خدمات رفع اشکال شبکه

خدمات رفع اشکال شبکه

همه‌ چیز درباره خدمات رفع اشکال شبکه

معمولاً همه شبکه‌های کامپیوتری دچار مشکلاتی می‌شوند. هنگام استفاده از شبکه‌های کامپیوتری باید بدانید که ممکن است با مشکلات زیادی روبه‌رو شوید. اشکالات شبکه شامل: عدم اتصال به فولدر شیر شده، مشکلات اتصالاتی شبکه، نداشتن دسترسی به پرینتر شیر شده و … می‌باشد. به این ترتیب کسانی که قصد رفع مشکلات شبکه‌ای خود را دارند بایستی به کارشناسان عیب‌یاب در این حوزه مراجعه کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع خدمات رفع اشکال شبکه آشنا کنیم. اگر شبکه شما دچار اختلال یا مشکلاتی شده است که نیاز به کارشناس و عیب‌یاب دارد، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

داشتن مهارت برای رفع اشکالات شبکه

کسانی که قصد دارند مشکلات شبکه کامپیوتری خود را حل کنند باید حتماً آشنایی در این حوزه داشته باشند. معمولاً بهتر است برای رفع مشکلات شبکه از یک کارشناس با تجربه کمک بگیرید. یکی از نکاتی که شما برای استخدام یک کارشناس باید رعایت کنید با تجربه بودن آن است؛ زیرا اگر عیب‌یاب نتواند مشکل شبکه را پیدا کند باعث می‌شود که مشکلات دیگری هم به آن اضافه شود. اگر مشکل شبکه‌ای شما بسیار جدی بود و کارشناس نتوانست مشکل را پیدا کند شما باید به مراکز خدمات رفع اشکالات شبکه‌ای مراجعه کنید. رایان پشتیبان به عنوان یکی از مراکز خدمات رفع اشکال شبکه میتواند به شما در این حوزه راهنمایی کند.

اشکالات و از کار افتادن شبکه

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای باعث ایحاد اختلال و کار نکردن شبکه شما شود، از کار افتادن آن است. لازم به ذکر است که بدانید اشکالات شبکه‌ای می‌تواند برای یک کامپیوتر بسیار مضر می‌باشد. اگر شبکه کامپیوتر شما ناگهان از کار افتاد، باید هر چه زودتر کارشناسی برای تعمیر آن بیاورید. اگر به موقع برای تعمیر شبکه عیب‌ یابی را نتوانید پیدا کنید، بدانید که ممکن است اطلاعاتی از کامپیوتر شما پاک شود.

نحوه عیب‌ یابی شبکه کامپیوتر

قبل از هر چیز شما باید آشنایی کاملی با راه و روش عیب‌یابی شبکه‌های کامپیوتری داشته باشید. نحوه عیب‌یابی شبکه معمولاً ۵ بخش تقسیم‌بندی می‌شود، این ۵ بخش شامل:

  • شناسایی مشکل شبکه
  • بررسی مشکل
  • پیگیری درست بودن تشخیص عیب‌ یابی
  • داشتن برنامه به جهت حل مشکل
  • آزمایش و بررسی

شناسایی مشکل شبکه

مرحله اول در عیب‌ یابی شبکه شناسایی مشکل می‌باشد. شما برای تشخیص مشکل می‌توانید از ابزارهای ویندوزی استفاده کنید؛ بنابراین با استفاده از ابزارهای ویندوزی شما می‌توانید مشکل شبکه خود را پیدا کنید. بهترین راه برای پیدا کردن مشکل تقسیم‌بندی و شبیه‌سازی مشکلات شبکه می‌باشد. شما با انجام این کار می‌توانید حالت مشکلتان را پیدا کنید.

بررسی مشکل

در مرحله دوم شما باید مشکلی را که حدس می‌زنید را بررسی و پیدا کنید. شما برای انجام این کار می‌توانید از کارشناسان با تجربه و مجرب شرکت‌های معتبر کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره در حوزه خدمات رفع اشکالات شبکه می‌توانید همین حالا با رایان پشتیبان تماس بگیرید.

پیگیری درست بودن تشخیص عیب‌یابی

مرحله سوم در عیب‌یابی مشکل پیگیری تشخیص عیب‌یابی می‌باشد. این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل عیب‌یابی اشکال در شبکه‌ های کامپیوتری می‌باشد. معمولاً در این مرحله برخی از مشکلات بسیار بزرگ و دشوار و بعضی از آن‌ها آسان می‌باشند. برای رفع این مشکل شما باید آن‌ها را دسته‌بندی و شبیه‌سازی کنید.

