قرارداد پشتیبانی شبکه

رشد سریع فناوری و وجود حجم بالای داده‌ها باعث شده تا تمام کسب‌وکارها نیازمند وجود تجهیزات شبکه باشند. فناوری پیچیده این تجهیزات و تخصص لازم برای استفاده از آن وجود پشتیبانی شبکه را الزامی کرده است. بهترین راه برای پشتیبانی از شبکه و تجهیزات آن، کمک گرفتن از یک تیم متخصص و بستن یک قرارداد پشتیبانی شبکه حرفه‌ای است.
اگر به دنبال تشخیص و رفع اشکالات و خرابی‌ها، پایش و مانیتورینگ، به روزرسانی و ارتقا سیستم شبکه خود هستید یا قصد دارید امنیت و ظرفیت شبکه خود را مدیریت کرده و از پشتیبانی کامل یک تیم حرفه‌ای بهره‌مند شوید؛ تبریک می‌گوییم! دقیقا جای درستی آمده‌اید.
در ادامه به معرفی خدمات پشتیبانی شبکه رایان پشتیبان خواهیم پرداخت. همچنین می‌توانید در انتهای صفحه نمونه‌ای از قرارداد پشتیبانی شبکه را مشاهده کرده و در صورت نیاز با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اهمیت قرارداد پشتیبانی شبکه

امروزه راه‌اندازی یک شبکه کامپیوتری برای برقراری ارتباط بین سیستم‌های درون یک سازمان یا شرکت یک امر ضروری است و منجر به کارکرد بهینه و درست سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود. نگهداری و پشتیبانی از شبکه به صورت مجرا هزینه‌های زیادی برای شما به همراه خواهد داشت؛ از همین رو بهترین راه برای نگهداری و پشتیبانی از این تجهیزات، کمک گرفتن از یک تیم حرفه‌ای و متخصص در این زمینه است.

شرکت رایان پشتیبان یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه است که با ارائه سرویس‌های مختلف در زمینه پشتیبانی از شبکه، هزینه‌های این کار را به حداقل رسانده و بالاترین کیفیت را به شما ارائه خواهد داد. با قرارداد پشتیبانی شبکه رایان پشتیبان، خیالتان از بابت امنیت و کارکرد درست شبکه راحت خواهد بود.

مفاد قرارداد پشتیبانی شبکه شامل چه مواردی است؟

قرارداد حرفه‌ای پشتیبانی شبکه شامل انتظاراتی خواهد بود که طرفین قراداد از هم دارند. بیان صریح و واضح این انتظارات باعث می‌شود طرفین قرارداد مسئولیت وظایف خود را به عهده گرفته و هیچ کدام از مسئولیت خود شانه خالی نکنند.

مهم‌ترین موارد لازم برای ذکر در قرارداد پشتیبانی شبکه عبارت‌اند از:

  • درج اسامی طرفین قرارداد
  • موضوع قرارداد
  • ذکر کلیات
  • تاریخ عقد قرارداد
  • مدت زمان اجرای قرارداد
  • هزینه توافق شده برای انجام خدمات
  • تعهدات و مسئولیت‌های کارفرما و پیمانکار
  • تعهد در قبال عدم افشای اطلاعات
  • شرایط فسخ قرارداد
مفاد قرارداد پشتیبانی

چرا تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه ضروری است؟

عدم چشم پوشی

در صورت نقض یا عدم اجرای هر یک از شرایط و ضوابط این موافقت نامه در هر زمان، از کوچکترین حق دو طرف چشم پوشی نخواهد شد و تحت تأثیر شرایط قرار نخواهد گرفت.

استفاده از شبکه برای اهداف تبلیغاتی

مشتری به شرکت‌ پشتیبانی حق استفاده از اسم شرکت‌ را می‌دهد تا از آن برای تبلیغات استفاده کند. بدین ترتیب مشتری به شرکت حق تبلیغات و بازاریابی می‌دهد و در صورت رضایت از خدمات، آن‌ها را به سایر همکاران خود معرفی می‌کنند.

