مدیریت شبکه کامپیوتری

مدیریت شبکه کامپیوتری

گاهی اوقات تنها چیزی که شرکت شما برای رقابت و موفقیت در دنیای پیشرفته فناوری نیاز دارد این است که بخش‌های فناوری اطلاعات شبکه کامپیوتری خود را مدیریت کنید. برای شروع  شما می‌توانید با تیم‌های مدیریت شبکه کامپیوتری همکاری خود را آغاز کنید و مدیریت شبکه شرکت خود را به یک مدیر واقعی واگذار کنید تا کارهای شرکت با نظم و سازماندهی ویژه‌ای پیش برود و سریعتر از حد معمول پیشرفت کنید و به موفقیت برسید.

مدیریت شبکه چیست؟

مدیریت شبکه فرآیند و راه اندازی یک شبکه داده با استفاده از یک سیستم مدیریت شبکه است. سیستم‌های مدیریت شبکه مدرن از نرم‌افزار و سخت‌افزار برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل مداوم داده‌ها استفاده می‌کنند و تغییرات پیکربندی را برای بهبود عملکرد، قابلیت اطمینان و امنیت اعمال می‌کنند.

مدیریت شبکه کامپیوتری توسط فناوری زیرساخت شبکه می‌تواند به شما کمک کند هزینه‌ها را کاهش داده و بهره‌وری را در سراسر شرکت خود افزایش دهید. زمانی تصور میشد سیستم مدیریت شبکه تنها برای شرکت‌های بزرگ کارامد است اما اکنون خدمات فناوری اطلاعات به راحتی برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​نیز در دسترس است. برای بهره بردن از خدمات مدیریت شبکه به یکی از مدیران شبکه کامپیوتری ما اجازه دهید از دفتر شما بازدید کند تا در مورد اینکه چگونه می‌توانید با بهبود فناوری اطلاعات خود، کسب و کار خود را تقویت کنید به شما مشاوره دهد.

نحوه کارکرد یک سیستم مدیریت شبکه چگونه است؟

این سیستم دستگاه‌های شبکه مانند سوئیچ ها، روترها، نقاط دسترسی و کنترلرهای بی سیم را مدیریت می‌کند. سیستم مدیریت شبکه‌های کامپیوتری معمولاً از یک سرور مرکزی برای جمع آوری داده‌ها از عناصر شبکه استفاده می‌کند. مدیر شبکه باتوجه به هدف شرکت مکان سرور را تعیین می‌کند. این سرور را میتوان در محل، در یک مرکز داده خصوصی یا در فضای ابری قرار داد.

دستگاه‌ها، کلاینت‌ها و برنامه‌های کاربردی در شبکه می‌توانند داده‌ها را با به‌روزرسانی‌هایی درباره وضعیت خود به سرور ارسال کنند. مدیران شبکه می‌توانند با ورود به سرور، معمولاً از طریق یک مرورگر وب یا یک برنامه تلفن هوشمند، عملیات شبکه را نظارت کنند.

مدیریت شبکه شامل چه مواردی است؟

مدیریت شبکه

مدیریت شبکه شامل ردیابی منابع شبکه از جمله سوئیچ‌ها، روترها و سرورها می‌باشد. همچنین شامل نظارت بر عملکرد و به روز رسانی نرم افزار است.

 عملیات شبکه

عملیات شبکه بر اطمینان از عملکرد خوب شبکه متمرکز است. وظایف عملیات شبکه شامل نظارت بر فعالیت‌های شبکه و همچنین شناسایی و رفع مشکلات به‌طور فعال می‌باشد.

 نگهداری شبکه

تعمیر و نگهداری شبکه ارتقاء و اصلاح منابع شبکه را پوشش می‌دهد. همچنین شامل فعالیت‌های پیشگیرانه و اصلاحی است که با کار با مدیران شبکه انجام میشود، مانند جایگزینی تجهیزات شبکه مانند روترها و سوئیچ‌ها.

 تامین شبکه

تامین شبکه شامل پیکربندی منابع شبکه برای اهداف پشتیبانی از هر سرویس داده شده، مانند عملکردهای صوتی یا پذیرش کاربران اضافی است.

