جدا کردن شبکه داخلی از اینترنت

جدا کردن شبکه داخلی از اینترنت امروزه با استفاده از فناوری اطلاعات در شرکت ها و سازمان ها و مزیت های این تکنولوژی برای مدیران از مسایلی است که کمتر مدیری به آن فکر میکند و در حقیقت دقدقه خروج اطلاعات و همچنین کنترل دسترسی های افراد به دیتا ها بسیار مهم به نظر می رسد. معمولا در جلساتی که با مدیران شرکت ها داشته ایم اکثرا علاقه زیادی به حفظ محرمانگی اطلاعات نشان می دهند ولی با توجه به نیاز پرسنل به اینترنت و در نتیجه یکی شدن سیستمی که به شبکه داخلی متصل است و دسترسی به اینترنت را هم دارد کار را کمی مشکل میسازد و مساله امنیت اطلاعات که اولویت اصلی شرکت ها و سازمان هایت را تهدید می کند. علاوه بر این افزایش تهدید های سایبری و گسترش باج افزار ها و ویروس های کامپیوتری امکان نفوذ به اطلاعات و سرقت و یا رمزگذاری دیتا را بیشتر کرده است. افزایش کاربرد دستگاه های قابل حمل نیز مزید بر علت شده و دقدقه بیشتری ایجاد می نماید. به منظور جلوگیری از این تهدید ها هزینه های زیادی صرف کنترل این تهدید ها می شود. ابزارهای زیادی جهت ارتقا امنیت شبکه وجود دارد که مهم ترین آن آنتی ویروس های اورجینال و تحت شبکه می باشد که توصیه اکید رایان پشتیبان استفاده از این نوع آنتی ویروس هاست.

اما آیا استفاده از یک آنتی ویروس به خودی خود امنیت ما را تامین می کند پاسخ روشن است خیر.

جدا کردن شبکه داخلی از اینترنت

برای حفظ امنیت اطلاعات چه باید کرد ؟

چگونه دسترسی کاربران را به اطلاعات محدود کنیم ؟

آیا قطع کردن اینترنت کاربران روش اصولی است یا روشی وجود دارد که کاربر به اینترنت دسترسی داشته باشد اما امکان خروج اطلاعات را نداشته باشد؟

ایده ایی که در بسیاری از سازمان ها استفاده می شود جداسازی فیزیکی است که سیستمی که به اینترنت متصل است به هیچ عنوان اجازه دسترسی به شبکه داخلی را ندارد که قاعدتا این روش مشکلاتی نظیر ایجاد دو شبکه همزمان و صرف هزینه های اضافی خرید تجهیزات و نگهداری شبکه را خواهد داشت.

ایده پیشنهادی ما استفاده از مجازی سازی سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی است. که علاوه بر کاهش هزینه استفاده از سخت افزار نگهداری آن نیز بسیار ساده تر خواهد بود و در عین حال افزایش عملکرد سیستم را نیز به همراه خواهد داشت. در حقیقت منظور از روش مجازی سازی دسکتاپ و نرم افزارهای کاربردی است. که در حقیقت کاربر از سیستم خود به عنوان یک ترمینال به سرور اصلی متصل می شود و عملا اطلاعاتی روی سیستم ذخیره نخواهد شد و کلیه اطلاعات روی سرور مجازی ذخیره خواهد شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.