معرفی ابزارهای مدیریت شبکه

معرفی ابزارهای مدیریت شبکه

در این مطلب می خواهیم چند ابزار ساده برای مدیریت شبکه به شما کابران گرامی معرفی نماییم . از آنجایی که راه اندازی یک شبکه درون سازمانی می تواند به بهبود و سرعت عملکرد مجموعه شما کمک شایانی نماید بهتر است که برای ایجاد این شبکه اقدام نمایید. چنان چه شما نیز برای مدیریت شبکه خود دچار مشکل شده اید و به دنبال راه حل ساده و مناسب هستید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید. امیدواریم مقاله معرفی ابزارهای مدیریت شبکه  برای شما نیز مفید و کاربردی باشد.

معرفی ابزارهای مدیریت شبکه

معرفی ابزارهای مدیریت شبکه

برای مدیریت شبکه، نرم افزار های کاربردی زیادی در اینترنت وجود دارد که به راحتی از طریق اینترنت قابل اجرا می باشند. مشکلی که برخی از این نرم افزار ها دارند، مصرف سریع پهنای باند توسط کاربران شبکه می باشد. از این رو کاربران حرفه ای برای صرفه جویی در مصرف پهنای باند از  ابزارهای کنترل شبکه و پهنای باند استفاده می کنند. که در ادامه این مطلب می خواهیم چند نمونه از این ابزار ها اشاره کنیم.

 

۱- نرم افزارهای  مخصوص مدیران شبکه (Kiwi CatTools 3.7.0)

در صورتی که مسئول مدیریت شبکه ای  درن سازمانی باشید می دانید که در زمان های مختلف لازم است تنظیمات شبکه را با اهدافی خاص تغییر دهید مثل تغییر سطح دسترسی کاربران که این تنظیمات کاهی ممکن است خسته کننده و روتین شود ولی با استفاده از برنامه CatTools این تنظیمات می توانند به صورت اتوماتیک انجام شوند این برنام به مدیر شبکه امکان تغیر و نظارت بر عملکردش را نیز می دهد.

دیگر خصوصیات که این نرم افزار دارد این است که قابلیت دسترسی و تغییر تنظیمات سایر سیستم های موجود در شبکه را در اختیار داردو یا اینکه به راحتی از تنظیمات فعلی نسخه پشتیبان تهیه می کند.

نکته جالب دیگر اینکه برنامه CatTools  با استفاده از امکان زمانبندی می تواند در دورهای زمانی مختلف از مدیریت بر قسمت های مختلف شبکه مثل مسیر یاب ها ، گزارسی از کانفیگ شبکه، دیواره آتش و … نسخه پشتیبان تهیه کند و به ایمل شما بفرستد.

 

۲- نرم افزارهای  مخصوص مدیران کافی نت (CafeSuite v3.70.1)

برای نظارت بر سیستم های کافی نت و همچنین محاسبه دقیق استفاده کاربران از آن نیاز به نرم افراز مدیریتی داریم که شرکت SOFCIK  یک بسته مدیریتی بسیار مناسب به نام CafeSuite  ارائه کرده است. این بسته شامل دو قسمت  کلاینت Client Software و سرور CafeStation می شود.

از طریق بخش CafeStation  می توانید به امکانتا مدیریتی کافی نت دسترسی داشته باشید و بخش Client Software  نیز برای سایر سیستم های عضو شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

۳- نرم افزار  مدیریت شبکه مخصوص افراد غیر حرفه ای (DameWare N Utilities)

یکی دیگر از نرم افزار های خاص که برای مدیریت شبکه ها  کاربرد زیادی دارد ، برنامه DameWare NT Utilities است که حتی با کمترین دانش شبکه ای به راحتی می توانید شبکه را مدیریت نمایید. این نرم افزار  امکاناتی را به کاربران ارائه می دهد که با استفاده از آن می توانید همه بخش های شبکه و حتی در برخی موارد قسمت هایی از سیستم عامل  را بررسی و مدیریت کنید

این نرم افزار امکانات و قابلیت های زیادی دارد که در زیر به چند مورد اشاره خواهیم کرد

۱-تنظیم چاپگر و به اشتراک‌گذاری آن در شبکه

۲-مدیریت کاربران و مشخص کردن سطح دسترسی به بخش‌های مختلف یک سیستم

۳- هینه‌سازی سامانه‌ها از راه دور

۴- امکان مدیریت سامانه‌های مختلف شبکه

 

از توجه و همراهی شما سپاس گزاریم .ابزارهای مدیریت شبکه دیگری نیز وجود دارد که در پست های بعدی به شما معرفی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.