اتوماسیون شبکه

یکی از مشخصه‌های تعیین کننده سیستم مدیریت شبکه مدرن اتوماسیون شبکه است. این فرآیند خودکارسازی پیکربندی، مدیریت، آزمایش، استقرار و عملکرد دستگاه‌های فیزیکی و مجازی در یک شبکه است. زمانی که وظایف و عملکردهای روزمره شبکه خودکار و فرآیندهای تکراری به صورت خودکار کنترل و مدیریت می‌شوند، وضعیت دسترسی سرویس شبکه بهبود می‌یابد.

تضمین شبکه

ویژگی‌های تضمین شبکه اغلب در سیستم‌های مدیریت شبکه مدرن گنجانده شده است. این ویژگی‌ها به بهبود عملکرد شبکه، تجربه کاربری و امنیت کمک می‌کند. سیستم‌های تضمین اغلب از تجزیه و تحلیل شبکه، تجزیه و تحلیل برنامه‌ها و تجزیه و تحلیل سیاست و همچنین هوش مصنوعی و ML برای دستیابی به تضمین کامل شبکه استفاده می‌کنند.

تجزیه و تحلیل شبکه

تجزیه و تحلیل شبکه یک موتور نرم افزاری است که داده‌های دریافتی را با مدل‌های عملیاتی از پیش برنامه ریزی شده مقایسه می‌کند و تصمیمات کاربردی برای بهبود عملکرد شبکه میگیرد.

عناصر شبکه چگونه داده‌ها را به سیستم ارسال می‌کنند؟

دستگاه‌های شبکه مانند روترها و سوئیچ‌ها و نقاط پایانی شبکه مانند رایانه‌ها، تلفن های هوشمند، دوربین‌ها، ماشین‌ها و حسگرها معمولاً داده‌ها را به یکی از دو روش به سیستم ارسال می کنند:

SNMP: پروتکل مدیریت شبکه ساده یک استاندارد باز است و از اوایل دهه ۱۹۹۰ پروتکل مدیریت شبکه بالفعل بوده است. این به طور گسترده توسط اکثر سازندگان عناصر شبکه پشتیبانی میشود. سیستم مدیریت شبکه از SNMP برای “نظرسنجی” هر عنصر در شبکه استفاده می‌کند. سپس هر عنصر یک پاسخ به سیستم ارسال می‌کند.

تله متری: یک عامل نرم افزاری نصب شده در یک عنصر شبکه امکان انتقال خودکار شاخص‌های عملکرد کلیدی را در زمان واقعی فراهم می‌کند. تله متری به سرعت جایگزین SNMP میشود، زیرا کارآمدتر است، می‌تواند نقاط داده بسیار بیشتری تولید کند و مقیاس پذیرتر است.

مدیریت شبکه

مدیریت شبکه

مدیریت شبکه رویه‌ها، روش‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای عملکرد مؤثر، مدیریت و نگهداری شبکه‌ها را پوشش می‌دهد. به عنوان یک حوزه عملی، در درجه اول بر حفظ قابلیت اطمینان، کارایی و عملکرد کلی کانال های انتقال داده متمرکز است.

 

چرا مدیریت شبکه مهم است؟

با پیشرفت تکنولوژی، شبکه‌ها از نظر اندازه و وسعت به طور قابل توجهی رشد می‌کنند. در این میان سیستم‌های مدیریت شبکه  برای اطمینان از اجرای کارآمد و ایمن شبکه‌ها اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند. شبکه‌ها اکنون داده‌ها، صدا و ویدئو را به عنوان بخشی از خدمات خود حمل می‌کنند، و این نیاز به مدیریت شبکه‌ای دارد که در زیرساخت قوی‌تر شبکه قابل مشاهده باشد.

مدیریت شبکه از طرق مختلف به سازمان ها سود می رساند، از جمله:

  • کاهش اختلالات شبکه
  • بهبود امنیت شبکه
  • افزایش بهره وری فناوری اطلاعات
  • دید بهتر از عملکرد شبکه

چالش‌های موجود در حفظ مدیریت موثر شبکه و زیرساخت چیست؟

یک چالش در حفظ مدیریت شبکه موثر این است که شبکه‌ها در حال حاضر پیچیدگی‌های بیشتری دارند و به نظر می‌رسد تعداد دستگاه‌های موجود در شبکه دائماً افزایش می‌یابد. شبکه‌ها به طور منظم تغییر می‌کنند و رشد می‌کنند، و هر دستگاه اضافی منجر به یک عنصر جدید برای مدیریت میشود. علاوه بر این، هیچ دو دستگاهی در یک شبکه همیشه یکسان نیستند و فروشندگان مختلف دستگاه‌های مشابهی را تولید می‌کنند.

