قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

رایان

برای این که شبکه کامپیوتری شما به بهترین شکل ممکن بتواند فعالیت خود را ادامه دهد، باید از آن پشتیبانی‌های لازم را به عمل آورید. پشتیبانی شبکه یکی از خدماتی است که رایان پشتیبان به مشتریان خود ارائه می‌دهد. فرقی نمی کند خدمات کابل کشی شبکه شما را رایان پشتیبان انجام داده باشد یا شرکت دیگری؛ رایان پشتیبان می تواند به هر شکلی خدمات پشتیبانی شبکه خود را در اختیار شما بگذارد. اما موضوع مهم برای صاحبان کسب و کار تعرفه پشتیبانی شبکه است که همیشه سعی می کنند کمترین آن را انتخاب کنند. اما بهتر است قبل از این که به هزینه پشتیبانی شبکه توجه کنید نیازهای خود را برآورد کنید تا مناسب ترین قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری را برای خود انتخاب کنید.

هزینه پشتیبانی شبکه بر چه اساس تعیین می شود؟

قبل از این که به فکر هزینه ها باشید بهتر است به انتظاراتی که از شبکه دارید فکر کنید. این موضوع که هزینه های شبکه سازی برای شما چقدر بوده است و در کارهای روزانه کسب و کار شما تا چه میزان اهمیت دارد را خوب بررسی کنید. قبل از عقد قرارداد پشتیبانی شبکه بهتر است خوب بدانید که خراب شدن شبکه شما تا چه حد می تواند به کار شما صدمه وارد کند، به این شکل می توانید یک برآورد مناسب را از هزینه هایی که قرار است برای پشتیبانی شبکه انجام دهید را به دست آورید.

تعرفه پشتیبانی شبکه که شامل خدماتی مانند پشتیبانی سرویس های فناوری اطلاعات، نگهداری سرور، سیستم‌ های کامپیوتری و ... توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای و اتحادیه شرکت های کامپیوتری تهران در هر سال منتشر می شود. این سازمان قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری را در یک لیست به طور جداگانه اعلام می کند که شرکت های پشتیبان شبکه از آن به عنوان یک مرجع استفاده می کنند.

چه عواملی بر روی تعیین تعرفه پشتیبانی شبکه رایان پشتیبان تأثیر دارد؟

تعداد تجهیزات شبکه

تعداد تجهیزات موجود در شبکه در تعیین تعرفه پشتیبانی شبکه نقش مهمی دارد. این تجهیزات شامل کامپیوترها، پرینترها، سرورها و دیگر تجهیزات سخت افزاری است که باید پشتیبانی شوند. متخصص شبکه های کامپیوتری برای بررسی هر کدام از این تجهیزات زمانی را صرف می کند به همین دلیل در تعیین مدت زمانی که صرف عیب یابی و پشتیبانی می شود تأثیر مستقیمی دارد و به این شکل هزینه ها تغییر می کند.

میزان مسافت در تعیین هزینه پشتیبانی شبکه مؤثر است

از دیگر عوامل تأثیر گذار بر روی تعرفه پشتیبانی شبکه مسافت و محیطی است که شبکه در آن پیاده سازی شده است. هزینه های رفت و آمد برای خدمات شبکه انجام شده بر روی قیمت آن هم تأثیر گذار است؛ به همین دلیل طراحی شبکه در صورتی که به صورت مناسبی انجام شده باشد در اینجا اهمیت پیدا می کند.

نرم افزارهایی که در شبکه وجود دارند

در شبکه، سرویس های نرم افزاری متفاوتی وجود دارند که هر کدام از آن ها در هنگام نصب و راه اندازی شبکه و همچنین پشتیانی آن نیاز به تخصص خاص خود را دارند. این سرویس ها زمانی را برای پشتیبانی کردن می گیرند؛ به همین دلیل هم تعداد نرم افزارها و نوع آن در تعیین هزینه پشتیبانی شبکه اهمیت بسیاری دارند. اکتیودایرکتوری، DHCP، فایروال‌ های نرم افزاری، سرویس‌های مانیتورینگ، هزینه مجازی سازی سرور و کلاینت برخی از این سرویس ها هستند.