منفعت دوجانبه

این توافق نامه به نفع مشتری و شرکت است چراکه تکالیف هریک از آنها به طور دقیق و به صورت کتبی تحت نظر یک سازمان یا شخص ثالث ذکر خواهد شد. بنابراین با نوشتن قرارداد پشتیبانی، مسئولیت‌های هر دو در قبال یکدیگر تضمین میشود. در واقع این قرارداد مانند یک ضمانت نامه برای هر دو طرف عمل می‌کند.

حق غرامت

: مشتری در قرارداد لحاظ می‌کند که هر آنچه به شرکت پشتیبان تحویل می‌دهد از نظر قانونی متعلق به خود مشتری است و شرکت نمی‌تواند هیچگونه ادعایی در این باره داشته باشد.

قانونی بودن

این توافق نامه توسط قوانین دولتی کشور اداره و تفسیر میشود. هرگونه تخطی و زیرپا گذاشتن مسئولیت‌هایی که شرکت پشتیبانی و مشتری پذیرفته‌اند، پیگرد قانونی دارد.

عدم حق انتساب برای مشتری

مشتری حق انتساب یا تغییر این توافق نامه را ندارد، مگر در صورت موافقت کتبی شرکت، که نماد رضایت قلبی طرفین است.

درج قرارداد کامل

قرارداد پشتیبانی شامل توافق نامه بین طرفین در رابطه با موضوع این ماده است و جایگزین تفاهم‌‌ شفاهی بین طرفین می‌باشد. پس از انجام قرارداد، هیچ تغییری در توافق نامه معتبر نخواهد بود مگر اینکه به صورت کتبی درج شود و توسط هر دو طرف قرارداد امضا شود.

حسن نیت

زمانی که قرارداد نوشته میشود، هر یک از طرفین نماینده دیگری است و به دیگری ضمانت می‌دهد که با حسن نیت عمل کرده است و به تمامی شرایط توافق نامه متعهد خواهد ما

خدمات پشتیبانی شبکه رایان پشتیبان شامل چه مواردی میشود؟

رایان

عمده فعالیت این شرکت در زمینه پشتیبانی شبکه و کامپیوتر میباشد. که بیش از 14 سال در این زمینه سابقه کاری دارد و در این مدت با بسیاری از شرکت ها و موسسات تجاری ، بازرگانی ، تولیدی ، کارخانجات و … قرارداد همکاری داشته و تجربه کسب نموده است.

در طول مدت قرارداد پشتیبانی شبکه این شرکت مراحل زیر انجام می پذیرد:

  •      ثبت و بایگانی كلیه مراحل خدمات پشتیبانی
  •      ارائه و ثبت كلیه مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز به تقكیک مكان و تجهیزات
  •       ارائه مشاوره‌های مورد نیاز جهت بهینه‌سازی سیستم‌های رایانه‌ای
  •      انجام رفع نواقص ( سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری ) بر اساس اعلام كارفرما
  •       به روز رسانی آنتی ویروس و نصب patch های امنیتی
  •        سرویس ادواری از كلیه تجهیزات و ادوات رایانه‌ای و انجام كنترلهای لازم (QC)
  •        بازدید دوره‌ای از كلیه مراكز
  •        تهیه و تنظیم شناسنامه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم ، ادوات و تجهیزات انفورماتیكی
  •         سرویس اولیه كلیه سیسمتهای رایانه‌ای
  •         تعمیر دستگاه‌های معیوب و نصب نرم‌افزارهای لازم

موارد مهم قابل بررسی در قرارداد پشتیبانی شبکه

موارد مهم و ضروری که در قرارداد پشتیبانی شبکه باید آن را بررسی کنید، عبارت‌اند از:

در قرارداد به حق واگذاری اشاره کنید!

قرارداد پشتیبانی شبکه با یک شرکت معتبر به این معناست که شرکت باید یک نیروی کار که در استخدام خودش است برای انجام کارهای شما در نظر داشته باشد. واگذارکردن کار به نیروهای فریلنسر یا کارشناسانی که در شرکت طرف قرارداد شما کار نمی‌کنند، ممکن است منجر به ایجاد مشکلاتی برای شما شود؛ چرا که این افراد هیچ مسئولیتی در مقابل مشکلات شما نخواهند داشت.

برای جلوگیری از این اتفاق حتما در قرارداد ذکر کنید که پیمانکار حق واگذاری کار به شخص ثالث دیگری را ندارد و فرد انجام‌دهنده خدمات حتما باید از میان کارشناسان شرکت باشد.

