اهمیت پشتیبانی شبکه

 

شبکه سازی در شرکت یکی از بهترین اقدامات برای پیشرفت و موفقیت شغلی است. یک شبکه خوب می‌تواند منجر به شغلی با امکانات پیشرفته و فرصت‌هایی برای پیشرفت شخصی شود. اگر امیدوارید شغل‌تان رشد پیدا کند و شانس موفقیت حرفه‌ای خود را افزایش دهید، باید اهمیت کار با یک شرکت پشتیبانی و شبکه سازی در تجارت را درک کنید.

در عصر دیجیتال مشاغل به طور فزاینده‌ای به کارمندان فناوری اطلاعات برای رفع نیازهای مختلف شرکت اعتماد می‌کنند. بدون کمک گرفتن از متخصصان خبره، بسیاری از مشاغل با مشکلات پایگاه داده، ارتباط با دیگر شرکت‌ها و امنیت رایانه‌ها و شبکه‌ها روبرو هستند. به همین دلیل است که برای مشاغل کوچک و بزرگ، داشتن نوعی پشتیبانی از شبکه و رایانه فقط مفید نیست بلکه ضروری است.

 

۷ دلیل که شرکت شما به پشتیبانی شبکه نیاز دارد:

  • استاندارد سازی

متخصصان پشتیبانی رایانه و شبکه اغلب وظیفه راه اندازی پایگاه داده‌ها و برنامه‌ها را در همه رایانه‌های موجود در شبکه‌ی شرکت بر عهده دارند. غالباً رایانه‌ها در بخش‌های مختلف نیازهای خاص خود را دارند. کارشناسان فناوری اطلاعات، پایگاه داده‌ها را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که افراد در پست‌های مرتبط، به برنامه‌ها و سیستم‌های مشابه و یکسانی در رایانه‌های خود دسترسی داشته باشند و دارای پایگاه‌های اطلاعاتی مشابه باشند.

  • امنیت

با ازدیاد شرکت‌ها در هر زمینه و اندازه‌ای، امنیت شبکه و کامپیوتر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با افزایش روزانه‌ی ویروس‌ها، تبلیغات مخرب و بدافزارها، شرکت‌ها در معرض خطر بیشتری برای تهدیدات رایانه‌ای یا شبکه‌ای قرار دارند. متخصصان پشتیبانی شبکه می‌توانند به شرکت‌ها برای راه اندازی شبکه‌های امن و نصب آنتی ویروس و نرم افزار امنیتی برای محافظت از شبکه‌ها و رایانه‌های شخصی کمک کنند.

  • راه اندازی کامپیوترها
    در بیشتر شرکت‌ها، کارمندان جدید هر چند مدت به کادر اضافه میشوند و شروع به کار می‌کنند و درنتیجه به رایانه‌هایی که مخصوص کارشان تنظیم شده باشد، احتیاج پیدا خواهند کرد. شرکت‌های پشتیبانی معمولاً باید مراحل خاصی مانند دسترسی کارمندان جدید به پایگاه داده و کمک به آنها در راه اندازی رایانه‌ها را طی کنند. داشتن کسی که برای راه اندازی کامپیوترهای مورد نیاز افراد جدید کار می‌کنند، سرپرستان و مهندسان شرکت را برای کارهای دیگر آزاد می‌گزارد.
  • عیب یابی فردی
    در اغلب شرکت‌ها، حداقل یک کارمند در یک روز خاص دارای مشکلات دسترسی به رمز عبور یا پایگاه داده می‌باشد. یک متخصص پشتیبانی رایانه می‌تواند درمورد مشکلات فردی رایانه و شبکه به کارمندان در رفع مشکل پیش آمده کمک کند. از آنجا که پشتیبانان شبکه و متخصصان فناوری اطلاعات در رفع مشکلات رایانه‌ای و شبکه‌ای استاد هستند، حضورشان برای بهره وری یک شرکت بسیار مهم است.
  • تغییرات مورد نیاز شبکه
    بدون متخصصان فناوری اطلاعات، اکثر شرکت‌ها مشکل راه اندازی یا تغییر شبکه، به ویژه شبکه‌های مشترک که تعداد زیادی از کارمندان از آن استفاده می‌کنند را دارند. متخصص پشتیبانی شبکه وظیفه اطمینان از راه اندازی هر رایانه در یک دفتر یا شرکت را در شبکه مشترک بر عهده دارد. هنگامی که یک شرکت تصمیم به تغییر شبکه میگیرد، متخصصان فناوری اطلاعات باید آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین راهکار را پیدا کنند و از بهترین راه ممکن آن را عملی سازند. اینجاست که اهمیت حضور پشتیبانان شبکه مشخص میشود.
  • تعمیرات و رفع خرابی‌های شبکه

