هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری

هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری

بهترین و مجرب‌ترین متخصصان فناوری اطلاعات همیشه به دنبال راه‌هایی برای راه اندازی یک شبکه کامپیوتری مقرون به صرفه هستند. توسعه چنین شبکه‌ای یک فرآیند تکراری است که شامل بررسی دقیق عوامل کلیدی مؤثر بر هزینه است. عواملی که اگر به طور کامل مورد ارزیابی قرار نگیرند، می‌توانند به دلیل هزینه‌های بالای اجرا و پشتیبانی، بزرگترین طراحی شبکه را بی‌فایده جلوه دهند.

در این مطلب، دستورالعمل‌ها و نکات مهم در ارتباط با عوامل موثر بر هزینه‌ راه اندازی شبکه کامپیوتری، جهت طراحی یک شبکه مقرون به صرفه ارائه خواهیم داد.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه‌های شبکه

مقیاس پذیری، دردسترس بودن و امنیت شبکه سه عامل اصلی هستند که در ارزیابی هزینه طراحی باید در نظر گرفته شوند. هر یک از این عوامل باید به صورت جداگانه بر اساس نیاز شبکه شرکت شما سنجیده شود.

  • مقیاس پذیری، به میزان رشد و سازگاری یک طراحی شبکه اشاره دارد. طراحی شبکه‌ای که بتواند اهداف مقیاس پذیری را برآورده کند، اگر به درستی ارزیابی نشود، فرآیندی پیچیده با پیامدهای قابل توجهی در هزینه است. مقیاس پذیری بیشترین تأثیر را بر هزینه طراحی شبکه در حوزه سخت افزار و پیوندهای شبکه گسترده (WAN) دارد. بدین ترتیب گزینه‌های سخت‌افزاری را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که فضای ذخیره‌سازی و عملکرد سیستم با نیازهای امروز شما و رشد پیش‌بینی ‌شده شما در آینده نزدیک مطابقت داشته باشد.
  • در دسترس بودن، مقدار زمانی است که شبکه در دسترس کاربران است. بسته به برنامه‌هایی که روی سیستم‌های شما اجرا می‌شوند، هزینه پایین اغلب مهم‌تر از در دسترس بودن برای طرح‌های شبکه کوچک‌تر است. به طور معمول، صنعت و تقاضاهای سازمانی تأثیر زیادی بر الزامات در دسترس بودن دارند. همچنین هرچه کاربران بیشتری به شبکه دسترسی داشته باشند، نیاز به آپ تایم و در دسترس بودن بیشتر میشود. خواه سازمان بزرگ باشد یا کوچک، یکی از راه‌های کمک به درک الزامات در دسترس بودن، مشخص کردن هزینه‌های خرابی است. برای هر برنامه، میزان پولی را که شرکت در هر ساعت خرابی سیستم از دست می دهد، مستند کنید. این به شما در ارزیابی سطح آپتایم مورد نیاز طراحی شبکه کمک می‌کند.
  • امنیت، در دنیای امروز یکی از نگرانی‌های اساسی تامین امنیت شبکه است، به خصوص که اغلب شرکت‌ها اتصالات اینترانت و اکسترانت را به شبکه‌های خود اضافه می‌کنند. پیاده سازی‌های امنیتی میتواند به شدت بر هزینه استقرار و راه اندازی یک شبکه بیفزاید. ایجاد یک طراحی شبکه مقرون به صرفه شامل تجزیه و تحلیل خطرات و توسعه الزامات است. داده های مشتری چقدر حساس است؟ هزینه مالی دسترسی شخصی به داده‌ها و سرقت اسرار تجاری چقدر خواهد بود؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا تعادل مناسب بین امنیت و هزینه را پیدا کنید.

نکات مهم در راه اندازی شبکه

همه شبکه‌های کامپیوتری باید نیازهای شرکت خود را برای به حداکثر رساندن کارایی برآورده کنند. بنابراین، ایجاد یک شبکه IT ایده‌آل نیاز به بررسی کامل جنبه‌های مختلف دارد تا اطمینان حاصل شود که هم در حجم بالا عملکرد بهینه دارد و هم اتصالات امن را حفظ می‌کند. دستیابی به این اهداف مستلزم درک آنچه از شبکه IT می‌خواهید و در نظر گرفتن اجزای ضروری هنگام طراحی آن است. در حالی که هر شبکه با مشخصات تجارت مربوطه خود مطابقت دارد، موارد ضروری معمولاً یکسان هستند. در اینجا چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید هنگام ایجاد شبکه IT در نظر بگیرید.

