چک لیست پشتیبانی شبکه

چک لیست پشتیبانی شبکه

همه شبکه‌ها، صرف نظر از اندازه آنها، دارای الزامات بنیادی مشابه هستند. ابتدا لازم است یک چک لیست از مراحل پشتیبانی شبکه تهیه کنید سپس پروژه طراحی شبکه را شروع کنید که نیازهای فعلی و آینده کسب و کار را شناسایی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که همزمان با رشد کسب و کارتان، فناوری مناسب را برنامه ریزی می‌کنید.
یکی از مهمترین گزینه‌ها تصمیم گیری در مورد نیازهای فعلی و آینده‌ی شرکت و تامین امنیت آن است. شرکت رایان پشتیبان با تهیه‌ی یک چک لیست از مراحل مورد نیاز سازمان شما، خدمات صوتی را از طریق شبکه داده تلفیق می‌کند تا هزینه شبکه را به حداقل برساند. زمانی که این نوع موضوعات برجسته میشوند و در ابتدای پروژه به طور واضح درباره الزامات آن بحث میشود، از هر دو برنامه ریزی مالی و فنی بهره مند خواهید شد.

 

چک لیستی از مراحل طراحی شبکه

گام ۱
نیازهای مشاغل کوچک خود را برای عملکرد، ظرفیت و درگاه های شبکه کشف کنید. برای درک کاربرد و الزامات احتمالی گسترش آنها، با همکاران هر منطقه از شرکت خود ملاقات کنید. شبکه‌های محلی با استفاده از سوئیچ‌هایی که درگاه‌هایی را برای اتصال سرورها، سخت افزار ذخیره سازی، رایانه‌ها، تلفن‌ها و چاپگرها به شبکه فراهم می‌کنند، از یک مکان واحد مانند یک دفتر یا ساختمان پشتیبانی می‌کنند. LAN خود شامل کابل کشی، سوئیچ‌ها و روترهایی است که اتصال به و مسیریابی بین بخش‌های LAN را فراهم می‌کند.

گام ۲
طرح بندی کابل را برنامه ریزی و طراحی کنید. کابل کشی قسمت مهمی از طراحی شبکه را بازی می‌کند زیرا مسیر ارتباط فیزیکی را برای شرکت تولیدی شما فراهم می‌کند. برای به حداقل رساندن احتمال تداخل تجهیزات با یک متخصص طراحی کابل با تجربه در زمینه‌های تولید مشورت کنید. مشاوره با یک شرکت کابل سازی خیال شما را راحت می‌کند که شما نوع صحیح کابل را شناسایی کنید.

 مرحله ۳
یک صفحه گسترده ایجاد کنید تا جزئیات اصلی مورد نیاز برای طراحی را جمع آوری کنید. اطلاعات جمع آوری شده باید شامل تعداد کاربران در هر مکان، نقش آنها، سرعت پورت LAN و انواع نودها، مانند چاپگرها و هر سخت افزاری باشد که به شبکه متصل می‌شوند. سایر نیازهای شبکه شامل کنترل کننده‌های منطقی قابل برنامه ریزی برای رباتیک یا سایر سیستم‌های خودکار است که به اتصال شبکه نیاز دارند. با ذکر مکان‌های فیزیکی در ستون‌های بالا و ایجاد دسته‌های ردیف برای کاربران، صفحه گسترده را پیکربندی کنید. تعداد کل کاربران را در هر سایت و نوع طبقه بندی مانند دفتر مهندسی و ساخت لیست کنید. بخش طبقه بندی دیگری باید به اتاق کامپیوتر بپردازد. هر سرور برنامه‌های میزبانی شده و همچنین سیستم عامل‌ها و سرعت کارت شبکه را مشخص کند.

 مرحله ۴
عملکرد شبکه را در حالت فعلی آن تجزیه و تحلیل کنید. استفاده از تجزیه و تحلیل پروتکل و نرم افزار مدیریت شبکه و انجام تجزیه و تحلیل در زمان‌های مختلف یک روز کاری، مانند شروع شیفت، بعد از ناهار و در دوره‌هایی که معمولاً منجر به افزایش ترافیک میشود، مانند اجرای فرآیندهای مالی پایان ماه. این فعالیت اطلاعات مربوط به عملکرد LAN و WAN، پروتکل‌های مورد استفاده و مناطقی را در توپولوژی موجود ایجاد می‌کند. تجزیه و تحلیل پروتکل ممکن است بتواند پروتکل‌هایی را که به طور پیش فرض روی برخی از نودها ایجاد می‌کنند شناسایی کند.

