راه اندازی شبکه وایرلس در ویندوز ۸

راه اندازی شبکه وایرلس در ویندوز ۸

شبکه های کامپیوتری با همزمان با گسترش کاربرد هایشان، به مشکلات و نیازهای جدیدی نیز روبرو می شوند. یکی از مشکلاتی که هر چند یک بار کاربران را گرفتار می کند، آپدیت ها و بروز رسانی های سیستم عامل ها به ویژه ویندوز است. به عنوان مثال یکی از این معضلات تغییراتی است که در ویندوز ۸ نسبت به ویندوز ۷ ایجاد شده و راه اندازی شبکه وایرلس را کمی پیچیده تر کرده و از این رو به آموزش راه اندازی شبکه وایرلس در ویندوز ۸ نیاز زیادی حس می شود که در ادامه مطلب بیشتر به آن خواهیم پرداخت. البته رایان پشتیبان با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب آماده ارائه کلیه  خدمات نرم افزاری و سخت افزای به دارندگان کامپیوترها و شبکه های کامپیوتری می باشد و در صورت تمایل شما کلیه این خدمات از جمله راه اندازی شبکه وایرلس در ویندوز ۸ را نیز در محل شما با بالاترین سرعت و بهترین کیفیت ارائه می نماید. اما اگر دوست دارید این کار توسط خود شما انجام گیرد می توانید از آموزش های این مطلب بهره ببرید.

راه اندازی شبکه وایرلس در ویندوز ۸ را در این مقاله بیاموزید و یا برای راه اندازی شبکه با پشتیبانی مشتریان تماس حاصل فرمائید.

آموزش راه اندازی شبکه وایرلس در ویندوز ۸

کاربرانی که از ویندوز ۷ به ویندوز ۸ مهاجرت کرده اند، و همچنین از شبکه های وایرلس یا بی سیم استفاده کرده اند، حتما با مشکل ایجاد شبکه Ad-Hoc برخورد کرده اند. حتما می دانید در ویندوز ۷ به راحتی و با چند کلیک می شود یک شبکه Ad-Hoc ایجاد کرده و یا تنظیمات آن را تغییر داد. اما مشکل اینجاست که مایکروسافت در سیستم عامل جدید خود یعنی ویندوز ۸ کمی پیاده سازی آن را متفاوت تر کرده است و نیاز به آموزش برای تنظیمات وجود دارد. در ادامه این مطلب روش ایجاد شبکه Ad-Hoc را در ویندوز ۸ آموزش دهیم .
ابتدا به صورت اجمالی به معرفی شبکه Ad Hoc می پردازیم. شبکه Ad Hoc یکی از ساده ترین پیاده سازی های توپولوژی یا همبندی شبکه های بیسیم است. در نوع Infrastructure آن، از یک دستگاه مرکزی به نام Access Point به عنوان نقطه اتصال به یکدیگر استفاده می شود و در حقیقت این Access Point در نقش یک سویچ در شبکه های بیسیم فعالیت می کنند. در شبکه Ad Hoc دیگر از دستگاه جانبی استفاده نمی شود و هر یک از کامپیوترها در این توپولوژی به نوعی در نقش یک Access Point فعالیت می کنند.  لازم به ذکر است که شبکه های ad hoc معمولا کاربرد موقتی و کوتاه مدت دارند و برای کاربردهای طولانی مدت مورد استفاده نیستند . بر خلاف آن ها شبکه های Infrastructure از قابلیت هایی مثل شبکه های LAN برخوردار بوده و می توان به ثبات آنها اطمینان کرد. شبکه های ad hoc پایداری نسبتا پایینی داشته و به همین علت کاربرد موقتی دارند. با استفاده از این نوع شبکه نیز می توان یک یا گروهی از کامپیوترها که دارای کارت شبکه بیسیم هستند را به یکدیگر متصل کرد و تبادل اطلاعات را انجام داد. در این حالت راینه های دیگر با جستجوی شبکه های بیسیم دیگر می توانند SSID این کارت شبکه را یافته و به آن متصل شوند و شروع به تبادل دیتا کنند. از جمله محدودیت هایی که می توان برای این گونه از شبکه های بیسیم بیان کرد محدود بودن تعداد اتصال همزمان به شبکه می باشد. به همین دلیل Node ها یا گره های آن از یک تعداد معین و محدود نمی توانند بالاتر روند . همچنین قابل ذکر است که این گره ها و SSID می تواند متحرک نیز باشد که به دلیل دارا بودن چنین قابلیتی می توانند برای استفاده در دستگاه های مختلفی از جمله کنسول بازی های مختلف بیسیم بکار روند. به عنوان مثال می توان از قابلیت Ad-Hoc در دستگاه های پلی استیشن و یا  برای انجام بازی های همزمان با دیگران استفاده کرد. این نشان می دهد کاربرد این شبه ها فقط اداری و تجاری نیست.

