چگونه یک شرکت مناسب برای پشتیبانی شبکه انتخاب کنیم؟

چگونه یک شرکت مناسب برای پشتیبانی شبکه انتخاب کنیم؟

در این مطلب می خواهیم در مورد اینکه چگونه یک شرکت مناسب برای پشتیبانی شبکه انتخاب کنیم؟ برای شما توضیحاتی را آماده کرده ایم. در زمینه پشتیبانی شبکه احتمال دارد به شرکت های مختلفی برخورد کنید که بین آنها سردرگم شوید که کدام بهتر است و یا کدام را باید انتخاب کنید ما در اینجا سعی کرده ایم توضیحاتی در این زمینه برای شما ارائه کنیم که شما از این سردرگمی رها شوید تا بتوانید شرکت مورد نظر خود را بهتر انتخاب کنید. پس تا انتهای این مطلب ادامه همراه ما باشید.
چگونه یک شرکت مناسب برای پشتیبانی شبکه انتخاب کنیم؟

چگونه یک شرکت مناسب برای پشتیبانی شبکه انتخاب کنیم؟

کمپانی هایی که پشتیبانی شبکه و کامپیوتر سازمان خود را به یک فرد می سپارند ، بعد از مدتی با چالش های جدی روبه رو خواهند شد و در پایان به علت نداشتن پشتیبانی غیر حرفه ای ، همه ی امور تحت شبکه آن ها با وقفه های طولانی رو به رو خواهد شد. در این مقاله به بازبینی مورد هایی برای انتخاب یک شرکت پشتیبانی شبکه می پردازیم.
پشتیبانی شبکه برای شرکت هایی که مجهز به شبکه های کامپیوتری می باشند امری مهم است چرا که هر لحظه احتمال وقوع خرابی و اختلال در سیستم های کامپیوتری وجود دارد و باید یک یا چند نفر کارشناس حرفه ای ، همواره برای پشتیبانی شبکه در شرکت آماده باشند. برای حفظ راندمان شبکه در سازمان ها ، تجهیزات و سرویس های نرم افزاری شبکه می بایست تحت مراقب ، نظارت و پشتیبانی کارشناسان قرار بگیرد و شرکت هایی که به تداوم پایداری شبکه خود اهمیت بیشتری قائلند باید از خدمات پشتیبانی شبکه یک کمپانی مطرح و خوش نام استفاده نمایند.
آمار و ارقام نشان می دهد کمپانی هایی که امور پشتیبانی و خدمات کامپیوتر سازمان خود را به پرسنل خود می سپارند ، بعد از مدتی با چالش های جدی مواجه می شوند و در پایان به علت نداشتن پشتیبانی غیر حرفه ای ، همه ی امور تحت شبکه آن ها با وقفه های طولانی مدت مواجه خواهند شد. شما مدیران می بایست آگاه باشید که زمانی پشتیبانی نرم افزار و کامپیوترهای متصل به شبکه را به یک فرد غیر متخصص بسپارید ، در واقع شرکت خود را به این شخص وابسته می کنید و در پی آن باید خود را برای غیبت ها ، مرخصی ها و بی تجربگی های مدیر شبکه خود هم آماده کنید. به همین دلیل توصیه می کنیم برای برخورداری از پشتیبانی تخصصی و مداوم ، قطعاً با یک شرکت معتبر قرارداد پشتیبانی شبکه تنظیم کنید.

