پشتیبانی شبکه در اشتهارد

پشتیبانی شبکه در اشتهارد

شبکه مایه حیات کسب و کار کوچک شماست. این به شما امکان می‌دهد با کارمندان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. امروزه هیچ کس اهمیت شبکه را انکار نمی‌کند، اما هنوز هم می‌تواند منبعی برای ناامیدی باشد. این غیر معمول نیست که یک شرکت کوچک با یک راه اندازی شبکه بسیار ابتدایی شروع به کار کند. این برای مدتی به خوبی کار می‌کند تا زمانی که شرکت شروع به رشد کند و شبکه برای رشد با آن مبارزه می‌کند. برنامه‌ریزی بهتر می‌تواند به شما در جلوگیری از این سناریو کمک کند. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با پشتیبانی شبکه در اشتهارد لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید.

پشتیبانی شبکه در اشتهارد

در بررسی پشتیبانی شبکه در اشتهارد باید بدانید که هر شبکه منحصر به فرد است و دارای متغیرهای زیادی است. راه‌اندازی یک شبکه برای یک شرکت تولید ویدئوی کوچک بسیار متفاوت از شبکه‌ای است که برای یک دفتر املاک و مستغلات پیکربندی شده است. امروزه برای یک شرکت معمول است که برخی از خدمات شبکه را به صورت محلی اجرا کند در حالی که ابر خدمات دیگر را ارائه می‌دهد. ابر به تخلیه بخشی از فضای ذخیره سازی و ترافیک در شبکه محلی شما کمک می‌کند، اما چالش‌هایی را نیز به همراه دارد. این هفته می‌خواهیم نگاهی به برخی از بهترین روش‌های برنامه‌ریزی یک شبکه کسب و کار کوچک بیندازیم.

  • نیازهای خود را ارزیابی کنید

داشتن یک مداد و کاغذ به ما این امکان را می‌دهد که قبل از خرید هر گونه تجهیزات، طرحی از دفتر کار و آنچه که نیاز داریم ایجاد کنیم. در این مرحله برنامه‌ریزی، باید چند سوال از خود بپرسید:

چه تعداد کامپیوتر، چاپگر و سایر تجهیزات جانبی به شبکه شما متصل می‌شوند؟

کارمندان چه برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد؟

چه نوع فایل‌هایی را به اشتراک می‌گذارید و ذخیره می‌کنید؟

آیا کارمندان از راه دور به دسترسی VPN نیاز دارند؟

به چه میزان پوشش بی‌سیم در محل خود نیاز دارید؟

چه نوع دستگاه‌های تلفن همراه نیاز به دسترسی به شبکه شما دارند؟

در بررسی پشتیبانی شبکه در اشتهارد باید بدانید که پاسخ دادن به این سؤالات قبل از شروع خرید سخت‌افزار، راه طولانی را برای اطمینان از اینکه شبکه شما می‌تواند نیازهای تجاری شما را برطرف کند، کمک می‌کند. شما نمی‌خواهید در تلاش برای به اشتراک گذاشتن فایل‌های بزرگ از طریق یک شبکه بی سیم منسوخ و کند گیر کنید. همچنین نمی‌خواهید روی سوئیچ‌هایی با چهار پورت سرمایه‌گذاری کنید تا متوجه شوید نمی‌توانید چاپگر شبکه را وصل کنید زیرا پورت کوتاهی دارید. برای بهترین نتایج در این مرحله از برنامه ریزی با متخصصین این حوزه مشورت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشتیبانی بهتر است به رایان پشتیبان مراجعه کنید.

خدمات شبکه در اشتهارد

  • بی سیم در مقابل سیم

چندی پیش نبود که بی سیم بودن به معنای قربانی کردن قابلیت اطمینان و عملکرد شبکه بود. اما آنها محبوب شدند، زیرا آنها بسیار راحت بودند! مطمئناً، اگر کارمندانی دارید که تمام روز پشت میز می‌نشینند و به رایانه شخصی و مانیتور متصل هستند، یک شبکه سیمی برای آنها مناسب است. یک شبکه سیمی به طور کلی سریعتر، قابل اطمینان ترین و امن‌تر است. اما راحت نیست و با در نظر گرفتن لپ تاپ‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه ساخته نشده است.

