چرا شرکتها به پشتیبانی شبکه نیاز دارند

چرا شرکتها به پشتیبانی شبکه نیاز دارند

در این مطلب می خواهیم در مورد اینکه چرا شرکتها به پشتیبانی شبکه نیاز دارند توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم. همان طور که می دانید امروزه بعضی از شرکت برای صرفه جویی در زمان از فناوری شبکه کردن سیستم ها استفاده می کنند و ما در اینجا می خواهیم به برخی از خدمات پشتیبانی که در این زمینه می توانیم برای شما انجام دهیم اشاره کنیم پس تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

چرا شرکتها به پشتیبانی شبکه نیاز دارند

چرا شرکتها به پشتیبانی شبکه نیاز دارند

فناوری پشتیبانی شبکه چیست؟ و شرکت‌ها چرا به آن احتیاج پیدا می کنند؟

نگهداری شبکه یا پشتیبانی شبکه: به مجموعه‌ای از کارها که در حوزه خدمات شبکه می گویند که برای نگهداری و حفظ، و از بین بردن مشکلات شبکه‌های کامپیوتری انجام می شود. این مشکلات احتمال دارد به طور کامل بر روی سخت‌افزار شبکه مثل سرورها، کامپیوترها،  تجهیزات تحت شبکه، ماشین‌های اداری، تجهیزات امنیتی الکترونیکی و یا بر روی زیرساخت شبکه مثل کابل شبکه، رک، پچ پنل، ترانک شبکه، کیستون‌ها و غیره صورت گیرد و یا احتمال دارد بر روی نرم‌افزار شبکه مثل نرم‌افزارهای کلاینت ، سرویس‌های شبکه، و سرور و هم چنین سیستم‌ عامل پدید آید.

گسترش و نفوذ سریع فناوری شبکه‌های کامپیوتری در همه ی کسب و کارها باعث شده است که همه ی  مجموعه‌ها از جمله سازمان‌ها و شرکت‌ها برای نگهداری و حفظ سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات شبکه خود با دغدغه‌ها و مشکلات زیادی رو به رو شوند. آنها قابلیت و دانش حل مسائل خود را در این زمینه ندارند و از طرفی امکان استخدام نیروی متخصص و ماهر به شکل کارمند به علت های گوناگون از جمله کم بودن نیروی کار متخصص و یا هزینه زیاد آن را ندارند. از طرفی احتیاج به کارفرمایان و کمپانی های پشتیبانی شبکه و ارائه دهنده خدمات IT زیاد احساس می‌شود. این شرکت‌ها به شکل قرارداد های پشتیبانی شبکه کوتاه‌مدت و بلندمدت، در قسمت پشتیبانی شبکه خواهند توانست بیشتر مشکلات شرکت‌ها را در این زمینه رفع نمایند.

این امور در خدمات پشتیبانی شبکه که وظیفه کارشناس شبکه‌های کامپیوتری است که به شکل کامل، شامل قسمت های پایین است :

  • از بین بردن مشکلات شبکه
  • نگهداری شبکه
  • آینده نگری و از بین بردن احتیاجات آتی شبکه
چرا شرکتها به پشتیبانی شبکه نیاز دارند

چرا شرکتها به پشتیبانی شبکه نیاز دارند

نگهداری و حفظ شبکه

هدف مهم در این قسمت، نگهداری و حفظ تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شبکه و یا به عبارتی خدمات پشتیبانی شبکه و سخت‌افزار با رعایت اصول و استانداردها است. در این قسمت باید همه تجهیزات، شامل کامپیوترها، سرورها، مودم، اکسس پوینت ،سوئیچ، روتر ، و غیره به همراه تجهیزات پسیو شبکه و زیرساختی مانند کابل، پریزهای شبکه، رک، داکت، کیستون‌ها، پچ پنل و غیره به شکل کلی مستندسازی گردیده و نقشه شبکه به همراه جزئیات ، در آن تعیین شده است.

