هات اسپات موبایل

هات اسپات موبایل چیست

هات اسپات موبایل چیست؟

روزگاری بود که با اینترنت دایل آپ با سرعت بسیار بد و به سختی دسترسی به اینترنت ممکن می شد. اما به مرور سیستم های ای دی اس ال و وایمکس و … آمدند و دسترسی به اینترنت را بسیار بهبود دادند. اما امروزه هر ساله نسل جدیدی از اینترنت همراه که از طریق سیم کارت های موبایل ارائه می شود، رونمایی می گردد. از این رو با وجود این پیشرفت ها، مفاهیم جدیدی نیز رونمایی می شود که یکی از آن ها هات اسپات موبایل است. اما حقیقتا هات اسپات موبایل چیست؟ در یک تعریف ساده و سریع می توان گفت که این قابلیتی در گوشی های تلفن همراه و تبلت ها است که برای انتقال داده و اشتراک داده های آنلاین به کار می رود و به بیان بهتر، با فعال کردن هات اسپات گوشی موبایل، موبایل خود را به مودم وای فای در محیط تبدیل می کنید و امکان وصل شدن به اینترنت را در محیط از طریق گوشی خود و اینترنت موبایل خود، برای سایر دستگاه های موجود در آن محیط اعم از کامپیوترها، لپ تاپ ها، تبلت ها، موبایل های دیگر و همچنین هر دستگاه هوشمندی که در آن محیط وجود داشته باشد، فراهم می کنید.

در واقع هات اسپات گوشی موبایل به شما این امکان را می ‌دهد تا همواره به اینترنت دسترسی داشته باشید و با تبدیل موبایل به مودم وای فای، دیگر نگران قطعی اینترنت ADSL یا وایمکس خود نباشید و کارتان لنگ نماند. البته باید قبل از هر کاری از وصل بودن اینترنت سیم کارت تلفن همراه خود اطمینان حاصل کرده و در صورتی که اینترنت آن فعال نیست از طریق دفاتر خدماتی اپراتور مربوطه، آن را فعال کنید. بهتر است سیم کارت خود را نیز تعویض نموده و سیم کارت های نسل های جدید تر بگیرید تا اینترنت با سرعت های بالاتر نیز برای شما قابل دسترس باشد. البته باید گوشی شما نیز برای سیم کارت های نسل های جدید بتواند کارایی داشته باشد. برخی گوشی ها در کشور خودمان هستند که سیم کارت های نسل ۴.۵ را نیز پشتیبانی می کنند و اینترنت نسل ۴.۵ را به کاربران ارائه می کنند. سرعت این گونه اینترنت واقعا عالی بوده و جواب گوی نیاز های هر گونه مصرف کننده اعم از اداری، تجاری و منازل می تواند باشد.

در برخی کشور ها برخی ارائه دهندگان سرویس اینترنت موبایل، امکان استفاده از هات اسپات موبایل را محدود به پرداخت وجه بیشتر کرده ‌اند. از این رو اگر در سفرهای خارجی هستید یا در کشوری دیگر زندگی می کنید از شرایط اپراتور سرویس دهنده اطلاع حاصل فرمایید تا هزینه ای بر دوش شما نیفتد. اما خوشبختانه در کشور عزیزمان، کلیه اپراتور ها این سرویس را بدون هزینه اضافه و بدون محدودیت در اختیار عموم کاربران سیم کارت های خود قرار می دهند و از این بابت جای نگرانی نیست.

 

فعال سازی هات اسپات موبایل

ابتدا باید اینترنت سیم کارت را در گوشی خود روشن نمایید و به صورت فعال در آورید. حال برای فعال سازی هات اسپات گوشی ابتدا باید به امکان هات اسپات در گوشی شما فعال شود که در گوشی های مختلف با سیستم عامل های اندروید، آی او اس و ویندوز فون روش کار متفاوت است که در ادامه به تفکیک اشاره خواهد شد. سپس باید در سیستمی که سرویس گیرنده است برای پیدا کردن وای فای ذکر شده سرچ نمایید و پسووردی که در گوشی تعیین کرده اید را در آن سیستم دوم وارد کرده و به اینترنت ارسالی از طریق موبایل وصل گردید.

hotspot mobile

فعال سازی هات اسپات موبایل در گوشی های با سیستم عامل اندروید

می دانیم که بیشترین کاربران گوشی های هوشمند گوشی هایی دارند که سیستم عامل اندروید روی آن ها نصب است. مارک های بسیار زیادی مانند سامسونگ، اچ تی سی، ال جی، هواوی، شیائومی و … روی گوشی های تولید خود، سیستم عامل اندروید که تولید شرکت گوگل است را نصب می کنند که برای کلیه این برند ها، سیستم عامل تقریبا یک شکل است. پس فارغ از مارک و برند گوشی می توان گفت برای تمامی گوشی های دارای این سیستم عامل تقریبا یک شکل مشترک برای فعال سازی هات اسپات موبایل وجود دارد. فقط شاید به علت متفاوت بودن ورژن اندروید نصب شده روی گوشی های مختلف، تفاوت کمی بین روش کار در گوشی های مختلف وجود داشته باشد که بسیار ناچیز است. در این بخش، نحوه اشتراک گذاری اینترنت در سیستم عامل اندروید ورژن ۴.۱ و بالاتر را اشاره می نماییم. در گام به بخش Setting یا تنظیمات گوشی موبایل خود وارد شوید. زیر گزینه های بلوتوث و وای فای و دیتا استوریج، گزینه more را انتخاب کرده و وارد آن شوید. سپس  در صفحه جدیدی که ظاهر می شود، به بخش Wireless and Networks رفته و در مرحله بعد بر روی Tethering and portables Hotspot کلیک کنید. حال در منویی که ظاهر می شود، تیک گزینه portable Wi-fi Hotspot را بزنید و زیر آن، گزینه Portable Wi-Fihotspot settings را وارد شوید و تنظیمات مورد نظرتان از قبیل نام وای‌ فای که برای سرویس گیرندگان نمایش داده خواهد شد و همچنین پسوورد یا رمز عبوری که برای وصل شدن به هات اسپات موبایل شما باید در آن سیستم ها وارد شود را تعیین نمایید.

