اهمیت زیرساخت شبکه

اهمیت زیرساخت شبکه

زیرساخت شبکه، ستون فقرات یا پایه یک تجارت سالم است. تمام فعالیت‌های تجاری شما، از مدیریت تا بهره وری کارکنان و رضایت مشتری، به شبکه متکی هستند. بدون ارتباط موثر با متقاضیان، مشتری وجود نخواهد داشت و بدون دسترسی به موجودی، سوابق مشتری و عملکردهای سفارش، نمی‌توانید مشتریان را راضی نگه دارید.

کسب‌وکارها برای تمام جنبه‌های عملیات روزانه به زیرساخت شبکه وابسته هستند، اما به دلیل نامرئی بودن آن برای دنیای خارج، آیا همه ما اهمیت واقعی زیرساخت شبکه قابل اعتماد را می‌دانیم؟ با خواندن این مطلب به درک عمیقی از زیرساخت شبکه و اهمیت زیر ساخت شبکه پی خواهید برد.

 

زیرساخت شبکه قوی و قابل اعتماد، تفاوت بین یک تجارت موفق و سودآور

 و یک کسب و کار شکست خورده است.

 

اکثر کسب و کارها برای پردازش سفارشات مشتری و حفظ سوابق مشتری به شبکه متکی هستند. ارتباط شما با مشتریانتان امری حیاتی است و به طور قابل توجهی به زیرساخت شبکه شما بستگی دارد. زیرساخت شبکه خود را به عنوان ستون فقرات عملیات روزانه خود در نظر بگیرید، هر چیز دیگری در تجارت شما برای عملکرد موفقیت آمیز به قدرت و قابلیت اطمینان آن ستون فقرات متکی است. بهره‌وری و کارایی یک شرکت به چیزی بیش از کارمندان توانمند و سخت کوش و تجهیزات با عملکرد بالا مانند رایانه و تلفن بستگی دارد.

اجرای یکنواخت یک تجارت مستلزم یک زیرساخت شبکه قوی و ایمن است. کسب‌وکارهایی که زیرساخت محکمی ندارند، احتمالاً از تجربه کاربری ضعیف برای کارمندان و مشتریان یا مسائل امنیتی رنج می‌برند که می‌تواند بر بهره‌وری کارکنان تأثیر بگذارد، هزینه‌ها را افزایش دهد یا حتی به اعتبار برند آسیب برساند. بنابراین درک اینکه زیرساخت شبکه واقعاً به چه معناست و چرا برای تجارت شما حیاتی است، مهم است.

تیم رایان پشتیبان می‌تواند زیرساخت شبکه سیم و بی‌سیم را که برای شما و کسب و کار شما مناسب است مشاوره، برنامه ریزی و پیاده سازی کند. همین امروز با یکی از کارشناسان ما تماس بگیرید و اولین گام رسیدن به موفقیت را بردارید.

زیرساخت شبکه چیست؟

زیرساخت یک شبکه دستگاه‌ها را با استفاده از یک نقطه دسترسی به یکدیگر متصل می‌کند و ارتباطات، عملیات و مدیریت یک شبکه را امکان پذیر میسازد. همچنین مسیر ارتباط و خدمات بین کاربران، فرآیندها، برنامه‌ها و شبکه‌های خارجی مثل اینترنت را فراهم می‌کند.

مدیریت زیرساخت شبکه، روشی برای مدیریت اجزای فناوری اطلاعات یک شرکت است. داشتن اهمیت مناسب رویه‌های مدیریت زیرساخت شبکه باعث بهبود عملکرد، سهولت دسترسی و راه‌حل‌های سریع برای مسائل مختلف می‌شود.

