نصب و راه اندازی شبکه درون سازمانی

امروزه تقریبا تمامی کسب وکارها برای ارتباطات درون سازمانی خود و برای به اشتراک گذاشتن منابع و ارتباط یکپارچه یک سازمان و شرکت، نیاز به شبکه دارند. طراحی و راه اندازی شبکه یک امر بسیار تخصصی است. انجام آن بدون داشتن دانش و مهارت کافی منجر به بروز خطا و ناکارآمدی شبکه به مرور زمان خواهد بود و هزینه زیادی را به بار خواهد آورد. زیرساخت‌ها و طراحی برای یک سازمان با توجه به چارچوب و سیاست‌های آن سازمان پیاده‌سازی می‌شود. بنابراین اکثر شرکت‌ها و موسسات اقدام به برون‌سپاری این امر کرده و این خدمات را به شرکت‌های متخصص واگزار می‌کنند. برای راه اندازی یک شبکه کارآمد قدم اول نیاز سنجی کسب و کار موردنظر و در نظر گرفتن تمامی انتظارات آن از شبکه می‌باشد. سپس تمامی طراحی‌های مناسب با آن با برآورد هزینه انجام شده و بهینه‌ترین راه حل برای اجرا انتخاب می‌شود. پس از تهیه تجهیزات، راه اندازی شبکه انجام شده و به صورت کامل تست و تحویل داده می‌شود. پس از ارائه آموزش‌های لازم در صورت خواست کارفرما پشتیبانی شبکه نیز انجام می‌شود. شرکت رایان پشتیبان درادامه شما عزیزان را با نصب و راه اندازی شبکه درون سازمانی بیشترآشنا خواهد کرد.

شبکه چیست؟

شبکه در لغت، به گروهی از افراد و یا اشیاء گفته می‌‌شود که قادر به اشتراک‌گذاری اطلاعات به شکل معناداری با یکدیگر هستند. در مفاهیم فناوری اطلاعات، به “شبکه های کامپیوتری” و یا “شبکه دیتا” به اختصار “شبکه” گفته می‌شود، به این معنی که کامپیوترها، ابزار و اشیایی هستند که اطلاعات را به شکل قابل فهم به اشتراک می‌‎گذارند. در سطحی بالاتر و مفهومی، شبکه‌های دیتا شامل نودهایی (گره) می‌باشند که کامپیوترها و دستگاه‌های دیجیتالی می‌توانند از طریق لینک‌ها و ارتباطات فیزیکی (سیمی و بی سیم)، پیام‌ها را بین گره‌ها جابه‌جا کنند. به بیانی ساده‌تر، یک شبکه کامپیوتری، شامل گروهی از سیستم‌های کامپیوتری و دیگر تجهیزات سخت افزاری کامپیوتری می‌باشد که از طریق کانال‌های ارتباطی به یکدیگر متصل می‌شوند تا ارتباطات و اشتراک‌گذاری منابع اطلاعاتی را در بین طیف وسیعی از کاربران ایجاد کنند.

هدف از راه اندازی شبکه چیست؟

  1. راه اندازی شبکه کمک می‌کند تا سرعت اینترنتتان هیچ‌ وقت کم نباشد یا قطع نشود.
  2.  امنیت اطلاعات سازمانیتان را تامین می‌کند.
  3.  وقتی که در سازمانتان شبکه کامپیوتری راه اندازی می‌کنید، می‌توانید کاری کنید که هرکدام از کارمندانتان به اندازه مشخصی از اطلاعات سازمانی دسترسی داشته باشند.
  4.  وقتی شبکه کامپیوتری در سازمان شما به درستی نصب و راه اندازی شده باشد ایمیل سازمانیتان اختلالی را تجربه نخواهد کرد.
  5.  با نصب شبکه مشکلات دستگاه پرینتر، فکس، اسکنر و … وقت کارمندانتان را نخواهد گرفت.
  6.  دغدغه‌ای بابت اینترنت و شبکه و کامپیوترهایتان نخواهید داشت.

 نصب و راه اندازی شبکه درون سازمانی

اهمیت نصب و راه اندازی شبکه

یک ساعت قطعی شبکه یا کندی اینترنت یا کار نکردن کامپیوترها به معنای تعطیلی کسب و کار در آن یک ساعت است. خطرات عدم پشتیبان‌گیری و ویروس‌ها هم که جای خود را دارد و ممکن است حتی کل کسب و کارتان به خطر بیندازد.
شرکت ها همه‌ تلاش خودشان را می‌کنند تا حتی برای یک دقیقه هم شبکه کامپیوتریشان اختلال نداشته باشد تا آسیبی متوجه کسب و کارشان نشود. به همین خاطر است که شرکت ها نیاز دارند تا زیرساختی برای شبکه کامپیوتری خود فراهم کنند.

