نصب سرور در شرکت

نصب سرور در شرکت

بسیاری از کسب و کارهای کوچک با استفاده از نصب سرور در شرکت خود، بهره‌وری را افزایش داده و کارآمدتر می‌شوند. سرور شرکت یا «سرور» به معنای نرم‌افزار یا سخت‌افزار رایانه‌ای است که وب‌سایت شرکت را برای کاربران ارائه و میزبانی می‌کند.

سرورها داده‎ها را ذخیره، مدیریت و به ایستگاه‌های کاری در یک شبکه تحویل می‌دهند. به طور معمول، آنها از یک ایستگاه کاری معمولی قدرتمندتر هستند و امنیت پیشرفته و یکپارچه سازی آسان را با استفاده از ابزارهای پشتیبانی فراهم می‌کنند. چندین سرور Dell PowerEdge، که با T160 شروع میشود، برای شرکت‌هایی که از شبکه‌های همتا به همتا استفاده می‌کنند، مناسب هستند. این‌ها نیازمند دانش و تجربه است و هر کسی نمی‌تواند سرور مناسب برای یک شرکت بخصوص را تشخیص داده و آن را راه اندازی کند.

بنابراین برای نصب سرور در شرکت و یا سازمان خود از تکنسین‌های مجرب و تحصیل کرده در این زمینه، مانند کادر فنی شرکت رایان پشتیبان، کمک بگیرید تا شبکه‌ای موفق با بازدهی حداکثر پایه‌ ریزی کنید.

سرور کامپیوتر چیست؟

به طور معمول، عبارت سرور به یک رایانه قدرتمند و متمرکز اشاره دارد که سایر رایانه‌ها یا از طریق یک اتصال سیمی سخت مانند اترنت یا از طریق Wi-Fi به آن متصل هستند. سرورها معمولاً مانیتور، کیبورد یا ماوس ندارند، اما دارای پردازنده قدرتمند، رم پرسرعت و چندین هارد دیسک هستند. این درایوها اغلب در یک آرایش RAID (آرایه اضافی از دیسک‌های مستقل) پیکربندی می‌شوند. این بدان معناست که داده ها در بیش از یک هارد دیسک توزیع می‌شوند تا در صورت خرابی هر یک از درایوها، هیچ داده‌ای از بین نرود.

  • کارکرد
    سرورها عملکردهایی از ذخیره فایل و مدیریت چاپگرها تا ارائه خدمات پایگاه داده را انجام می‌دهند. شرکت‌های بزرگ اغلب سرورهای اختصاصی برای یک کار، مانند ایمیل، دارند. سرورها روشی امن و متمرکز برای ذخیره سازی داده‌ها را ارائه می‌دهند. نیاز کمتر به مدیریت داده در مشاغل کوچکتر به آنها اجازه می‌دهد از یک سرور استفاده کنند که ترکیبی از عملکردهای موجود را ارائه می‌دهد.
  • کلاینت_سرور
    هنگامی که شخصی در اینترنت گشت و گذار می‌کند، از مدل کلاینت_سرور استفاده می‌کند. رایانه‌ای که از آن استفاده می‌کند به عنوان مشتری عمل می‌کند که خدماتی را درخواست می‌کند و سرورهای وب این سرویس را در قالب نتایج جستجو یا وب سایت‌ها ارائه می‌دهند. در مقیاس بسیار کوچکتر، سرورهای تجاری به همان روش عمل می‌کنند. این کسب و کار تمام رایانه‌های رومیزی خود را در یک شبکه محلی به نام LAN به سرور متصل می‌کند. دسکتاپ‌ها خدماتی از سرور را درخواست می‌کنند، مانند ذخیره فایل‌ها یا دسترسی به اطلاعات پایگاه داده، و سرور با ذخیره فایل ها یا فراهم کردن دسترسی دسکتاپ به پایگاه داده پاسخ می‌دهد.
  • RAID
    سرورها همچنین از طریق فناوری موسوم به آرایه اضافی از دیسک‌های ارزان قیمت به تضمین حفظ امن داده‌ها کمک می‌کنند. RAID با اطمینان از وجود نسخه‌های اضافی از تمام اطلاعات روی بیش از یک هارد دیسک، تضمین می‌کند که داده‌ها از دست نمی‌رود. در فناوری RAID به نظر می‌رسد که همه هارد درایوهای سرور به عنوان یک درایو واحد عمل می‌کنند.

چرا نصب سرور در شرکت اهمیت دارد؟

برای شرکت‌های بزرگ کاملا پرواضح است که وجود یک سرور تا چه حد ضرورت دارد. اما اگر کسب و کار شما کوچک تا متوسط ​​است، ممکن است تعجب کنید که آیا به سرور نیاز دارید و چرا؟ همانطور که میدانید بیشتر شرکت‌های کوچک مایل نیستند کوچک بمانند و همانطور که رشد می‌کنند و درحال بزرگ‌تر شدن هستند، تعداد کارمندان و اتصالات رایانه‌ای بیشتر خواهد شد و چه بسا تعدادی از کارمندان و یا حتی کارفرما بخواهد به صورت دسترسی از راه دور فعالیت کند.