اجرای این کار نخستین قدم و یکی از با ارزش ترین قسمت های پشتیبانی شبکه به حساب می آید، چون که که داشتن اطلاعات مکتوب شده به خصوص در شبکه‌های بزرگ، به شدت خواهد توانست در حل مسائل و از بین بردن مشکلات به کارشناسان پشتیبانی، مدیران شبکه کمک کند. داشتن اطلاعات شبکه به شکل مکتوب می‌تواند یک اطلاع  کلی از وضعیت شبکه را برای کارشناس آن فراهم نماید.

به جرأت میشه گفت که عدم اطلاعات مستندسازی شده از شبکه، یکی از عیب های بزرگ کمپانی ها در مورد حفاظت از شبکه است. هرچقدر وسعت و جزئیات شبکه بالا باشد احتیاج به این مدارک بیشتر احساس میشود. در شبکه‌های عظیم عدم چنین اطلاعاتی می‌تواند سبب هدر رفتن روزها و حتی ماه‌ها زمان و انرژی شود و هزینه‌های بیشتری را بپردازید.

مواردی که متخصص شبکه می بایست در قسمت حفاظت از شبکه انجام دهند:

  • مستندسازی سرویس های موجود در شبکه و تجهیزات
  • مستند سازی نقشه زیرساخت شبکه
  • ارائه و تهیه گزارش از تجهیزات آن و وضعیت شبکه
  • بازبینی دوره ای سرویس‌ها و نرم‌افزارهای شبکه از نظر سلامت کارکرد
  • دریافت اطلاعات از پرسنل در رابطه با چگونگی عملکرد سیستم‌ها و تجهیزاتی که به شکل مستقیم با آن ها سر و کار دارند
  • و غیره

از بین بردن مشکلات و ایرادات شبکه

در صورتی که به علت های گوناگون ایراداتی در شبکه به وجود بیاید، متخصص شبکه وظیفه دارد به این ایرادات  رسیدگی نموده و آن را رفع کند. در این قسمت اجرای وظایف و از بین بردن مشکلات در بالاترین زمان ممکن خیلی مهم است. چون که معمولا این ایرادات باعث می شود یک نفر و یا چندین نفر در مجموعه نتوانند به شکل درست و کلی به امور کاری خود بپردازند و همین می تواند خسارات و ضررهای بالای را به شرکت وارد نماید.

این قسمت از خدمات معمولاً به دو صورت حضوری و یا به شکل از راه دور ارائه می شود. در حالت حضوری کارشناسان در نخستین فرصت به محل شرکت مراجعه نموده و از نزدیک در صدد حل ایرادات بر می‌آیند. ولی در برخی از مسائل این امکان وجود دارد که متخصص به شکل ریموت و یا از راه دور به وسیله نرم‌افزارهای مختص این کار، اقدام به رفع مشکلات کند.

وظایف کارشناس پشتیبانی شبکه

کارشناس پشتیبانی شبکه طراحی و نصب شبکه‌های کامپیوتری را برعهده دارد و با ارائه پیشنهادات و طرح شبکه‌ای بهینه باعث ایجاد بستری امن و کم‌هزینه برای شرکت یا موسسه خواهد شود. کارشناس شبکه رایان پشتیبان با طراحی یک شبکه مطمئن تمام جوانب را برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار می‌سنجد.

این فرد بررسی می‌کند که شبکه دارای سرعت مناسبی باشد و از بروز عوامل مختل‌کننده شبکه جلوگیری خواهد کرد.

از وظایف متعدد کارشناس پشتیبان شبکه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نصب نرم افزار مناسب و جدید.
  • تنظیم حساب‌های کاربری و مدیریت مجوزها و گذرواژه‌های حساب‌های کاربری.
  • رفع خطاهای شبکه.
  • تعمیر و نگهداری شبکه.
  • نظارت بر امنیت سیستم ها.
  • ارائه مشاوره به مدیران و مشتریان.
  • عیب‌یابی و یا آپدیت سیستم‌های شرکت.
  • تعمیر خرابی سخت‌افزار و مدیریت تجهیزات.
  • تجزیه و تحلیل شبکه‌ی پروژه برای مدیران و جلوگیری از خرابی آن.
  • تهیه گزارشات دوره‌ای از ریزعملکرد شبکه.
  • ارائه پیشنهادات کاربردی برای پیشبرد و پیشرفت شبکه.
  • رازداری و ایجاد اطمینان در جهت نگهداری اسناد و مدارک شرکت یا موسسه.

