نصب و راه ‌اندازی سرور ویپ

نصب و راه ‌اندازی سرور ویپ

در بررسی نصب و راه ‌اندازی سرور ویپ باید بدانید که دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک کسب و کار ممکن است تصمیم به راه‌ اندازی، استقرار و مدیریت سیستم VoIP  خود بگیرد. بدیهی است که هزینه‌های مداوم یکی از دلایل اصلی در این حوزه است. دلایل دیگری که در مورد آنها شنیده‌ایم عبارتند از:

  • یک کانال ارتباطی مناسب ارائه دهید
  • رشد و گسترش نیروی فروش
  • عملیات را ساده کنید

اما در نهایت، این سیستم‌ها هستند که افزایش کارایی را ممکن می‌سازند و کسب‌وکار را قادر می‌سازند در هر مقیاسی بدون تأثیر بر ارتباطات یا عملکرد، رشد کنند.

چگونگی نصب و راه ‌اندازی سرور ویپ

پذیرش دیجیتال، برنامه‌های افزودنی، دایرکتوری‌های شرکت، مسیریابی تماس‌ها و مدیریت مشتریان، همه گزینه‌های سیستم تلفن تجاری هستند. دو استقرار معمولی در بررسی نصب و راه ‌اندازی سرور ویپ وجود دارد: یک سیستم میزبان یا مجازی و نسخه میزبان خود مدیریت. استفاده از هر کدام مزایای خاصی دارد. اینکه کدام سیستم برای شما بهتر کار خواهد کرد، بستگی زیادی به کسب و کار شما، نحوه کارکرد آن، و اینکه چه چیزی و چرا به طراحی نیاز دارید، دارد.

  • VoIP  در مقابل یک سرویس PBX مجازی

برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام سیستم را می‌خواهید نصب کنید، مهم است که مزایای هر کدام را بدانید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر یک سیستم PBX مجازی را انتخاب کنید، با یک سیستم تلفنی کار خواهید کرد که عمدتاً در سازمان‌ های کوچک‌تر استفاده می‌شود و راه‌ اندازی آن زمان نمی‌برد. برای راه‌ اندازی این سیستم به اتصال به اینترنت و تلفن نیاز دارید. سازمان‌های کوچک‌تری که از سیستم سانترال مجازی استفاده می‌کنند خارج از محل نگهداری می‌شوند، اما این سیستم برای سیستم‌ های سانترال مدیریت و میزبانی در محل برگزار می‌شود.

  • هزینه‌ های یک سیستم PBX مجازی

در بررسی نصب و راه ‌اندازی سرور ویپ باید بدانید که یک سیستم PBX مجازی یا خدمات تلفن ابری، هزینه کمتری دارد، زیرا این سرویس با سایر کاربران و مشتریان به اشتراک گذاشته می‌شود، همانطور که تجهیزات همراه آن نیز به اشتراک گذاشته می‌شود. این امر آن را برای مشاغل کوچک‌تر با بودجه کمتر سودمندتر می کند. دو مدل قیمت گذاری اصلی برای راه حل‌های فعلی استفاده از PBX مجازی وجود دارد:

قیمت‌گذاری در دقیقه و قیمت هر صندلی

با قیمت‌گذاری در دقیقه، یک شرکت به ازای هر گونه استفاده، هزینه‌ای پرداخت می کند. ویژگی‌های موردنظر در این حوزه با هم جمع شده‌اند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

شماره‌ های محلی و رایگان

تعداد اعضای تیم

بخش‌ها و غیره.

قیمت هر صندلی بستگی به تعداد کارمندان (یا اعضای تیم) دارد که می‌خواهید در سیستم بگنجانید. قیمت‌گذاری برای هر صندلی برای شرکت‌ هایی که به دنبال هزینه‌ های ثابت و قابل پیش بینی ماهانه هستند عالی است. قیمت هر صندلی همچنین برای مشاغل خدماتی مانند شرکت‌های مشاوره و حقوقی، مراکز تماس و سازمان‌های مشابه مطلوب‌تر است. با هر یک از مدل‌ های قیمت‌گذاری، اگر کسب‌وکار شما باید رشد کند و به کاربران بیشتری نیاز داشته باشد، اضافه کردن افزونه بدون تحمیل هزینه‌ های اضافی بدون دردسر است.

