انجام امور شبکه

انجام امور شبکه

امروزه شبکه‌های کامپیوتری ابزاری اساسی در محیط شرکت‌ها به حساب می‌آیند بنابراین کارفرمایان و مدیران شرکت‌ها باید انجام امور شبکه را به افراد کاربلد و مورد اعتماد بسپارند.

یک شبکه‌ی کامپیوتری اتصال دو یا چند رایانه است که اجازه می‌دهد سیستم‌های موجود منابع را با هم به اشتراک بگذارند. این کار را میتوان بین رایانه‌های خانگی، مشاغل، شرکت‌ها و حتی به صورت بین المللی انجام داد. تقریبا همه برای یک بار هم که شده از شبکه استفاده کرده‌اند برای مثال فردی که ایمیل ارسال کرده است از یک شبکه کامپیوتری بهره برده است. اینترنت بزرگترین نمونه شبکه‌های کامپیوتری است زیرا هزاران شبکه از رایانه‌ها که اطلاعات را به اشتراک میگذارند را دربر میگیرد.

اهمیت شبکه در دنیای امروز

شبکه‌های کامپیوتری بر اساس تعداد افراد و فاصله جغرافیایی درگیر در یک منطقه محلی (LAN) یا یک منطقه وسیع (WAN) عمل می‌کنند. این میتواند شامل یک تجارت کوچک با دو یا سه کارمند و یا شرکت‌های بین المللی و بزرگ باشد. اما شبکه‌های کامپیوتری در حوزه‌هایی فراتر از تجارت نیز وجود دارند. تقریباً همه جنبه‌های جامعه امروزی به اطلاعاتی که از طریق شبکه‌های کامپیوتری ارائه می شود بستگی دارد. شرکت‌ها می‌توانند میلیون‌ها دلار را با به اشتراک گذاشتن منابع از طریق شبکه‌های کامپیوتری، به جای حمل و نقل یا مسافرت صرفه جویی کنند. افراد از شبکه‌های کامپیوتری برای انجام امور بانکی خود در خانه، برقراری ارتباط با اقوام و حتی سرگرمی خود با موسیقی یا انجام بازی‌های ویدئویی استفاده می‌کنند.

شبکه‎های کامپیوتری تاثیر مستقیمی بر شیوه زندگی مردم داشته است. مردم می‌توانند در خانه کار کنند در حالی که مراقب فرزندان خود هستند. شرکت‌ها می‌توانند ویدئو کنفرانس‌ها را از راه دور انجام داده و نرم افزارها را به اشتراک بگذارند. اطلاعات مربوط به هر موضوع قابل تصور با کلیک ماوس در دسترس است. اما شبکه‌های کامپیوتری نقاط ضعفی نیز دارند. هکرها به طور معمول سعی می‌کنند به پرونده‌های شرکت نفوذ کنند، اطلاعات از شبکه‌های کامپیوتری سرقت میشود و خود شبکه‌ها می‌توانند مشکلات فنی داشته باشند یا به طور کامل خراب شوند. بنابراین نباید هرکس اقدام به پیاده سازی شبکه شرکت خود بکند. بهترین کار همکاری با شرکت‌های پشتیبانی از شبکه مانند شرکت رایان پشتیبان است. متخصصان شبکه‌های کامپیوتری برای محافظت از اطلاعات فردی، شرکتی و دولتی با فرایندهای امنیتی فراخوانده میشوند.

انجام امور شبکه توسط متخصصان شبکه‌های کامپیوتری

اولویت متخصصان شبکه‌های کامپیوتری پشتیبانی روزانه است که عملکرد شبکه را حفظ می‌کند. متخصص شبکه‌های کامپیوتری نرم افزار و سخت افزار را نگهداری می‌کند، سیستم را از اختلالات احتمالی حفاظت می‌کند، مشکلات را تجزیه و تحلیل کرده و برنامه‌هایی برای راه حل‌های احتمالی ارائه می‌دهد. متخصصان شبکه باید مشکلات را پیش بینی کرده و برنامه‌هایی را برای جلوگیری از آنها تهیه کنند یا حداقل در مواقع وقوع، اثرات آنها را به حداقل برسانند.

در برخی سیستم‌ها، متخصص شبکه‌های کامپیوتری نیز بر سیستم امنیتی شبکه نظارت می‌کند. جرایم رایانه‌ای یک مشکل فزاینده است و متخصصان شبکه دائماً برای یافتن راه‌های جدید برای جلوگیری از سارقان احتمالی اطلاعات به چالش کشیده می،شوند. آنها باید ماهیت اطلاعات تحت حفاظت، نوع نرم افزار و سخت افزار مورد استفاده و راه‌های بیشماری را برای نقض امنیت آن درک کنند.

