آموزش ورود به تنظیمات مودم Adsl

افرادی که همه روزه با کارهای کامپیوتری روبرو هستند برایشان پیش می آید که نیاز به تنظیمات برای دستگاه های مختلف پیدا کنند. این مورد البته ممکن است برای دیگران نیز پیش بیاید و نیاز به ورود به تنظیمات قطعات مختلف کامپیوتر خود مانند مودم پیدا کنند. از این رو بر آن شدیم در این مطلب روش آموزش ورود به تنظیمات مودم تمرکز کنیم. البته برای کلیه کاربران اداری، تجاری و حتی خانگی کلیه کارهای سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر ها، از جمله همین تنظیمات مودم و … در صورتی که توسط خود کاربر قابل انجام نباشد یا اینکه کاربر نخواهد خودش آن را انجام دهد، توسط متخصصین شرکت رایان پشتیبان در محل کاربر نیز قابل انجام است.

در این مطلب سعی شده آموزش ورود به تنظیمات مودم Adsl و یا ورود به کانفیگ مودم ای دی اس ال توضیح داده شود.

آموزش ورود به تنظیمات مودم Adsl

با ورود به تنظیمات مودم های های ADSL آغاز می کنیم. واضح است که مودم های ADSL مانند اکثر دستگاه های الکترونیکی و قطعات و دستگاه های کامپیوتری دارای صفحهای به نام صفحه تنظیمات هستند که با مراجعه به این صفحه می توان پیکربندی اولیه، تغییر رمز وای فای، اعمال تنظیمات مک آدرس و لیست سیاه و سفید، ریست مودم و بسیاری دیگر از گزینه ها را اعمال کرد. نحوه‌ ورود به صفحه تنظیمات مودم ADSL اصلا کاری سخت و پیچیده نیست. بدین منظور تنها کافیست با وارد کردن IP مودم در مرورگر به صفحه تنظیمات مودم ADSL ورود پیدا کرد.

اما برای کاربرانی که آن را یاد ندارند و یا کاربرانی که در ورود به تنظیمات با مشکل مواجه هستند، روش دیگری در این مطلب آموزش می دهیم که کاربردی خواهد بود. ابتدا به شما عزیزان توصیه می شود یک دور مودم خود را خاموش و روشن کنید. در این بین بگذارید یک دقیقه مودم خاموش بماند. در بسیاری موارد با این کار مشکل ورود به تنظیمات مودم حل می شود. اما اگر حل نشد در ادامه روش هایی دیگر برای ورود به تنظیمات مودم ارائه خواهد شد که مشکل را حل خواهند کرد. بدین منظور و برای ورود به تنظیمات مودم خود، ابتدا باید از طریق کابل یا وای فای متصل شده و سپس آی پی زیر را در مرورگر تایپ کرده و به آن مراجعه کنید:

۱۹۲.۱۶۸.۱.۱

البته برای مودم های مختلف این ای پی ممکن است متفاوت باشد که اکثرا زیر مودم این آی پی نوشته شد است.

پس از مراجعه به آدرس آی پی فوق، صفحه ای را می بینید که در آن باید یوزر یا نام کاربری و همچنین پسوورد یا رمز عبور وارد نمایید. از این رو یوزرنیم و پسووردی که به صورت پیش فرض تعیین شده را استفاده کرده و به تنظیمات مودم خود وارد شوید. نام کاربری و رمز عبور پیشفرض آن عبارت admin می باشد که باید وارد نمایید. یا اگر قبلا آن را عوض کرده اید رمز خود را وارد کنید.

گاهی برای ورود به تنظیمات مودم شما آی پی فوق کار نمی کند. پس آی پی های زیر را امتحان نمایید :

۱۹۲.۱۶۸.۱.۵۰

۱۹۲.۱۶۸.۱.۲۵۰

۱۹۲.۱۶۸.۱.۲۵۴

۱۹۲.۱۶۸.۰.۱

یکی از این آی پی های فوق کار شما را راه خواهد انداخت و با آن می توانید به تنظیمات مودم ای دی اس ال خود وارد خواهید شد. اما احتمال کمی نیز وجود دارد که این موارد کار نکند. پس یرای حل ای مشکل به پیدا کردن آدرس Default Gateway برای ورود به تنظیمات مودم ADSL نیاز خواهید داشت.

