قرارداد پشتیبانی it

قرارداد پشتیبانی it

 قرارداد پشتیبانی فناوری اطلاعات (IT) چیست؟

قرارداد پشتیبانی IT، قراردادی است بین دو طرف (کارفرما و شرکت پشتیبانی) که در آن یکی از طرفین یعنی شرکت پشتیبان در ازای دریافت وجه به کارفرما خدمات فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد.
قرارداد پشتیبانی it به این معنی است که شما یک سرویس خارجی را استخدام خواهید کرد تا اطمینان حاصل کنید که جنبه‌های تکنولوژیکی کسب و کار شما بدون مشکل اجرا میشود و یا در صورت مواجه شدن با مشکلات فنی، این مشکلات به موقع برطرف میشود.
عدم قرارداد با یک شرکت پشتیبانی IT باتجربه، شما را در معرض خطر از دست دادن منابع و پولتان قرار می‌دهد. همچنین هنگام تلاش برای رفع مشکلات فناوری تنها خواهید بود. بهره بردن از یک قرارداد پشتیبانی it شما را در داشتن یک شبکه ایمن تضمین می‌کند.

چرا به یک قرارداد پشتیبانی IT نیاز داریم؟

فناوری اطلاعات ستون فقرات هر کسب و کاری است و بدون آن، اکثر مشاغل به سادگی نمی‌توانند کار کنند. مهمترین جنبه برای بسیاری از مشاغل این است که سیستم‌های IT آنها بدون مشکل کار کنند بسیاری از صاحبان مشاغل اهمیت پشتیبان‌گیری از داده‌های شبکه خود، حفظ به‌روزرسانی‌های سیستم و اعمال وصله‌های امنیتی را درک نمی‌کنند، از این گذشته، پشتیبانی فناوری اطلاعات هزینه‌ای است که گاهی اوقات با بازگشت سرمایه کم یا بدون بازگشت سرمایه قابل مشاهده است.

با این حال، با توجه به آنچه گفته شد، سیستم‌های ضعیف و عدم سرمایه گذاری در امنیت IT میتواند فاجعه آمیز باشد و کسب و کار شما را به یک هدف اصلی برای شکست تبدیل کند جرایم سایبری در حال حاضر موضوع بزرگی است و با افزایش فعالیت‌های مجرمانه مبتنی بر اینترنت، تهدیدی برای کسب و کار شما به حساب می‌آید. برخی از قراردادهای تعمیر و نگهداری فناوری اطلاعات، آنتی ویروس مدیریت شده و امنیت شبکه را به عنوان بخشی از خدمات ارائه می‌دهند که برخی از خطرات احتمالی را از بین می‌برد.

در قرارداد پشتیبانی IT چه مواردی قید میشود؟

اگرچه جزئیات از قراردادی به قرارداد دیگر متفاوت است، اما برخی از موضوعات در همه قراردادها مشترک هستند. برخی از مهمترین‌ موضوعات عبارتند از:

  • موارد تحت پوشش: این مورد جزئیات سخت افزار، نرم افزار و خدماتی را که توسط پیمانکار تعمیر و نگهداری فناوری اطلاعات انجام میشود را توضیح می‌دهد.
  • استثناهای پشتیبانی IT: مشخص می‌کند که چه فناوری یا سناریوهایی تحت پوشش قرارداد قرار نخواهند گرفت. برای مثال، ریختن قهوه روی هارد دیسک، افزایش برق که سرور شما را از کار می‌اندازد، تغییرات غیرمجاز یا بلایای طبیعی ممکن است پوشش داده نشود. با این حال، ممکن است همچنان بتوانید برای این مشکلات کمک دریافت کنید، اما مجبور به پرداخت هزینه اضافی باشید.
  • فعالیت‌های تحت پوشش: این جزئیات کارهای پیمانکار فناوری اطلاعات را برای حفظ فناوری شما انجام خواهد داد. این می‌تواند شامل بررسی نرم افزارهای امنیتی، آزمایش سیستم‌های پشتیبان، نصب و به روز رسانی نرم افزارها و مدیریت پشتیبانی فنی عمومی باشد.
  • سطوح قرارداد پشتیبانی فناوری اطلاعات: اکثر ارائه دهندگان پشتیبانی IT یک سیستم سطحی برای مدیریت ارائه می‌دهند. یک قرارداد باید سیستمی را که ارائه‌دهنده پشتیبانی فناوری اطلاعات استفاده می‌کند را مشخص کند و تعیین کند زمان پاسخگویی آنها به مشکلات ممکن است چقدر باشد.

