تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه

رایان

بسیاری از سازمان ها، شرکت ها و ادارات و همچنین آموزشگاه ها و موسسات آموزشی در سطح شهر تهران موجود هستند که برای این گونه سازمان ها وجود یک شبکه کامپیوتری دیگر به یک الزام تبدیل شده است. اما وقتی شبکه کامپیوتری در سیستم یک سازمان وجود داشته باشد بدین معناست که خرابی و از کار افتادن آن هم باعث اختلال اساسی در کار سازمان می شود. پس واضح است که نیاز به شرکت پشتیبان شبکه های کامپیوتری برای ارائه خدمات پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری کاملا حس می شود. از این رو باید با تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه و همچنین خدماتی که باید به کارفرما توسط شرکت پشتیبان شبکه ارائه شود به خوبی آشنایی داشته باشید.

اول از همه باید به خوبی در قرارداد ذکر شود که چه خدماتی توسط شرکت رایان پشتیبان به شرکت کارفرما ارائه خواهد شد. شبکه دارای قسمت های مختلفی از جمله سرور و سایر کامپیوترهای متصل و همچنین وسایل جانبی مانند چاپگرها می باشد که همه این وسایل در معرض اشکالات نرم افزاری و سخت افزاری قرار دارند. یک شرکت پشتیبان شبکه باید به خوبی در قبال هزینه ای که دریافت کرده است، خدمات پشتیبانی سریع را به کارفرما ارائه نماید، تا کارفرما در خصوص قرارداد پشتیبانی شبکه رضایت کافی داشته باشد.

در قرارداد پشتیبانی شبکه باید، تعهدات شرکت پشتیبانی کننده به کارفرما در زمینه شبکه رایانه ای (شامل ارتباطات اینترنتی و سرویس های راه اندازی شده)، پشتیبانی و نگهداری سرورها و کلاینت ها و سایر تجهیزات شبکه (شامل سوییچ ها و مودم ها) و سایر خدمات نرم افزاری و سخت افزاری درج شود. همچنین تعهدات کارفرما در چارت های زمان بندی شده نیز باید در قرارداد ذکر گردد که حقی از هیچ یک از طرفین قرارداد ضایع نشود. همچنین کارفرما باید تعهداتی دهد که خللی در کار پشتیبانی شبکه ایجاد نکند. به عنوان مثال کارفرما بدون هماهنگی مجری مجاز به نصب نرم افزار یا اعمال تغییرات روی سرور نخواهد بود. در اختیار قرار دادن یک رایانه در محل کارفرما برای انجام امور پشتیبانی از موارد دیگری است که معمولا از تعهدات کارفرما در قرارداد می باشد. حمل دستگاه های معيوبی كه امكان تعمير در محل كارفرما ندارند به محل پيمانكار و برگشت آن نیز معمولا تعهد کارفرما در قرارداد است. همچنین کارفرما برای امور محوله به مجری اکانت ادمین را در اختیار مجری قرار می دهد. بدیهی است که در پایان مدت اجرای قرارداد، مجری اکانت ادمین و سایر اطلاعات لازم را به کارفرما ارایه خواهد داد.

و اما حقوق یک کارشناس متخصص در شبکه چقدر می‌باشد؟

به طور میانگین حقوق خالص یک کارشناس پشتیبان شبکه که به صورت تمام وقت فعالیت می‌کند چیزی بین 2.600.000 تا 2.900.000 می‌باشد. برای استخدام این متخصص علاوه بر این مبلغ باید هزینه‌های مازاد را نیز درنظر داشته باشید، مانند هزینه‌ی مالیات، بیمه، عیدانه، سنوات و غیره. به طور کلی میتوانید از فرمول زیر برای محاسبه‌ی حقوق کارشناس شبکه استفاده کنید: 1.6* حقوق خالص دریافتی = حقوق نهایی بنابراین کارشناسی که درامد ماهیانه‌ی آن 3.100.000 تومان است، حقوق نهایی‌اش برابر با 4.900.000 خواهد بود.

تعرفه پشتیبانی شبکه

رایان

در خصوص تعرفه پشتیبانی شرکت امکان بیان یک مبلغ واحد و مشخص وجود ندارد زیرا این تعرفه با توجه به ساختار متفاوت شبکه کامپیوتری شرکت‌های مختلف و نیاز و شرایط هر شرکت متفاوت خواهد بود.

