وظیفه سرور در شرکت ها

امروزه دیگر کمتر شرکتی وجود دارد که شبکه کامپیوتری نداشته باشد. در واقع شبکه های کامپیوتری دیگر به سازمان ها و شرکت های بزرگ و نامدار محدود نیست. بلکه اکثر شرکت های کوچک و دفاتر کاری نیز دارای شبکه کامپیوتری هستند. کامپیوتر سرویس دهنده در شبکه سرور نامیده می شود و کامپیوترهایی که از آن سرویس می گیرند کلاینت هستند. در واقع کامپیوتر سرور باید در تمامی ساعاتی که کار با کامپیوترهای دیگر انجام میگیرد روشن باشد تا به آنها سرویس دهد.

در ادامه مطلب شرح می دهیم که وظیفه سرور در شرکت ها چیست

به طور کلی می توان گفت سرورها به منظور خدمات دهی به تجهیزات دیگر در شبکه راه اندازی میشوند و درخواست های کلاینت ها را تامین میکنند. وقتی شما از خدمات یک سایت استفاده میکنید، در حقیقت دارید از خدمات سرور آن سایت استفاده میکنید و شبکه در اینجا به معنای اینترنت است. وقتی در حال استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس هستید، در واقع در حال فراخوانی اطلاعات از کامپیوتر سرویس دهنده آن هستید. انواع خدماتی که کامپیوتر سرور می تواند به سرویس گیرنده ها ارائه بدهد، عبارتند از file server، web server، game server، printer server و ویدئو کنفرانس و موارد دیگر.

به طور معمول سرور از نظر سخت افزاری و قطعات، کامپیوتری پر قدرت میباشد زیرا باید به کلاینت ها خدمات ارائه بدهد. سرور منابع خود را در شبکه به اشتراک میگذارد تا کامپیوترهای دیگر از این منابع استفاده کنند. از این رو همواره باید در زمان کارکرد کلاینت ها روشن و در دسترس باشد. اختصاص دادن میزان فضای دیسک، RAM و CPU به سرویس گیرنده های شبکه، مدیریت چاپگرها، دسترسی اینترنت و … نمونه ای از منابع به اشتراک گذاشته شده در شبکه تلقی میشوند.

هر کلاینت میتواند دسترسی محدود شده ای به اینترنت، رم و پردازنده منابع شبکه داشته باشد که کامپیوتر سرور مشخص و تعیین میکند. از این رو تنظیمات سرور کاری حساس و حیاتی به ویژه در شرکت ها است. به قول معروف، کامپیوتر سرویس دهنده یا همان سرور سرور تعیین می کند که سرویس گیرنده ها تا چه اندازه ای حق استفاده از منابع شبکه را دارند و محدودیت سطح دسترسی را یرایی کلاینت ها تعریف می کند.

برای شرکت ها و سازمان ها داشتن یک شبکه کامپیوتری امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است. اما باید کار را به دست کاردان سپرد. از این رو این شرکت با ارائه بهترین خدمات آماده خدمت رسانی از مرحله مشاوره ابتدایی تا طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری خدمات پشتیبانی شبکه برای تمامی شرکت ها و سازمان ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.