معرفی مهمترین دوره های شبکه کامپیوتری

معرفی مهمترین دوره های شبکه کامپیوتری

دوره‌ی آموزش شبکه

شرکت رایان پشتیبان با بیش از ۱۶ سال سابقه‌ی کاری در زمینه‌ی خدمات شبکه و پشتیبانی، تصمیم دارد دوره‌های آموزش شبکه را برای متقاضیان و علاقه‌مندان به این عرصه برگزار کند. این دوره برای افرادی تدارک دیده شده که میخواهند وارد بازار کار شبکه شوند اما نمی‌دانند باید از کجا و چگونه شروع کنند.

این دوره از آموزش شبکه یک دوره‌ی پایه و بیسیک است که پس از گذراندن آن شما قادر خواهید بود یکی از شاخه‌های مایکروسافت و سیسکو را انتخاب کنید و به صورت تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر آن را دنبال کنید که البته شرکت رایان پشتیبان پس از پایان این دوره حتما به برگزاری این دوره‌های تکمیلی اهتمام خواهد ورزید.

آموزش شبکه با رایان پشتیبان از مبتدی تا پیشرفته

شرکت رایان پشتیبان در این دوره مباحث ابتدایی تجهیزات شرکت سیسکو را به کاراموزان خود هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی آموزش می‌دهد. همچنین دوره‌های مایکروسافت MCSE و MCSA در این دوره‌ها گنجانده میشوند که کاراموزان با استفاده از همین آموزش‌ها می‌توانند بخش‌های عظیمی از شبکه‌های کامپیوتری را تحت پوشش خود قرار دهند و به عبارتی پشتیبانی از خدمات شبکه را به انجام برسانند. MCSE یکی از معتبرترین مدارک، گواهینامه و دوره‌های آموزشی شرکت مایکروسافت در زمینه آموزش شبکه است. این گواهینامه موید تخصص دارنده این گواهینامه در زمینه طراحی و راه اندازی و مدیریت شبکه‌های کامپیوتری است.

همچینین افرادی که مایل باشند به صورت تخصصی‌تر در زمینه سیسکو آموزش ببینید لازم است دوره‌های CCNP را نیز بگذرانند که این دوره‌ها نیز در آینده‌ای نه چندان دور توسط رایان پشتیبان برگزار خواهد شد که بسیار تخصصی‌تر هستند. دوره‌های آموزشی شرکت سیسکو، معمولا به راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری در بستر سخت افزاری می پردازند. طراحی شماتیک و ساختاربندی فیزیکی شبکه و تنظیم و راه اندازی و نگهداری روترها و سوئیچ‌های سیسکو از مباحث مهم این دوره‌های آموزشی هستند. با استفاده از این آموزش‌ها حتی میتوانید شبکه‌های بزرگ با بیش از ۵۰ کامپیوتر را مدیریت و پشتیبانی کنید. طبیعتا این شاخه از شبکه کمی پیچیده‌تر است و ابتدا بایستی افراد به تجهیزات سیسکو تسلط کامل پیدا کنند تا بتوانند در سطوح حرفه‌ای‌تر مشغول به کار شوند.

با گذراندن سطح تخصصی‌تر از شبکه میتوان شبکه‌های صنعتی بزرگ و پیشرفته و یا شبکه‌های wan که مربوط به ارتباط بین ساختمان‌ها و شرکت‌ها که از تجهیزات پیشرفته استفاده می‌کنند را نیز تحت پوشش خود قرار دهید و به درامدهای بالا برسید.

در دوره آموزش شبکه به چه مفاهیمی پرداخته میشود؟

در اولین دوره‌ای که شرکت رایان پشتیبان برگزار می‌کند هدف اصلی بر روی تفهیم مباحث زیرساختی شبکه قرار دارد و شامل موارد زیر می‌باشد:

  • توپولوژی شبکه
  • پروتکل‌های مربوط به شبکه
  • لایه‌های شبکه
  • تجهیزات کاربردی شبکه
  • انواع کابل‌های شبکه
  • و …

افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند در هر یک از مباحث همانند یک کارشناس خبره میشوند چراکه به خوبی هر یک از مفاهیم و کاربردهای شبکه را آموزش دیده و درک کرده‌اند. بنابراین زمانی که این دوره را گذراندید دیگر نگران نباشید چراکه بعد از آن می‌توانید به صورت حرفه‌ای کار شبکه را آغاز کنید و برای خود یک شغل پر درامد دست و پا کنید.