چنانچه قصد دارید به صورت دقیق از تعرفه خدمات پشتیبانی شرکت آگاه شوید می‌توانید از طریق تماس با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه با پاسخ به سوالات آنان یا بررسی وضعیت تجهیزات و سرویس‌ های شبکه موسسه شما به واسطه ارسال یک کارشناس از جانب شرکت مربوطه از قیمت دقیق تعرفه پشتیبانی موسسه خود مطلع گردید.

در نهایت لازم است عنوان کنیم که هیچگاه در انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه  روی قیمت فوکوس کنید زیرا امروزه به دلیل اینکه کلیه اطلاعات یک مجموعه از طریق کامپیوتر حفظ و نگهداری می‌شوند در صورت بروز اختلال در عملکرد سیستم این امکان وجود دارد که مجموعه شما با خسارت‌ های مالی و اعتباری هنگفتی روبرو شود پس صرف هزینه برای تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه بسیار به صرفه‌ تر از متحمل شدن زیان‌های هنگفتی است که شاید در آینده به دلیل عدم پشتیبانی از شبکه گریبانگیر مجموعه شود.

تعرفه پشتیبانی شبکه

آیا بکارگیری خدمات پشتیبانی شبکه به صرفه‌تر است یا استخدام یک نیروی متخصص شبکه؟

برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا بیایید یک مقایسه بین این دو روش خدماتی انجام دهیم:

  • با بکارگیری خدمات پشتیبانی هر فرد تمرکز اصلی خود را روی یک کار واحد میگذارد و درنتیجه عملکرد بهتری خواهد داشت
  • قطعا ابتکار و ایده‌های بهتری در کارهای تیمی نسبت به کارهای انفرادی وجود دارد، بنابراین با بکارگیری خدمات پشتیبانی پیشرفت چشمگیرتری در کسب و کارتان خواهید داشت
  • در کار گروهی شما به جای کار با یک متخصص، با گروهی از متخصصان سروکار خواهید داشت
  • در روش خدمات پشتیبانی در شبکه، بی انگیزه‌گی و یا عدم حضور یک فرد باعث ایجاد اختلال در کل سیستم نمیشود
  • در کار گروهی حفاظت از اطلاعات بهتر صورت میگیرد و شبکه از امنیت قوی‌تری برخوردار میشود
  • افرادی که به عنوان خدمات پشتیبانی برای شما کار می‌کنند همواره درتلاشند کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند زیرا هرگونه تخلف و عدم انجام مسئولیت آن‌ها باعث تضعیف کار کل تیم خواهد شد و درنهایت موظف به پرداخت جریمه خواهند شد

خُب باتوجه به مواردی که در بالا ذکر شد، حتما و قطعا استفاده از یک تیم پشتیبان شما را در رسیدن به هدف‌تان بسیار بیشتر از یک فرد متخصص یاری می‌کند و از هر لحاظ بخواهید درنظر بگیرید این روش برایتان بهتر و به صرفه تر خواهد بود.

و اما علی رغم همه‌ی این‌ها ممکن است شما بخواهید از یک فرد متخصص برای پشتیبانی شبکه‌ی خود استفاده کنید و یا اینکه مایل باشید به عنوان یک شخص متخصص در شبکه‌ی یک شرکت یا سایت فعالیت داشته باشید، در این صورت حقوقی که برای این کار باید درنظر داشته باشید بایست چقدر باشد؟

در ادامه حقوقی که برای یک تیم پشتیبان اختصاص داده میشود و همچنین دستمزد یک فرد متخصص در ایران را بررسی خواهیم کرد.

