای کارمندان شرکت در هر مکانی که باشند از طریق شبکه مجازی فراهم می‌کنیم.

از دیگر مزایای خدمات مجازی سازی شبکه‌ی رایان پشتیبان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌وری بهبود یافته
  • افزایش سرعت شبکه
  • مدیریت متمرکز فایل‌ها و برنامه‌ها از یک سایت فیزیکی واحد
  • افزودن آسان‌تر رسانه‌های ذخیره سازی مانند هارد دیسک‌ها یا درایو‌های نواری
  • امکان تغییر مکان یا به اشتراک گذاری فضای ذخیره سازی در بین سرورها
  • محیط‌های IT پیشرفته‌تر
  • بهبود امنیت و زمان بازیابی
  • شبکه‌های کارآمدتر
  • کاهش هزینه‌های کلی

مجازی سازی شبکه

 

انواع شبکه‌های مجازی

شبکه‌های مجازی به دو شکل وجود دارند: داخلی و خارجی. هر دو این اصطلاحات به داخل یا خارج از سرور اشاره دارند. مجازی سازی خارجی از ابزارهایی مانند سوئیچ‌ها، آداپتورها یا یک شبکه برای ترکیب یک یا چند شبکه در واحدهای مجازی استفاده خواهد کرد. مجازی سازی داخلی به استفاده از قابلیت‌های شبکه مانند در ظروف نرم افزاری در یک سرور شبکه اشاره دارد. نرم افزار داخلی به ماشین‌های مجازی اجازه می‌دهد تا داده‌ها را بر روی یک سرور بدون استفاده از شبکه خارجی تبادل کنند.

 

آیا استفاده از خدمات مجازی سازی شبکه معایبی هم دارد؟
با بکارگیری خدمات مجازی سازی شبکه، هزینه‌های اولیه افزایش می‌یابد و همچنین به مجوز نرم افزار نیاز پیدا خواهید کرد. هنگام مجازی سازی شبکه‌ی یک سازمان، اگر مدیران IT باتجربه نباشند ممکن است منحنی یادگیری وجود داشته باشد.
هنگام مجازی سازی شبکه همه برنامه‌ها و سرورها در یک محیط مجازی کار نمی‌کنند.
اگر سازمانی نتواند به داده‌های مجازی شده خود متصل شود، در دسترس بودن میتواند مسئله ساز شود و به یک معظل برای سازمان تبدیل شود.

 

چگونه می توان با خدمات مجازی سازی، کارایی را به حداکثر رساند؟
به طور معمول، مراکز داده سازمانی از تعداد زیادی سرور تشکیل شده است که بیشتر آنها بلااستفاده می‌مانند زیرا حجم کار فقط به چند سرور در شبکه اختصاص داده میشود. این منجر به هدر رفتن منابع گران قیمت، برخی سخت افزارها، برق و نیازهای خنک کننده میشود.

مجازی سازی با تقسیم یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی به افزایش استفاده از منابع کمک می‌کند. این سرورهای مجازی مانند یک سرور فیزیکی فردی عمل می‌کنند که سیستم عامل و برنامه‌های خود را اجرا می‌کند. این مفهوم مجازی سازی تقریباً در هر زیرساخت IT مورد استفاده قرار میگیرد زیرا به تکثیر ظرفیت ماشین‌های فیزیکی و استفاده کامل از منابع موجود کمک می‌کند و در نتیجه هزینه کلی تجارت را به حداقل می‌رساند.

مجازی سازی، مدیریت IT را ساده‌تر کرده و دارای مالکیت و بهره برداری مقرون به صرفه است. از جمله این تغییرات مثبت میتوان به کاهش هزینه‌های سخت افزار، راه حل‌های بهتر برای بازیابی در برابر بلایا، بهبود کارکرد فناوری اطلاعات، افزایش عملکرد و دسترسی سریع به منابع را به همراه دارد. برای ادغام مجازی سازی، درک انواع مختلف آن مهم است. مشاغل می‌توانند بر اساس نیازهای خود نوع مجازی سازی مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

۵ نوع مختلف مجازی سازی شبکه

  • مجازی سازی دسکتاپ Desktop Virtualization))
  • مجازی سازی برنامه (Application Virtualization)
  • مجازی سازی سرور (Server Virtualization)
  • مجازی سازی شبکه (Network Virtualization)
  • مجازی سازی ذخیره سازی (Storage Virtualization)

