قرارداد مشاوره شبکه

قرارداد مشاوره‌ شبکه

خدمات مشاوره برای مشکلات تجاری یک سازمان راه حل ارائه می‌دهد و برنامه ریزی و اجرای استراتژیک یک پروژه جدید را به عهده می‌گیرد. زمانی که یک سازمان به داشتن یک مشاور در حوزه‌ی کاری خود احساس نیاز کند، اولین کاری که برای آغاز همکاری باید انجام دهد، عقد قرارداد با مشاور خواهد بود. به طور کلی میتوان قرارداد مشاوره شبکه را شروع برنامه‌های رشد و توسعه‌ی یک سازمان دانست.

اهمیت عقد قرارداد مشاوره شبکه

تیم مشاوره به خوبی می‌داند که هر کسب و کار از مشاغل مستقل گرفته تا شرکت‌های جهانی، به مشاوره‌های مجزایی نیاز دارند. به عنوان مثال اندازه شرکت و کیفیت زیرساخت‌های شبکه در تصمیم گیری نهایی مشاوران بسیار دخیل می‌باشند. مشاور شبکه موظف است راه حل‌های علمی را متناسب با ایده، طراحی، مشاوره، استقرار، مدیریت و پشتیبانی ارائه ‌دهد.
در یک قرارداد مشاوره شبکه همه‌ی مسئولیت‌هایی که مشاور شبکه موظف به انجام آنهاست درج میشود و در مقابل شرح وظایف سازمان در مقابل مشاور نیز در متن قرارداد آورده میشود. اینها مواردی هستند که باید تمام و کمال و با ذکر جزئیات در قرارداد مشاوره ذکر شوند تا بعدها بین مدیر سازمان و تیم مشاوره اختلافی بوجود نیاید و همه چیز برای دو طرف واضح و روشن باشد.
تجربه نشان داده است سازمان‌هایی که بدون داشتن یک قرارداد اصولی با یک چهارچوب معین همکاری خود را با آغاز کرده‌اند، بعد از مدتی بر سر مسائلی نه چندان مهم هم دچار تنش و اختلاف شده‌اند. علت این امر نداشتن یک قرارداد رسمی است چراکه طرفین صرفا در کلام همکاری خود را پذیرفته‌اند و درک درستی از وظایف خود در قبال یکدیگر ندارند.

نقش مشاور در عملکرد سازمان

مشاور شبکه یک متخصص باتجربه و تحصیل کرده است که در رشد و یا اصلاح شبکه به شما کمک می‌کند. نقش اصلی مشاور کمک به سازمان در زمینه‌های خاصی از کار است. باتوجه به موقعیتی که شرکت در آن قرار دارد، مشاور ممکن است به عنوان یک مربی، یک کاتالیزور برای اعمال تغییرات عمیق‌تر، یک منبع و یا یک تسهیل کننده عمل کند. البته این یک عنوان کلی است و شامل طیف گسترده‌ای از کارها میشود.
یک مشاور ممکن است یک معمار شبکه، یک مدیر سیستم، یک متخصص امنیت و یا یک متخصص دنیای مخابرات باشد. بسیاری از مشاوران دارای مشاغل آزاد هستند در حالی که برخی دیگر به صورت تمام وقت کار مشاوره انجام می‌دهند. مشاوران برای اطمینان از بهره وری سازمان بر کل شبکه نظارت می‌کنند. آنها همچنین استقرار فایروال‌های شبکه و نرم افزار آنتی ویروس را بررسی می‌کنند.
مشاوران با مدیر سازمان و مهندسان شبکه ملاقات می‌کنند تا در مورد نیازهای شبکه بحث کنند، سپس درباره‌ی عملکرد و امنیت شبکه تحقیق می‌کنند. آنها پس از تجزیه و تحلیل دقیق پیشنهاداتی را برای عملکرد بهتر همراه با هزینه‌ی این تغییرات به سازمان اعلام می‌کنند و در صورت تایید از طرف سازمان، آزمایش شبکه جدید را آغاز می‌کنند.