ورود به تنظیمات مودم

برای این منظور ابتدا باید با بهره گیری از کلیدهای ترکیبی WinKey + R برنامه Run را اجرا کنید. در گام بعدی دستور cmd را در کادر Run وارد کرده و Enter رابزنید. با این کار خط فرمان برای شما باز خواهد شد که باید در خط فرمان دستور ipconfig را وارد کرده و Enter بزنید. در اینجا برای شما دیتا های مختلفی نمایش داده می شود. از میان آن ها باید Default Gateway را پیدا کنید. در مقابل آن می توانید مجموعه ای از اعداد که شبیه آی پی هایی است که در قبل اشاره کردیم مشاهده کنید که این همان آی پی مودم شما برای ورود به تنظیمات مودم ADSL است. حال با داشتن این آیی پی دیگر می توانید به همان صفحه تنظیمات وارد شده و با یوزرنیم و پسوورد پیش فرض ورودی موفقیت آمیز به تنظیمات مودم ای دی اس ال خود داشته باشید. البته در سازمان ها و شرکت ها ممکن است این آی پی مربوط به آدرس فایروال باشد که قطعا امکان ورود به آن را نخواهید داشت. این آموزش صرفا برای اینترنت های خانگی یا شرکت هایی کاربرد دارد که مسئول آی تی این دسترسی ها را نبسته باشد.

 

همچنین برای اینکه اطمینان حاصل شود که گیت وی مودم روتر مشکلی ندارد، با ابزار پینگ، باید آن را بررسی نمایید. از این رو این مورد را نیز در ادامه آموزش می دهیم که قطعا مفید واقع خواهد شد.

برای این کار باید با بهره گیری از کلیدهای ترکیبی WinKey + R برنامه Run را اجرا کنید. حال باید دستور cmd.exe را در Run وارد کرده و اینتر بزنید و آن را اجرا کنید. با این کار خط فرمان برای شما باز خواهد شد که باید در خط فرمان دستور ping DefaultGateway را تایپ کرده سپس Enter را بزنید تا این دستور اجرا گردد. توجه داشته باشید که به جای عبارت DefaultGateway آدرس گیت وی یادداشت شده در قسمت قبلی را که به ما نمایش داده شده بود وارد نمایید. به عنوان مثال این گونه وارد فرمایید: ping 192.168.1.1

حال ۴ سطر پاسخ به شما نشان داده خواهد شد. اگر در هر یک از این ۴ سطر عبارتی مثل “Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time<1ms TTL=254” بود، گیت وی شما در دسترس است پس به قدم بعدی بروید. اما اگر در هر یک از این سطر ها عبارتی مانند “Reply from 192.168.1.1: Request timed out” بود، مشکل از پیکربندی ویندوز می ‌تواند باشد که معمولا در لایه‌های ۱ یا ۲ شبکه پدیدار می‌ شود. همچنین اگر در هر یک از این سطر ها، عبارتی مانند “Reply from 192.168.1.1: Destination host unreachable” بود، مشکل از پیکربندی ویندوز می ‌تواند باشد.

بسیاری از مشکلات و اختلالاتی که باعث دسترسی پیدا نکردن به تنظیمات مودم و روتر، می شود مربوط به تنظیمات شبکه در مرورگری است که از آن استفاده می شود. از این رو با تغییر دادن تنظیمات مرورگر به حالت پیش فرض می توان این مشکل را نیز رفع کرد.

در صورت مشکل در ورود به تنظیمات مودم خود چه در منزل و چه در محل کار می توانید با ما تماس گرفته و این کار را به ما واگذار کنید تا سریع ترین خدمات را از ما دریافت نمایید. شرکت ما با بهره گیری از متخصصان با تجربه، بهترین خدمات نرم افزاری، سخت افزاری و شبکه را به سازمان ها، شرکت ها، ادارات، دفاتر تجاری و کاربران خانگی ارائه می دهد.

۵ Comments to “ آموزش ورود به تنظیمات مودم Adsl”

  1. مهدی says :پاسخ

    سلام اگه رمز ورود به مودمو تعییر داده باشیم و الان یادمون رفته باشه چی؟از چه طریقی باید بازیابی کرد؟

    1. کارشناس نویسنده says :پاسخ

      باسلام برای این کار باید مودم رو مجدد کانفیگ کنید

    2. کارشناس نویسنده says :پاسخ

      باسلام چاره ایی جز ریست مودم نیست

  2. علی says :پاسخ

    این توضیحات برای گوشی هم قابل استفاده است.

  3. Moradi says :پاسخ

    ممنون بابت آموزش خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.