به اهمیت عدم افشای اطلاعات اشاره کنید!

به یاد داشته باشید که بند عدم افشای اطلاعات شرکت شما یکی از بندهای مهم قرارداد پشتیبانی شبکه شمرده می‌شود که به منظور حفاظت از اطلاعات شما نوشته می‌شود. در نوشتن قرارداد پشتیبانی شبکه توجه کنید که این بند در آن وجود داشته باشد.

ملزومات قرارداد شرکت رایان پشتیبان با مشتریان

با در نظر گرفتن پیمان‌های متقابل مندرج در این توافق نامه، مشتری و شرکت رایان پشتیبان به شرح زیر توافق می‌کنند:

توسعه شبکه

شرکت رایان پشتیبان با نصب، مدیریت، توسعه و عملیات مبتنی بر شبکه مطابق با شرایط مندرج در قرارداد موافقت می‌کند.

مشخصات فنی

شرکت قبول می‌کند شبکه را طبق مشخصات مندرج در قرارداد توسعه دهد.

خدمات ارائه شده

در قرارداد مشخص میشود که سرویس‌ دهی برای کدامیک از سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز، مکینتاش، سان ، یونیکس ارائه میشود.

تاریخ تحویل و نقاط عطف

تیم فنی رایان پشتیبان حداکثر تلاش خود را بکار خواهد گرفت و تلاش می‌کند یک شبکه عملیاتی را حداکثر تا تاریخ تحویل مندرج در قرارداد به مشتری ارائه دهد. با این حال در بیشتر مواقع مشتری اذعان می‌کند که مهلت تحویل به صورت تخمینی ذکر شود و تاریخ تحویل دقیق لازم نیست.

تامین امنیت

شرکت پشتیبانی شبکه یک محیط عملیاتی برای ردیابی فراهم می‌کند تا به طور مداوم سیستم‌های موجود را بازرسی ‌کند و به محض تشخیص کوچکترین نقص فنی و یا اختلال عملکرد، آن را برطرف کند. شرکت خدماتی رایان پشتیبان یک سرویس 12 ساعته برای حافظت در برابر قطعی برق برای همه سرورها و سیستم‌های مهم فراهم می‌کند.

امنیت داده و شبکه

رایان پشتیبان سیستم‌های نظارتی را برای ثبت دسترسی غیرمجاز و ورود به سیستم فراهم می‌کند. شرکت هر زمان احساس خطر کند به طور خودکار حساب‌ها را بسته و رمز عبور را تغییر می‌دهد. همچنین مشاوره‌های CERT را که مشکلات امنیتی نرم افزارها را شناسایی می‌کند، اجرا خواهد کرد. مهندسان رایان پشتیبان برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از سیستم‌ها، افزایش پایداری شبکه و ترمیم یا رفع تهدیدهای شناسایی شده در شبکه، هرگونه محافظتی مناسب را که صلاح بداند به کار خواهد گرفت.

نصب نرم افزارهای شبکه

بر طبق قرارداد، شرکت رایان پشتیبان بسته‌های نرم افزاری مورد نیاز شبکه را نصب، بروز رسانی و پیکربندی می‌کند و کلیه ایمیل‌ها، وب سرورها و سایر نرم افزارهای شبکه را نظارت می‌کند. همچنین رویه‌های مناسب کشف و دفع ویروس‌ها و بدافزارهای رایانه‌ای را اعمال می‌کند.

نصب و راه اندازی سخت افزار

شرکت کلیه‌ی اجزای سخت افزاری مورد نیاز شبکه اعم از ایستگاه‌های کاری، چاپگرها و سایر وسایل جانبی را نصب خواهد کرد و زیرساخت‌ها و رابط‌های شبکه را حفظ و گسترش می‌دهد.

عملیات روزانه شرکت رایان پشتیبان

شرکت مسئولیت به صورت روزانه هرگونه لوازم مرتبط با شبکه (به عنوان مثال کابل، دیسک، نوار) را بازرسی و عیب یابی و در صورت لزوم تعمیر می‌کند. شرکت با ایجاد یک فضای ذخیره سازی در خارج از سازمان به یکپارچگی شبکه و محافظت از آن می‌پردازد.