وظیفه‌ی یک شرکت مشاوره چیست؟

طبق بندهای تبصره ۲ آیین نامه خدمات مشاوره، فرد یا تیمی که وظیفه نصب، راه اندازی، مراقبت و پشتیبانی از پکیج‌های نرم افزاری، برنامه‌نویسی نرم‌افزارهای سفارشی و طراحی شبکه‌های کامپیوتری را بر عهده دارد در گروه مشاوران قرار داده میشود و طبق قانون باید قرارداد مشاوره منعقد کند.
یک شرکت مشاوره یک شرکت متخصص است که به یک سازمان یا یک کسب و کار در جهت رفع نیازشان مشاوره حرفه‌ای می‌دهد. هدف اصلی یک شرکت مشاوره در اختیار قرار دادن متخصصان و مشاوران مربوطه به مشتریان است و در ازای آن هزینه دریافت می‌کنند. در قرارداد مشاوره شبکه بایستی به شرح جزئیات این همکاری و توضیح بندهای قرارداد پرداخته شود.
خدمات یک شرکت مشاوره اختصاصی و باتجربه می‌تواند بهترین سرمایه گذاری باشد که یک شرکت یا سازمان تجاری در بحبوحه چنین آشفتگی اقتصادی انجام می‌دهد. مشاوران روش‌های آزمایش شده و اثبات شده و همچنین فناوری‌های پیشرفته و جدیدترین اطلاعات را روی کار می‌آورند که در رسیدن به اهداف اصلی یک کسب و کار بسیار موثر واقع خواهد شد.

قرارداد مشاوره‌ی شبکه باید دارای چه ویژگی‎‌هایی باشد؟

جملات و بندهایی یک قرارداد رسمی شبکه باید توسط یک فرد مطمئن و باتجربه در این زمینه نوشته شود. جملات و بندهای یک قرارداد استاندارد باید یک سری مشخصه‌ها و چهارچوب‌هایی داشته باشد که در زیر آن‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت:

  1. دادن حق مالکیت به مشتری: زمانی از طرف فرد یا تیم مشاوره کار خاصی برای شرکت شما انجام میشود (مثلا نرم افزار جدیدی ساخته میشود)، فرد مشاور هیچگونه حق مالکیتی در قبال آن خواهد داشت
  2.  حفظ محرمانگی: مشاور موظف است در حفظ اطلاعات و داده‌های سازمان نهایت سعی خود را داشته باشد و به هیچ عنوان اطلاعات داخل سازمان را به خارج از سازمان نبرد
  3.  شرح وظایف و تعهدات: در قرارداد مشاوره شبکه مسئولیت‌های دو طرف به طور دقیق و واضح درج شود و هر دو آن‌ها را بدون هیچ اجباری و با رضایت کامل بپذیرند
  4.  زمانبندی و چگونگی تسویه حساب: در قرارداد مشخص شود که شرکت به صورت هفتگی، ماهیانه و یا بعداز اتمام پروژه حقوق مشاور و تیم پشتیبانی را پرداخت خواهد کرد
  5.  شرایط فسخ قرارداد: در صورت نقض کدام یک از قوانین و در چه شرایطی قرارداد فسخ و فاقد ارزش خواهد شد
  6.  تعیین مدت زمان قرارداد: در قرارداد مشاوره شبکه باید ذکر شود که این قرارداد تا کی اعتبار دارد و تاریخ لغو قرارداد در آن مشخص شود. درصورتی که مدت قرارداد تمام شود و طرفین دوباره مایل به همکاری باشند، باید قرارداد مجددا نوشته شود

مزایای عقد قرارداد با یک شرکت خدمات مشاوره‌ چیست؟

استخدام یک متخصص فناوری اطلاعات برای تأمین نیازهای شغلی شما فواید زیادی دارد که برخی از آن‌ها را در زیر برایتان آورده‌ایم:

۱- از اتلاف وقت جلوگیری میشود
قطعا به عنوان یک کسب و کار کوچک و در حال رشد آخرین چیزی که به آن فکر می‌کنید شکست است. زمانی که سیستم‌های شما از کار بیفتد، تنها در عرض چند دقیقه ممکن است اطلاعات‌تان از دست برود و کارتان عقب بماند.
مشکلات فنی همیشه باعث ایجاد توقفی ناامیدکننده خواهند شد و جریان یک روز کاری پرمشغله را مختل خواهند کرد. برای اغلب مشاغل کوچک ،زمان فاکتور مهمی است. مشکلات IT می‌تواند وقت گرانبهای شما را تلف کند.