راه اندازی شبکه درون سازمانی

راه‌اندازی شبکه درون سازمانی شامل اقداماتی نظیر طراحی، نصب و پیاده سازی شبکه های کامپیوتری می باشد که از اصلی ترین خدمات شبکه های کامپیوتری است. هدف از راه اندازی شبکه های کامپیوتری ایجاد ارتباطی یکپارچه بین سیستم های کامپیوتری برای قسمت های مختلفی مثل: دیتا و اطلاعات، تصویر، صدا، فیبرنوری ، امنیت، برنامه های کاربردی بکار برده می شود .راه اندازی یک فن آوری نرم افزاری و یا سخت افزاری جدید در سیستم های کامپیوتری یک سازمان یا شرکت می تواند کار بسیار سختی باشد، و سپردن این کار به یک فرد غیر متخصص می تواند عواقب زیانباری را به دنبال داشته باشد. بهترین کار برای راه اندازی یک فن آوری جدید در سازمان و یا شرکت ها، سپردن آن به یک شرکت متعهد و متخصص در زمینه نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری است.
شرکت رایان پشتیبان که در این زمینه تعداد زیادی پروژه چه در بخش پسیو خدمات شبکه جهت شرکت ها و موسسات و چه در بخش اکتیوشبکه داشته است. این شرکت سعی می نماید در صورت وجود شبکه عیب یابی و بهینه سازی سرعت شبکه فعلی را در اولویت قرار داده و در صورت عدم رفع مشکل اقدام به نصب و راه اندازی شبکه جدید نماید و همیشه با ارائه راهکارهای مناسب سعی می نماید در حفظ صلاح و صرفه کارفرما تلاش کرده و با ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود سیستم در پیشبرد اهداف کارفرما مشارکت نماید.

خدمات اکتیو شبکه

تمامی اهداف و نیازهای ما از شبکه، در این مراحل برآورده خواهد شد. شرکت رایان پشتیبان در بخش خدمات اکتیو شبکه تمامی سرویس‌هایی که شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف خود نیاز دارند را راه‌‌ اندازی می‌کند. این سرویس‌ها و نرم‌افزارها هستند که نیازهای شرکت را در جهت بالا بردن سرعت انجام امور اداری و تجاری، بالا بردن راندمان کاری، بالا رفتن سطح کیفی و کمی کار برآورده می‌کنند.

خدمات پسیو شبکه

خدمات پسیو شبکه آماده سازی زیرساخت شبکه می باشد که معنی کابل کشی و ایجاد اتصالات شبکه و … می باشد. طراحی و اجرای کلیه پروژه های پسیو شبکه برای سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک, طراحی و اجرای اتاق سرو, نقشه شبکه های کابلی و وایرلسی, طراحی مسیر کابل کشی و ترانکینگ, پیاده سازی تجهیزات زیرساختی شبکه ,رفع ایرادات پسیو شبکه, استفاده از تجهیزات شبکه با کیفیت.

ارتباط بین شعب سازمان

بدون شک برقراری ارتباط بین شعب و دفاتر یک سازمان به منظور استفاده مشترک از منابع سازمان و تبادل امن اطلاعات در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه موجب افزایش کارایی و بهره‌وری منابع انسانی می‌شود. بهترین راه حل برای برقراری یک ارتباط امن و پایدار شعبات یک سازمان درون شهری استفاده از ارتباط رادیویی و لینک‌های بیسیم برای انتقال اطلاعات است. در این موارد استفاده از کابل‌ها چندان توصیه نمی‌شود زیرا علاوه بر احتمال قطعی، در معرض عواملی مانند رعد و برق نیز هستند. اما برای ایجاد یک شبکه بین شهری نیاز به بستر مخابراتی MPLS یا ADSL می‌باشد.

اتاق سرور و اهمیت آن در سازمان!

اتاق سرور محل ذخیره اطلاعات حیاتی سازمان است. همچنین سرویس دهی از این نقطه انجام می پذیرد. پس عملکرد صحیح این اتاق بسیار حائز اهمیت می باشد. در راه اندازی اتاق سرور تمامی استاندارد ها در این اتاق رعایت می شود تا عملکرد و ایمنی آن تضمین گردد.
هر سازمان یا اداره ای که چندین کامپیوتر را برای استفاده پرسنل خود ترتیب داده است به طور یقین با استفاده از شبکه از منابع یکدیگر بهره برداری می کنند. برای مدیریت شبکه موجود نیاز به اتاق سرور بیش از هر امکان دیگری ضرورت خواهد یافت. اتاق سرور برای امنیت فیزیکی شبکه مورد نیاز است. علاوه بر این، کنترل محیط تنها با نگهداری از سرور امکان پذیر است. شاید بتوان گفت اتاق سرور می تواند از یک سرور کوچک تشکیل شده باشد و یا مجموعه ای از سرور ها باشد که دیتا سنتر های بزرگ را تشکیل می دهد. البته باید خاطر نشان کرد که نحوه نگهداری از سرور باید به صورت استاندار باشد تا زمینه های امنیتی حفاظت از سرور به درستی انجام شود. به طور کلی باید سرور در اتاق سرور قرار داشته باشد و مکان قرار گیری خود اتاق سرور نیز شرایط خاصی نیاز دارد تا امکانات امنیتی و حفاظتی به درستی صورت پذیرد. این امکانات برای آن است که اطلاعات داخل سرور از هر گزندی در امان باشد. در هر سازمانی مهم ترین منابع آن، اطلاعات داخل سازمان است که باید به صورت محرمانه نگهداری شود. از این رو می توان گفت یک اتاق سرور باید در فضایی باشد که از خطر آتش، سیل، زلزله و موارد مشابه آن بر حذر باشد. همچنین باید در مکانی آرام و بی سر و صدا باشد به گونه ای که اتاق های کاری دیگر در مجاورت آن نباشد. در همین راستا، شرکت رایان پشتیبان درصدد برآمده است با ارایه کلیه خدمات فناوری اطلاعات و پشتیبانی شبکه به عبارتی ارایه خدمات برون سپاری واحد IT شرکت ها، این واحد را با بهره گیری از تکنولوژی های روز در خدمت هرچه بیشتر پشتیبانی فنی شرکت ها و مشتریان ایشان قراردهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.