  • درک اهداف شبکه شرکت. با کمال تعجب، همه کسب و کارها در نظر نمی‌گیرند که هدف واقعی شبکه IT آنها چیست. قبل از حرکت رو به جلو با ایجاد شبکه، تعیین هدف آن برای دستیابی به اجزا و منابع مناسب بسیار مهم است. در نظر گرفتن این عوامل به جلوگیری از سردرگمی در آینده کمک شایانی می‌کند.
  • ایجاد بودجه و دستیابی به اجزا. بودجه یکی از مهمترین جنبه‌های ساخت شبکه است. هزینه‌های فناوری اطلاعات زمانی که به درستی مدیریت نمی‌شوند می‌توانند به سرعت افزایش پیدا کنند؛ بنابراین مطمئن شوید که سرمایه کافی برای موارد ضروری اندوخته شده است. سوئیچ‌ها، سرورها، رایانه‌های شخصی و سایر اجزای سخت افزاری ضروری نقش بزرگی در موفقیت (یا شکست) یک شبکه فناوری اطلاعات دارند.
  • آموزش. آموزش کارکنان در مورد سیاست‌های جدید شرکت مهم است و جنبه دیگری است که تعیین می‌کند یک سرمایه گذاری شبکه IT چقدر موفق است.
  • امنیت. امنیت چیزی نیست که نادیده گرفته شود. ارزیابی صحیح نقاط قوت و ضعف شبکه IT شما، ثبات آن را در آینده مشخص خواهد کرد. تست استرس زیرساخت و امنیت فناوری اطلاعات در برابر تهدیدات مختلف بسیار مهم است. در غیر این صورت، تمام سرمایه گذاری‌های مربوط به ایجاد شبکه توسط اشخاص ثالث تهدید میشود.
  • مقیاس پذیری نیز یک عنصر حیاتی است. منابع IT نیاز به نگهداری، ارتقاء و به روز رسانی دارند. درک رشد مورد انتظار شبکه به جلوگیری از هزینه‌های غافلگیرکننده کمک می‌کند. همچنین سازمان شما را برای توسعه در زمان مناسب آماده می‌کند.
  • تعمیر و نگهداری IT. شما باید تعمیر و نگهداری شبکه فناوری اطلاعات را در نظر بگیرید. بسته به اندازه شرکت شما، نگهداری از تمام قطعات سخت افزاری و نرم افزاری می‌تواند یک کار دشوار باشد.
  • به روز رسانی خودکار. پیکربندی، به‌روزرسانی‌های خودکار و وصله‌سازی برای همه اجزای شبکه، بهترین عملکرد ممکن و پایین‌ترین سطح خطر امنیتی ممکن را فراهم می‌کند.
  • محصولات هوشمند. عملیات شبکه خود را با فناوری‌های پیشرفته، از جمله تجهیزات هوشمند و راه‌حل‌هایی که از هوش مصنوعی (AI) برای دستیابی به کارایی و دید بیشتر استفاده می‌کنند، بهینه کنید.

هزینه کابل کشی شبکه

کابل شبکه مانند رسانه‌ای عمل می‌کند که از طریق آن اطلاعات از یک دستگاه شبکه به دستگاه دیگر منتقل میشود. انتخاب نوع صحیح کابل کشی شبکه می‌تواند عملکردهای مختلف تجاری را تحت تأثیر قرار دهد زیرا مدیران شبکه‌های سازمانی از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند. برای اینکه تشخیص دهید کدام جنس و برند و چه نوع از کابل کشی برای نیاز شرکت شما مناسب است، بهتر است کار را به کاردان بسپارید و از یک شرکت متخصص با تکنسین‌های خبره همچون رایان پشتیبان کمک بگیرید تا از هزینه‌های اضافی صرف نظر کنید.

هزینه‌ های کابل کشی شبکه به چندین عامل بستگی دارد که یکی از عمده‌ترین آنها مساحت شرکتی ست که کابل کشی را برای آن انجام می‌دهید. همچنین نوع کابل و توپولوژی مورد استفاده در آن و همچنین تجهیزات مورد استفاده در شبکه (مثل سویچ‌ها، روترها و برندهایشان) در تعیین نرخ کابل کشی بسیار حائز اهمیت است.

