چگونه دو کامپیوتر را شبکه کنیم؟

شبکه لن

با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر تر شدن آن، امروزی مواردی که بسیار لوکس و مخصوص شرکت هایی با توان مالی بالا بوده، همه گیر تر شده و گاهی در دفاتر کاری کوچک یا در مصارف خانگی نیز به کار می روند. به عنوان مثال شبکه های کامپیوتری تا همین چند سال قبل فقط در شرکت ها و سازمان های بزرگ و معتبر استفاده می شده است. اما امروزه در شرکت ها و دفاتر کاری کوچک و حتی در یک مغازه دفتر فنی یا یک گیم نت نیز می توان با اتصال دو کامپیوتر یک شبکه کامپیوتری ایجاد کرد.

اما اولین سوال این است که چگونه دو کامپیوتر را شبکه کنیم؟ در ادامه مطلب به پاسخ این سوال نیز خواهیم پرداخت.

حال بیاموزید چگونه دو کامپیوتر را شبکه کنیم

با شبکه کردن دو کامپیوتر شما می توانید بازیهای مختلفی را تحت شبکه خودتان بازی کنید و از آن لذت ببرید. بسیاری افراد در مغازه و محل کار خود این کار را انجام می دهند و به نوعی گیم نت شخصی برای خود و دوستانشان ایجاد می کنند.

برای شبکه کردن دو کامپیوتر احتیاج به سخت افزار شبکه یا کارت شبکه بر روی هر دو سیستم کامپیوتری دارید. همچنین به مقدار کافی و به اندازه فاصله دو کامپیوتر کابل شبکه نیز نیاز دارید. در هنگام خرید کابل شبکه باید حتما به فروشنده یادآوری کنید که کابل را برای اتصال تنها دو رایانه می خواهید. این مساله باعث می شود که فروشنده برای نصب فیشهای دو سر کابل رشته های آن را به نحو خاصی که مخصوص اتصال دو رایانه است دو رایانه است مرتب کند.

بساری از مادربورد های جدید خودشان دارای کارت و پورت شبکه هستند. اما اگر مادربورد هر یک از دو کامپیوتر شما دارای سخت افزار شبکه نیست باید کارت شبکه را برای هر دو سیستم تهیه کنید. دیگر مثل چند سال قبل نیست که فقط شرکت های بزرگ دارای شبکه باشند. بلکه با همین مثال نشان دادیم که مصرف شبکه حتی به خانه ها و مغازه ها نیز کشیده شده است.

ایجاد شبکه بین دو کامپیوتر

اما با همه توضیحاتی که عرض شد باز هم بسیاری ترجیح می دهند کار شبکه کردن کامپیوتر های خود را دست کاردان بسپارند. از این رو شرکت رایان پشتیبان با سابقه درخشان در زمینه پشتیبانی شبکه ، مشاوره و طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری، پشتیبانی کامپیوتر ، از ساده ترین شبکه ها که با دو کامپیوتر ساده ایجاد می شوند تا شبکه های بزرگ برای سازمان ها را با بهترین کیفیت طراحی و اجرا می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.