ارزش قرارداد پشتیبانی شبکه با یک کمپانی معتبر

اصلی ترین خصوصیتی که موجب شده است مسئولان با کمپانی های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی نرم افزار و شبکه های کامپیوتری به مذاکره بپردازند، برنامه ریزی های پیشگیرانه به همراه پشتیبانی های سریع و به موقع متخصصان کمپانی سرویس دهنده می باشد. تجهیزات و نرم افزارهای متصل به شبکه طی بازه های گوناگون زمانی ، مورد بازدید حضوری متخصصین شبکه قرار می گیرند و سلامت فنی آن ها مورد بازبینی های دقیق قرار خواهد گرفت. متخصصان شرکت سرویس دهنده خدمات پشتیبانی ، در ساعت های اداری همیشه و هر روز در دسترس مشتریان می باشند و بزرگ ترین مزیت انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه با یک کمپانی درجه یک این است که تعطیلی در ارائه خدمات پشتیبانی شرکت ارائه کننده به مشتری وجود نخواهد داشت! کافی است هر خرابی که در شبکه می بینید، به شرکت سرویس دهنده گزارش داده شود تا پشتیبانان آن سریعاً به برطرف سازی اختلالات اقدام نمایند.

چک لیست انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه

به علت نبودن اطلاع رسانی های دقیق در این موضوع ، خیلی از مدیران به ناچار در جهان وب در پی نمونه قرارداد پشتیبانی نرم افزار می گردند تا بتوانند از ضوابط ، شرایط و نکته های مهم موقع قرارداد نویسی آشنا پیدا کنند. سازمان هایی که به منظور پشتیبانی شبکه های کامپیوتری خود با شرکت های سرویس دهنده پشتیبانی وارد مذاکره می کنند، بهتر است پیش از امضا و انعقاد قرارداد ، یک نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه پیش نویس شده از آن شرکت تقاضا نمایند تا فرصت کافی برای تمرکز روی بندهای قرارداد داشته باشند. در صورتی که در انتخاب شرکت پشتیبانی برای سازمان خود تردید دارید ، در پایین به چند فاکتور اصلی و مهم برای انتخاب یک شرکت خوب به شما اشاره می کنیم که امیدواریم مورد استفاده مدیران قرار گیرد:

۱- با یک شرکت شناخته شده وارد مذاکره شوید ؛ یک شرکت معتبر با توجه به تجربه ای که دارد حرفه بالایی برای طراحی و پیاده کردن شبکه دارد ، سرعت نصب و پشتیبانی شبکه با صرفه اقتصادی زیادی برای سازمان شما به همراه دارد.

۲- شرکت دارای مجوز سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور باشد ، و قطعاً مجوز فعالیت را از آن ها تقاضا کنید.

۳- تعداد پرسنل پشتیبانی یکی از نکته های مهم در این قضیه است و شرکت مجری باید تعداد پرسنل کافی برای اجرا و پشتیبانی شبکه را داشته باشد. ممکن است شرکتها توانایی ارائه خدمات پشتیبانی را داشته باشند ولی نیروهای آنها با پروژه های درحال انجام همسان نباشد.

۴- از سابقه کاری چندین ساله ای در حوزه پشتیبانی شبکه های کامپیوتری برخوردار باشد ، تنها قابلیت مهم نیست ! باید تجربه برای اما و اگر ها را در پشتیبانی داشته باشند. بیشتر کارشناسان آی تی با ثبت یک شرکت می خواهند در یک روز سابقه چندین ساله شرکته ا را بدست بیاورند، آیا امکان پذیر است؟

۵- بررسی کنید این شرکت مشتری مدار باشد نه اینکه به فکر سود زیادتر خود باشد.

۶- رزومه و کارنامه درخشانی در عرصه خدمات پشتیبانی داشته باشد.

۷- مشتری آن میزان رضایتمندی بالایی از خدمات داشته باشند.

در این مقاله تلاش کردیم میزان اهمیت پشتیبانی شبکه برای شرکت ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و مزیت های بهره مندی از خدمات پشتیبانی شرکت های حرفه ای در عرصه شبکه را برای مدیران بازگو کنیم. امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم مدیران شرکت ها را با فاکتورهای مهم یک شرکت خوب برای پشتیبانی کامپیوتر و تجهیزات شبکه آشنا کنیم تا آن ها را در انتخاب شرکت های سرویس دهنده پشتیبانی کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.