 

مجازی سازی دسکتاپ

مجازی سازی دسکتاپ زمانی است که سرور میزبان میتواند ماشین‌های مجازی را با استفاده از hypervisor (یک برنامه نرم افزاری) اجرا کند. یک hypervisor میتواند مستقیماً روی دستگاه میزبان یا از طریق سیستم عامل (مانند ویندوز ، Mac و Linux) نصب شود. دسکتاپ‌های مجازی از هارد دیسک سیستم میزبان استفاده نمی‌کنند، در عوض آنها بر روی یک سرور مرکزی از راه دور اجرا میشوند. این نوع مجازی سازی برای تیم‌های توسعه و آزمایش مفید است که نیاز به توسعه یا آزمایش برنامه‌ها روی سیستم‌عامل‌های مختلف دارند.

مجازی سازی برنامه

روند نصب یک برنامه بر روی سرور مرکزی (سیستم رایانه‌ای منفرد) که به طور مجازی میتواند روی چندین سیستم کار کند، به عنوان مجازی سازی برنامه شناخته میشود. برای کاربران نهایی برنامه مجازی سازی دقیقاً مانند یک برنامه بومی نصب شده روی ماشین فیزیکی عمل می‌کند. با مجازی سازی برنامه، بروزرسانی، نگهداری و اصلاح برنامه‌ها به صورت متمرکز برای سازمان‌ها آسانتر است. مدیران می‌توانند بدون ورود به دسک تاپ کاربر، مجوزهای دسترسی به برنامه را کنترل و تغییر دهند. یکی دیگر از مزایای مجازی سازی برنامه، قابلیت جابجایی است. این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا حتی در دستگاه های غیر ویندوز مانند iOS یا Android به برنامه های مجازی دسترسی پیدا کنند. این به شما در صرفه جویی در وقت کاربر در نصب برنامه ها و عملیات بارگیری کمک می کند.

مجازی سازی سرور

مجازی سازی سرور

مجازی سازی سرور فرآیند تقسیم منابع یک سرور به چندین سرور مجازی است. این سرورهای مجازی می توانند به صورت ماشین جداگانه کار کنند. مجازی سازی سرور به مشاغل این امکان را می دهد تا چندین سیستم عامل مستقل (مهمان یا مجازی) را با پیکربندی‌های مختلف با استفاده از یک سرور واحد (میزبان) اجرا کنند. این فرآیند همچنین باعث صرفه جویی در هزینه سخت افزاری موجود در نگه داشتن انبوهی از سرورهای فیزیکی میشود، بنابراین مشاغل میتوانند زیرساخت‌های سرور خود را ساده‌تر کنند.

مجازی سازی شبکه

مجازی سازی شبکه به مدیریت و نظارت بر کل شبکه رایانه‌ای به عنوان یک واحد اداری کمک می‌کند. مدیران میتوانند عناصر مختلف زیرساخت شبکه مانند روترها و سوئیچ‌ها را از یک کنسول مدیر مبتنی بر نرم افزار ردیابی کنند. مجازی سازی شبکه به بهینه سازی شبکه برای نرخ انتقال داده، انعطاف پذیری، قابلیت اطمینان، امنیت و مقیاس پذیری کمک می‌کند. این بهره وری و کارایی شبکه را بهبود می‌بخشد و تخصیص و توزیع راحت منابع و اطمینان از عملکرد بالا و پایدار شبکه برای مدیران آسانتر میشود.

مجازی سازی ذخیره سازی

مجازی سازی ذخیره سازی فرآیند جمع آوری ذخیره سازی فیزیکی چندین دستگاه ذخیره سازی شبکه است بنابراین مانند یک دستگاه ذخیره سازی واحد به نظر می‌رسد. مجازی سازی فضای ذخیره سازی وظایف بایگانی، پشتیبان گیری و بازیابی را تسهیل می‌کند. این به مدیران کمک می کند تا منابع را به طور کارآمد در زیرساخت‌های سازمان تخصیص، جابجایی، تغییر و تنظیم کنند.

 

شرکت رایان پشتیبان

رایان پشتیبان دارای تیمی از متخصصان صنعت با تجربه، در ارائه خدمات مشاوره‌ای مجازی و راه‌حل‌هایی برای SMBها و سازمان‌های بزرگ است. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان و شروع همکاری با ما میتوانید با شماره‌ تماس‌های درج شده در پایین تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.