اعزام کارشناس شبکه حضوری

اعزام کارشناس شبکه حضوری

همه شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری و بزرگ به یک تیم پشتیبانی برای ارائه خدمات شبکه نیاز دارند. زمانی که مشکلات حادتری در شرکت بوجود می‌آید و یا سازمان به خدمات تخصصی‌تری نیاز پیدا می‌کند، دیگر پشتیبانی تلفنی و مجازی شبکه کافی نخواهد بود و بایستی یک کارشناس شبکه خبره به محل اعزام شود؛ چراکه با مراجعه حضوری کارشناس شبکه و مواجه با سازمان درک بهتری از مشکل پیدا خواهد کرد و راه حل سریعتر و بهینه‌تری ارائه خواهد داد.

اعزام کارشناس شبکه به طور حضوری همیشه ضرورت ندارد. برخی از سازمان‌ها تنها زمانی به کارشناس نیاز پیدا می‌کنند که اختلالی در شبکه آنها بوجود آمده باشد؛ این درحالیست که برخی از شرکت‌های خدماتی پشتیبانی به صورت هفتگی به شرکت‌هایی که تحت خدمات آنها قرار دارند سر میزنند و عملکرد تجهیزات سرور و سخت افزار‌های شبکه را از نزدیک بررسی می‌کنند. تکنسین‌های شبکه معمولاً برای شرکت‌ها به عنوان اعضای بخش فناوری اطلاعات کار می‌کنند. آنها از نزدیک با کارکنان فناوری اطلاعات و کارمندان شرکت برای هماهنگی نصب و به روز رسانی نرم افزار کار می‌کنند. وظیفه کارشناس حضوری شبکه انجام تعمیرات معمول سخت افزار یا نرم افزار رایانه و تعیین بهترین دستگاه‌ها برای محافظت در برابر حملات سایبری و ذخیره اطلاعات دیجیتال است.

اهمیت کارشناس شبکه به صورت حضوری

به طور قطع بدون حضور تکنسین‌ها و کارشناسان شبکه مشکلات عظیمی دامن اقتصاد جهانی را میگیرد و تمامی تجارت‌ها و کسب و کارهایی را که با اینترنت سرورکار دارند دچار مشکل می‌کند.
کارشناسان شبکه افرادی هستند که در تمام زمینه‌های مربوط به شبکه علم و تجربه دارند تا جای که بسیار از مشکلات مربوط به شبکه یک سازمان را میتوانند از راه دور و با استفاده از اینترنت، شناسایی و رفع و رجوع کنند. بنابراین با وجود تکنسین‌های شبکه است که میتوانید شبکه‌هایی آینده دار در شرکت خود پیاده سازی کنید و اگر این پشتیبان گیری به صورت حضوری انجام گیرد بازدهی آن به مراتب بالاتر از پشتیبانی به صورت مجازی خواهد بود. بنابراین باتوجه به اهمیت شبکه‌ها در دنیای مدرن امروز، نیاز به کارشناس شبکه بیش از هر زمان دیگری حس میشود چراکه اغلب کسب و کارهای کنونی به شبکه متکی هستند و اگر تنها یک روز شبکه دچار اختلال شود ضررهای جبران ناپذیری عاید آن شرکت خواهد شد.

ویژگی‌های یک کارشناس شبکه باتجربه

  • مهارت‌های مدیریت زمان

هر تکنسین شبکه کامپیوتری همیشه کارهای زیادی برای انجام دارد و زمان کافی برای انجام آن را ندارد. حتی آنهایی که برای سازمان‌های کوچکی کار می‌کنند که منابع شبکه‌ای کمی برای مدیریت دارند، می‌توانند در زمان خود غرق شوند، فقط به این دلیل که دامنه مسئولیت‌های آنها می‌تواند بسیار بزرگ باشد.

این بدان معناست که تکنسین‌های شبکه‌های کامپیوتری هرگز نمی‌توانند یک ثانیه از زمان خود را تلف کنند، بنابراین داشتن مهارت‌های مدیریت زمان یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های یک تکنسین شبکه است. یک تکنسین شبکه کامپیوتری موفق باید مرزهای مشخص، برنامه ریزی دقیق و هر کاری را که لازم است برای رعایت آنها انجام دهد.

  • تفکر خلاقانه

فناوری شبکه میتواند لحظه به لحظه تغییر کند و توسعه یابد. به ندرت با موقعیتی مواجه میشویم که تنها یک راه حل داشته باشد. تکنسین‌های شبکه‌های کامپیوتری باید مستقل فکر کنند و راه‌حل‌های خلاقانه‌ای بیابند. گاهی اوقات، آنها ممکن است مجبور شوند راه‌هایی را برای استفاده مجدد از تجهیزات شبکه موجود برای رفع مشکل در حالی که منتظر سخت افزار جدید هستند، بیابند. در مواقع دیگر آنها باید در ابداع تاکتیک‌هایی برای تشخیص یک موضوع مستمر خلاق باشند.

