پشتیبانی شبکه در یافت آباد

پشتیبانی شبکه در یافت آباد

تکنسین پشتیبانی شبکه در یافت آباد نوع خاصی از تکنسین شبکه کامپیوتری است که عیب‌یابی و تعمیر و نگهداری سیستم‌ های شبکه را انجام می‌دهد. یک تکنسین شبکه کامپیوتری تمام سخت افزارها و نرم‌ افزار های تشکیل دهنده یک شبکه تجاری را مدیریت می‌کند. این شامل ایستگاه‌های کاری مختلفی است که به منظور برقراری ارتباط به یکدیگر متصل هستند و همچنین سایر سخت افزارها برای پردازش داده‌ها مانند سرورها. همه این سخت افزارها به طور کلی در الگوهای پیچیده مرتب شده‌اند، به ویژه در یک تجارت بزرگتر با مکان‌های اداری متعدد، و حفظ یک شبکه اداری بزرگ اغلب به کارکنان اختصاصی تکنسین‌ های پشتیبانی شبکه نیاز دارد. می‌توانید برای کسب آگاهی بیشتر به رایان پشتیبان در این حوزه مراجعه کنید.

پشتیبانی شبکه در یافت آباد

یک تکنسین پشتیبانی شبکه اغلب مسئول اطمینان از عملکرد صحیح یک شبکه تجاری موجود است. این می‌تواند شامل بررسی سخت افزار باشد، جایی که تکنسین پشتیبانی ممکن است با کابل کشی و قطعات سخت‌افزاری جداگانه کار کند. همچنین شامل رفع مشکلات نرم‌افزاری می‌شود، جایی که تکنسین‌های پشتیبانی از ابزارهای تشخیصی خاص با توجه به نوع نرم‌افزاری که شبکه با آن ساخته شده است، استفاده می‌کنند. کسب‌وکارها سعی می‌کنند مجموعه مهارت‌های کارکنان پشتیبانی شبکه را با انواع محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که برای ایجاد شبکه استفاده می‌شوند، مطابقت دهند

  • کامپیوترهای موجود در یک دفتر به صورت شبکه ای هستند.

یک تکنسین پشتیبانی شبکه در یافت آباد باید در مورد نرم افزار های شبکه محبوب مانند Novell Netware و سیستم عامل یونیکس اطلاعات داشته باشد. شخصی که در پشتیبانی شبکه دخیل است باید با تنظیمات شبکه استاندارد مانند اتصالات همتا به همتا و مشتری-سرور آشنا باشد. کار او شامل ارزیابی همه این قطعات شبکه است تا در صورت بروز مشکل اتصال یا مسائل دیگر، کمک مؤثری ارائه دهد. به طور کلی، یک تکنسین پشتیبانی شبکه دارای مدرک چهار ساله در علوم کامپیوتر خواهد بود. مهارت‌های ریاضی و فیزیک نیز برای افرادی که یک حرفه را در این زمینه شروع می‌کنند مفید است. این متخصصان همچنین می‌توانند گواهینامه‌های خاصی را از شرکت‌هایی مانند سیسکو دریافت کنند تا نشان دهند که در مدیریت شبکه مهارت دارند.

تکنسین‌های پشتیبانی شبکه در یافت آباد در تعمیر و نگهداری کامپیوتر مهارت دارند. آنها ممکن است در صورت نیاز به پیکربندی سخت افزار، به روز رسانی نرم افزار یا کمک به سایر مشاغل مربوط به شبکه‌های رایانه‌ای کمک کنند. تکنسین‌های پشتیبانی شبکه اغلب بخشی از یک بخش جامع فناوری اطلاعات هستند که به یک کسب و کار کمک می‌کنند تا یکی از پیچیده‌ترین دارایی‌ها و منابع خود را مدیریت کند: شبکه فناوری اطلاعات. پیش‌بینی می‌شود که این نوع نقش شغلی برای مدت طولانی مورد تقاضا باشد، زیرا کسب‌وکارها از طریق ارتباطات الکترونیکی بیشتر و بیشتر به دست می‌آورند و مدیریت شبکه بخش بزرگتری از بودجه کلی تعمیر و نگهداری فناوری اطلاعات می‌شود.

خدمات شبکه در یافت آباد

خدمات شبکه در یافت آباد

در بررسی خدمات شبکه در یافت آباد باید بدانید که داشتن یک شبکه پشتیبانی خوب ابزاری حیاتی در حفظ سلامت روان و رفاه شماست. به عنوان موجودات اجتماعی، روابط و ارتباطات ما یک نیاز اساسی و اصلی است و فقط نیازهای فیزیکی و ایمنی اهمیت دارد. شبکه‌های پشتیبانی می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند، اما برای اکثر مردم این خانواده، دوستان و همکاران هستند که شبکه شما را تشکیل می‌دهند و در زمان‌های خوب و بد پشتیبانی می‌کنند.

