راه اندازی شبکه داخلی

راه اندازی شبکه داخلی

راه‌اندازی شبکه‌ داخلی و اهمیت آن

زمانی که به دنبال تاسیس شرکت یا سازمان خود هستید و یا میخواهید آن را گسترش دهید، قطعا شبکه سازی را در اولویت کار خود قرار می‌دهید اما آنچه شما از مفهوم شبکه در ذهن دارید شبکه سازی خارجی ست. کمتر پیش می‌آید که کارفرمایان به اهمیت شبکه‌ی داخلی توجه داشته باشند، درحالی که برای تامین ایده‌های عالی و الهام گرفتن، شبکه‌ی داخلی به اندازه شبکه‌ی خارجی حائز اهمیت است.

“با بکارگیری یک شبکه‌ی داخلی، کارکنان فعالیت خود را به طور موثرتری انجام می‌دهند و خلاقیت‌شان در کار به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.”

هدف از راه اندازی شبکه داخلی، انتقال ارزش از طریق روابط اجتماعی است. چه کارفرما باشید و چه کارمند، داشتن ارتباطات اجتماعی داخلی محیط شرکت را دلپذیرتر می‌کند و روحیه کار تیمی را افزایش می‌دهد و در نهایت به ایجاد یک تجربه کاری بهتر و فرهنگ مثبت در محل کار منجر میشود.

 

شبکه داخلی چیست؟

شبکه داخلی فرآیندی است برای ایجاد ارتباط موثر همکاران یک شرکت. امروزه بسیاری از سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا شبکه داخلی را با هدف اصلی بهبود روابط کارکنان، افزایش انگیزه، تعامل و بهره‌وری کارکنان بهینه کنند.

در عصر حاضر که عصر تکنولوژی ست، راه اندازی یک شبکه داخلی در محل کار به طور فزاینده‌ای اهمیت پیدا کرده است و نتیجه‌ی آن داشتن تیم قدرتمندی از کارمندان است که در بخش‌های مختلف سازمان قادرند به راحتی همکاری ‌کنند. هنگامی که به طور مداوم با دیگر کارمندان شرکت خود در ارتباط هستید، در حال ایجاد روابط، اعتماد و احترام متقابل هستید که بهره وری بالاتر و تجربه کاری بهتری را برایتان رقم خواهد زد.

 

مراحل راه اندازی شبکه داخلی یک شرکت

  • انواع شبکه را ارزیابی کنید

بسیاری از مشاغل کوچک از یک شبکه محلی LAN برای اشتراک دسترسی به اینترنت، چاپگرها و فایل‌ها از یک رایانه به رایانه دیگر استفاده می‌کنند. در حالی که داشتن یک شبکه مطمئناً به سود تجارت شما می‌باشد، شما باید تصمیم بگیرید که بسته به نیازهای خاص شرکت، کدام نوع شبکه بهترین گزینه برای شماست. بدین منظور میتوانید با مشاوران شرکت خدماتی رایان پشتیبان تماس بگیرید تا بهترین گزینه شامل شبکه‌های کابلی یا وایرلس را متناسب با موقعیت شرکت‌تان انتخاب کنیم و در اولین فرصت راه اندازی آن را انجام دهیم.
شرکت رایان پشتیبان برای نصب یک شبکه دو نکته اصلی را مدنظر قرار می‌دهد: مکان دستگاه‌ها و سرعت شبکه. چراکه این دو گزینه در نتیجه‌ی کار بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

  • روترها را کار بگذارید

اگر روتر شما آرم ویندوز یا عبارت سازگار با ویندوز را نشان می‌دهد، می‌توانید با استفاده از آخرین نسخه Windows Connect Now (WCN) آن را به صورت خودکار تنظیم کنید. در غیر این صورت، بیشتر روترها دستورالعمل و CD نصب به همراه دارند که به شما کمک می‌کند آن را تنظیم کنید.

  • اینبار نوبت به نصب فایروال می‌رسد

فایروال نرم افزاری است که به کنترل گسترش نرم افزارهای مخرب در شبکه کمک می‌کند و هنگام استفاده از اینترنت از دستگاه‌های شما در برابر ویروس‌های رایانه‌ای و بدافزارها محافظت می‌کند.
هرگز فایروال ویندوز را خاموش نکنید مگر اینکه فایروال دیگری روشن باشد. خاموش کردن فایروال ویندوز ممکن است دستگاه و شبکه شما را در معرض آسیب هکرها قرار دهد.

 

تفاوت شبکه‌های سیمی و وایرلس

شبکه‌های سیمی

شبکه‌های سیمی یا اترنت بسته به نوع کابلی که استفاده می‌کنید، می‌توانند داده ها را از ۱۰ مگابیت بر ثانیه به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه منتقل کنند. گیگابیت اترنت سریعترین سرعت انتقال را تا حداکثر ۱ گیگابیت در ثانیه (۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه) فراهم می‌کند.