نکته مهم که هم در اندروید، هم در آی او اس و هم در ویندوز فون کاربرد دارد این است که همواره باید پسوورد را در حالت فعال قرار داده و یک پسوورد انتخاب کنید. مطمئن شوید که پسوورد انتخابی غیر قابل حدس زدن بوده و در عین حال بتوانید آن ‌را به خاطر آورید. بهتر است هم از حروف، هم از اعداد و هم از نشانه های موجود در کیبورد کامپیوتر در نوشتن و تعیین پسوورد استفاده کنید و این ها به صورت مخلوط به کار بروند تا امنیت رمز عبور شما بالاتر رود. از این رو هر چه بتوانید تعداد کاراکتر ها یعنی همان اعداد، حروف و نشانه های استفاده شده در پسوورد را بالا ببرید، مناسب تر خواهد بود.

حال کار شما با کامپیوتر، تبلت، لپ تاپ یا هر سیستم دیگری است که می خواهد از این اینترنت اشتراک گذاشته شده استفاده کند. باید به بخش وای فای آن ها رفته و برای یافتن وایفای های موجود سرچ نمایید و روی نامی که در موبایل خود تعیین کردید کلیک کنید. حال همان پسوورد یا رمز عبوری که در موبایل خود در مرحله قبل تعیین کردید را وارد کنید و به اینترنت متصل گردید. اینترنت سیم کارت که بسته به نوع سیم کارت می تواند، از نسل دو، سه، چهار و حتی چهار و نیم باشد می تواند با دستگاه های دیگر به این ترتیب اشتراک گذاشته شود. در واقع با این کاری که انجام دادید، گوشی اندروید شما تبدیل به یک مودم وای فای اینترنت برای کلیه دستگاه های دیگر شما شده است.

 

فعال سازی هات اسپات موبایل در گوشی های با سیستم عامل ios

شرکت اپل برای گوشی ها و تبلت های خود سیستم عامل آی او اس را به صورت انحصاری قرار داده است. تعداد بالای فروش محصولات اپل نشان می دهد بعد از اندروید، این سیستم عامل بیشترین مصرف کننده را در دنیا دارد. پس تعداد زیادی از یوزر های موبایل هستند که شاید روش فعال سازی هات اسپات موبابل برای سیستم عامل آی او اس به کارشان بیاید. برای این کار باید ابتدا، در گوشی اپل خود به بخش تنظیمات یا همان Setting وارد شده و سپس به گزینه General بروید. منویی برای شما ظاهر می شود که گزینه‌ Personal Hotspot در آن قابل مشاهده است. روی این گزینه کلیک کرده و به داخل آن بروید. حال در مقابل نام Personal Hotspot کافیست با تکان دادن اسلاید، وضعیت آن را به On تغییر دهید. در پنجره جدیدی که باز می شود، نام وای فای ایجاد شده و رمز عبوری که باید دستگاه های دیگر برای دسترسی به آن وارد کنند را تعیین می کنید. کار شما با گوشی آی او اس به پایان رسیده و مرحله بعدی را باید در دستگاه لپ تاپ یا تبلت سرویس گیرنده انجام دهید و به بخش وای فای آن ها رفته و برای یافتن وای فای های موجود سرچ نمایید و روی نامی که در گوشی اپل خود تعیین کردید کلیک کنید. حال همان رمز عبوری که در موبایل اپل خود در مرحله قبل تعیین کردید را وارد کنید و به اینترنت متصل گردید.

 

فعال سازی هات اسپات موبایل در گوشی های با سیستم عامل ویندوز فون

در گوشی خود که سیستم عامل ویندوز فون دارد، به لیست اپلیکیشن های آن مراجعه کرده و به بخش Setting وارد شوید. در گام بعدی روی گزینه Internet Sharing کلیک نمایید. می توانید مشاهده فرمایید که اشتراک گذاری اینترنت گوشی، به صورت پیش فرض غیر فعال است. در این جا می توانید آن را فعال کنید. سپس به وسیله گزینه Setup در پایین صفحه، تنظیمات مربوط به نامی که به دستگاه های دیگر نشان داده می شود و همچنین پسووردی که برای دستیابی به این اینترنت باید وارد نمایند را انجام می دهید. اینجا کار شما با گوشی دارای سیستم عامل ویندوز فون به پایان می رسد. حال باید به دستگاه سرویس گیرنده وارد شده و با جستجوی وایفای و پیدا کردن نامی که تعیین کردید و وارد کردن پسووردی که تعیین کردید، از اینترنت اشتراک گذاشته شده توسط موبایل در دستگاه دیگر استفاده فرمایید.

 

No Comments to “ هات اسپات موبایل چیست”

  1. محمد says :پاسخ

    سلام. عالی بود بسیار مفید و روشن بود راهنمائی شما. سپاس

  2. YYaftian says :پاسخ

    خیلی ممنون واقعا کار گشا بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.