  • هزینه‌های یک سیستم PBX میزبان VoIP DIY

در بررسی نصب و راه ‌اندازی سرور ویپ باید بدانید که اگر شما یا یکی از اعضای تیمتان به فناوری تسلط دارید، گزینه جایگزین، نصب و مدیریت سرور VoIP خودتان است، یک سیستم خود میزبان. شما می‌توانید بین یک سرور مجازی در اینترنت یا یک سرور (رایانه) که در محل کار خود در محل کار شما قرار دارد یکی را انتخاب کنید.

می‌توانید به راحتی از یک راه‌ حل منبع باز، استریسک، استفاده کنید که تمام ویژگی‌هایی را که یک سیستم تلفن سازمانی ارائه می‌دهد، مانند مسیریابی تماس، پست صوتی، و ضبط صدای تعاملی را ارائه ‌دهد. به همراه سرور و نرم افزار، به یک شماره تلفن (محلی یا رایگان) نیاز دارید که به سیستم VoIP شما متصل و مسیریابی شده باشد. می‌توانید شماره تلفنی را از ارائه‌دهندگان این حوزه دریافت کنید که همه ورودی‌ها و خروجی‌ها را از سرور شما هدایت می‌کنند. با یک سرور و شماره تلفن، همه چیز آماده است. از اینجا به بعد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیستم را مطابق میل قلبی خود برنامه ریزی کنید.

 بیشتر بخوانید: مزایای ویپ

راه‌اندازی یک سیستم VoIP در دفتر

در بررسی نصب و راه ‌اندازی سرور ویپ باید بدانید که سیستم‌ های تلفن VoIP از زمان ایجاد خود راه طولانی را پیموده‌اند، بنابراین ممکن است اکنون زمان مناسبی برای شما باشد تا کسب‌وکار خود را به VoIP تغییر دهید اما از کجا شروع می‌کنید؟ ممکن است کار سختی به نظر برسد، به خصوص اگر با فناوری راحت نباشید. نگران نباشید؛ این واقعاً ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید همانطور که با خواندن ادامه مطلب متوجه می‌شوید، صرفه‌جویی در هزینه به خصوص در دراز مدت ارزشش را دارد. اگر مایل به مشاوره بیشتر در مورد سیستم‌ های VoIP هستید، بهتر است با کارشناسان این حوزه در ارتباط باشید.

VoIP چیست؟

VoIP مخفف Voice Over Internet Protocol است که به این معنی است که خدمات تلفن شما را از طریق اینترنت دریافت می‌کند، برخلاف سرویس تلفن سنتی با استفاده از خطوط تلفن. اگر اینترنت مطمئن و نسبتا سریعی دارید، باید بتوانید به VoIP تغییر دهید. اگر تصمیم گرفته‌ اید که VoIP بهترین انتخاب برای کسب و کار شماست، قدم بعدی شما چیست؟ برای یافتن گزینه‌ های موجود و آنچه برای تحقق آن نیاز دارید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

تلفن voip

  • نحوه راه‌اندازی سیستم VOIP در آفیس

در بررسی نصب و راه ‌اندازی سرور ویپ باید بدانید که، به قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیر نیاز دارید.

  1. اتصال به اینترنت پهن باند

پهنای باند به سرعتی که داده‌های شما را منتقل می‌کند، بستگی دارد. هم‌چنین پهنای باند به مقدار داده‌ای که می‌تواند منتقل شود اشاره دارد. سرعت پهنای باند مورد نیاز شما به تعداد تماس‌هایی که برقرار می‌کنید بستگی دارد. اگر حجم تماس بالایی دارید، به پهنای باند بیشتر و سریع‌تری نیاز خواهید داشت.

  1. روتر اترنت سیمی

انواع مختلفی از گزینه‌های روتر اترنت و محدوده قیمت برای انتخاب وجود دارد. Cypress North خرید یک روتر VPN مناسب با QoS و مقدار مناسبی از حجم اتصال همزمان را توصیه می‌کند. روتر VPN به شما امکان می‌دهد از سیستم خود از راه دور استفاده کنید.