مرحله ۵
نمودارهای فیزیکی و منطقی شبکه موجود خود را برای پشتیبانی از طراحی وضعیت فعلی جمع آوری کنید. روترها، سوئیچ‌ها، پهنای باند اتصال شبکه LAN، کابینت‌های تجهیزات شبکه ، اطلاعات مربوط به برق و خنک سازی و استانداردهای فعلی فیبر و کارخانه کابل مس را شناسایی کنید. برای طراحی منطقی، اگر بیش از یک ساختمان وجود دارد، اطلاعات فعلی را برای طراحی آدرس IP برای LAN از جمله اطلاعات LAN مجازی و الزامات اتصال بدست آورید.

 مرحله ۶
تعداد پورت‌های سوئیچ LAN مورد نیاز فعلی و پیش بینی شده در طی ۲۴ ماه آینده را برای هر مکان تعیین کنید. حتی اگر این یک شرکت تولیدی کوچک باشد، این ساختمان ممکن است شامل یک یا چند کمد مخابراتی باشد که قاب‌های توزیع متوسط ​​نامیده میشوند. اگر فاصله اتاق کامپیوتر از حد مجاز کابل بیشتر باشد، کمدهای مخابراتی کابل‌های شبکه مسی را به میز کارمندان ارائه می دهند. کمد همچنین به عنوان محل نصب سوئیچ‌های لایه دسترسی LAN عمل می‌کند که درگاه‌های اتصال نقاط دسترسی بی‌سیم، رایانه‌ها، چاپگرها و سایر سخت افزارهای شبکه را استفاده می‌کند. کلیدهای لایه دسترسی با استفاده از فیبر نوری چند حالته به کلیدهای اتاق کامپیوتر متصل می شوند.

 مرحله ۷
سوئیچ های لایه دسترسی را بر اساس نیاز پیش بینی شده رشد خود برای درگاه های شبکه و انتظارات آینده از خدمات شبکه بی سیم ، تلفیق صدا و تصویر و کیفیت خدمات انتخاب کنید. این روش اطمینان حاصل می کند که سخت افزار شبکه نیازهای شرکت را برآورده می کند و از اضافه شدن ویژگی های جدید بدون مانع در عملکرد پشتیبانی می کند. رشته های فیبر کافی بین لایه دسترسی و سوئیچ های اتاق کامپیوتر برای رشد و همچنین اطمینان حاصل کنید که فیبرهای متصل شده و پورت های سوئیچ از پهنای باند مورد نیاز پشتیبانی می کنند.

 مرحله ۸
سوئیچ‌ها و روترها را انتخاب کنید تا استانداردهایی را برای هر لایه از شبکه معرفی کنید. برای لایه دسترسی، استاندارد کردن سوئیچ مبتنی بر شاسی را برای مناطقی از ساختمان که نیاز به پشتیبانی از توسعه آینده و پورت‌ها یا ویژگی‌های اضافه شده دارید، در نظر بگیرید. در مناطق دیگر از کلیدهای کوچکتر استفاده کنید. هنگامی که استانداردی برای سخت افزار شبکه ایجاد می‌کنید، با آشنایی اعضای کارکنان با تجهیزات، تغییرات را کاهش می‌دهید و پشتیبانی را آسان می‌کنید. سوئیچ‌ها و روترهای شبکه باید از نیازهای فوری پورت پشتیبانی کنند تا قابلیت توسعه داشته باشند.

