نحوه نصب آنتن وای‌فای بیرونی

نحوه نصب آنتن وای‌فای بیرونی به روتر بی‌سیم

نحوه نصب آنتن وای‌فای بیرونی به روتر بی‌سیم

در این پست قصد داریم نحوه نصب آنتن وای‌فای بیرونی به روتر بی‌سیم را به شما آموزش دهیم . یکی از کارهای تقویت وای‌فای، نصب و راه اندازی آنتن بیرونی می باشد. آنتن بیرونی کمک می‌کند امواج روتر بی‌سیم در یک محیط بزرگ و باز انتشار پیدا کنند برای مثال شما بتوانید در محوطه پارکینگ ،ویلا، و محیط های دورتر از خانه هم وای‌فای داشته باشید.

در حا حاضر ، خیلی از دوربین‌های نظارتی، سنسورهای اینترنت اشیا و سیستم‌های امنیتی احتیاج به اتصال وای‌فای دارند و شما می بایست سیگنال‌های روتر بی‌سیم کار گذاشته در خانه را به آنها برسانید.

زمانی که قصد دارید از آنتن وای‌فای خارجی استفاده نمایید؛ می بایست آن را به روتر بی‌سیم اتصال دهید. چنان چه این اتصال به درستی صورت نگیرد یا این که سیگنال‌های وای‌فای بلوکه شوند؛ علاوه بر این که زحمت های شما به هدر می رود؛ استفاده از وای‌فای هم غیرممکن خواهد شد.

نحوه نصب آنتن وای‌فای بیرونی به روتر بی‌سیم

برای نصب و راه اندازی یک آنتن وای‌فای خارجی احتیاج به چند وسیله و دانستن نکته های جزئی و خیلی مهمی داریم که در ادامه برای شما خواهیم گفت. با شرکت رایان پشتیبان ارائه دهنده انواع خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه، خدمات کامپیوتر و پشتیبانی کامپیوتر، نگهداری شبکه، خدمات نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری و انواع قراردادهای پشتیبانی شبکه و نگهداری کامپیوتر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تنظیماتی که باید بعد از خرید روتر انجام دهید

مرحله های نصب و راه اندازی آنتن وای‌فای بیرونی

به شکل معمول آنتن‌های خارجی با یک کابل کواکسیال به روتر بی‌سیم اتصال داده می شوند. یک سر این کابل کانکتور آنتن وای‌فای و یک سر دیگر آن می‌تواند درگاه USB یا باز هم کانکتور آنتن باشد.

در بازار تبدیل های کانکتور آنتن به USB هم هست که می‌توانید برای متصل شدن روتر به آنتن بیرونی استفاده نمایید. به هر حال، زمانی که آنتن خارجی وای‌فای را خریدار می کنید؛ می بایست با در نظر داشتن مدل و نوع اتصال آن، دیگر تجهیزات را هم بخرید.

۱- اول ، یک سر کابل کواکسیال دارای درگاه USB را به روتر بی‌سیم اتصال می دهید. همان‌گونه که در عکس بالا می بینید؛ بعضی آنتن‌های خارجی یک آداپتور وای‌فای USB دارند. یک سر این آداپتور درگاه USB و سر دیگر آن کانکتور کابل کواکسیال می باشد.

۲- کابل کواکسایل آنتن را از طریق با اطمینان ترین و نزدیک‌ترین مکان به محیط باز و محلی که می بایست آنتن وای‌فای خارجی نصب شود؛ عبور کند و پای آنتن بیرونی برسانید.

۳- بهتر است کابل آنتن به پایه‌ای یا دیواری محکم شود و به همین شکل آزاد در فضا نچرخد تا احتمال قطعی و خرابی آن کم شود. با پرچ‌هایی می‌توانید بدون این که به کابل آسیبی برسد؛ آن را محکم کنید.

۴- آنتن بیرونی را در یک محیط دارای ارتفاع از سطح زمین و محیطی خلوت از مانع ها نصب کنید. بهتر است همه ی اطراف آنتن خالی باشد تا سیگنال‌ها در تمامی جهات انتشار پیدا کند. چنان چه قرار است در یک محیط به خصوصی از وای‌فای استفاده نمایید؛ بهتر است آنتن بیرونی تا حد ممکن نزدیک به آنجا باشد.

۵- سر دیگر کابل آنتن را به آنتن اتصال دهید. احتمال دارد کابل آنتن از نوع USB یا کانکتور آنتن باشد. بعضی وقتها می بایست از مبدل کانکتور آنتن به USB استفاده نمایید.

۶- محل اتصال‌ها را با خمیرهای سیلیکونی چسب‌ها و  به طرز بسیار محکمی بپوشانید تا هیچ‌گونه نویز و نشت سیگنال نداشته باشید. اجازه بدهید این خمیرها و چسب‌های سیلیکونی خشک شوند.

۷- حالا می بایست روتر بی‌سیم را روشن و وضعیت سیگنال‌دهی آنتن بیرونی را بررسی نمایید. احتمال دارد با جابه‌جایی آنتن قدرت وای‌فای بهتر شود. البته، مناسب‌تر آن است که پیش از زدن چسب‌های سیلیکونی، مناسب ترین مکان برای نصب آنتن بیرونی را پیدا کرده باشید.

مطلب مرتبط:

با کارشناس شبکه سیسکو cisco بیشتر آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.