پشتیبانی فنی شبکه

پشتیبانی فنی شبکه

شتیبانی فنی موقعیتی است که توسط یک شرکت برای نظارت و نگهداری سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری رایانه‌های موجود بکار گرفته میشود. مهارت‌های‌ افرادی که پشتیبانی فنی یک شرکت را انجام می‌دهند برای شرکت یک دارایی محسوب میشود، زیرا در حل مسائل فنی مربوط به حساب‌های مشتری یا زیرساخت نرم افزاری شرکت کمک می‌کند. پشتیبانی فنی همچنین با تشخیص و عیب یابی مشکلات رایج از ادغام نرم افزارهای رایانه‌ای از شبکه پشتیبانی به عمل می‌آورد.

تحصیلات پشتیبان فنی شبکه

کارکنانی که دارای این عنوان شغلی هستند، عموماً در سطوح علمی بالایی در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند. داشتن تحصیلات آکادمیک در علوم کامپیوتر یا مدرک تحصیلی مرتبط، به شدت برای پشتیبانی شرکت‌های متوسط و بزرگ مورد نیاز است. بسیاری از شرکت‌ها همچنین نیاز به گواهینامه در زمینه شبکه‌ یا سیستم عامل‌های خاص صنعتی دارند. افرادی که دارای سابقه خدمات مشتری قوی و چشم انداز مثبت برای حل مشکلات هستند، در موقعیت پشتیبانی فنی برتری دارند.

شرکت رایان پشتیبان در نقش پشتیبانی فنی شرکت کاری شما، بسته به اندازه سازمان، یک یا چند حوزه تخصصی را تحت پوشش قرار می‌دهد. ما به عنوان پشتیبانی فنی فناوری اطلاعات و شبکه‌های کامپیوتری، سازمان شما را کنترل و از خطرات احتمالی برحذر می‌داریم.

تکنسین های پشتیبانی فنی شبکه وظایف مربوط به توسعه و نگهداری شبکه را بر عهده می‌گیرند. آنها همچنین مشکلات رایانه را برطرف کرده و راهنمایی‌های لازم را به کارکنان ارائه می‌دهند. هدف آنها از این کار، ایجاد و نگهداری سیستم‌های شبکه‌ای با عملکرد بالا بوده که به تجارت کمک می‌کند. تکنسین‌های پشتیبانی شبکه معمولاً به صورت تمام وقت کار می‌کنند. از آنجا که شرکت‌ها اغلب به سیستم‌های کامپیوتری خود نیاز دارند که دائماً کار کنند، ممکن است کارهای عصرگاهی و آخر هفته نیز مورد نیاز باشد. این شغل برای افرادی مناسب است که از کار با فناوری لذت میبرند و رویکردی تحلیلی در کار خود دارند و توانایی مهار خطاهای شبکه‌ای و برطرف کردن انها را دارند.

وظایف و مسئولیت‌های تکنسین پشتیبانی فنی شبکه

تکنسین‌های پشتیبانی فنی شبکه بسته به سازمانی که در آن کار می‌کنند، وظایف مختلفی به عهده دارند. بر اساس لیست مشاغل مورد تجزیه و تحلیل، وظایف آنها معمولاً شامل موارد زیر است:

طراحی و نصب شبکه‌های کامپیوتری

یکی از وظایف اصلی تکنسین فنی شبکه، طراحی و نصب شبکه‌های کامپیوتری است که تا حد امکان به بهترین نحو برای ارائه اهداف تجاری و عملیات روزانه شرکت اجرا میشود. این شامل بررسی اتصالات، کابل کشی دقیق و بررسی این موضوع است که دستگاه‌ها آنطور که باید کار کنند.

عیب یابی خرابی‌های سیستم

تکنسین‌های پشتیبانی فنی شبکه، نقص سیستم را برای شناسایی مشکل بررسی می‌کنند و هرگونه تنگنایی که میتواند شبکه را کند کند، تشخیص و رفع می‌کنند. آنها اطمینان می‌دهند که شبکه و زیرساخت‌های آن تا حد ممکن کارآمد بوده و هرگونه مشکل یا اشکال شناسایی شده را برطرف می‌کنند.

نرم افزار تست

بخش کلیدی وظیفه‌ی پشتیبان فنی شبکه، علاوه بر نگهداری یا تعمیر سخت افزار و دستگاه‌ها، آزمایش نرم افزار جهت تشخیص پیکربندی صحیح اجزای شبکه است. آزمایشات و پشتیبان گیری از داده‌ها به طور منظم در طول سال انجام میشود تا اطمینان حاصل شود که سیستم در هر زمان کارآمد عمل می‌کند و داده‌های شرکت در امنیت کامل هستند.

سازماندهی برنامه‌های ارتقا

تکنسین‌های پشتیبانی شبکه به طور منظم تعمیر و نگهداری سیستم را سازماندهی و برنامه ریزی می‌کنند تا بررسی کنند که همه چیز به درستی کار می‌کند. آنها این چک لیست‌ها را از قبل برنامه ریزی می‌کنند تا جریان کار روزانه قطع نشود. آنها همچنین عملکرد شبکه را ارزیابی می‌کنند تا ببینند آیا می توان آن را بهبود بخشید یا خیر.

ارائه‌ راهنمای فنی

تکنسین‌های پشتیبانی شبکه به همکاران یا مشتریان در جهت مشکلات مربوط به استفاده از رایانه و شبکه خود کمک می‌کنند و جهت رفع مشکلات، دستورالعمل‌ها و توصیه‌های فنی را به آنان ارائه می‌دهند.