 مرحله ۹
سوییچ‌های اتاق کامپیوتر را انتخاب کنید. سوئیچ های دوتایی طراحی شده برای پشتیبانی از اتصالات فیبر از هر کمد ارتباط از راه دور لایه دسترسی را ارزیابی کنید. چگالی و سرعت پورت را برای پشتیبانی از سرورها در یک توزیع ترکیبی و لایه اصلی برنامه ریزی کنید. با استفاده از سوئیچ های مبتنی بر شاسی، یک پیکربندی سوئیچ دوگانه در اتاق کامپیوتر، افزونه و مقیاس پذیری را فراهم می‌کند. به عنوان یک رویکرد جایگزین، یک سوئیچ واحد سازمانی را در نظر بگیرید تا هزینه را کاهش داده و از پیشرفت آینده به سمت طراحی سوئیچ دوتایی پشتیبانی کند. با شناسایی مزایا، خطرات و هزینه‌های هر گزینه، هر دو پیشنهاد را به تیم مدیریت ارائه دهید.

 مرحله ۱۰
آدرس IP را ایجاد کنید که مطابق با نیازهای رشد سازمان باشد و یک پروتکل مسیریابی برای شبکه انتخاب کند تا از همگرایی سریع با سهولت مدیریت پشتیبانی کند. اگر در حال پشتیبانی از چندین ساختمان هستید، سرویس حمل و نقل شبکه و پهنای باند را بر اساس نیازهای عملکردی و پیش بینی رشد، از جمله برنامه‌های جدید برنامه ریزی شده انتخاب کنید. هنگام انجام انتخاب‌های حمل و نقل WAN برای اتصال ساختمان‌ها، انعطاف پذیری سرویسی را که از تغییرات پهنای باند پشتیبانی می‌کند، برای تأمین نیازهای آینده در نظر بگیرید.

 

چک لیستی از مراحل پیاده ‌سازی شبکه

گام ۱
رویکرد مرحله به مرحله اجرا را برنامه ریزی کنید. ابتدا سوییچ‌های هسته اتاق کامپیوتر را معرفی کرده و به سرورها اتصال دهید. بسته به اندازه شرکت و نیازهای فرآیند کاری، ممکن است بلافاصله این فعالیت را در همان روز با اجرای سوئیچ‌های لایه دسترسی جدید دنبال کنید. به دنبال معرفی کلیدهای اصلی در اتاق کامپیوتر، اتصال منطقه گسترده را برنامه ریزی کنید و زمانی را انتخاب کنید که با نصب لایه دسترسی مغایرت نداشته باشد.

 گام ۲
دامنه اجرای هر مرحله را به همراه تاریخ و زمان به همه کارمندان اطلاع دهید. پیاده سازی تجهیزات جدید به طور کلی به این معنی است که سیستم‌ها و داده‌ها در زمان تغییر در دسترس نخواهند بود. این به کارمندان این فرصت را می‌دهد تا برنامه خود را برای زمان خرابی ناشی از آن برنامه ریزی کنند.

 گام ۳
تجهیزات شبکه را از قبل پیکربندی کرده و قبل از اجرا آزمایش کنید.

 گام ۴
پرسنل و پشتیبانی مورد نیاز را از بین کارکنان بخش IT و هر کارمندی که باید از اجرای برنامه پشتیبانی کند، مشخص کنید.

 

لیست مراحل خدمات شرکت رایان پشتیبان

برای تعیین معیارهای یک پروژه ارزیابی شبکه، باید اسناد فعلی سازمان را مطالعه کنید تا شبکه به عنوان مرجع از آن استفاده کند. این معیارها را میتوان به ارزیابی عملکردی مربوط به طراحی، بهینه سازی، انتخاب تجهیزات و امنیت دسته بندی کرد. معیارهایی که توسط نهادهای استاندارد تهیه شده‌اند به ویژه در فرآیند ارزیابی بسیار ارزشمند هستند.

چک لیست برخی از خدمات شرکت رایان پشتیبان به شرخ زیر می‌باشد:

  • چک کردن ایمیل‌های شرکت به طور روزانه
  • تهیه نسخه‌ی بکاپ به صورت دوره‌ای
  • چک کردن patch های امنیتی
  • بررسی هاردهای RAID شده
  • زیرنظر گرفتن عملکرد سرور و ترافیک شبکه
  • مدیریت مصرف دیسک
  • آپدیت مدواوم نرم افزارها و سیستم عامل
  • برطرف کردن مشکلات سخت افزاری
  • بررسی حساب‌های کاربری
  • آپدیت آنتی ویروس‌های شبکه به طور مداوم
  • پیکربندی مناسب فایروال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.