  • خطی

در بررسی خدمات شبکه در اشتهارد باید بدانید که امروزه اکثر کسب و کارها شبکه‌های سیمی و بی سیم را اجرا می‌کنند. آنها ممکن است از اترنت برای اتصال چاپگرها و دستگاه‌های ذخیره سازی به شبکه‌ای استفاده کنند که کارمندان از طریق بی‌سیم به آن دسترسی دارند.

از خود چند سوال در مورد آنچه در شبکه برای شما ارزش دارد بپرسید:

  1. آیا راحتی دلیل اصلی برای پیاده‌ سازی شبکه بی‌سیم است.
  2. اگر برای سرعت و قابلیت اطمینان بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل هستید، سیم کشی کنید.
  3. ایمن کردن شبکه سیمی آسانتر است.
  4. امروزه اکثر کسب و کارها شبکه‌های سیمی و بی سیم را اجرا می‌کنند.

در حالی که اضافه کردن بی‌سیم به یک شبکه سیمی کار سختی نیست، باید بدانید که آیا بی‌سیم از همان ابتدا یک الزام است یا خیر. به احتمال زیاد اینطور خواهد بود و این به شما کمک می‌کند سخت افزار سازگار را انتخاب کنید. موجودی وسایل جانبی فعلی خود را تهیه کنید و متوجه شوید که کدامیک از بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند و کدامیک نه.

  • سخت‌افزار

بالاخره در آن مرحله از خرید سخت افزار هستید. اکثر کسب و کارهای کوچک روتری دارند که به سرور متصل است. ابتدا با ISP خود چک کنید تا ببینید آیا آنها به شما روتر می‌دهند یا خیر. خیلی‌ها این فرایند را انجام می‌دهند. شما همچنین می‌توانید روتر خود را بخرید، اما در مدل مصرف کننده صرفه جویی نکنید. شرکتی مانند سیسکو روترهای معتبر (و سایر تجهیزات شبکه) تولید می‌کند و در مواقعی که به آن‌ها نیاز داشته باشید، حضور خواهند داشت. پوشاندن تمام تجهیزاتی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید غیرممکن است، اما در اینجا لیستی از تجهیزات استاندارد که اکثر شبکه‌های کوچک را شامل می‌شود آورده شده است:

روتر – اغلب توسط ISP شما ارائه می‌شود. برای اتصال دفتر شما به اکسترانت استفاده می‌شود.

سرور – سرورها می‌توانند خدمات زیادی مانند DHCP، احراز هویت و ذخیره سازی را ارائه دهند. آنها می‌توانند در پریم یا در فضای ابری زندگی کنند.

فایروال – گاهی اوقات در Gateway تعبیه می‌شود، اما مدل‌های مستقل پیشرفته‌تر هستند. آنها برای مبارزه با هرزنامه‌ها، ویروس‌ها و نفوذهای غیرمجاز استفاده می‌شوند.

– VPN   این می‌تواند یک دستگاه مستقل باشد یا به عنوان یک سرویس روی سرور اجرا شود. VPN دسترسی از راه دور ایمن را برای کارمندانی که در خانه کار می‌کنند، را امکان پذیر می‌کند.

-WiFi/AP  گاهی اوقات در روتر یا دروازه تعبیه شده است،

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشتیبانی بهتر است به رایان پشتیبان مراجعه کنید.