خدمات پشتیبانی شبکه و سرور

  • خدمات پسیو

از مهم‌ترین خدمات مجموعه ما نصب و راه‌اندازی شبکه و به نوعی پیاده‌سازی و راه‌اندازی زیرساخت شبکه است. خدمات پسیو (Passive) عبارتند از نصب، پیاده‌سازی زیرساخت، کابل‌کشی و ترانکینگ، راه‌اندازی اتاق سرور، نصب و راه‌اندازی زیرساخت تلفن، برق شبکه و سرور که در بالاترین کیفیت توسط نیروهای ما می‌شود.

  • تهیه مستندات شبکه

مستندسازی یکی از خدمات ویژه مجموعه ماست که باعث می‌شود نگهداری و پشتیبان‌گیری از شبکه کامپیوتری در بالاترین سطح انجام شود. تهیه مستندات باعث می‌شود در هنگام بروز هر گونه مشکل احتمالی بتوانید آگاهانه آن مشکل را تجزیه و تحلیل و در نتیجه حل کنید.

  • پشتیبان‌گیری و بک‌آپ‌گیری از اطلاعات

با توجه به اینکه این روزها حملات سایبری افزایش پیدا کرده است، تهیه نسخه پشتیبان و بک‌آپ‌گیری از اطلاعات و داده‌های سیستم و شبکه کاری ضروری و منطقی خواهد بود. رایان پشتیبان با ارائه راهکارهای مختلف در ایجاد بک‌آپ و پشتیبان‌گیری از اطلاعات، کیفیت بالایی را در ذخیره اطلاعات و داده‌های شرکت یا موسسه شما ارائه می‌دهد.

  • پشتیبانی نرم‌افزاری

با ارائه مناس‌ترین و به‌روزتری نرم‌افزارهای موجود در شبکه خدمات بسیاری را برای شما به ارمغان می‌آورد و سعی در آپدیت و به‌روزرسانی نرم‌افزارهای شرکت یا موسسه خواهد کرد.

  • پشتیبانی سخت‌افزاری

وجود سخت‌افزارهای به‌روز و باکیفیت در ایجاد و توسعه شبکه در شرکت از ویژگی‌ها و خدمات پشتیبانی رایان پشتیبان است.

قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

مجموعه رایان پشتیبان گزینه‌های متنوعی را برای عقد قرارداد با شرکت‌ها و موسسات مختلف ارائه می‌دهد. عقد قرارداد با مجموعه ما با هزینه مناسبی انجام خواهد شد و از هزینه اضافی در قرارداد جلوگیری می‌شود. یکی از ویژگی‌ها قرارداد انجام کارها در سریع‌ترین زمان ممکن است و با توجه به عقد قرارداد، اولویت رسیدگی به مشکلات و یا به‌روزرسانی های شبکه با شما خواهد بود. قراردادهای رایان پشتیبان می‌تواند به صورت دوره‌ای تمدید شود و در طول مدت‌های مختلفی این قرارداد انجام خواهد شد.

یکی دیگر از مزایای عقد قرارداد با رایان پشتیبان مشاوره لحظه ای و ۲۴ ساعته است که باعث می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن خرید و ارتقا تجهیزات صورت گیرد. عقد قراداد با مجموعه باعث می‌شود مدیریت شبکه به صورت منظم انجام شود و برخلاف برخی از کارشناس‌های موردی شبکه، کارها به صورت اصولی پیش رود که باعث می‌شود در مدت زمان طولانی عیب‌یابی‌ها جواب دهد.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید استفاده از کارشناس شبکه رایان پشتیبان باعث می‌شود بسیاری از مشکلاتی که برای شرکت بزرگ به نظر می‌رسد در زمان کوتاهی رفع شود. عقد قرارداد با مجموعه باعث می‌شود خیال افراد و موسسات در ایجاد و ادامه روند شبکه راحت شود و به بهترین شکل این مهم رخ دهد. مجموعه رایان پشتیبان با ارائه خدمات بلندمدت به مشتریان و موسسات مختلف در بلندمدت ایجاد یک شبکه امن و به‌روز را برای آن‌ها تضمین می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.