  • پنج سرویس شبکه مدیریت شده که هر سازمانی باید در نظر بگیرید

استخدام ارائه‌دهنده شخص ثالث برای به عهده گرفتن این مسئولیت‌ها به رهبران کسب‌ و کار اجازه می‌دهد تا تمرکز بیشتری بر ابتکارات استراتژیک خود داشته باشند. مدیریت شبکه شامل انواع خدماتی است که هدف آن کمک به سازمان‌ها تا حد امکان کارآمد است. برخی از این خدمات شبکه مدیریت شده عبارتند از:

  1. نصب شبکه

در بررسی خدمات شبکه در یافت آباد باید بدانید که کسب و کارها برای عملیات روزانه خود به شدت به شبکه‌ها وابسته هستند، به این معنی که باید ایمن و قابل اعتماد باشند. خدمات نصب حرفه‌ ای شبکه که توسط یک ارائه دهنده خدمات مدیریت شده واجد شرایط  انجام می‌شود، می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا شبکه قدیمی خود را با شبکه ای که مطابق با برنامه‌های تجاری فعلی آنها باشد، ارتقا دهند. ارائه دهندگان خدمات شبکه مدیریت شده چندین سرویس مهم نصب شبکه را ارائه می‌دهند، از جمله امنیت شبکه، خدمات شبکه بی‌ سیم، کابل کشی کامپیوتر، پشتیبانی دستگاه تلفن همراه، خدمات یکپارچه‌ سازی شبکه، و نصب نرم افزار و سخت افزار.

  1. سیستم‌ های تلفن مجازی

سیستم تلفن مجازی به یک سیستم تلفن مبتنی بر ابر اشاره دارد که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از تلفن همراه، لپ‌تاپ یا سایر دستگاه‌های دارای اینترنت، از هر مکانی تماس بگیرند. VPS بهترین ویژگی‌های خطوط ثابت سنتی از جمله کیفیت تماس واضح و خطوط امن را با انعطاف پذیری و تحرک برنامه‌های کاربردی وب مدرن ترکیب می‌کند. با یک سیستم تلفن مجازی، کسب و کارها می‌توانند همچنان از سخت افزار موجود خود برای کار در هر جایی که اتصال اینترنتی وجود دارد استفاده کنند. بسیاری از کسب و کارها VPS را راهی عملی و مقرون به صرفه برای حفظ اعضای تیم می‌دانند.

  1. تعمیر و نگهداری سرور

نگهداری سرور شامل خدمات پشتیبانی است که برای تعمیر و بهینه سازی سخت افزار سرور طراحی شده است. این ممکن است شامل تشخیص و جایگزینی اجزای مختلف سرور، مانند CPU، مادربرد، هارد دیسک و حافظه باشد. با کمک یک ارائه‌دهنده خدمات شبکه مدیریت شده، سازمان‌ها می‌توانند در حالی که MSP نرم‌افزار سرورشان را به‌روز نگه می‌دارد و به‌طور کارآمد اجرا می‌کند، روی کسب‌ و کار خود تمرکز کنند.

خدمات تعمیر و نگهداری سرور همچنین می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا از از دست رفتن داده‌ها، خرابی پرهزینه و شکست جزئی یا کامل شبکه جلوگیری کنند. هنگامی که مشکلاتی با یک سرور کسب و کار رخ می‌دهد، یک MSP به سرعت به این مشکل رسیدگی می‌کند تا از یک فاجعه بزرگ که عملکرد عادی کسب و کار را مختل می‌کند جلوگیری کند.

  1. خدمات کابل کشی

کابل کشی ساختاریافته به سیستمی از سیم‌ها، کابل‌ها و سایر سخت افزارها اطلاق می‌شود که چندین سیستم ارتباطی را به یک واحد منسجم متصل می‌کند. ایجاد یک زیرساخت مخابراتی جامع می‌تواند مزایای بی شماری مانند انعطاف پذیری بیشتر و تشخیص ساده خطاهای سیستم و سایر باگ‌ها داشته باشد.

کسب‌وکارها همچنین می‌توانند از برنامه‌های کاربردی بهبودیافته از جمله ارتباطات راه دور، امنیت و سمعی و بصری لذت ببرند. ارائه دهندگان خدمات شبکه مدیریت شده از چندین نوع کابل مختلف برای ارائه خدمات کابل کشی ساختاریافته مانند کابل های فیبر نوری، کابل های CAT6 و CAT6A استفاده می‌کنند. این نوع کابل‌ها با انواع مختلف دستگاه‌ های شبکه سازگاری بالایی دارند و می‌توانند سرعت اتصال بین سرور و سایر دستگاه ها را بهبود بخشند.