راه‌اندازی شبکه در اشتهارد

 Service Host (svchost.exe) یک فرآیند سرویس مشترک است که به عنوان پوسته‌ای برای بارگیری سرویس‌ها از فایل‌های DLL عمل می‌کند. برخی از فرآیندهایی که از آن استفاده می‌کنند عبارتند از:

  • خدمات محلی
  • خدمات شبکه
  • سیستم محلی

Service Host: Network Service یک ویندوز اصلی است. Service Host برای میزبانی فرآیندهای مختلف سیستم عامل به طور همزمان استفاده می‌شود. گروه‌های میزبان مختلفی برای سازماندهی سرویس‌ها وجود دارد و هر یک از آنها در یک نمونه متفاوت اجرا می‌شوند. خدمات شبکه چیزی است که به آنها اجازه می‌دهد در ارتباط با یکدیگر بمانند. راه‌حل‌ های راه‌ اندازی شبکه در اشتهارد به طور فزاینده‌ای به عنصر مهمی از برنامه‌های کاربردی مدرن ساخته شده بر اساس معماری میکروسرویس تبدیل می‌شوند. مش سرویس نوعی «شبکه» است که همه میکروسرویس‌ها را در یک برنامه خاص به هم متصل می‌کند. در واقع این نرم‌افزار اضافی است که به عنوان یک لایه واسطه بین سرویس‌ها عمل می کند و طیف گسترده‌ای از عملکردها را در زمینه‌های امنیت، مشاهده‌پذیری و مدیریت ترافیک و همچنین قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری ارائه می‌دهد. یک سرویس مش می‌تواند بسیاری از چالش‌های مربوط به شبکه‌های سطح بالاتر را حل کند.

برای کسانی که با Task Manager آشنایی ندارند، این یک ابزار کاربردی است که به شما امکان می‌دهد وضعیت تمام فرآیندهای در حال اجرا، و میزان مصرف CPU، حافظه، دیسک و شبکه را مشاهده کنید.

Task Manager را با CTRL + ALT + DEL باز کنید و تا زمانی که Service Host Network Service (svchost.exe)  را مشاهده کنید، حرکت کنید. به میزان استفاده از CPU و پهنای باند شبکه توجه داشته باشید. اگر زیاد است، احتمالاً به همین دلیل است که رایانه شما کند کار می‌کند و مشکلات اتصال به شبکه دارد.

  • سرویس میزبان

Service Host Network Service که با نام svchost.exe نیز شناخته می‌شود، یک فرآیند ویندوزی معتبر است که در پس زمینه سیستم شما اجرا می‌شود. در پوشه C:\Windows\System32 قرار دارد، دائماً در حال اجرا است و مسئول اتصال تمام فرآیندهای Service Host است. هنگام پیمایش در Task Manager خود، تعداد زیادی نام میزبان سرویس را مشاهده خواهید کرد، این به این دلیل است که هر یک مسئول میزبانی گروه متفاوتی از خدمات از مواردی مانند کتابخانه‌های پیوند پویا (DLL)، مشتری DHCP، سرویس گیرنده DNC، و حتی گزارش رویداد ویندوز هستند.

جمع‌ بندی

در بررسی پشتیبانی شبکه در اشتهارد باید بدانید که قبل از شروع خرید تجهیزات شبکه، ابتدا باید بفهمیم که به چه چیزی نیاز داریم و می‌خواهیم با شبکه خانگی خود چه کارهایی را انجام دهیم. چیدمان خانه شما چگونه است و کجا می‌خواهید اینترنت داشته باشید؟ فقط در داخل است یا می‌خواهید از WiFi در باغ خود نیز استفاده کنید؟ سیمی یا بی‌سیم؟ اکثر دستگاه‌ها می‌توانند از طریق WiFi متصل شوند، اما برای پخش جریانی و بازی، اتصال سیمی بهتر است.

برای کمک به شما در انتخاب ابزار مناسب، ما یک برنامه‌ ریز شبکه خانگی ایجاد کردیم. فقط جزئیات را پر کنید تا یک لیست خرید با سوئیچ اندازه مناسب، تعداد نقاط دسترسی که نیاز دارید به شما ارائه دهد و در عین حال مطمئن شوید که بهترین تجهیزات شبکه را برای خود دریافت می‌کنید. بنابراین با در نظر گرفتن این نکات، باید برای راه‌اندازی شبکه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که برای الان و ۳ تا ۵ سال آینده مناسب باشد. این روزها دستگاه‌های بیشتری به اتصال اینترنت نیاز دارند، لذا پوشش بی‌سیم خوب مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشتیبانی بهتر است به رایان پشتیبان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.