پشتیبانی فنی از شبکه

مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم برای پشتیبانی فنی شبکه

تکنسین‌های پشتیبانی شبکه باید از شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری آگاهی خوبی داشته باشند. تجربه عملی در استفاده از نرم افزارهای مختلف رایانه‌ای و مهارت‌های عیب یابی، لازمه‌ی کار آنهاست. به طور معمول، کارفرمایان فنی شبکه بایستی دارای مدرک کارشناسی مرتبط با کامپیوتر و همچنین توانایی‌های زیر باشند:

دانش رایانه: تکنسین‌های پشتیبانی شبکه دارای دانش قوی در مورد عملکردهای مختلف نرم افزاری و سخت افزاری هستند و با رایانه‌های شخصی بسیار آشنا هستند. آنها همچنین باید از آخرین گرایش‌های رایانه‌ای و پیشرفت‌های فناوری مطلع باشند.

تفکر تحلیلی: مهارت‌های تشخیصی قوی و رویکرد تحلیلی به نفع تکنسین‌های پشتیبانی شبکه خواهد بود، زیرا آنها باید منبع خطاهای سیستم و مسائلی را که ممکن است بلافاصله آشکار نشوند، شناسایی کنند.

مهارت حل مسئله: تکنسین‌های فنی شبکه باید مشکلات را بیابند و راه‌حل‌هایی را ابداع کنند، بنابراین توانایی های قوی حل مسئله و عیب یابی مهم است.

مهارت‌ ارتباطی: یک پشتیبان فنی شبکه باید اطلاعات تکنولوژیکی پیچیده و راه‌حل‌ها را برای افراد معمولی توضیح دهد، بنابراین مهارت های ارتباطی قوی ضروری است.

مهارت‌ نوشتاری: این آیتم اغلب شامل نوشتن دستورالعمل‌های فنی و نوشتن پاسخ ایمیل به سوالات است، بنابراین تکنسین‌های پشتیبانی شبکه برای انجام این جنبه از کار به مهارت‌های نوشتاری قوی نیاز دارند.

انواع پشتیبانی فنی شبکه

پشتیبانی فنی شبکه منوط به یک مورد خاص نمی‌باشد و بنا بر نیاز و نوع سرویسی که مشتری مدنظر دارد متفاوت است. چند مورد از پشتیبانی فنی مورد نیاز مشتری به صورت زیر می‌باشد:

  • زمان و مواد: این نوع پشتیبانی در صنعت فناوری رایج است و همچنین به عنوان پشتیبانی فناوری اطلاعات یا “break-fix” شناخته میشود. در این گونه از پشتیبانی، پرداخت هزینه مواد و تکنسین با هزینه‌ای از پیش تعیین شده بر عهده مشتری است.
  • خدمات مدیریت شده: این خدمات معمولاً به مشتریان در مقیاس بزرگ داده میشود تا مصرف کنندگان انفرادی. لیستی از خدمات و شاخص های عملکردی مشخص به صورت مداوم و با نرخ ثابت در اختیار مشتری قرار میگیرد که در قرارداد توافق شده است. خدمات ارائه شده میتواند شامل نظارت شبانه روزی سرورها، میز راهنمایی ۲۴ ساعته و موارد دیگر باشد.
  • Block Hours: این یک سیستم پشتیبانی پیش پرداخت است که در آن مشتری برای مدت معینی هزینه میپردازد که میتواند در هر ماه یا سال استفاده شود. این به مشتریان این امکان را میدهد تا بدون هیچ زحمتی برای کار روی کاغذ یا قبض‌های متعدد از ساعت‌ها به صورت انعطاف پذیر استفاده کنند.

پشتیبانی فنی در شرکت رایان پشتیبان

ما در رایان پشتیبان همواره با داوطلبان ماهر فنی با مهارت‌های بین فردی عالی برای موقعیت پشتیبانی فنی همکاری می‌کنیم. افسران پشتیبانی فنی مشکلات فنی را برطرف می‌کنند ، بازخورد مشتری را به موقع ارائه می‌دهند و از برنامه‌های جدید و سایر وظایف پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، افسران پشتیبانی فنی ملزمند مستقیماً با مشتریان صحبت کنند و همچنین مستندات کتبی ایجاد کنند که نیاز به ارتباط کتبی و کلامی عالی دارد.

وظایف پشتیبان فنی شبکه در رایان پشتیبان

  • شناسایی راه حل‌های سخت افزاری و نرم افزاری
  • عیب یابی مسائل فنی
  • تشخیص و رفع عیب‌ها
  • حل مشکلات شبکه
  • نصب و پیکربندی سخت افزار و نرم افزار
  • با مشتریان صحبت می‌کنیم تا به سرعت به ریشه مشکل آنها برسیم
  • بازخورد به موقع و دقیق
  • پیگیری مداوم برای اطمینان از رفع مشکل و خطا
  • تعویض یا تعمیر قطعات لازم
  • پشتیبانی از راه اندازی برنامه‌های جدید
  • ارائه پشتیبانی در قالب مستندات
  • مدیریت چندین پرونده در یک زمان
  • آزمایش و ارزیابی فناوری‌های جدید
  • انجام بررسی‌های ایمنی الکتریکی تجهیزات

مهارت‌های پشتیبانان فنی رایان پشتیبان:

  • دارای مدرک علوم کامپیوتر یا فناوری اطلاعات
  • دارای گواهینامه معتبر در مایکروسافت، لینوکس یا سیسکو
  • تجربه قبلی در زمینه پشتیبانی فنی، پشتیبانی دسکتاپ یا نقش مشابه
  • تسلط به Windows/Linux/Mac OS
  • تجربه کار با برنامه‌های دسکتاپ از راه دور و نرم افزارهای میز کمک
  • توجه به جزئیات و مهارت‌های خوب حل مسئله
  • مهارت‌های بین فردی عالی
  • ارتباط کتبی و کلامی عالی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.