مولفه‌های اصلی اهمیت زیرساخت شبکه به سه دسته طبقه بندی میشوند:

  • سخت افزاری: کابل‌ها، روترهای بی سیم، کارت‌های LAN، سوئیچ‌ها، روترها و موارد دیگر.
  • نرم افزاری: برنامه‌های کاربردی امنیت شبکه، فایروال‌ها، سیستم عامل‌ها، مدیریت شبکه، عملیات شبکه و غیره.
  • خدمات: آدرس دهی IP، پروتکل‌های بی‌سیم، ماهواره، DSL، T-1 Line و موارد دیگر.

اهمیت زیرساخت شبکه در سازمان

کسب و کارها برای تمام چشم اندازهای عملیات روزانه به زیرساخت شبکه وابسته هستند. زیرساخت شبکه تماس قابل اعتماد با مشتری، به دست آوردن مشتریان جدید و حفظ چیزهای فعلی را تضمین می‌کند. در روز تکنولوژی، اکثر شرکت‌ها برای ایجاد و توسعه سفارشات خریداران به شبکه‌ها وابسته هستند. بسیاری از محصولات در قالب دیجیتال به مشتریان تحویل داده میشود. رسانه‌های اجتماعی و حضور آنلاین نقشی ضروری در تبلیغات کسب و کار امروزی دارند. سوابق حقوق و دستمزد و مشتری معمولاً از طریق شبکه‌های شرکت‌ها به دست می‌آید.

یک شرکت خوب سازماندهی شده می‌تواند تقاضای مشتری را به موقع تحویل دهد. سفارشات دریافتی و کنترل موجودی را میتوان با یک شبکه گسترده به صورت جریانی تنظیم کرد. یک کسب‌وکار می‌تواند از ایمیل یا نرم‌افزار مبتنی بر اینترنت برای تماشای سوابق محبوب و برنامه‌ریزی شغلی استفاده کند. بدون شبکه مستحکم، دسترسی ضروری به اطلاعات ممکن است از بین برود یا به تاخیر بیفتد. همچنین، یک کسب و کار باید یک گزارش ممیزی امنیت شبکه به طور منظم داشته باشد که بر نحوه نگهداری شبکه نظارت داشته باشد. این میتواند باعث خرابی قابل توجهی در عملیات شود که بر بهره وری تأثیر میگذارد.

برای مشاغلی که با محصولات دیجیتال سروکار دارند داشتن یک شبکه اینترنتی غیرقابل پیش بینی می‌تواند فاجعه بار باشد. نه تنها باعث ایجاد وضعیت بد و مشتریان ناراضی میشود، بلکه می‌تواند باعث کاهش روحیه کارگرانی شود که سعی در کنترل آسیب دارند.

مشکلات زیرساخت شبکه نامطمئن

از آنجایی که تقریباً تمام عملیات تجاری شما به عملکرد شبکه شما متکی است، یک شبکه غیرقابل اعتماد می‌تواند به شدت بر عملیات تجاری تأثیر بگذارد، تا حدی که غیر قابل اجرا باشد! بدون زیرساخت شبکه قوی، دسترسی به داده‌های تجاری ممکن است به تاخیر بیفتد یا از بین برود. بهره‌وری شرکت شما کاهش می‌یابد و ممکن است نتوانید تقاضای مشتری را انجام دهید. اگر دسترسی به اینترنت شما قطع باشد، ممکن است نتوانید موجودی خود را بررسی کنید و در صورت استفاده از VoIP ممکن است سیستم تلفن شما تحت تأثیر قرار گیرد.

اگر کارمندان شما نتوانند به اطلاعاتی که برای انجام کارهایشان نیاز دارند دسترسی پیدا کنند، ناامید خواهند شد. روحیه کارکنان کاهش می‌یابد و در نتیجه رضایت مشتری کاهش می یابد زیرا کارمندان نمی‌توانند نیازهای مشتریان شما را بدون زیرساخت شبکه قوی و قابل اعتماد برآورده کنند و ممکن است در نهایت با نظرات بد مشتری و از دست دادن مشتریان دائمی مواجه شوید.