 ۵ مزیت راه اندازی شبکه کامپیوتری

شبکه‌ها همکاری کارآمدی بین کارکنان، استفاده بهتر از منابع، مدیریت متمرکز و پشتیبان گیری متمرکز را تسهیل می‌کنند. پیاده سازی شبکه آسان و ارزان نیستند، اما مزایای بهره وری، امنیت و پایداری برای توجیه حرکت به سمت جلو کافی است.

  • منابع مشترک

شبکه‌ها به کارمندان شما امکان می‌دهند پرینترها، اسکنرها، دستگاه‌های فکس، دستگاه‌های کپی و اتصالات اینترنتی را به اشتراک بگذارند. این به شما امکان می‌دهد مثلا به جای پنج چاپگر، یک چاپگر بخرید و در قیمت خرید و همچنین هزینه‌های نگهداری مداوم صرفه جویی کنید. اتصال اینترنت مشترک به شما امکان می‌دهد دسترسی به اینترنت را با فایروال یا سرور پراکسی کنترل کنید و از شرکت شما در برابر مسئولیت ناشی از سوء استفاده کارمندان محافظت کنید.

  • مدیریت متمرکز

اکثر مشاغل به حداقل یک کامپیوتر فقط برای ردیابی سوابق تجاری و مدیریت کار نیاز دارند. هنگامی که تعداد رایانه ها به پنج یا ۱۰ رایانه افزایش می‌یابد، مدیریت اعتبار کاربر در ایستگاه‌های جداگانه دشوار میشود. یک شبکه مبتنی بر سرور مدیریت متمرکز شناسه‌های کاربر و رمز عبور را تسهیل می‌کند، که امنیت دارایی‌های محاسباتی و داده‌های شما را افزایش می‌دهد. شما همچنین می‌توانید مدیریت خط مشی متمرکز را پیاده سازی کنید و اطمینان حاصل کنید که کارکنان فقط می‌توانند به داده‌هایی دسترسی داشته باشند که برای انجام کارهای خود به آنها نیاز دارند.

  • کارایی و همکاری

شبکه‌ها اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری در کار را برای کارمندان بسیار آسان‌تر می‌کنند. حمل کاغذ از دفتری به دفتر دیگر، یا حتی یک نوع دستگاه ذخیره سازی قابل حمل، به اندازه ذخیره اطلاعات در یک سرور متمرکز برای دسترسی همه کسانی که مجاز به دسترسی به آن هستند، کارآمد نیست. این می‌تواند تحویل پروژه را سرعت بخشد و خلاقیت تیم شما را افزایش دهد.

  • ذخیره سازی متمرکز و پشتیبان گیری

اگر تا به حال داده‌های خود را به دلیل خرابی رایانه از دست داده‌اید، از اهمیت یک استراتژی پشتیبان خوب آگاه هستید. نمی‌توانید مطمئن باشید که از تمام داده‌های حیاتی ایستگاه‌های کاری مستقل به طور منظم پشتیبان گیری میشود. شبکه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که داده‌ها را به صورت مرکزی ذخیره کنید و اطمینان حاصل کنید که از همه داده‌های حیاتی در یک برنامه از پیش تعیین شده نسخه پشتیبان تهیه میشود. می‌توانید این روش را خودکار کنید تا هیچ مداخله‌ای از کاربر به جز یک اپراتور که هر روز گزارش‌ها را بررسی می‌کند، درگیر نباشد.

  • دسترسی از راه دور

اگر می‌خواهید به کارمندان خود این فرصت را بدهید که از راه دور یا از خانه کار کنند، می‌توانید از یک شبکه برای تسهیل دسترسی از راه دور استفاده کنید. این به هر کسی که یک شناسه کاربری و رمز عبور در شبکه شما دارد اجازه می‌دهد تا به راحتی از خانه خود پیوندی به شبکه شما ایجاد کند. این می‌تواند به ویژه برای پرسنل پشتیبانی که در نیمه‌های شب برای کمک تماس دریافت می‌کنند مفید باشد. مطمئن شوید که از یک شبکه خصوصی مجازی یا VPN برای اتصال از راه دور استفاده می‌کنید تا امنیت کافی برای شبکه داخلی خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.