  • مزایا
    شبکه‌های اترنت بسیار امن و سریع هستند
    شبکه‌های اترنت نسبت به شبکه‌های بی سیم ایمن‌ترند
    شبکه‌های اترنت تحت تأثیر تداخل اشیا یا دیوارها قرار نمی‌گیرند

شبکه‌های وایرلس

شبکه‌های بی سیم یا وایرلس بسته به نوع استانداردی که مودم شما از آن استفاده می‌کند، می‌توانند داده‌ها را در هر مکانی از ۱۰-۶۰۰ مگابایت در ثانیه (Mbps) منتقل کنند.

  • مزایا
    شما به راحتی می‌توانید دستگاه‌ها را جابجا کنید زیرا هیچ کابلی وجود ندارد

نصب شبکه‌های بی سیم ارزان‌تر از شبکه‌های سیمی است

میتوان سیگنال بی سیم را با استفاده از تکرار کننده بی سیم بهبود بخشید. تکرار کننده‌های بی‌سیم یک سیگنال را می‌گیرند و اگر سیگنال تخریب شده باشد، تکرار کننده مجدداً آن را با قدرت کامل پخش مجدد می‌کند

 

چگونه یک شبکه داخلی مبتکرانه ایجاد کنیم؟

ایجاد شبکه داخلی بسته به اهداف، بودجه، ابزارها و نیازهای شرکت از یک سازمان به سازمان دیگر متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، مهمترین بخش راه اندازی شبکه در دسترس قرار دادن منابع برای کمک به کارمندان است. در اینجا چند روش برای راه اندازی یک شبکه داخلی مبتکرانه برایتان آورده‌ایم.

  • پشتیبانی از برنامه‌های سازمان: افراد باید برای حمایت از برنامه‌ها هدایت شوند و ابتکارات لازم را برای رشد سازمان در پیش گیرند.
  • طرفداران ابتکار عمل را پیدا کنید: یافتن گروهی برای پیشبرد برنامه و تداوم توسعه و حرکت، کلیدی در استفاده حداکثری از ابزاری است که در حال اجرای آن هستید.
  • از شرکت‌های پشتیبانی برای مشاوره و راه‌اندازی شبکه کمک بگیرید: همکاری با یک شرکت خدمات شبکه، افراد بیشتری را از شرکت درگیر می‌کند و سیستم‌های قدرتمندتر و پیشرفته‌تری را برای ایجاد ارتباطات بین شرکتی برایتان فراهم می‌کند. این بهترین راهکار برای داشتن یک شرکت موفق است.
  • کارگاههای میزبان: میزبانی کارگاه‌ها و برقراری ارتباط منظم بین گروه‌ها با گروه متنوعی از افراد در سراسر شرکت و تلاشهای مداوم برای افزایش آگاهی از برنامه‌های فعلی و آینده‌ی سازمان باعث میشود کارکنان با هدفی واحد تلاش کنند.

 

راه اندازی شبکه داخلی چگونه به سازمان کمک می‌کند؟

شبکه‌های داخلی روابط سودمند متقابل همکاران را بهبود می‌دهند و منجر به احساس قدرت و موفقیت بالاتری در آنان میشوند؛ در نتیجه تعامل و طول عمر شرکت افزایش پیدا می‌کند. با وجود شبکه‌ داخلی، کارمندان احساس راحتی بیشتری در سازمان دارند. این می‌تواند منجر به استعدادیابی برای نقش‌های خارج از سازمان شود.
یکی دیگر از جنبه‌های مثبت شبکه داخلی که به ترقی سازمان کمک می‌کند این است که کارمندان حتی در شرایط بحرانی و موقتی سازمان ترجیح می‌دهند اصلاً سازمان را ترک نکنند و با هم دلی و تقویت روحیه‌ی یکدیگر سعی در برطرف کردن مشکل و نظم دادن به سازمان دارند.

 

مزایای شبکه داخلی

  • کشف صنعت و روند تجاری نو
  • تولید ایده‌های جدید برای پروژه‌های سازمان
  • درک بهتر ماموریت شرکت
  • کاهش میزان جابجایی کارمندان
  • اعضای تیم تصویر واضح‌تری از هدف سازمان خواهند داشت
  • ایجاد روابط متقابل سودمند تأثیر مثبتی بر رضایت شغلی فردی و آینده سازمان دارد
  • جمع آوری بینش در مورد سایر عملکردهای شرکت
  • همکاری بین بخشهای مختلف شرکت

 

راه اندازی شبکه داخلی توسط شرکت رایان پشتیبان

مهندسان فنی شرکت خدماتی رایان پشتیبان از صفر تا ۱۰۰ نیاز داخلی و خارجی شبکه‌ی شما را پیشبینی و پیاده سازی می‌کند و در صورت مشاهده کوچک‌ترین مشکلی، بر سر کار شما حاضر میشوند و آن را برطرف خواهند کرد.
در خصوص نصب و راه‌اندازی شبکه داخلی و وایرلس، کارشناس سیار شبکه شرکت رایان پشتیبان در اولین فرصت به محل شما مراجعه کرده و تمامی خدمات مربوط به راه‌اندازی وایرلس و شبکه LAN داخلی شهر تهران را برای مشتریان انجام می‌دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.