آیا خدمات پشتیبانی شبکه MSP و خدمات برون سپاری یکی هستند؟

آیا خدمات پشتیبانی شبکه MSP و خدمات برون سپاری یکی هستند؟

در این مطلب از سایت رایان پشتیبان سعی داریم در مورد اینکه آیا خدمات پشتیبانی شبکه MSP و خدمات برون سپاری یکی هستند؟ توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم . در اینجا سعی داریم در مورد موضوعاتی مثل برون سپاری شبکه به چه معناست و تفاوت آن با خدمات پشتیبانی شبکه در چیست برای شما عزیزان بگیم . پس در ادامه با همراه باشید.

آیا خدمات پشتیبانی شبکه MSP و خدمات برون سپاری یکی هستند؟

برون سپاری ، بعضی اوقات برای بنگاه های کسب و کار، بیشتر یک کلمه چند حرفی اهمیت ندارد. این رویکرد، معناهای زیادی دارند؛ ولی به طور معمول با مقولاتی نظیر نهادهای بیرون سازمانی و تفویض مسئولیت ها ، استخدام نیروهای برون سازمانی، استناد به مراکز ارتباطی برون سازمانی و هم چنین کم شدن قیمت های کالاها و خدمات در مرتبط است. آشنا شدن با مدل برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه ، از ارزش زیادی برخوردار می باشد؛ چرا که به این طریق، با تفاوت بین رویکردهای برون سپاری نوین و رویکردهای سنتی هم آشنا می شویم.

امروزه، تعداد بسیاری در بازار اشتغال دارند که خدمات پشتیبانی شبکه عرضه می کنند؛ به عبارتی، بعضی از کمپانی های فناوری اطلاعات و تلکام که ما در تیم مشاوره ی نتوورک (Network Consulting Group) با ایشان همکاری داریم، از همان تیم هستند. فرق بین “ خدمات پشتیبانی شبکه ” و “ برون سپاری ”، اینگونه است که برون سپاری ، یک ابزار عملیاتی است و خدمات پشتیبانی شبکه یک ابزار مدیریتی می باشد.

به این معنی است که تأمین کننده ی خدمات پشتیبانی شبکه ، یک کارشناس می باشد که در هر مکان اداری و سازمانی قادر به فعالیت است و  برای کنترل بعضی از جوانب کاری سازمان  از ابزارهای مناسب شما برخوردار می باشد؛ به علاوه ، این تأمین کننده ها این توانایی را دارند که امور سازمان را به شکلی مناسب تر از شما کنترل نمایند. صرف نظر از نوع صنعتی که در آن کار می کنید، این تأمین کننده می تواند با نهاد و سازمان شما یکی شود. از طرف دیگر، برون سپاری سنتی یک کار حرفه ای است که کارآمدتر و ارزان قیمت تر است؛ ولی در مقابل خدمات پشتیبانی شبکه، تسهیلات مشاوره ای پایین تری بر عهده سازمان مشتری می گذارد.

با این حال چنان چه ایده ی کنترل برون سپاری ذهن شما یا مشتریانتان را به خود مشغول کرده باشد، بهتر است که با چگونگی فعالیت و اثر گذاری کمپانی های تأمین کننده ی خدمات پشتیبانی شبکه بر شفافیت و صراحت  کاری آشنا شوید.

بعضی از تأمین کنندگان خدمات پشتیبانی شبکه ، همه تلاش خود را در برای رؤیت پذیری بیشتر کردن شرکت، صراحت و مسئولیت پذیری در گزارش نویسی به کار می گیرند. خیر؛ این تأمین کننده ها در بیرون از سازمان شما فعالیت نمی کنند؛ چرا که یک واحد منشعب از تیم کاری و سازمان خودتان می باشند.

مسئولیت پذیری:

شما می توانید روی کمک تأمین کننده های خدمات پشتیبانی شبکه حساب کنید و مطمئن گردید که دائماً شما را در مورد تغییرات وارد بر پلت فرم ها، خدمات یا ساختارهای کاری که به طور غیرمستقیم یا مستقیم بر کسب و کارتان اثر می گذارند، اطلاع می دهند.

رؤیت پذیری:

بعضی از خدمات پشتیبانی شبکه که در مکان ابر کار می کنند، با ارائه ی تسهیلات و امکانات خاص و سفارشی به خریداران موقع خرید فناوری و خدمات، رؤیت پذیری سازمان یا شرکت ایشان را بیشتر می کند. حتی اکثر آن ها، امکان مدیریت کاربر و دسترسی از راه دور را هم در اختیار خریدار می گذارند؛ بعضی اوقات هم این تأمین کننده ها، محصولات و خدمات خودکاری به شما عرضه می کنند که احتیاج به هاست کردن یا مواظبت از طرف سازمان شما ندارند.

بیشتر خریداران اعتقاد دارند که قوی کردن رؤیت پذیری، یکی از خدمات با ارزشی است که به وسیله تأمین کنندگان خدمات پشتیبانی شبکه عرضه می گردد؛ این خدمت، از آن برای از ارزش خاصی برخوردار است که شما دقیقاً می دانید پول خود را در ازای چه چیز صرف می کنید و تأمین کننده هم به شکلی کارآمد و در راستای تعهدات خود، خدمت رسانی انجام می دهد. چنان چه این خدمات در اختیار شما قرار نگرفته باشد، گویی شما به چشمان بسته در حال پرواز می باشید.

گزارشات صریح:

از تأمین کننده ی خود در خواست کنید که در مورد اقسام حسابرسی و خدمات گزارش نویسی به شما اطلاعات دهد. یک دیدگاه تاریخ محور ، گزارش ها، و سطح بالا در مورد کار تأمین کننده و نحوه ی اثر گذاری ایشان بر کسب و کار شما در اختیارتان قرار می دهند. در بعضی اوقات، شما شخصاً می توانید اقدام به ایجاد گزارش از عملکرد تأمین کننده کنید؛ ولی به طور عادی تأمین کننده خودش گزارش درست می کند.

مطلب مرتبط:

چرا برون سپاری به شرکت پشتیبانی شبکه کاری هوشمندانه است؟

۵ پرسش برای انتخاب شرکت خدمات پشتیبانی شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.