تعرفه خدمات اکتیو شبکه

تعرفه خدمات اکتیو شبکه

تعرفه و هزینه های خدمات اکتیو شبکه

موضوع خدمات اکتیو شبکه و تعرفه‌های مربوط به آن، یکی دیگر از بحث‌های مهم در راه اندازی یک شبکه‌ی مطمئن و کاربردی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

منظور از خدمات اکتیو شبکه، پیکربندی امن سرویس‌های شبکه‌ای و فعالیت‌های نرم‌افزاری آن می‌باشد.
هدف از خدمات اکتیو دایرکتوری کنترل متمرکز کاربران و منابع است. با نصب و راه اندازی اکتیو شبکه بر روی یک سرور، احراز هویت کاربران و تعیین سطح دسترسی افراد و کامپیوترها به عهده سرور گذاشته میشود که این کار درنهایت منجر به امنیت بالاتر و مدیریت بهتر شبکه‌ی یک سازمان خواهد شد.

 

لیست خدمات اکتیو شبکه

شرکت خدماتی رایان پشتیبان آماده‌ی انجام هرگونه خدمات شبکه می‌باشد و در زمینه‌ی خدمات اکتیو شبکه نیز بسیار باتجربه و حرفه‌ای عمل می‌کند و هر آنچه را که سازمان دولتی یا شرکت خصوصی شما در زمینه خدمات اکتیو به آن نیاز داشته باشد را شناسایی کرده و برایتان به صورت بهینه پیاده سازی می‌کند.

و اینک برخی از مهم‌ترین خدمات اکتیو شبکه در شرکت رایان پشتیبان:

  • پیکربندی تجهیزات یک شبکه مانند روتر، سرور، سوئیچ‌، اکسس پوینت، مودم، فایروال، نود و ..
  • نصب اپلیکیشن‌های کلاینت سرور مانند لینوکس
  • مدیریت دامنه و پهنای باند، DNS، DHCP و ..
  • راه اندازی اینترنت یوزرها و نرم ‌افزارهای تحت شبکه همچون آنتی ویروس‌ها‌، اسکایپ‌های تجاری، SQL سرور و …
  • نصب و راه‌اندازی دامنه و سرویس‌های وابسته به آن
  • راه‌حل‌های مجازی سازی سرور، نصب و پشتیبانی (Hyper-V)
  • راه‌حل‌های مدیریت اینترنت، کنترل پهنای باند و مانیتورینگ
  • مشاوره و ارائه راهکارهای جامع بکاپ گیری و بازگردانی اطلاعات
  • ارائه سرویس‌های مبتنی بر VOIP
  • نصب و راه‌اندازی ایمیل سرور
  • نصب و کانفیگ فایروال‌های نرم افزاری و سخت افزاری و UTM
  • نصب و پیکربندی تجهیزات سخت‌افزاری تحت شبکه با برندهای سیسکو، میکروتیک، HP ،SuperMicro ،Juniper ،Intel و …

 

تعرفه و نرخ خدمات اکتیو شبکه

همانطور که میدانید بالغ بر ۸۰ درصد موارد، کیفیت با هزینه رابطه‌ی مستقیمی دارد، به شرطی که با شرکت‌ها و مراکز معتبر کار کنید که صادقانه به شما خدمات ارائه دهند و هزینه‌ای که از شما میگیرند متناسب با حرفه‌ای بودن تجهیزاتشان باشد. بنابراین نرم افزار‌ها و تجهیزاتی که اجرای شبکه شرکت شما مورد استفاده قرار میگیرد و تعداد آنها، حرف اول را در تعیین هزینه‌ی خدمات اکتیو میزند.

کادر فنی و متخصصان شرکت رایان پشتیبان همواره درصددند که تجهیزات و نرم افزارها را متناسب با محیط شما پیاده سازی کنند و مخالف استفاده از لوازم و تجهیزات اضافه در شبکه هستند چرا که ابزار اضافه و بلااستفاده تنها شبکه‌ی شما را پیچیده می‌کند و سبب کندی عملکرد میشود. به علاوه هزینه‌ها را بالا میبرد و باعث افزایش تعرفه‌های اجرایی میشود.