مزایای داشتن پشتیبان IT

قرارداد پشتیبانی فناوری اطلاعات چیزی فراتر از پشتیبانی فنی است. تعمیر و نگهداری ناکافی تجهیزات IT شما میتواند تأثیر مخربی بر کسب و کار شما داشته باشد. یک مشاور فناوری اطلاعات می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های کلیدی، توصیه‌های ارزشمند فناوری اطلاعات و بینش صنعت را ارائه دهد. با قید یک قرارداد اصولی و درست، شما از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

  • مشاوره پشتیبان گیری از داده‌ها
  • ایمن سازی دستگاه‌های موبایل از طریق نرم افزار رمزگذاری و MDM
  • کمک به بودجه بندی فناوری اطلاعات
  • کمک در زمینه فناوری‌های وب
  • تدارکات فناوری اطلاعات
  • یافتن راه‌حل‌هایی با استفاده از فناوری اطلاعات برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای شرکت
  • ساخت کامپیوترهای سفارشی
  • اشتراک آفیس ۳۶۵ و انتقال ایمیل به فضای ابری
  • پشتیبان گیری اطلاعات خارج از سایت
  • تبادل میزبانی شده
  • راه حل‌های ضد اسپم
  • طراحی سایت
  • اتصال به اینترنت
  • کابل کشی و تست PAT
  • بهینه سازی موتورهای جستجو
  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • تولید محتوای وب سایت

آنچه که یک قرارداد پشتیبانی فناوری اطلاعات از شما میخواهد!

هنگام در نظر گرفتن قرارداد پشتیبانی فناوری اطلاعات، باید از مسئولیت‌های خود برای حفظ قرارداد آگاه باشید. چنین مسئولیت‌هایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حفظ برنامه پرداخت
  • رفع برخی مشکلات سیستم قبل از اجرایی شدن قرارداد
  • دریافت تاییدیه IT قبل از ایجاد تغییرات در سیستم
  • داشتن یک رابط IT تعیین شده در کارکنان
  • رعایت حداقل استانداردهای امنیتی

هزینه قرارداد پشتیبانی it

هنگام قرارداد با پشتیبانی IT، دانستن اینکه چه چیزی باید پرداخت کنید و همچنین نحوه پرداخت آن بسیار مهم است. برخی از سوالات کلیدی عبارتند از:

  1. آیا قیمت پشتیبانی به صورت روزانه محاسبه میشود یا هنگام بروز حادثه؟
  2. آیا یک صورت حساب ثابت ماهانه وجود خواهد داشت یا هر قرارداد مدت اعتبار جداگانه دارد؟
  3. در صورت وجود اعتبار، مدت و زمان پشتیبانی هر اعتبار چقدر است؟

هزینه قرارداد پشتیبانی it

اگر قرارداد IT خود را درک نمی‌کنید، سوال کنید

قراردادها اغلب ممکن است گیج کننده باشند، گاهی اوقات نیز طرفین وسوسه میشوند که بدون بررسی دقیق جزئیات، قرارداد را امضا کنند. این کار اشتباه محض است. چراکه واقعا مهم است که بدانید چه چیزی در قرارداد قید شده است و به چه موارد مهمی اشاره نشده است.

اگر چیزی در قرارداد نامشخص است، یا با آنچه با تامین کننده صحبت کرده‌اید متفاوت است، درخواست اصلاح قرارداد را صادر کنید. بهترین شرکت‌های پشتیبانی اولویتشان رضایت شماست و تا زمانی که شما راضی نباشید خوشحال نخواهند شد. درنتیجه قسمت‌های گیج کننده از قرارداد پشتیبانی خود را بازنویسی یا روشن می‌کنند.

تفاوت بین قرارداد پشتیبانی IT و SLA

قراردادهای پشتیبانی فناوری اطلاعات اغلب ممکن است با چیزی به نام SLA (توافقنامه سطح خدمات) همراه باشد که نباید با قرارداد فناوری اطلاعات اشتباه گرفته شود. قرارداد فناوری اطلاعات قرارداد الزامی قانونی بین شما و پیمانکار فناوری اطلاعات است که خدمات و هزینه‌های مورد توافق را تعیین می‌کند. SLA سندی جدا از قرارداد است که سطح خدماتی را که دریافت خواهید کرد با جزئیات بیشتر مشخص می‌کند.

یک SLA بیان می‌کند که چه سطحی از خدمات قابل قبول در نظر گرفته میشود و اگر چنین سطحی برآورده نشود چه اتفاقی خواهد افتاد. SLA همچنین ممکن است بدون نیاز به بازنگری قرارداد درج شود، به این معنی که می‌توانید سطح خدماتی را که می‌خواهید دریافت کنید با تغییر نیاز خود تغییر دهید.

نحوه‌ی انتخاب یک شرکت پشتیبان IT

از آنجایی که قراردادهای پشتیبانی فناوری اطلاعات، ارائه دهندگان خدمات و سطوح خدمات مختلفی وجود دارد، انتخاب بهترین مورد برای شما ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد. در نهایت، بهترین راه برای یافتن شرکت مناسب این است که شروع به تحقیق در مورد ارائه دهندگان خدمات کنید تا بفهمید چه خدماتی ارائه می‌دهند و مشتریان در مورد آنها چه می‌گویند.

شرکت خدماتی رایان پشتیبان با خوشحالی به هر سؤالی که دارید پاسخ می‌دهد و مایل است نیازهای منحصر به فرد شما را برآورده کند. با این حال، قبل از امضای هر قراردادی، باید مطمئن شوید که همه مفاد و شرایط را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن‌طور که می‌خواهید تنظیم شده‌اند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.