پیچیدگی سخت‌ افزاری شبکه

این که در شبکه پیاده سازی شده چه دستگاه هایی به کار رفته است از اهمیت بالایی برای پشتیبانی برخوردار است. به همین دلیل هم این موضوع در تعیین قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری نقش مهمی دارد. مشاوره شبکه رایان پشتیبان به شما خواهد گفت که هر کدام از دستگاه های موجود به به تخصص های منحصر به فردی نیاز دارد و به همین دلیل هم هزینه های تعرفه پشتیبانی شبکه تغییر می کند.

نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه

همان طور که پسیوکار شبکه همه امور مربوط به خدمات پسیو شبکه را انجام می دهد یک فرد متخصص در زمینه پشتیبانی هم برای ارايه خدمات پشتیبانی شبکه در محل حضور پیدا می کند تا پشتیبانی های لازم را انجام دهد. اما نوع خدماتی که قرار است به کارفرما ارائه دهد در تعیین قیمت نهایی تأثیرگذار است. از جمله مواردی که در این بخش بر روی قیمت تأثیر می گذراد نحوه پشتیبانی است؛ که به شکل حضوری یا غیر حضوری می تواند انجام شود. پشتیبانی غیر حضوری به علت کم تر شدن هزینه ایاب و ذهاب و همچنین صرفه جویی در زمان پشتیبانی هزینه کمتری را برای کارفرما در پی دارد.

تعداد مرتبه ای که پشتیبان برای انجام کار به محیط شبکه مراجعه می کند

این که کارفرما و سیستم شبکه به چه تعداد مرتبه حضور کارشناس پشتیبانی در محیط کار نیاز داشته باشد می تواند در تعیین قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری به طور مستقیم تأثیر بگذارد..

انواع خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

رایان

خدماتی که برای پشتیبانی شبکه های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرند، به مقدار زیادی وابسته به کاری است که با این شبکه انجام می گیرد. برخی از شرکت های مهندسی دارای نرم افزارهای کاملاً تخصصی هستند که پشتیبانی شبکه های کامپیوتری این نوع شرکت ها نیاز به مهارت بسیار بالا دارد. به خصوص اجرا و نصب نرم افزارهای تخصصی و ارتباط دادن آن ها به هم معمولاً کاری زمان بر است. ولی ادارات و شرکت هایی که نرم افزارهای معمولی و عمومی را استفاده می کنند معمولاً پشتیبانی شبکه در حد کارهای معمول یک متخصص است. البته برخی شرکت ها و دفاتر با این که بسیار از لحاظ تعداد کامپیوتر کوچک به حساب می آیند اما ارتباطات بسیار زیادی با مشتریان خود دارند و بسیار مورد حمله هکر ها و ویروس های کامپیوتری هستند از این جهت نگهداری سرورهای این مجموعه ها هم بسیار مورد توجه قرار می گیرد. رایان پشتیبان در این زمینه تجربه های بسیار زیادی کسب نموده و این را به خوبی درک می کند که شرکت هایی که از ایمیل برای مکاتبات مالی خود استفاده میکنند بسیار مهم هستند و باید توجه ویژه ایی به امنیت شبکه آنها قرار گیرد و خود این نگاه ویژه به این شرکت های کوچک و بزرگ برروی قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری آنها تاثیر دارد.
در شبکه هایی که به کمک پورت و کابل اتصالات صورت می گیرد، بررسی عملکرد درست کابل ها و جایگذاری صحیح آن به خصوص در شبکه های بزرگ معمولاً کاری دقیق است که باید به نحو احسن انجام گیرد.