 ۲- در هزینه‌ها صرفه جویی میشود
طبیعی ست که اغلب مشاغل خواستار به حداقل رساندن هزینه‌های خود هستند. ما به این واقعیت اطمینان داریم به همین علت به عنوان یک شرکت مشاوره فناوری اطلاعات متعهد هستیم که از روز اول گزینه‌های مطمئن و در عین حال مقرون به صرفه‌ای را در اختیار شما قرار دهیم. برخی از هزینه‌ها را کاملا واضح و بی پرده میتوان محاسبه کرد در حالی که برخی دیگر بیشتر تخمینی هستند و تا پایان پروژه قابل پیش بینی نیستند. برخی از هزینه‌های قابل پیش بینی شامل ارتقا نرم افزار و نظارت بر سیستم‌ها می‌باشد که در آن همه چیز تحت بودجه برنامه ریزی شده با سرشماری و مدیریت درست پیش میرود.

۳- نیروهای اضافی حذف می‌شوند

یافتن منابع خوب بسیار دشوار است. اما زمانی که آنها را پیدا کردید، نگهداری و مراقبت از آنها به مراتب دشوارتر خواهد بود. فرض کنید شما تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات استخدام کرده‌اید اما به همه‌ی افراد آن تیم نیاز ندارید. آنها به جای نصب یا اپدیت نرم افزار، پشت میز می‌نشینند و ناامیدانه منتظر دریافت کار می‌مانند.
زمانی که با یک مشاور برای استخدام نیروهای مورد نیاز خود مشورت می‌کنید، چنین مشکلاتی گریبان گیر شما نخواهند شد.

۴- بهره وری پیشرفته
شرکت تجاری شما باید مانند یک ماشین روغن کاری شده خوب کار کند. هر جزئی در سازمان دقیقا باید طبق برنامه‌ی از پیش تعیین شده وظیفه‌ی خود را انجام دهد و جایی که لازم است برود. همه باید درمورد کارهایی که باید انجام دهند روشن باشند و وظایف آنها باید در اکثر موارد بدون مشکل انجام شود.
در این صورت کارمندان شما احساس نظم بیشتری می‌کنند و با احساس مسئولیت بیشتری به کار ادامه می‌دهند. ارتباطات عمیق‌تر و گسترده‌تر میشود و افراد تیم می‌تواند با سهولت با هم همکاری کنند و نظرات خود را در طول روز با هم به اشتراک بگذارند.
همچنین پایگاه داده، سرورها، سیستم‌های اینترنتی و سیستم عامل‌های تلفن همراه شما به صورت همگام سازی و اطلاع رسانی یکدیگر کار می‌کنند. تمام آنچه شما برای داشتن ساختاری منسجم به آن نیاز دارید برنامه ریزی با دانش تخصصی است.

۵- کارشناسان فنی

بنگاه‌های کوچک و متوسط بودجه مشخصی دارند که باید از آنها پیروی کنند. این امر تا حدی می‌تواند جذب کارمندان را دشوار و زمانبر سازد. با سپردن مشاغل کوچک خود به یک شرکت مشاور فناوری اطلاعات، می توان با کسری از هزینه به همان میزان دانش دسترسی پیدا کنید.

۶- بهبود امنیت سایبری
اگرچه فناوری منجر به پیشرفت‌‌های انقلابی بسیاری در بخش تجارت بین الملل شده است، اما متأسفانه تهدیدات جدی جنایی را نیز به دنبال داشته است. تقریباً ۴۳٪ از حملات سایبری به مشاغل کوچک و نوپا انجام میشود. به همین دلیل صاحبان مشاغل کوچک ضروری است که با متخصصان ماهر فناوری اطلاعات قرارداد مشاوره و پشتیبانی ببندند.

