خدمات طراحی شبکه

خدمات طراحی شبکه

خدمات طراحی شبکه یک جنبه حیاتی از هر شبکه در سطح سازمانی است. نحوه خدمات طراحی شبکه بر قابلیت‌های نظارت شبکه و عملکرد کلی سیستم شما تأثیر می‌گذارد و آن را به اندازه زیرساخت شبکه به یک عامل مهم تبدیل می‌کند. طراحی و ساختار توپولوژی شبکه شما پایه‌ای برای نظارت بر کیفیت خدمات و عیب یابی آن خواهد بود، بنابراین داشتن آگاهی قوی از نحوه عملکرد توپولوژی شما بسیار مهم است و درک توپولوژی و نحوه خدمات طراحی مناسب یک شبکه، کلید موفقیت شبکه شما خواهد بود.

اهمیت خدمات طراحی شبکه

از آنجا که خدمات طراحی شبکه به عنوان اصلی اساسی برای نظارت موثر شبکه عمل می‌کند، به طور مستقیم توانایی شما را برای حفظ کیفیت خدمات نشان می‌دهد. بدون درک جامع از نحوه تناسب اجزای شبکه، کیفیت خدمات طراحی شبکه بسیار دشوار میشود. به همین دلیل است که شما به یک تیم خدماتی قوی برای ارائه خدمات طراحی شبکه نیاز دارید که به شما بینشی بصری از ساختار دقیق شبکه بدهد.

نقشه توپولوژی برای به دست آوردن درک عمیق از نحوه ارتباط سخت افزاری شما و سرعت انتقال بسته‌ها و تأثیر این امر بر کیفیت خدمات مفید است. با ایجاد یک ساختار توپولوژی ایمن، میتوان شبکه‌ای ایجاد کرد که از نقاط شکست منفرد جلوگیری کند و گلوگاه‌ها را به حداقل رساند.

با بکارگیری خدمات کارامد طراحی شبکه، شناسایی دستگاه‌های معیوب سریع‌تر و دقیق‌تر میشود و هزینه کمتری برایتان در پی خواهد داشت. همچنین در شرایط بحرانی که نیاز به عیب یابی سریع است، طراحی موثر شبکه و نقشه برداری توپولوژی می‌تواند تفاوت محسوسی را در عملکرد شبکه برایتان رقم بزند.

طراحی شبکه چیست؟

حال که در مورد خدمات طراحی شبکه صحبت می‌کنیم، مرور مفهوم طراحی شبکه نیز خالی از لطف نخواهد بود.
عبارت “طراحی شبکه” به نحوه برنامه ریزی و ساختار زیرساخت شبکه اشاره دارد. مرحله طراحی شبکه معمولاً توسط طراحان شبکه متخصص، مدیران فناوری اطلاعات، مهندسان یا سایر متخصصان فناوری اطلاعات اجرا میشود. مرحله طراحی شبکه قبل از پیاده سازی کامل زیرساخت شبکه اتفاق می‌افتد.
طراحی شبکه یک فرآیند پیچیده است که شامل ارزیابی و تعیین محدوده شبکه برای پیاده سازی میشود. فرآیند طراحی معمولاً در قالب یک نمودار شبکه به تصویر کشیده میشود که طرحی برای اجرای فیزیکی شبکه است. طراحی شبکه معمولاً شامل ساختار کابل کشی، نقشه منطقی شبکه مورد اجرا، تعداد دستگاه‌های شبکه، نوع دستگاه‌های شبکه، مکان دستگاه‌های شبکه، ساختار آدرس دهی IP و معماری امنیت شبکه است.

فرآیند ایجاد طراحی شبکه چیست؟

نمودار شبکه به طور معمول محور فرآیند طراحی است. این یک نمایش بصری از شبکه را ارائه می‌دهد و اطلاعاتی مانند اتصالات فیزیکی را یکپارچه می‌کند. نرم افزار طراحی شبکه میتواند با ایجاد یک سایت یا طرح اداری برای نقشه اتصالات فیزیکی کمک کند.