عملکرد شبکه اغلب در مواقع غیر منتظره پایین می‌آید و بر گردش کار یک دفتر تأثیر میگذارد. چنین مشکلاتی میتواند کارمندان را از انجام وظایف خود برای چند دقیقه، چند ساعت و یا حتی روزها معلق نگه دارد، بنابراین داشتن یک یا چند متخصص پشتیبانی شبکه که میتواند پاسخگوی این نیازها باشد برای یک شرکت بی اندازه مفید است. متخصصان فناوری اطلاعات این مهارت را دارند که مشکل را در یک شبکه تشخیص دهند و به موقع و بدون وخیم تر کردن مشکل، به یک راه حل برسند.

  • نیازهای سخت افزاری

در اکثر مشاغل متخصصان پشتیبانی رایانه نه تنها شبکه‌ها، پایگاه داده‌ها و تبادلات مایکروسافت بلکه سخت افزار رایانه را نیز مدیریت می‌کنند. هنگامی که کارمندان به تجهیزاتی مانند صفحه رایانه، موس یا صفحه کلید اضافی نیاز دارند افراد IT معمولاً این درخواست‌ها را انجام می‌دهند. آنها همچنین وظیفه انتقال سخت افزار رایانه و تنظیم آن را در هنگام انتقال کارمندان به میزها و یا ساختمان‌های جدید را به عهده دارند. پشتیبانان رایانه نه تنها درخواست تجهیزات مربوط به تک تک کارمندان را انجام می‌دهند بلکه تنظیم و عیب یابی دستگاه‌های مشترک مانند چاپگرهای شبکه را نیز باید به عهده بگیرند.

ضرورت همکاری سازمان‌ها با شرکت‌های پشتیبانی شبکه

هنگامی که خدمات پشتیبانی شبکه دارید، هزینه‌های روزانه عملیات، نگهداری و موارد دیگر کاهش پیدا می‌کنند. دلیل این امر این است که یک ارائه دهنده IT معتبر قادر خواهد بود خدمات را متناسب با نیازهای شما و با هزینه قابل پیش بینی در ماه ارائه دهد. این شامل کلیه‌ی هزینه‌های سخت افزاری، نرم افزاری و زیرساخت‌های شبکه شما میشود. وقتی از خدمات پشتیبانی شبکه استفاده می‌کنید، به روزرسانی سیستم‌های شما راحت‌تر انجام میشوند و داده‌های شما در حالت ایمن‌تری قرار خواهند گرفت و شما می‌توانید هزینه‌های خود را با استفاده از فناوری بهینه به حداقل برسانید.

این خدمات همچنین باعث میشود تجارت شما بتواند در آموزش گسترده کارمندان صرفه جویی کند و هنگامی که گردش مالی دارید، هزینه کمتری داشته باشید. پشتیبانی از شبکه به شما امکان می‌دهد هزینه‌های قابل پیش بینی داشته باشید و در صورت بروز اشتباه در کوتاه‌ترین زمان و با بهینه‌ترین روش آن را برطرف سازید.

بنابراین با کمک گرفتن از شرکت‌های پشتیبانی میتوان:

  • در وقت و هزینه صرفه جویی کرد
  • نواقص و ایرادات را به صورت تخصصی برطرف کرد
  • از تهدیدات احتمالی پیشگیری کرد
  • از مجهزترین تکنولوژی‌های روز برای پیشبرد امورات استفاده کرد
  • به ستونی محکم تکیه کرد چراکه شرکت‌های پشتیبان تحت هر شرایطی مراقب و نگهدارنده سازمان هستند

 

شرکت‌های پشتیبانی، تکیه گاهی مستحکم برای سازمان

برای حضور در صحنه‌ی رقابت در اقتصاد امروز، مشاغل باید نیازهای IT خود را برآورده کنند. از این رو شرکت‌های بزرگ و کوچک از خدمات پشتیبانی شبکه برای رفع تمام تنش‌ها و نگرانی‌های خود در زمینه فناوری اطلاعات بهره می‌برند.

با کمک گرفتن از تیم‌های پشتیبانی از مزایای بیشماری در جهت بهبود عملکرد عملیات IT شرکت استفاده میشود. پشتیبانی شبکه می‌تواند شبکه‌ای با سرعت و امنیت بالاتر همراه با پشتیبانی جامع را به تجارت شما ارائه دهد. بسیاری از شرکت‌ها دریافته‌اند که این خدمات برای فعالیت‌های تجاری آنها ضروریست و با خیالی راحت می‌توانند به آن تکیه کنند و امورات خود را به آنها واگذار نمایند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.