تعرفه های پشتیبانی شبکه

هزینه ای که برای پشتیبانی شبکه در نظر گرفته می شود، در شرایط یکسان و وسعت شبکه ی برابر، از نوع اول پشتیبانی شبکه به آخر کم تر می شود. بدون شک هنگامی که یک گروه پشتیبان شبکه دائم در حال بررسی و کار در این زمینه هستند،معمولاً به صورت ماهیانه حقوق دریافت می کنند و اکثر این حقوق به علت حضور در محل است و ممکن استدر یک بازه زمانی مشخص نیازی به خدمات آن ها هم نباشد.
البته روی هم رفته تعرفه پشتیبانی شبکه به صورت آزاد مشخص است و در زمان های با دیگر خدماتی از این قبیل افزایش قیمت دارد. این که هزینه پشتیبانی شبکه کم یا زیاد شود، بستگی به وسعت شبکه دارد و این که چه خدماتی باید دریافت کنند.
خدماتی که در این مورد وجود دارد بسیار متنوع هستند و دارای تعرفه ی هر کدام از آن ها مشخص است. به عنوان مثال یک پشتیبان شبکه بررسی از شبکه انجام می دهد بر اساس تعداد ابزار الکترونیکی و کامپیوترها که هر کدام تعرفه ای مشخص دارند،هزینه را تعیین می کنند. همچنین برای نصب نرم افزارهای معمولی هم تعرفه مشخصی وجود دارد که ممکن است نیاز باشد این نرم افزار بر روی تمامی کامپیوترها نصب شود.
برای گزارش نویسی شبکه و بازرسی از بخش ایمنی آن نیز تعرفه مشخص است که در معمولاً بین این اصناف یک رقم مشخصی خواهد بود و اختلافات بسته به نوع و وسعت شبکه سبب کم و زیاد شدن هزینه های پشتیبانی شبکه می شود.
بخش امنیتی نیز بسیار با اهمیت است و ممکن است نیاز به ارتقای سطح آن داشته باشید. معمولاً این خدمات جز پرهزینه ترین خدماتی است که ارائه می شود و تعرفه ی آن در لیست بالاترین هزینه ها است. داشتن یک سری اطلاعات از این تعرفه ها و حدود هزینه در هر بخش به کارفرما کمک می کند تا هر بتوانند برآوردی از هزینه ی انجام کار داشته باشید.

انتخاب تعرفه مناسب در پشتیبانی شبکه

رایان

سرویس های پشتیبانی هم مانند تعرفه خدمات اکتیو شبکه متفاوت است و بستگی به شما دارد که کدام یک از آن ها را انتخاب کنید. کارفرما می تواند بر اساس خدماتی که نیاز دارد یک نوع خدمات پشتیبانی را انتخاب کند.

تعرفه پشتیبانی شبکه در این روش از دیگر راه های پشتیبانی ارزان تر است. دلیل آن هم پشتیبانی شبکه به صورت مانیتورینگ از راه دور است. به همین دلیل به حضور کارشناس در محل نیازی نیست و هزینه ها کمتر می شود.
یک نوع از خدمات پشتیبانی است که در برخی از شرکت های خدمات رسانی وجود دارد و تعرفه آن بر اساس تعداد یوزرها یا همان کاربران صورت می گیرد. این نوع خدمات برای شرکت های کوچک بسیار مناسب است.
از انواع دیگر قیمت گذاری بر روی پشتیبانی شبکه مربوط می شود به تعداد تجهیزاتی مانند کامپیوتر، سرور و ... که در شبکه موجود هستند. بر این اساس هزینه های دریافتی بر اساس تعداد آن ها تعیین می شود.
برخی از شرکت ها انواع بسته های خدماتی را برای کارهای خود در نظر می گیرند و کارفرما با تعیین بسته میزان معینی از خدمات پشتیبانی را دریافت می کند.

TOP تماس فوری باما