به منظور ایجاد شبکه Ad-Hoc را در ویندوز ۸ ، باید مراحل مختلفی را انجام دهید که در ادامه خدمتتان ذکر خواهیم کرد. لازم به ذکر است که در تمامی این مراحل از ابزار توسعه یافته و قدرتمند مایکروسافت تحت عنوان netsh Utility برای راه اندازی این شبکه ها استفاده خواهید کرد .این ابزار برای بار اول در ویندوز ویستای شرکت مایکروسافت قرار داده شده و در ویندوز های بعدی نیز مورد استفاده قرار گرفت. با به کار گیری دستورات netsh که ساختار بسیار ساده ای نیز دارند به راحتی میتوان شبکه های مختلفی را پیاده سازی کرد.
در گام اول نرم افزار CMD یا Command Prompt خود را به صورت Run as administrator اجرا کنید یا به عبارت دیگر از طریق Administrator وارد CMD شوید. ممکن است سوال پیش بیاید که این نرم افزار در کجا قرار دارد؟ برای دسترسی به آن کافیست به محیط مترو رفته و کلمه CMD را تایپ کنید تا نرم افزار را به شما نشان دهد. سپس روی آن راست کلیک فرمایید و از گزینه های ظاهر شده، روی Run as administrator کلیک کنید تا به عنوان ادمین دسترسی داشته باشید.
مشاهده می فرمایید که محیط نرم افزار CMD یا Command Prompt هملن محیط آشنای قدیمی است که از سال های دور با نام ام اس داس MSDos نیز شناخته می شود. حال وقت آن رسیده است تا دستورات netsh را یک به یک وارد نمایید. در این مرحله دستور پایین را در CMD خود تایپ کنید و Enter را بزنید:

Netsh wlan show drivers

سپس اطلاعات وایرلس نمایش داده می شود که در آن، باید CMD خود را چک کنید. باید Yes در مقابل آن نمایان باشد.

با تست این مرحله مطمئن شدید که سیستم شما آمادگی سرور و شبکه شدن را دارد. حال با خیال راحت می توان مراحل بعدی را ادامه داد و دستور بعدی را در CMD خود تایپ کنید و Enter را بزنید:

netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=networkname key=password

حتما توجه کنید در کد بالا پس از ssid شما باید نام شبکه مورد نظر و پس از key نیز پسورد مورد نظر برای شبکه خود را وارد کنید. همچنین یادتان باشد در وارد کردن پسوورد کاملا دقت کنید. پسوورد برای شبکه Ad Hoc باید بالای ۸ کاراکتر باشد.
حال پس از انجام موفق مراحل قبلی، زمان آن رسیده است که شبکه خود را راه اندازی کنید. برای این کار باید دستور زیر را در CMD خود وارد کنید  تا شبکه شما با راه اندازی گردد.

netsh wlan start hostednetwork

از این لحظه شبکه Ad Hoc شما ساخته و راه اندازی شده است و به راحتی می تواند مورد استفاده شما قرار گیرد. اما اگر که نیاز دارید این شبکه اینترنت را نیز در خود راه اندازی کند باید ۲ مرحله دیگر نیز انجام دهید تا این هدف شما نیز محقق گردد. بدین منظور باید اینترنت خود را بر روی شبکه Ad Hoc خود اشتراک گذاری نمایید. برای رسیدن به این هدف ابتدای کار به Contorol Panel سیستم خود رجوع کرده و سپس بر روی Network and Sharing Center کلیک نمایید. حال باید قسمت Change Adapter Settings را انتخاب کنید تا صفحه ای برای شما نمایان شود که در داخل این صفحه، بر روی کانکشنی که از آن اینترنت می گیرید کلیک راست نموده و گزینه Properties را انتخاب فرمایید. سپس در آن، تب Sharing را انتخاب کرده، تیک Allow other….. را بزنید وی نام شبکه Ad Hoc خود را در فیلد زیرین آن انتخاب نمایید. حال بر روی ok کلیک کنید تا تنظیمات انجام شده شما، ذخیره شود. حال فقط یک مرحله تا پایان این کار برای شما باقی مانده است.

راه اندازی شبکه وایرلس در ویندوز ۸

مرحله آخر بدین صورت است که باید آی پی شبکه خود را هر طور که میخواهید به صورت دستی و دلخواه تنظیم کنید. بدین منظور بر روی کانکشن Ad Hoc خود کلیک راست کرده و سپس Properties را انتخاب نمایید. از همان تب اول بر روی Internet Protocol Version4 دو بار کلیک کنید و آی پی را به صورت دلخواه برای خود تنظیم نمایید. کلاینت ها برای استفاده صحیح از شبکه Ad Hoc شما باید آی پی در رنج آی پی شما برای خود تعیین کند. از این رو آیپی باید بسیار دقیق تعیین گردد و بسیار مهم است.

شرکت رایان پشتیبان در زمینه انجام کلیه خدمات شبکه از راه اندازی و تنظیمات نرم افزاری و سخت افزاری گرفته تا کلیه خدمات پس از راه اندازی و پشتیبانی سریع آماده ارائه خدمات خدمت کلیه کارفرمایان گرامی می باشد. کلیه ادارات، سازمان ها، شرکتها، دفاتر و مراکز تجاری و آموزشی، و حتی کاربران خانگی رایانه ها و شبکه های کامپیوتری می توانند کلیه خدمات مربوط به کامپیوترها و شبکه های کامپیوتری خود اعم از سخت افزاری و نرم افزاری را به ما سپرده و از هر حیث خیالی آسوده داشته باشند.

از خدمات بسیار پیچیده و تخصصی گرفته تا همین راه اندازی شبکه وایرلس در ویندوز ۸ که کاری ساده می باشد در محل شما در سریع ترین زمان ممکنه برای شما عزیزان توسط تیم کارشناسان خبره و متخصص و با تجربه ما انجام می گیرد. فقط کافیست برای خدمات امداد رایانه خود با ما تماس بگیرید.
شرکت ها نیز می توانند با عقد قرارداد برون سپاری خدمات شبکه یا پشتیبانی شبکه با شرکت ما و سپردن پشتیبانی شبکه و سیستم های کامپیوتری خود به ما در صورت بروز هر گونه مشکل که اصلا وقوع مشکل برای کامپیوترها بعید نیست، سریع ترین و با کیفیت ترین خدمات را دریافت خواهند نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.