  • تفکر تحلیلی

اگرچه تفکر خلاق یکی از ویژگی‌های ارزشمند یک تکنسین شبکه‌ خوب است، اما همچنان حوزه‌ای است که حول محور منطق می‌چرخد. به همین دلیل، مهارت‌های تفکر تحلیلی برای موفقیت بلندمدت هر فردی که با فناوری‌هایی کار می‌کند که باعث عملکرد شبکه‌های داده مدرن می‌شود، حیاتی است. تکنسین های شبکه های کامپیوتری در طول کار خود باید از دانش و تجربه خود برای تجزیه و تحلیل مشکلات شبکه به شیوه‌ای روشن و منطقی استفاده کنند.
آنها همچنین باید مهارت‌های تفکر تحلیلی را هنگام تصمیم گیری در مورد برنامه ریزی ظرفیت شبکه، جایگزینی سخت افزار یا سایر عملیات‌های اصلی شبکه به کار گیرند.

  • حریص در یادگیری

فناوری شبکه به طور مداوم در حال توسعه و تغییر است و به راحتی نمیتوان همیشه از این پیشرفت‌ها مطلع شد. کسانی که موفق به انجام آن میشوند، معمولاً یادگیرندگان حریصی هستند که اشتیاق به دانش جدید و کسب مهارت‌های جدید دارند. این برای یک تکنسین شبکه‌های کامپیوتری که با مشکلات جدید و سخت‌افزار ناشناخته مواجه می‌شود و باید راه‌هایی برای یادگیری مهارت‌های جدید مورد نیاز خود با زمان کم پیدا کنند، مهم است.

  •  تطبیق پذیری

ماهیت کاری که تکنسین شبکه‌های کامپیوتری روزانه انجام می‌دهند به این معنی است که هیچ روزی هرگز شبیه هم نخواهد بود. برخی از روزها صرف کار با کاربران نهایی برای حل مشکلات شبکه خواهد شد، در حالی که روزهای دیگر صرف وظایف شبکه و برنامه‌ریزی آینده خواهد شد. با همه اینها، همیشه این احتمال وجود دارد که یک موقعیت اضطراری باعث شود برنامه‌های قبلی از هم بپاشد. برای مقابله با همه اینها، یک تکنسین شبکه کامپیوتری خوب باید سازگار باشد و بتواند با شرایط حرکت کند.

  • مهارت گوش دادن فعال

در هر شغلی که مستلزم تعامل مداوم با دیگران است، گوش دادن یک امر ضروری است. در بیشتر مشاغل، گفتگو با افراد دیگری که در همان بخش از ساختار سازمانی فعالیت می‌کنند، صورت می‌گیرد. این بدان معناست که همه طرف‌های درگیر مفاهیم یکسانی را درک می‌کنند، به یک زبان صحبت می‌کنند و اهداف مشترکی دارند اما برای یک تکنسین شبکه، در بیشتر مواقع دقیقاً برعکس است.

  • صبوری

علاوه بر همدلی، برای هر کسی که تلاش می‌کند یک تکنسین شبکه کامپیوتری خوب باشد، صبر نیز لازم است. سطح پیچیدگی کار و ماهیت ظریف برخی از فناوری‌های درگیر در شبکه به این معنی است که عجله در انجام وظایف ایده خوبی نیست. همانطور که قبلا ذکر شد، اشتباهات ممکن است پرهزینه باشند، و داشتن توانایی صبور ماندن، حتی در شرایط پر فشار مانند خرابی سخت افزار و قطع شبکه ضروری است.

 

وظایف مسئول شبکه در بازدید حضوری

  • پیکربندی، پیاده سازی و راه اندازی شبکه یک شرکت نوپا
  • بررسی وضعیت اتاق سرور و تجهیزات موجود در آن
  • بررسی همه سیستم‌ها و سخت افزارهای شبکه
  • ارزیابی عملکرد شبکه و یافتن راه های بهبود
  • رفع خطاها و ارورهای شبکه و ثبت گزارشکار
  • عیب یابی سیستم‌های کلاینت سرور
  • چک کردن اتصالات سیمی و بی‌سیم
  • بازدید از سرور و سخت افزارهای جانبی شبکه
  • بررسی وضعیت امنیت اطلاعات سازمان
  • بررسی نظافت رک و محیط اتاق سرور و دمای آن
  • برسی زیرساخت‌های LAN و برطرف کردن اشکال‌های جزئی یا بزرگ
  • آموزش به کاربران جدید الورود
  • بررسی چراغ‌های برق اضطراری (UPS)
  • رعایت نظم کاری در بازدید شبکه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.