تعمیر سوئیچ شبکه

تعمیر سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه دستگاهی در شبکه کامپیوتری است که دستگاه‌های دیگر را به یکدیگر متصل می‌کند و نباید آن را با روتر که برای اتصال به اینترنت استفاده می‌شود اشتباه گرفته شود.

هر دستگاه متصل به یک سوئیچ را می توان با آدرس شبکه آن شناسایی کرد تا سوئیچ بتواند جریان ترافیک را هدایت کند و امنیت و کارایی شبکه را به حداکثر برساند.

سوئیچ‌ها به ۲ دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • سوئیچ‌های مدیریت نشده: بدون رابط پیکربندی یا گزینه‌ای، که معمولاً در محیط‌های اداری کوچک و فضای خانگی استفاده می‌شود.
  • سوئیچ‌های مدیریت شده: دارای رابط‌های مختلف برای مدیریت عملکرد دستگاه.

پشتیبانی سخت افزاری سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه برای شرکت شما بسیار ارزشمند است چراکه برای اتصال همه کامپیوترها به یکدیگر طراحی شده است و برای زیرساخت شبکه شما ضروری است. در رایان پشتیبان، ما با شرکت شما همکاری می‌کنیم تا سخت افزار شما را تجزیه و تحلیل کنیم و تعیین کنیم آیا سوئیچ شما برای کارایی بهتر نیاز به تعویض، ارتقا یا تعمیر دارد یا خیر.

سخت افزار سوئیچ از چند اجزای فیزیکی تشکیل شده است و هر یک از اجزا به یک متخصص مجرب برای تعمیر و تشخیص در صورت خرابی نیاز دارند. از این رو کمک گرفتن از شرکت‌های پشتیبانی و  تعمیر سویچ شبکه برای شرکت‌ها علل الخصوص شرکت‌های بزرگ الزامی ست.

عیب یابی سوئیچ در شبکه

عیب یابی یک شبکه سوئیچینگ یک علم دقیق نیست، بلکه یک مزرعه هنری است که نیاز به خلاقیت دارد. شما معمولاً باید درک کنید که کدام قسمت از شبکه ممکن است مشکل داشته باشد. در اینجا چند پیشنهاد کلی برای موثرتر کردن عیب یابی آورده شده است.

ابتدا باید درک خوبی از برخی از عملیات سوئیچ که روی سوئیچ خود پیکربندی کرده‌اید را داشته باشید. برای عیب یابی شبکه سوئیچینگ خود، باید بدانید که چه سرویس‌هایی را روی سوئیچ‌های شبکه خود فعال کرده‌اید. ثانیا، ما باید یک نمودار فیزیکی و منطقی دقیق از شبکه سوئیچینگ خود داشته باشیم، به طوری که به ما تجسم واضحی از نحوه ارتباط فیزیکی و همچنین منطقی اشیاء به یکدیگر بدهد تا به ما در ردیابی مسیر شبکه کمک کند و در نهایت، هنگام عیب یابی، به جای سرک کشیدن در همه جا، باید برنامه داشته باشیم.

برای عیب یابی سوئیچ شبکه میتوان مراحل زیر را طی کرد:

ابتدا مشکل را به وضوح بیان کنید و در صورت لزوم با کاربر صحبت کنید.

از رویکرد تقسیم کن و حکومت کن استفاده کن. این بدان معنی است که شما با پینگ کردن بین دو دستگاهی که نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند شروع کنید. اگر پینگ موفقیت آمیز بود، مشکلات برنامه را در لایه‌های OSI بالایی بررسی کنید. در عوض، اگر پینگ از کار افتاد، یک traceroute انجام دهید تا محل مشکل را پیدا کنید.

هر کاری را که انجام می‌دهید یادداشت کنید تا مراحل را تکرار نکنید. این کار برای مسائل یا زیرساخت‌های پیچیده مفید است.

اگر هنوز نتوانستید مشکل را حل کنید، وحشت نکنید. رایان پشتیبان دوست شماست، کافی ست با ما تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید. تکنسین‌های ما در صورت امکان از راه دور به شما در عیب یابی کمک می‌کنند و اگر نیاز به بازدید حضوری داشتید در اولین فرصت از شبکه شما دیدن می‌کنند.

خدمات تعمیر و نگهداری سوئیچ شبکه

کمک از راه دور (Remote Assistance): در بسیاری از موارد، هنگامی که با نقص یا خرابی سوئیچ شبکه خود مواجه می‌شوید، تکنسین‌های ما می‌توانند مشکل را از راه دور حل کنند. بر اساس شدت مشکل ایجاد شده، دستورالعمل‌های لازم را پیاده سازی و اجرا می‌کنیم و یا از راه دور از طریق یک کانال امن به سیستم شما دسترسی پیدا می‌کنیم تا نقص فنی را برطرف و زمان خرابی را کاهش دهیم.

پشتیبانی در محل (Onsite Support): چه سخت افزار سوئیچ شبکه شما نیاز به تعویض داشته باشد یا مشکل آنقدر شدید باشد که نتوان از راه دور تشخیص داد، ما در رایان پشتیبان خدمات پشتیبانی در محل مقرون به صرفه و قابل اعتماد را برنامه ریزی می‌کنیم. تکنسین‌های ما می‌توانند به سرعت و به طور موثر مشکلات شما را تشخیص داده و آن را تعمیر کنند و یا حتی توصیه‌هایی را برای تعویض سیستم ارائه دهند.

ارزیابی سیستم (System Evaluation): پشتیبانی سخت افزاری سوئیچ شبکه ما فراتر از تعمیر است. ما مهارت‌ها و منابع لازم برای انجام یک ارزیابی کامل سیستم را برای تعیین ناکارآمدی‌ها، آسیب‌پذیری‌ها یا تهدیدات امنیتی بالقوه داریم. با این اطلاعات، ما می‌توانیم به جای واکنش‌پذیری، پیشگیرانه عمل کنیم و سیستم‌های شما را در اوج عملکرد در حال اجرا نگه داریم.

خدمات اضطراری ۲۴ ساعته (۲۴ Hour Emergency Services): در صورت خرابی سوئیچ شبکه، ما به شما خدمات اضطراری ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته ارائه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که نقص شبکه شما در سریع‌ترین زمان ممکن تشخیص و تعمیر می‌شود.

هزینه تعمیرات سوئیچ شبکه چقدر است؟

هنگامی که به خدمات سریع و مقرون به صرفه تعمیر سوییچ و سایر اجزای شبکه نیاز دارید، به تکنسین‌های رایان پشتیبان وابسته باشید! در حالی که هزینه‌های تعمیر به نوع و میزان آسیب وارد شده به سوییچ شبکه شما بستگی دارد، تعمیرات ما همیشه مقرون به صرفه بوده و توسط یک برنامه گارانتی فوق العاده پشتیبانی می‌شود.

همین امروز با شماره‌های زیر تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید تا مشاوران ما با توجه به تقاضای شما، هزینه‌ها را به اطلاعتان برسانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.