سرویس پشتیبانی عمومی

شرکت خدماتی رایان پشتیبان همواره آماده است تا به سوالات مشتریان سازمان از طریق ایمیل و تلفن پاسخ دهد.

اداره و برنامه ریزی

این شرکت با مشتری، مدیران و کارکنان خود همکاری خواهد کرد تا در مورد هرگونه نیاز محاسباتی، مدیریت شبکه و اطلاعات، تقاضای کاربران، خرید سخت افزار و نرم افزار مشاوره دهد.

جبران خسارت

زمانی که یکی از طرفین خارج از تعهدات خود عمل کند موظف به پرداخت خسارت است. تیم خدماتی رایان پشتیبان تماما مسئولیت کار خود را می‌پذیرد و زمانی که نتواند به یکی از تعهدات خود جامه‌ی عمل بپوشاند، برای جبران آن حاضر به پرداخت غرامت می‌باشد.

نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه

نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه

ماده 1: مشخصات طرفین

اين قرارداد بین شرکت رایان پشتیبان به آدرس تهران، سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان پنجم، پلاک 12، واحد 1 و شماره تلفن 2234049222340476 كه در این قرارداد به اختصار «پيمانكار» ناميده می‌شود و شرکت .......... به آدرس .......... و شماره تلفن .......... که در این قرارداد به اختصار «كارفرما» ناميده می‌شود، در تاریخ .......... منعقد مي‌گردد.

ماده 2: موضوع قرارداد

2-1 پشتیبانی شبکه حضوری و راه دور در مورد شبکه کامپیوتری کارفرما و خدمات نرم‌افزاری و سیستمی کارفرما

2-2 پشتیبانی فنی و نگهداری از سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم‌های موجود در شرکت کارفرما

2-3 ارائه خدمات برای ایجاد بستر مناسب برای نصب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای کاربردی، اداری، مالی و غیره

2-4 ارائه مشاوره در مورد خدمات IT برای بهبود عملکرد سیستم و مشاوره در زمینه امنیت شبکه کارفرما

2-5 انجام امور شبکه و یکپارچه‌سازی

2-6 عیب‌یابی و به‌روزرسانی تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

ماده 3: مدت زمان قرارداد

3-1 قراداد حاصل از تاریخ .......... تا تاریخ .......... به مدت .......... دارای اعتبار و لازم‌الاجرا است.

3-2 بعد از اتمام مدت زمان تاریخ گفته شده، و در صورت توافق طرفین امکان تمدید قرارداد وجود دارد.

ماده 4: مبلغ قراداد و نحوه پرداخت

هزینه دستمزد این قرارداد برای مدت یک ماه، مبلغ ......... ریال خواهد بود و لازم است در پایان هر ماه به پیمانکار پرداخت شود.

ماده 5: تعهدات پیمانکار

پیمانكار موظف به ارائه سرویس و خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبكه به کارفرما خواهد بود. این خدمات شامل یکی از موارد زیر است:

1-5 پشتیبانی از تجهیزات سخت‌افزار، نرم‌افزار و شبکه همچون سرورها، کامپیوترها، سوییچ‌ها و فایروال‌ها به عهده پیمانکار بوده و لازم است آن‌ها را به صورت دوره‌ای بررسی کند. در صورت نیاز به تعویض و یا تغییر کار با هماهنگی کارفرما انجام خواهد شد.

2-5 هر گونه نصب و راه‌اندازی دوباره سرویس‌های موجود در مجموعه، بدون هزینه اضافی خواهد بود.

3-5 پیمانكار متعهد به نصب سیستم عامل و نرم افزارهای كاربردی بر روی كامپیوترهاست.

4-5 تعمیرات مورد نیاز تا حد ممکن، در محل کارفرما انجام خواهد شد.

5-5 آماده‌سازی بستر مناسب برای نرم‌افزارهای خریداری شده توسط کارفرما مانند نرم‌افزارهای مالی، اتوماسیون اداری، آرشیو اسناد و نرم‌افزارهای ارتباط با مشتری به عهده پیمانکار است.

6-5 پیمانکار تا جای ممکن از امکانات به صورت بهینه و مقرون به صرفه استفاده کرده و با به‌کارگیری IT در جهت پیشبرد اهداف مجموعه عمل خواهد کرد.