هزینه خدمات اکیتو شبکه

عوامل موثر بر تعیین تعرفه خدمات اکتیو شبکه

موارد متعددی در تعیین نرخ خدمات شبکه تأثیرگذار هستند، بنابراین تعیین یک نرخ مشخص و دقیق در رابطه با این نوع خدمات، عملی غیرحرفه‌ای و غیراصولی به شمار میرود. مرکز رایان پشتیبان همواره در تلاش است که در ابتدا با نیازسنجی و در نظر گرفتن بودجه اولیه شرکت شما، راه‌حل‌ها عالی را با مناسب‌ترین قیمت به شما پیشنهاد دهد. درنتیجه میتوان گفت بسته به اینکه چه رویکردی مناسب سازمان شماست و برای کار با شبکه به چند جلسه آموزشی نیاز دارید، تعرفه خدمات نصب و پیاده سازی خدمات شبکه متغیر خواهد بود.

دخیل‌ترین عوامل در تعیین نرخ نهایی شامل موارد زیر است:

تجهیزات اکتیو شبکه

یکی از مهمترین مواردی که در تعیین قیمت خدمات اکتیو شبکه تأثیرگذار است، تجهیزاتی ست که برای اجرای این بخش از شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بخش عمده‌ی تجهیزات شبکه مربوط به نرم‌افزارهای موجود و فعال در شبکه هستند؛ بنابراین هرچه که تعداد نرم‌افزارها بیشتر بوده و نظارت و مدیریت بر آنها بااهمیت تر باشد، هزینه‌ای که باید پرداخته شود، بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال، کارت شبکه یکی از مهمترین تجهیزات اکتیو شبکه است که باتوجه به برند و سرعت‌ آن، با نرخ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد.

امنیت شبکه

امنیت شبکه یکی دیگر از مواردی است که در تعیین قیمت خدمات اکتیو شبکه تأثیرگذار است. همان‌طور که در مقاله‌های قبلی در خصوص اهمیت امنیت شبکه بیان شد، نرم‌ افزارهای امنیت شبکه به شکل و کارکردی متفاوت در بازار وجود دارند که هریک از آنها دارای مزایا و معایب منحصر به فردی هستند. اینکه کدام یک از این نرم‌افزارها برای مجموعه شما مناسب هستند، به بودجه و نیاز شما بستگی دارد. پس به شما توصیه می‌کنیم برای انتخاب و پیاده‌سازی هریک از روش‌های گفته شد، از یک متخصص امنیت شبکه کمک بگیرید.

مانیتورینگ شبکه

مانیتورینگ شبکه یا پایش، یکی دیگر از خدماتی است که به نوعی در حوزه خدمات اکتیو شبکه گنجانده می‌شود. لازم است ذکر شود که پایش شبکه متفاوت از امنیت شبکه است. در نتیجه ابزارهای مانیتورینگ شبکه کاملاً مجزا از نرم‌افزارهای امنیت بوده و هریک دارای مزایا و معایب منحصر به خود هستند. از آنجایی که آگاهی به موقع از مشکلات موجود در شبکه برای مدیر هر مجموعه‌ای از اهمیت وافری برخوردار است، استفاده از ابزارهای مخصوص در این حوزه را به شما توصیه می‌کنیم.

راه اندازی سیستم برق شبکه

راه اندازی سیستم برق شبکه نیز از جمله موارد تأثیرگذار در تعیین تعرفه‌ها به شمار میرود؛ چرا که برای اجرا و راه اندازی هریک از تجهیزات اکتیو، به برق نیاز است و از آنجایی که قطعی برق یا نوسانات مداوم آن می‌تواند به هریک از تجهیزات و داده‌های ذخیره شده در شبکه آسیب جدی وارد کند، پیاده‌سازی صحیح و اصولی سیستم برق شبکه بسیار حائز اهمیت است.

شرکت ارائه دهنده خدمات اکتیو شبکه

در نهایت، آخرین موردی را که می‌توان در تعیین قیمت خدمات اکتیو شبکه مؤثر دانست، شرکتی است که شما قصد استفاده از خدماتش را دارید. همان‌طور که حتماً می‌دانید هر شرکتی تعرفه‌های منحصر به خود را با توجه به نوع خدمت و کیفیتی که ارائه می‌دهد، تعیین می‌کند. پس بسته به اینکه شما از کدام یک از شرکت‌های فعال در این زمینه کمک می‌گیرد و تجهیزات آنها تا چه اندازه پیشرفته باشد، هزینه می‌تواند متفاوت باشد.

 

دریافت مشاوره و ارتباط با رایان پشتیبان

به شما توصیه می‌کنیم که قبل از خرید تجهیزات شبکه چه از نوع اکتیو و چه پسیو، با یک فرد باتجربه در این کار مشورت کنید. در صورتی که در مورد قیمت خدمات اکتیو شبکه رایان سؤالی دارید، می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۲۲۳۴۰۴۷۶ با ما در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.