مزایای ایجاد زیرساخت شبکه قوی

  • بهره وری. ایجاد یک زیرساخت شبکه ایمن زمان خرابی را به حداقل می‌رساند و تضمین می‌کند که بهره‌وری تا حد امکان ثابت می‌ماند و یا حتی سیر صعودی پیدا می‌کند.
  • مقیاس پذیری. یک زیرساخت شبکه مستحکم از رشد کسب و کار شما بدون نیاز به طراحی مجدد شبکه پشتیبانی می‌کند.
  • مقرون به صرفه بودن. هزینه‌های اجرای شبکه شما ثابت خواهد بود و اختلالات شبکه کمتری را تجربه خواهید کرد که درنهایت بر میزان سود شما تأثیر مثبتی میگذارد.
  • امنیت. خدمات شبکه مدیریت شده امنیت و محافظت در برابر مزاحمت‌هایی مانند هرزنامه‌ها، بدافزارها و ویروس‌ها را افزایش می‌دهد، در حالی که داده‌های شما را ایمن نگه میدارد.
  • سهولت دسترسی. زیرساخت شبکه کارمندان شما را قادر میسازد بدون توجه به موقعیت مکانی به شبکه شما متصل شوند.

مزایای مدیریت زیرساخت شبکه توسط یک تیم پشتیبانی شبکه

استخدام یک ارائه دهنده خدمات مدیریت شده برای مراقبت از شبکه شما زمان شما را برای رسیدگی به اولویت‌های کسب و کارتان آزاد می‌کند.

شما می‌توانید با برون سپاری مدیریت شبکه خود، نیاز به استخدام یک متخصص فناوری اطلاعات تمام وقت را از بین ببرید.

با اجازه دادن به شخص دیگری برای مدیریت فعال شبکه، شبکه خود را کارآمد و ایمن نگه دارید. به دریافت تعمیر و نگهداری، مانند به‌روزرسانی‌های فناوری روزانه ادامه دهید، در حالی که از نظر آسیب‌پذیری‌های امنیتی نیز نظارت می‌شوید.

ارائه‌دهنده خدمات مدیریت شده شما با نیازهای شرکت شما آشنا می‌شود، بنابراین می‌تواند پشتیبانی مداوم ارائه دهد و توصیه‌هایی را برای بهبود کارایی سازمان ارائه دهد.

سطوح مختلفی از راه حل‌های پشتیبانی شبکه موجود است. خواه به ارزیابی سالانه شبکه خود یا مدیریت کامل و فعال نیاز داشته باشید، یک ارائه دهنده خدمات مدیریت شده می‌تواند بهترین راه حل را برای نیازهای شبکه و کسب و کار شما ارائه دهد.

درباره رایان پشتیبان

رایان پشتیبان، یک شرکت خدمات فناوری اطلاعات حرفه‌ای و مدیریت شده است که بر موفقیت مشتری و کارایی تجاری تمرکز دارد. خدمات ما تخصص شبکه، مرکز داده، خدمات وایرلس، امنیت و ارتباطات یکپارچه را برای مشاغل متوسط ​​و سازمانی ارائه می‌دهد. ما یک رویکرد چرخه عمر مشاوره‌ای داریم که شامل جمع آوری نیازمندی‌ها، ارزیابی‌ها، طراحی راه حل، برنامه ریزی، مدیریت پروژه، خدمات مهندسی، پذیرش و تکامل (آموزش) است تا به طور کامل از نیازهای فناوری اطلاعات سازمان شما پشتیبانی کند.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه رایان پشتیبان میتواند در زمینه فناوری به سازمان شما کمک کند، لطفاً از اینجا با ما تماس بگیرید. برای دسترسی به تجزیه و تحلیل عمیق ما در مورد نحوه استفاده تیم‌های فناوری اطلاعات در سراسر کشور از خدمات و محصولات فناوری اطلاعات در سازمان خود، روی زیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.