این شغل همچنین نیاز به توانایی کنترل شرایط در شرایط استرس‌زا دارد چراکه شبکه‌های کامپیوتری ستون فقرات ارتباطات مشاغل بزرگ و کوچک هستند و با از کار افتادن سیستم، تولید برای این مشاغل متوقف میشود. این امر بر متخصص شبکه‌های کامپیوتری فشار می‌آورد تا سریع پاسخ دهد و راه حلی پیدا کند، حتی اگر در روزهای تعطیل و خارج از ساعات کاری اتفاق افتاده باشد. علاوه بر این، بسیاری از به روز رسانی‌های معمول و بررسی‌های تعمیر و نگهداری در شبکه باید در خارج از ساعات اداری معمولی و درحالی که از رایانه‌ها استفاده نمی‌شود، صورت گیرد.

انجام کلیه‌ی امور شبکه و خدمات کامپیوتری شرکت خود را به رایان پشتیبان بسپارید:

تکنسین‌های باتجربه و مهندسان فنی در شرکت خدماتی رایان پشتیبان آماده‌ی خدمت رسانی در ارتباط با امور شبکه متناسب با نیاز شما هستند.

برخی از خدمات اساسی شرکت رایان پشتیبان در ارتباط با امور شبکه عبارتند از:

  • راه اندازی و پیکربندی سخت افزار و نرم افزار شبکه
  • نصب و پیکربندی رسانه‌ها و اتصالات شبکه
  • اتصال نودهای کاربر و لوازم جانبی مختلف به شبکه
  • افزودن و حذف کاربران از شبکه
  • مدیریت حساب‌های کاربری مانند گذرواژه‌ها، فضای ذخیره سازی و امتیازات دسترسی به فایل
  • ایجاد و نگهداری سیستم پشتیبان گیری از داده‌ها و فایل‌های برنامه
  • اطمینان از امنیت شبکه
  • مدیریت سیستم ایمیل سازمان
  • مدیریت قابلیت دسترسی کاربران به اینترنت از طریق شبکه
  • آموزش کاربران برای استفاده از منابع شبکه
  • و ..

 

کادر فنی و مسئولیت‌های امور شبکه در شرکت رایان پشتیبان

در شرکت رایان پشتیبان برای انجام هر بخش از امورات شبکه، متخصص مربوط به آن قرار داده شده است. هدف از این کار این است که کار تخصصی‌تر به انجام برسد و هر بخش توسط فردی متخصص و دارای علم در آن زمینه صورت پذیرد. اینک به برخی از صنف‌های موجود در رایان پشتیبان نگاهی خواهیم داشت:

  • تحلیلگر شبکه

تحلیلگران شبکه از شبکه کامپیوتری و زیرساخت کلی رایانه پشتیبانی می‌کنند. وظایف شغلی این صنف در رایان پشتیبان شامل نصب نرم افزار شبکه و آموزش کاربر در برنامه‌های جدید می‌باشد. همچنین ممکن است تحلیلگر مسئول هماهنگی پیشرفت سیستم بین نرم افزار و سخت افزار، مستندسازی مراحل و ایجاد خط مشی‌ها و رویه‌های لازم باشد.

  • مدیر سیستم‌های اطلاعاتی

مدیران سیستم‌های اطلاعاتی در طراحی، تحویل و نگهداری زیرساخت فناوری اطلاعات در سازمان کمک می‌کنند. فرد در برنامه‌ریزی استراتژیک و ارزیابی خدمات، محصولات و پروژه‌ها کمک می‌کند. این شغل شامل کمک به برنامه ریزی، توسعه، اجرا و نگهداری از بستر اطلاعات است. بستر اطلاعات ممکن است شامل سرورها و خدمات وب، برنامه‌های کاربردی فناوری و برنامه‌های تعاملی باشد. مدیران همچنین آموزش، راهنمای کاربر و کمک در حل مشکلات برنامه‌های کاربردی فناوری اطلاعات را ارائه می‌دهند.

  • تکنسین شبکه

تکنسین شبکه عموماً به کامپیوترهای شبکه سرویس می‌دهد و مشکلات احتمالی را عیب یابی می‌کند. تکنسین‌های شبکه اغلب خدمات تعمیر یا ارتقاء رایانه‌ها را انجام می‌دهند. تکنسین‌ها باید با سیستم عامل‌های مختلف مانند مایکروسافت، Novell و Unix و همچنین اصول اولیه شبکه‌های کامپیوتری آشنایی داشته باشند.

  • مدرس شبکه های کامپیوتری

استفاده روزافزون از شبکه‌های کامپیوتری نیاز به مربیان بیشتری دارد که دارای سابقه شبکه‌ای قوی هستند و می‌توانند این مهارت ها را به علاقه‌مندان آموزش دهند. بر خلاف برخی دیگر از رشته‌های دانشگاهی، لازم نیست دارای مدرک دکتری در شبکه‌های کامپیوتری باشید تا به عنوان مربی شبکه‌های کامپیوتری کار کنید.

برخی دیگر از تخصص‌های مرتبط با کامپیوتر در شرکت رایان پشتیبان که شامل مهارت‌های شبکه میشوند عبارتند از:

  • برنامه نویس کامپیوتر
  • مهندس کامپیوتر
  • مدیر پایگاه داده
  • استاد وب
  • محقق عملیات کامپیوتر
  • متخصص تعمیرات کامپیوتر
  • تحلیلگر سیستم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.