7-5 پیمانکار متعهد می‌شود با توجه به شرح خدمات اعلام شده، کلیه خدمات قابل ارائه را با حسن نیت کامل و طبق موازین تخصصی و حرفه‌ای انجام دهد.

8-5 کلیه اسناد و مدارک کارفرما جزو اطلاعات محرمانه تلقی محسوب می‌شود و از در اختیار قراردادن آن‌ها به دیگران بدون هماهنگی کارفرما اکیدا خودداری خواهد شد.

9-5 پیمانکار کلیه اطلاعات، رمزهای عبور و کدهای کاربری آپدیت شده مجموعه را به مدیر شرکت تحویل خواهد داد و حتی اگر کارفرما در حساب و کتاب‌های خود قصور کرده باشد، پیمانکار باید این خطا را به کارفرما گزارش دهد.

10-5 در صورت خرید تجهیزات جدید، پیمانكار موظف به ارتقا کامپیوترها خواهد بود.

11-5 هزینه تامین قطعات یدكی موردنیاز برای تعمیر و نگه‌داری به عهده كارفرما است. پیمانكار با هماهنگی قبلی و تایید مسئول مربوط، نسبت به تهیه و نصب قطعه معیوب اقدام خواهد کرد و فاكتور هزینه‌ها را جهت بازپرداخت به كارفرما ارائه خواهد کرد.

12-5 پیمانکار موظف است پس از اعلام خرابی از طرف کارفرما اقدام به رفع مشکل به صورت تلفنی و یا ریموت کرده و در صورت عدم رفع مشکل به صورت حضوری مراجعه کند تا مشکل برطرف شود.

13-5 پیمانکار در قبال خسارت‌های ایجاد شده از طریق آتش‌سوزی، زلزله، سیل، قطعی برق و همچنین مشکلات به وجود آمده برای سیستم‌ها، سرورها و شبکه براساس نوسانات برق، قطعی برق و یا قطعی اینترنت هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

ماده 6: تعهدات کارفرما

6-1 کارفرما باید تمام اشکالات ایجاد شده را همان اول به پیمانکار اطلاع دهد.

6-2 کارفرما باید در پایان هر ماه صورتحساب و فاکتورهای مربوط را مطابق قرارداد پرداخت کند.

6-3 کارفرما باید شرایطی را فراهم کند تا پیمانکار برای اجرای تعهدات خود به تجهیزات دسترسی داشته و در مواردی که تعمیر هر کدام از تجهیزات در محل کارفرما ممکن نباشد، دستگاه را به شرکت پشتیبانی ارسال کند.

6-4 کافرما نباید بدون هماهنگی با پیمانکار نرم‌افزار جدید یا تغییراتی در شبکه اعمال کند و در صورت انجام این کار، هیچ مسئولیتی به عهده پیمانکار نخواهد بود.

6-5 کارفرما می‌تواند از یک فرد به عنوان نماینده از پیش تعیین شده خود برای انجام هماهنگی تماس‌ها و رفع مشکلات تلفنی استفاده کند.

ماده 7: رفع اختلافات احتمالی

7-1 در صورتی که بر اثر وقوع شرایط خارج از کنترل، برطرف کردن مشکل غیرممکن بوده یا با تاخیر انجام پذیرد، کارفرما و پیمانکار برای یافتن راه‌حل مناسب باید مشارکت کنند.

7-2 سعی خواهد شد کلیه اختلافات احتمالی ناشی از قرارداد از طریق مذاکره طرفین حل شود و در صورت عدم توافق طرفین به صورت قانونی پیگیری خواهد شد.

ماده 8: کلیات قراداد

این قراداد در 8 ماده و در 2 نسخته تنظیم شده و تمام نسخه‌های آن اعتبار یکسانی دارند و از تاریخ عقد قرارداد قابل اجرا خواهد بود. طرفین قرارداد متعهد به اجرای کلیه تعهدات مربوط به خود و مفاد آن خواهند بود. در صورت هر گونه تغییر در قرارداد باید حتما به صورت کتبی و با رضایت دو طرف درج شود.

 

مهر و امضای کارفرما                                                                                       مهر و امضای پیمانکار

TOP تماس فوری باما