چالش دیگر این است که کاربران شبکه به طور چشمگیری انتظارات خود را برای سرعت و دسترسی سریع‌تر شبکه افزایش داده‌اند. پیشرفت‌های فناوری در میان انواع مختلف شبکه‌ها همچنان این مفهوم را پیش می‌برد.

علاوه بر این، این پیشرفت‌ها در فناوری برای تهدیدات امنیتی نیز اعمال می‌شود، زیرا ماهیت آنها پیچیده‌تر و متعدد می‌شود.

اگرچه چالش‌های زیادی در حفظ مدیریت و زیرساخت شبکه مؤثر وجود دارد، اما راه‌حل‌هایی مانند مدیریت شبکه‌های کامپیوتری نیز وجود دارد که عملکردهای مدیریت شبکه را خودکار می‌کند، عملیات را ساده می‌کند و ریسک تجاری را بهتر مدیریت می‌کند. امنیت سیستم مدیریت شبکه‌های کامپیوتری از بهترین شیوه‌های صنعت پیروی می‌کند و دارای پروتکل‌های امنیتی در هر لایه است.

خدمات مدیریت شبکه رایان پشتیبان

خدمات مدیریت شبکه کامپیوتری که ما ارائه می‌دهیم عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل و ارزیابی ریسک – مشکلات و آسیب پذیری‌های احتمالی را قبل از وقوع فاجعه کشف می‌کنیم
  • طراحی و مدیریت شبکه و سیستم – طراحی شبکه را انجام داده و درنهایت کارآمدترین شبکه را دریافت کنید
  • مدیریت و پیکربندی نرم افزار – نرم افزار به روز شده را از مدیران مورد اعتماد دریافت کرده تا به طور موثر ارتباط برقرار شده و داده‌های حیاتی نیز سازماندهی شوند
  • کابل کشی و زیرساخت – تجهیزات پیچیده را درک کرده و بیشترین بهره را از سیستم خود ببرید
  • راه اندازی شبکه – کامپیوترها، سرورها و تجهیزات جانبی را متصل کرده و در صورت نیاز شبکه بی سیم را راه اندازی می‌کنیم
  • ذخیره و محافظت از داده‌ها – با پشتیبان گیری‌های معمول و راه حل‌های قابل اعتماد بازیابی اطلاعات، داده‌های شرکت ایمن و محرمانه نگه داشته میشوند
  • عرضه، عیب یابی و انتقال – ارائه یا معرفی محصول را با فناوری حرفه‌ای به یاد ماندنی می‌کنیم. در صورت نیاز به انتقال دفتر به یک مکان جدید این امکان را بدون خرابی و از کار افتادن سیستم‌ها به شرکت‌های تحت پوشش خود خواهیم داد
  • انطباق با مقررات و مدیریت اسناد – اجتناب از مشکلات قانونی و حفاظت از اطلاعات حیاتی؛ با کسب اجازه از شرکت‌ها از مستندسازی مناسب هر فرآیند و رویه مراقبت می‌کنیم
  • طراحی خط مشی گروه – پارامترهایی را که تحت آن شبکه شما اداره میشود و آنچه که می‌توانید و نمی توانید در شبکه خود انجام دهید را درک کنید
  • مدیریت پروژه فناوری اطلاعات – از تکنسین‌های خبره ما به صورت پروژه‌ای کمک بگیرید
  • مرکز تماس و پشتیبانی میز راهنمایی – اشکالات فناوری اطلاعات را که می‌توانند در چند دقیقه توسط تکنسین‌های مجرب ما حل شوند، به صورت تلفنی رفع و رجوع کنید
  • دسترسی از راه دور – کارمندان راه دور و خارج از سایت می‌توانند با شبکه‌های بی سیمی ارتباط برقرار کنند که به آنها امکان دسترسی به اطلاعات و ارتباطات شرکت را می‌دهد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.