  1. سرور PBX

سرور  PBX ، سیستمی است که تماس‌ها را بین کاربران در خطوط محلی تغییر می‌دهد در حالی که به آنها اجازه می‌دهد تعداد مشخصی از خطوط تلفن خارجی را نیز به اشتراک بگذارند. یک PBX به چندین کاربر اجازه می‌دهد تا خطوط تلفن را بدون نیاز به خط خود به اشتراک بگذارند.

  1. نرم افزار PBX

در بررسی نصب و راه ‌اندازی سرور ویپ باید بدانید که نرم افزار PBX برنامه کامپیوتری است که بر روی سرور PBX شما نصب می‌شود. این در اصل “مغز” سیستم تلفن شما است. این فرایند به شما امکان می‌دهد تمام کارهایی را که باید از طریق سیستم تلفن خود انجام دهید را به خوبی پاسخ دهید. شما می‌توانید نر‌ افزار سانترال رایگان مانند سانترال استریسک را دریافت کرده و در کمتر از ۱۵ دقیقه آن را نصب کنید.

  1. ارائه‌دهنده VoIP

یک ارائه‌دهنده VoIP مشابه یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی است. این شرکتی است که خدمات VoIP را به شما ارائه می‌دهد تا به شما امکان برقراری و دریافت تماس‌ های VoIP را بدهد.

نحوه راه‌ اندازی سیستم VOIP در آفیس

در بررسی نصب و راه ‌اندازی سرور ویپ باید بدانید که برای اینکه VoIP شما به خوبی کار کند، سیگنال تلفن شما باید از سیگنال آنالوگ به سیگنال دیجیتال تبدیل شود. این را می‌توان به چند روش مختلف انجام داد.

  1. از تلفن IP استفاده کنید:

برای برقراری ارتباط مستقیم با سرور VoIP خود، می‌توانید تلفن‌ های IP، که به عنوان «تلفن‌ های سخت» نیز شناخته می‌شوند، خریداری کنید. تلفن سخت یک دستگاه IP مستقل است که دقیقاً شبیه یک تلفن معمولی است، اما به جای داشتن جک تلفن، دارای یک پورت اترنت است که از آن برای اتصال به سرور VoIP استفاده می‌کند. از آنجایی که مستقیماً به سرور متصل می‌شود، برای کار کردن به رایانه شخصی یا نرم افزاری که روی رایانه اجرا می‌شود نیازی ندارد.

  1. از تلفن معمولی با ATA استفاده کنید:

یک  ATA (آداپتور ترمینال آنالوگ) یک تلفن آنالوگ را به شبکه VoIP متصل می‌کند. معمولا دارای یک جک تلفن RJ-11 و یک جک اترنت است. گاهی اوقات از آن به عنوان دروازه VoIP یاد می‌شود. برخی از ATA ها قفل هستند و فقط با ارائه‌دهنده اینترنت خاصی قابل استفاده هستند. آنها معمولا از پروتکل‌ های SIP یا IAX استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

در حقیقت پروتکل صدا از طریق اینترنت  (VoIP) یک جایگزین مقرون به صرفه و مدرن برای سیستم‌ های تلفن ثابت است. ارائه‌دهندگان خدمات اغلب شامل افزونه‌ها و ادغام‌ هایی هستند که عملیات روزمره را به گونه‌ ای ارتقا می‌دهند که خطوط ثابت نمی‌توانند انجام دهند. VoIP فناوری است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از اتصال اینترنت پهن باند، تماسی را برقرار یا دریافت کنید. استفاده از هر گوشی برای این منظور امکان‌پذیر است. تلفن‌ های پروتکل اینترنت (IP) سیگنال‌ های صوتی آنالوگ را به سیگنال‌های دیجیتال تبدیل می‌کنند. برخی از تنظیمات VoIP ممکن است به اترنت  Power-over (PoE) نیاز داشته باشند، یا ممکن است اصلاً به هیچ سخت‌افزاری نیاز نداشته باشید. دلیل آن این است که VoIP نه تنها برای استفاده از طریق تلفن‌ها، بلکه عملاً برای هر دستگاه آماده و متصل به اینترنت، از جمله تبلت یا لپ‌تاپ شما، در دسترس است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.