تعرفه

ساعات کاری افراد در تعرفه‌ی پشتیبانی چگونه است؟

شرکت‌ها و سایت‌هایی که خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهند درتلاشند خدمات هر فرد به مشتریان را به بازه‌های 4 ساعته تقسیم کنند. بنابراین انتظار نداشته باشید که یک نیروی متخصص برای مدت زمان کوتاهی با شما همکاری کند چراکه کار برای یک یا دو ساعت برای شرکت خدماتی به صرفه نخواهد بود.
سوال: چند ساعت کار در ماه برای یک شرکت خدمات پشتیبانی به صرفه و قابل قبول است؟
برای رسیدن به پاسخ دقیق این سوال، ساعات کاری و دستمزد 5 شرکت پشتیبانی شبکه در تهران را بررسی کردیم و به نتایج زیر دست پیدا کردیم:
شرکت اول هفته‌ای دو روز و هر روز به مدت 4 ساعت خدمات انجام میدهد، یعنی 32 ساعت در ماه کار می‌کند. حقوقی که برای یک ماه دریافت می‌کند معادل 3.800.000 تومان می‌باشد
شرکت دوم نیز ساعات کاری مشابه به شرکت اول دارد یعنی 32 ساعت در ماه کار می‌کند و حقوقش در ماه از 4 میلیون تا 5 میلیون متفاوت است
سومین شرکت نیز برای 32 ساعت کار در ماه 3 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند
شرکت چهارم هفته‌ ای یک روز به مدت 4 ساعت پشتیبانی انجام می‌دهد که معادل 16 ساعت کار در ماه است و حقوقی معادل 1.600.000 دریافت می‌کند
پنجمین شرکت برای ارائه‌ی خدمات 24 ساعته و به صورت حضوری مبلغ 5.600.000 دریافت می‌کند و اگر تنها در ساعات اداری خدمات ارائه دهد حقوق دریافتی آن 4.980.000 خواهد بود
بنابراین همانطور که مشاهده کردید، الگوی قیمتی در اغلب شرکت‌های خدماتی مشابه می‌باشد و کمتر شرکتی وجود دارد که خواستار هزینه‌های خارج از عرف باشد.

عوامل موثر بر تعرفه پشتیبانی شبکه

تعداد تجهیزاتی که قصد شبکه کردن آن‌ها را به یکدیگر دارید از جمله تعداد کامپیوتر، سرور سخت افزار و نرم افزار، پرینتر، سوئیچ و ...

تعداد دفعات مراجعه کارشناس شبکه به سازمان که بستگی به تعداد و نوع سرویس‌ها و سخت افزارها و نرم افزارها دارد و درخواست حضور کارشناس خارج از برنامه پشتیبانی تعرفه خدمات پشتیبانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نوع سیستم سخت افزاری که به تناسب آن نوع خدمات نگهداری و پشتیبانی و نحوه رفع ایرادها متفاوت خواهد بود.

نوع سیستم نرم افزاری از جمله سرویس بکاپ گیری، سرویس اشتراک گذاری مانند پرینتر و فایل، سرویس دامین و ... که با توجه پیچیدگی‌هایی که دارند در تعیین تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه تاثیرگذار خواهند بود.

میزان فاصله بین شرکت ارائه‌دهنده خدمات پشتیبان شبکه با سازمان درخواست کننده خدمات که در صورت طولانی بودن این مسافت به دلیل اینکه زمان بیشتری را برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه می‌طلبد تعرفه خدمات متغیر خواهد بود مثلا میزان تعرفه یک شرکت ارائه خدمات پشتیبانی واقع در شهر تهران برای یک مجموعه در همین شهر با تعرفه یک شرکت ارائه خدمات پشتیبانی در شهر دیگر که برای یک مجموعه در تهران خدمات ارائه می‌دهد کمتر خواهد بود.

حقوق کارشناس متخصص در شبکه

وظیفه کارشناس شبکه در ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، حفظ امنیت شبکه و رفع مشکلات موجود و جلوگیری از به وقوع پیوستن مشکلات جدید در شبکه است که این کار را از طریق بررسی و شناسایی نیازهای احتمالی و تغییر زیرساخت‌ها و تجهیزات انجام می‌دهد.

میزان حقوق کارشناس شبکه با توجه به اینکه در بخش دولتی مشغول به کار است یا بخش خصوصی متفاوت خواهد بود.

کارشناس شبکه مشغول به فعالیت در بخش دولتی براساس قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می‌کند.

کارشناس شبکه‌ای که در بخش خصوصی فعالیت دارد به میزان تخصص، دانش و تجربه او در این زمینه توجه بیشتری می‌شود و میزان حقوق دریافتی او با توجه به این موارد متفاوت خواهد بود.

اما به طور کلی حقوق یک کارشناس متخصص شبکه با توجه به سابقه کاری، تجربه، میزان تخصص، حوزه‌های کاری مختلف، نوع شرکت، شهر محل کار و ... از 4 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

البته لازم به ذکر است اگر یک متخصص شبکه اقدام به راه‌اندازی کار مستقلی در حوزه فعالیت خود کند و به صورت مستقل از شرکت‌های دولتی یا خصوصی در این زمینه فعالیت داشته باشد میزان حقوق او با توجه به میزان تخصص، فعالیت، تلاش و پشتکار او تعیین می‌گردد.

TOP تماس فوری باما