راه‌ اندازی شبکه در یافت آباد

در بررسی راه‌ اندازی شبکه در یافت آباد باید بدانید که ارائه دهندگان خدمات شبکه مدیریت شده، مشاغل را به کارآمدترین و کاربردی ترین کابل‌ها مجهز می‌کنند تا عملیات روزانه خود را بهبود بخشند. نصب کابل‌های مدرن می‌تواند منجر به سرعت اتصال سریع شود که به افزایش بهره وری در محل کار کمک می‌کند. نصب کابل‌های تجاری شامل برنامه ریزی، طراحی و آزمایش سیستم‌های شبکه بی‌سیم، سیمی و هیبریدی است. پس از نصب کابل‌های تجاری، یک ارائه دهنده خدمات شبکه مدیریت شده سیستم کابل کشی را آزمایش و تأیید می‌کند.

شرایط لازم برای راه‌ ندازی شبکه

  • دستورالعمل راه‌اندازی شبکه

برای راه‌ اندازی شبکه باید مراحل زیر را دنبال کنید:

شناسایی خدمات: خدمات شبکه مانند چاپگرها، درایوهای دیسک، داده‌ها و غیره را که بین ایستگاه‌های کاری به اشتراک گذاشته می‌شود، شناسایی کنید.

شناسایی دستگاه‌ها: دستگاه‌هایی مانند رایانه، تلفن همراه، لپ تاپ و غیره را با یک آدرس منحصر به فرد که به شبکه متصل خواهند شد، شناسایی کنید.

پلان اتصالات: شبکه را با قرار دادن سیم کابل بین دستگاه‌های شبکه یا با ایجاد اتصالات بی‌سیم طراحی کنید. LAN سیمی با استفاده از کابل‌های اترنت راه‌ اندازی می‌شود، در حالی که LAN بی‌سیم با استفاده از Wi-Fi راه‌ اندازی می‌شود که دستگاه‌های شبکه را بدون برقراری اتصال فیزیکی به هم متصل می‌کند. یک شبکه LAN سیمی ایمن‌تر از شبکه LAN بی‌سیم است اما جابجایی آن دشوار است.

انتخاب دستگاه شبکه: سوئیچ یا روتر با پورت‌های کافی برای اتصال تمام ایستگاه‌های کاری در شبکه را انتخاب کنید. انتخاب دستگاه شبکه بر اساس نیازهای شبکه است.

پیکربندی پورت‌ها: پورت‌های WAN را بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنتی) پیکربندی کنید. همچنین، پورت‌های LAN روترهای کابلی را طوری پیکربندی کنید که آدرس‌های کافی برای تمام ایستگاه‌ های کاری در شبکه وجود داشته باشد. روتر کابلی به عنوان سرور عمل می‌کند که به طور خودکار آدرس‌ها را به تمام دستگاه‌های متصل به شبکه اختصاص می‌دهد.

ایجاد اتصالات: تمام دستگاه‌ها را با استفاده از سیم برای پیکربندی یک شبکه وصل کنید. کابل‌های اترنت استاندارد برای اتصال ایستگاه‌های کاری و سرورها استفاده می‌شود، در حالی که کابل متقاطع اترنت برای اتصال سوئیچ به روترهای کابلی با اتصال پورت استاندارد سوئیچ به پورت LAN روتر استفاده می‌شود. برای LAN بی سیم، همه دستگاه‌های ارائه شده توسط روتر یا سوئیچ به Wi-Fi متصل کنید تا شبکه LAN را پیکربندی کنید.

تست شبکه: هر یک از ایستگاه‌ های کاری متصل به شبکه را آزمایش کنید و اطمینان حاصل کنید که هر ایستگاه کاری به خدمات شبکه دسترسی دارد.

  • نکاتی برای راه اندازی

برای جلوگیری از سردرگمی، قبل از ایجاد اتصالات واقعی، یک برنامه جامع در مورد اتصالات تهیه کنید.

الزامات و اندازه شبکه را به دقت شناسایی کنید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

هوشمندانه شبکه‌ای را انتخاب کنید که انعطاف پذیری بیشتری را برای شبکه فراهم می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که طول کابل بیش از ۱۰۰ متر نباشد.

از گذاشتن کابل در مجرای هوا خودداری کنید مگر اینکه آتش سوزی مشخص باشد.

برای تجزیه و تحلیل عملکرد واقعی شبکه، پس از راه اندازی شبکه، آزمایش دقیق انجام دهید. برای کسب آگاهی بیشتر به رایان پشتیبان در این حوزه مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در بررسی خدمات شبکه در یافت آباد باید بدانید که از بررسی کننده وضعیت شبکه استفاده کنید تا ببینید آیا مشکل اتصال شبکه شناخته شده در منطقه شما وجود دارد یا یک مشکل ناشناخته را به ما گزارش دهید. می‌توانید برای کسب آگاهی بیشتر به رایان پشتیبان در این حوزه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.