۷- تصمیمات شغلی بهتری بگیرید
هر یک از تصمیمات شغلی شما باید براساس تحقیقات دقیق بازار باشد. متخصصان فناوری اطلاعات می‌توانند از طریق کنفرانس‌های ویدئویی، رسانه‌های اجتماعی، نظرسنجی‌های دیجیتالی و موارد دیگر، توانایی شما را در انجام چنین تحقیقاتی به شدت بهبود بخشند. علاوه بر این ، مشاوران فناوری اطلاعات قادرند به شما و کارمندان‌تان نشان دهند که چگونه می‌توانید از ابزارهای مختلفی مانند Google Analytics و Microsoft CRM Dynamics استفاده کنید تا شرکت شما را قادر به پیگیری سریع و دقیق از تحولات و تصمیم گیری‌های تجاری کند.

عقد قرارداد مشاوره‌ با شرکت رایان پشتیبان

اگر شما به یک برنامه جامع نیاز دارید که برنامه ریزی، بروزرسانی‌، ارتقای تکنولوژی شرکت و .. را پیش بینی و مدیریت کند و یا به فرایندهای کارآمدتر فناوری اطلاعات بپردازد، همکاری با یک شریک و مشاور خارجی مانند شرکت خدماتی رایان پشتیبان کار منطقی به نظر می‌رسد.
ما شبکه گسترده‌ای از منابع مشاوره برای کمک به پروژه‌ی شما داریم. تیم ما فناوری و نیازهای تجاری شرکت شما را شناسایی کرده و سپس از این نیازها پشتیبانی می‌کند. در وهله‌ی اول ما با شما ملاقات می‌کنیم تا با نحوه‌ی کار و اهداف شما آشنا شویم و بدانیم برای رفع چه نیازی از تیم مشاوره‌ی ما تقاضای کمک کرده‌اید. زمانی که به کلیات کار شرکت شما واقف شدیم، یک سند رسمی با هماهنگی شما آماده می‌کنیم و قرارداد همکاری می‌بندیم. سپس بهترین گزینه‌ها را برای خدمات تجاری سفارشی از قبیل سرویس‌های شبکه، ابر، صدا، سرویس‌های مدیریت شده و ارتقای امنیت ارائه می‌دهیم.
خدمات رایان پشتیبان به شما کمک می‌کند از رقبا جلو بزنید و شبکه‌ای کارآمد داشته باشید.
هر سازمانی به یک شبکه با بستری ساده و یکپارچه نیاز دارد تا قابلیت انعطاف و مطابقت با حوادث تازه را داشته باشدو درآمدی همیشگی برای سازمان ایجاد کند. این دقیقاً همان چیزی است که ما به شما کمک می‌کنیم به آن دست پیدا کنید. خدمات مشاوره شبکه برای برآوردن نیازهای شبکه و برنامه‌های IT شما، یک طرح ارزیابی و مشاوره ارائه می‌دهد تا با شناسایی شکاف‌های موجود در شبکه و ارائه نقشه راه، برای مدیریت و کمک به تغییر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به شما کمک کند و شما را در موارد زیر چند قدم جلوتر ببرد:

  •  پویایی زیرساخت‌ها
  •  کارایی عملیاتی
  •  بهینه سازی فناوری اطلاعات و شبکه
  •  بهینه سازی هزینه

رویکرد ما برای مشاوره شبکه شامل برنامه ریزی، ارزیابی، طراحی، ادغام و مستندسازی است. در طول هر مرحله از مشاوره شبکه ما شما را راهنمایی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم تا به یک شبکه قوی با ساختار داده ایمن، محیط یکپارچه و عملکردی مقیاس پذیر دست پیدا کنید.
تیم ما با مدیریت مسیریابی مرکز داده و رفع نیازهای سوئیچینگ و موارد ضروری شبکه شمار ا یاری می‌دهد تا کار شبکه خود را دقیقاً بررسی کنید و درنتیجه کل شبکه را مطابق با نیازهای مشتریانتان ارتقا دهید.

و در آخر
برای یک کسب و کار یا سازمان تجاری دشوار است که نیازهای IT خود را همراه با پروژه‌های مشتریان گسترش و مدیریت کند. با یک شرکت مشاوره‌ی فناوری اطلاعات می‌توانید از افراد حرفه‌ای و آموزش دیده برای مدیریت زیرساخت‌های سازمان خود ایده بگیرید و با اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.