بنابراین مزایای نصب سرور برای شرکت عبارتنداز:

دسترسی. هنگامی که نرم افزار بر روی سرور بارگذاری میشود، برای هر کسی که مجوز کاربری داشته باشد در دسترس است. این کار ارتقا و نصب را بسیار ساده‌تر می‌کند، زیرا می‌توانید نرم‌افزار را روی سرور نصب کنید و به جای نصب آن بر روی هر رایانه، آن را برای کاربران جداگانه ارسال کنید. با یک استراتژی دسترسی از راه دور مانند VPN (شبکه خصوصی مجازی)، کاربران می‌توانند بدون توجه به مکانی که در آن قرار دارند، به نرم افزار و داده‌های روی سرور به طور ایمن دسترسی داشته باشند.

همکاری. هنگامی که افراد اطلاعات را در سرور ذخیره می‌کنند، سایر کاربران می‌توانند به فایل‌ها و داده‌ها دسترسی داشته باشند. امروزه، اعضای تیم ممکن است از خانه یا دفاتر راه دور کار کنند، که این امر می‌تواند همکاری را به یک چالش تبدیل کند. اما با داشتن یک سرور کامپیوتر به عنوان یک مخزن مرکزی، مانند این است که در یک اتاق مشغول فعالیت باشید.

کنترل. از یک سرور میتوان برای مجوز دادن یا بستن دسترسی به داده‌های خاص در فایل‌ها یا برنامه‌های نرم افزاری استفاده کرد. این نوع کنترل به شما اجازه می‌دهد تا بر اساس سطح مدیریت، تعیین تکلیف یا سایر معیارها، مرزهایی را برای دسترسی کارکنان به اطلاعات یا دارایی شرکت ایجاد کنید.

امنیت. یک سرور می‌تواند اولین خط دفاعی شما در برابر ویروس‌ها و سایر نفوذها باشد. نرم افزار آنتی ویروس را می‌توان از سرور مستقر کرد و ارتقا داد و اطمینان حاصل کرد که هر کاربر آخرین به روز رسانی‌ها و پچ‌ها را دارد.

پشتیبان گیری متمرکز. نرم افزار سرور می‌تواند پشتیبان گیری خودکار را فراهم کند و از بین رفتن داده‌ها جلوگیری کند. اگر شخصی به طور تصادفی یک فایل را حذف کند یا یک هارد دیسک از کار بیفتد، سرور می‌تواند از خرابی جلوگیری کند، بهره وری را حفظ کند و از تداوم اطمینان حاصل کند.

تفاوت‌های کلیدی بین سرورهای داخلی و ابری

سرور ابریسرور داخلی
هزینه‌ای برای خود سرور وجود ندارد، اما شما هزینه‌های میزبانی مداوم را پرداخت می‌کنید.سرمایه گذاری اولیه بالا برای سخت افزار (یا هزینه مداوم در صورت اجاره) به علاوه نصب.
ارائه دهنده ابر دسترسی به داده‌های شما را کنترل می‌کند.شما کنترل فیزیکی روی داده‌های خود دارید.
می‌توانید سطح خدمات (ظرفیت ذخیره‌سازی، سرعت داده و غیره) سرویس‌های ابری خود را در صورت لزوم تنظیم کنید. نیازهای شما ممکن است از بودجه شما بیشتر باشد.شما می توانید سروری بسازید که به طور خاص برای نیازهای شرکت شما پیکربندی شده است. با تغییر این نیازها، باید دستگاه(های) را ارتقا دهید یا جایگزین کنید.
هزینه های سربار نگهداری سخت افزار و نصب نرم افزار در هزینه های شما لحاظ می شود، اما سطوح پشتیبانی فنی در بین ارائه دهندگان متفاوت است.برای نگهداری سخت افزار و احتمالاً نصب و ارتقاء نرم افزار به کارکنان IT داخلی یا یک پیمانکار پشتیبانی فناوری اطلاعات نیاز دارید.
قطع اینترنت می‌تواند اطلاعات شما را قطع کند، مگر اینکه اتصالات اینترنت اضافی داشته باشید.قطع شدن اینترنت، اطلاعات شما را قطع نمی‌کند.
آسیب فیزیکی به سخت افزار روی داده‌های ذخیره شده در ابر تأثیری نخواهد گذاشت. با این حال، ارائه دهندگان ابر سطوح مختلفی از ظرفیت و مسئولیت پشتیبان دارند – ممکن است به ترتیبات پشتیبان اضافی نیاز داشته باشید. همچنین، بازیابی داده‌ها ممکن است گران باشد، به خصوص اگر نیاز به بازیابی فوری داشته باشید.آسیب فیزیکی به سخت‌افزار شما می‌تواند داده‌هایی را که در خارج از سایت پشتیبان‌گیری نشده‌اند، از بین ببرد.

 

  درنتیجه، سرور یک سرمایه گذاری در کسب و کار شما است نه یک هزینه‌ ی اضافی، یک مدیر شبکه با تجربه می‌تواند به شما در انتخاب سرور مناسب برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه و آرامش خاطر کمک کند. آن‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید که آیا یک سرور سخت‌ افزاری یا مبتنی بر ابر برای شما بهترین انتخاب است و آیا سرور شما باید در سایت قرار داشته باشد یا خارج از آن.

اگر می‌خواهید درباره مزایای استفاده از سرور یا استفاده از فناوری برای کسب‌وکارتان بیشتر بدانید، همین امروز با ما تماس بگیرید، و ما شما را با یک مدیر شبکه مرتبط خواهیم کرد که می‌تواند به شما در انتخاب سرور رایانه مناسب و حفظ آن کمک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.