داشتن برنامه به جهت حل مشکل

داشتن یک برنامه برای رفع مشکلات شبکه امری واجب می‌باشد. شما با داشتن یک برنامه کامل می‌توانید کار عیب‌یابی را به نحو احسنت انجام دهید. نداشتن برنامه می‌تواند در کار عیب‌یابی برای شما مشکل ایجاد کند. اگر برنامه شما ایرادی داشته باشد با انجام دادن یک تنظیمات اشتباه می‌تواند برای شبکه مشکلات دیگری را به وجود آورد.

آزمایش و بررسی

در آخرین مرحله در نحوه عیب‌ یابی مشکلات شبکه، آزمایش و بررسی و اعلام نتایج می‌باشد. اگر شما بتوانید مشکل شبکه را به خوبی پیدا و رفع کنید، ممکن است با ریست کردن مشکل شبکه حل شود. گاهی اوقات ممکن است بعضی از کارهای عیب‌یابی را به خوبی انجام ندهید و ممکن است با ریستارت مشکلات بیشتری بروز داده شود. پس می‌توان این مرحله را جزء آخرین و مهم‌ترین مرحله در نحوه عیب‌یابی دانست. برای دریافت خدمات رفع اشکال شبکه می‌ توانید همین حالا با رایان پشیتبان تماس بگیرید.

بهترین ابزار برای رفع مشکل شبکه

همان‌طور که به آن اشاره شد برای رفع مشکلات شبکه از ابزارهای خاصی استفاده می‌کنند؛ که به آن‌ها ابزارهای ویندوزی گفته می‌شود که شامل:

  • ابزار پینگ
  • استفاده از دستور Tracbrt
  • ابزار Ifconfig جهت عیب‌یابی کارت شبکه
  • Nslookup
  • Whois

ابزار پینگ

برای استفاده از ابزار پینگ شما باید با فضای کامپیوتر آشنایی داشته باشید. شما اگر دستور پینگ را در پنجره‌ای سیاه‌رنگی به نام CMD وارد کنید دستگاه اتصال شبکه را نشان می‌دهد. شما با وارد کردن دستور پینگ در این پنجره می‌توانید از اطلاعاتی همچون: سرعت اتصال اینترنت، زمان دقیق پاسخگویی اینترنت، مشکلات ارتباطی بین دستگاه و مودم و … آگاهی داشته باشید؛ بنابراین یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای رفع اشکالات شبکه استفاده کنید، دستورات پینگ می‌باشد.

کد دستور Tracert

برای رفع مشکلات شبکه به‌صورت حرفه‌ای می‌توانید از این کد استفاده کنید. در عیب‌یابی کد دستور Tracert یکی از مهم‌ترین کدهای رفع اشکالات در شبکه‌ های کامپیوتری می‌باشد. با واردکردن این کد در شبکه‌ های کامپیوتری می‌توانید از دستگاه‌ های شبکه بین یک نقطه و نقطه دیگر آگاهی داشته باشید. به دست آوردن این اطلاعات باعث می‌شود که بخش‌های فعال شبکه را پیدا کنید. لازم به ذکر است که یکی دیگر از کارایی‌های این کد پیدا کردن مشکلات مسیریابی می‌باشد.

ابزار Ifconfig

این دستور را در برنامه لینوکس قرار می‌دهیم و از آن می‌توان برای دانستن آدرس IP و شبکه‌ ای در دستگاه مطلع شوید. برای دریافت خدمات رفع اشکال شبکه می‌توانید همین حالا با رایان پشیتبان تماس بگیرید.

ابزار Nslookup

یکی دیگر از ابزارهای رفع اشکالات شبکه کامپیوتری ابزار Nslookup می‌باشد. شما با واردکردن این کد در شبکه‌ های کامپیوتری می‌ توانید از مکان آدرس‌های IP مرتبط با نام دامنه و بررسی DNS آگاهی داشته باشید.

رایان پشتیبان با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه ارائه خدمات شبکه و کامپیوتری می‌تواند به شما در رفع اشکالات شبکه یاری کند. برای دریافت خدمات رفع اشکال شبکه می‌ توانید همین حالا با شرکت رایان پشتیبان تماس بگیرید و از خدمات پشتیبانی آن بهره‌ مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.