چه کسانی می‌توانند در دوره‌های آموزش شبکه شرکت کنند؟

شرکت در دوره‌های آموزش شبکه برای افرادی که در حوزه شبکه تحصیل کرده‌اند و میخواهند وارد بازار کار شوند و آن را به صورت عملی فرا گیرند بسیار موثر و تاثیرگذار واقع خواهد شد. همچنین دانشجوهای کامپیوتر میتوانند همزمان در دوره‌های آموزش شبکه شرکت کنند و به صورت تخصصی آن را بیاموزند تا هرچه سریعتر بتوانند در رشته‌ی تحصیلی خود به درامد برسند.

و اما علاقه‌مندانی که در حوزه شبکه و کامپیوتر تحصیلات دنشگاهی ندارند نیز میتوانند در این دوره‌ها حضور داشته باشند و هر آنچه لازم است بدانند را به صورت صفر تا صد آموزش ببینند. درنتیجه این دوره‌ها برای همه‌ی افراد در هر سنی بلامانع است و هر شخصی با هر رشته‌ی تحصیلی و سطح تحصیلاتی می‌تواند از آن استفاده کند و یک مهارت بالقوه در زمینه کامیپوتر و شبکه را به صورت کاملا اصولی فرا گیرد.

وظایف و مسئولیت‌های یک ادمین شبکه

وظایف ادمین شبکه رابطه‌ی مستقیمی با اندازه‌ی سازمان دارد. هرچه یک سازمان بزرگتر باشد مسئولیت‌های ادمین شبکه بیشتر خواهد شد. در شرکت‌های کوچک و شخصی ادمین صرفا کار پشتیبانی از سرورها را به عهده دارد درحالی که در شرکت‌های نسبتا بزرگ کلیه‌ی امور مربوط به شبکه مانند طراحی، پیاده سازی، تامین امنیت، در دسترس بودن و قابلیت اعتماد به عهده‌ی ادمین است.

انواع دوره‌های آموزش شبکه

اگر بخواهید دوره‌ها را به صورت اصولی و گام به گام آموزش ببینید پیشنهاد می‌کنیم به ترتیب زیر آنها را دنیال کنید:

  • دوره‌ی نتورک پلاس
    این دوره پیش نیاز سایر دوره‌ها بوده که حاوی مفاهیم اولیه و پایه است که باید افراد حتما آن را آموزش ببینند.
  • دوره‌ی مایکروسافت و یا سیسکو

پس از گذراندن اولین دوره، افراد بر اساس نیاز و علاقه‌ی خود یکی از این دو شاخه را انتخاب کرده و آموزش‌های لازم و مربوط به هر کدام را با بیانی ساده‌تر و در محیطی کاربر پسندتر و قابل درک‌تر خواهند دید.

  • دوره‌ی مجازی سازی شبکه
    ما در دوره مجازی سازی شبکه فناوری‌های مجازی سازی شبکه را معرفی و نحوه‌ی بکارگیری منابع سخت افزاری سرور را به صورت بهینه آموزش می‌دهیم.
  • دوره‌ی امنیت شبکه

پس از اینکه کاراموزان مبانی اولیه را فرا گرفتند و حوزه‌ی کار خود را تعیین کردند می‌توانند در صورت تمایل در دوره‌ها تامین امنیت شبکه شرکت کنند و دایره‌ی مهارت‌های خود را در ارتباط با شبکه گسترش دهند.

  • دوره‌ی رایانش ابری

از انجایی که شرکت در دوره‌ی  Cloud Computing نیازمند داشتن پیش نیازهای فراوانی در مورد شبکه است، آن را جزو آخرین دوره‌ها قرار داده‌ایم چراکه افراد برای درک عمیق این دوره و موفق شدن در آن بایستی در تمامی دوره‌های فوق اطلاعات کافی داشته باشند.

سخن پایانی

زمانی که با اصول مربوط به شبکه و سیستم‌های کامپیوتری آشنا شدید و مدارک معتبر و لازم را اخذ نمودید، قدم بعدی این است که در یک شرکت مشغول به فعالیت شوید زیرا یکی از مهمترین مسائل در زمینه شبکه، داشتن تجربه عملی می‌باشد. چیزی که تنها و تنها با کار کردن با تجهیزات و دستگاه‌های واقعی و مواجه شدن با مشکلات و پیدا کردن راه حل برای آنان بدست می‌آید.

اکنون می‌توانید با شماره‌های تماسی که در زیر درج شده‌اند تماس بگیرید و برای ثبت نام در دوره‌های آموزش شبکه اقدام نمایید.

تلفن ثبت درخواست :  ۰۲۱۲۸۴۲۵۷۴۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.