هنگام ساختن یک شبکه از ابتدا، اولین قدم جمع آوری لیستی از تمام نیازمندی‌ها، نقاط پایانی، کاربران، دستگاه‌ها، شبکه‌های محلی و سایر عناصر شبکه است. تیم‌های فناوری اطلاعات این اطلاعات را در برنامه طراحی شبکه وارد می‌کنند. این فرآیند زیرساخت‌های موجود را که باید در طول تولید و استقرار شبکه جدید حفظ یا اجرا شود، یکپارچه می‌کند. الگوهای استفاده و گردش کار موجود میتواند سلسله مراتب و توپولوژی‌های شبکه جدید را که با همکاری تیم های امنیت، محصول و تجربه کاربر در طراحی تکامل می‌یابد، به خوبی گزارش دهد.

طراحی شبکه شرکت رایان پشتیبان

برخی از خدمات طراحی شبکه شرکت رایان پشتیبان

ارزش قائل بودن برای طراحی شبکه

طراحی شبکه‌هایی که عملکردهای حیاتی کسب‌وکار را انجام می‌دهند، باید یک فرآیند کاملاً اندیشیده شده باشد، نه اینکه فالبداهه و سرسری انجام گیرد. اختصاص زمان و منابع مناسب به فرآیند طراحی منجر به ایجاد شبکه ای مقرون به صرفه، مدیریت آسان و آماده رشد میشود.

تامین امنیت داده‌ها

امنیت شبکه باید در مراحل اولیه طراحی ایجاد شود، نه اینکه بعداً به آن فکر کنید. اگر امنیت در طراحی لحاظ نشود، ابزارهای امنیتی ناسازگار می‌توانند بر عملکرد شبکه، تجربه کاربر و قابلیت مدیریت تأثیر بگذارند.

انعطاف پذیری در طراحی

این فرآیند با ایجاد فهرستی از چالش‌های انعطاف‌پذیری که یک سازمان با آن مواجه است آغاز می‌شود مانند حوادث امنیتی، مشکلات شبکه، یا نیاز ناگهانی به به‌روزرسانی برنامه‌ها یا افزایش یا کاهش مقیاس. تیم‌های فناوری اطلاعات می‌توانند از این سناریوها برای آزمایش توانایی طراحی شبکه در پاسخگویی و تنظیم آن استفاده کنند.

مقیاس پذیری در طراحی

ارزیابی کنید که سازمان چه نوع مقیاس‌بندی را احتمالاً انجام می‌دهد، مانند افزودن پیوسته مشتریان یا خدمات افزایش و کاهش مقیاس سریع برای تطبیق با جریان‌های کاری خاص. با پیروی از این فرآیند، تیم‌های فناوری اطلاعات می‌توانند شبکه هایی را طراحی کنند تا مقیاس پذیری را آسان‌تر و مقرون به صرفه‌تر کنند.

توانایی نظارت در طراحی

یک سیستم مدیریت شبکه (NMS) می‌تواند به ایجاد دید در شبکه کمک کند و تیم‌های فناوری اطلاعات را برای شناسایی مشکلات احتمالی و نظارت بر معیارهای عملکرد آسان‌تر کند.

تکامل نیازهای شبکه

همانطور که یک تجارت در حال رشد است و تغییر می‌کند، شبکه نیز باید تغییر کند و سیر صعودی پیشرفت خود را طی کند. کاربران و مشتریان می‌آیند و میروند، برنامه‌ها تکامل می‌یابند و عادات‌های کاری نیز تغییر می‌کند. یک طراحی شبکه با کارایی بالا و مقرون به صرفه باید برای سازگاری با این تغییرات تنظیم شود.

طراحی جهت پایداری

برای طراحی شبکه‌ای پایدار، تیم‌های فناوری اطلاعات می‌توانند سیستم مدیریت انرژی و پایداری جهانی (GEMS) را پیاده سازی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.