هزینه نگهداری سرور

تعرفه‌ی خدمات نگهداری سرور

تاسیس یک دیتا سنتر مجهز همراه با بکارگیری فناوری‌های پیشرفته برای اتصال به شبکه‌ی ملی اطلاعات و فراهم کردن خدمات پشتیبانی، قطعا کار آسانی نیست و هزینه‌های کلانی دربر میگیرد. بنابراین حتما باید سرمایه گزاری خود را به دست یک تیم کارآزموده و کاربلد بسپارید تا بالاترین بازدهی ممکن را برایتان رقم بزنند.
یکی از مهمترین خدمات پشتیبانی، خدمات نگهداری از سرور است که جزو خدمات اساسی در پشتیبان گیری به شمار می‌رود. حال سوالی که ذهن اکثر متقاضیان را مشغول می‌کند این است که برای نگهداری

سرور شرکت خود چقدر باید هزینه کنند؟

در ادامه‌ی این مطلب در مورد نحوه‌ی انجام خدمات نگهداری از سرور و هزینه‌های پیرامون آن صحبت خواهیم کرد اما نکته‌ای که دانستن آن بسیار حائز اهمیت است این است که کیفیت را هرگز نباید فدای قیمت کنید.

خدمات نگهداری از سرور و افزایش امنیت

در قرن ۲۱ وجود کامپیوترها در همه‌ی کسب و کارها ضرورت پیدا کرده‌اند؛ علل خصوص شرکت‌های بزرگ که برای اداره کردن سیستم‌های مختلف موجود در شرکت و اداره‌ی آن‌ها به یک سرور مرکزی نیاز دارند. پشتیبانی از شبکه‌های کامپیوتری شامل انجام امورات سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوترها و حفظ امنیت آن‌ها میشود.
قطعا صرف هزینه‌های مورد نیاز برای نگهداری و مدیریت این سیستم‌های کامپیوتری، بخش غیرقابل انکار و حیاتی ازهزینه‌های کسب و کار شرکت شما به شمار می‌رود که تحت هیچ شرایطی نباید از آن غافل شد. شرکت رایان پشتیبان تمام تلاش خود را بکار میگیرد تا با مناسب‌ترین هزینه‌ی نگهداری از سرور، ایرادها و مشکلات سرویس‌های کامپیوتری شما را از بین ببرد و تا جایی که به امنیت شبکه آسیبی نرساند در هزینه‌های نگهداری و حل مشکلات سیستم‌ها صرفه جویی کند.
زمانی که شما از یک تیم پشتیبانی برای نگهداری از سرورهای خود استفاده می‌کنید، شبکه به بهترین شکل کار خود را انجام می‌دهد و در صورت وجود مشکل، بسیار سریع و با کمترین هزینه میتوان آن را برطرف کرد.

ویژگی‌های فرد متخصص در زمینه‌ی نگهداری از سرور

شرکت‌های خدماتی باید در انتخاب کسی که به عنوان متخصص نگهداری از سرور میفرستند، بسیار محتاطانه رفتار کنند زیرا کلیه‌ی اطلاعات و داده‌های مهم یک شرکت تحت کنترل و مدیریت آن شخص قرار میگیرد.
شخصی که به عنوان متخصص در نگهداری از سرویس‌های کامپیوتری به شما کمک می‌کند، باید دارای اطلاعات تخصصی در مورد کامپیوتر و لوارم جانبی آن باشد. همچنین هرگونه بروز مشکل و اتصال و عدم اتصال در قطعات یک کامپیوتر را بتواند به درستی تشخیص دهد و آن‌ها را رفع کند. شرکت خدمات رایان پشتیبان برای انجام این مسئولیت حیاطی از افرادی که دارای تحصیلات آکادمیک در عرصه‌ی مهندسی کامپیوتر و اینترنت هستند، استفاده می‌کند تا با دانش فنی خود در اداره و نگهداری سرور بکوشند.

چرا به خدمات نگهداری از سرور و سرویس‌های کامپیوتری نیاز داریم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، خدمات پشتیبانی نگهداری از سرویس‌های کامپیوتری یک شرکت جزو اصلی‌ترین نیازهای آن شرکت به حساب می‌آید؛ چراکه اغلب شرکت‌ها خواستار حفظ اطلاعات خود هستند و میخواهند اطلاعاتشان از شرکت درز نکند و محرمانه باقی بماند.
شرکت‌ها برای نگهداری و حفظ اطلاعات خصوصی، نباید سیستم‌های خود را به دست هر شخصی بسپارند. در این گونه مواقع استخدام یک فرد باتجربه که تحت نظر یک شرکت پشتیبانی و طبق شرایط و ضوابط خاصی کار می‌کند بهترین انتخاب برای نگهداری از سرورهای امنیتی آن شرکت خواهد بود؛ چراکه حساسیت کار شخصی که تحت کنترل یک شرکت فعالیت می‌کند نسبت به شخصی که آزادانه کار می‌کند، بسیار بالاتر است.
این افزایش امنیت و نظم و انضباط سبب میشود هزینه‌ی قرارداد پشتیبانی شبکه اندکی بالاتر رود، در عوض خیال شما از بابت سرویس دهی و ایمنی راحت‌تر خواهد بود و با آرامش خاطر بیشتری سرور خود را به دست تیم خدماتی می‌سپارید.

عوامل موثر بر تعرفه‌ی خدمات نگهداری از سرور

هزینه‌ی خدمات پشتیبانی و نگهداری از سرور برای همه‌ی شرکت‌ها یک قیمت ثابت نیست و باتوجه به عوامل مختلف قابل تغییر است. اینک ۶ مورد از موثرترین عوامل دخیل در نرخ تعرفه‌های پشتیبانی از شبکه‌های کامپیوتری که در افزایش و کاهش هزینه‌ها نقشی اساسی دارند را بررسی خواهیم کرد:
۱) تعداد سرورها و متعلقات وابسته
هرچه تعداد تجهیزات موجود در یک شبکه‌ی کامپیوتری (مثل تعداد سرورها، کامپیوترها، چاپگرها و .. ) بیشتر باشد، نگهداری و مدیریت آن سخت‌تر و زمان‌برتر خواهد بود و در نتیجه هزینه‌ی خدمات افزایش خواهد یافت
۲) نوع سخت افزارهای شبکه
هر یک از سخت افزارهای درون شبکه به مهارت و تخصص جداگانه‌ای نیاز دارند. از این رو پشتیبان شبکه باید در چند زمینه‌ی مختلف اطلاعات کافی داشته باشد. درواقع هرچه تنوع سخت افزاری موجود در یک شبکه بیشتر باشد، خدمات هزینه‌ی بیشتری برایتان دربر خواهد داشت
۳) نوع نرم افزارهای شبکه
معمولا در شبکه‌های کامپیوتری از نرم افزارهای مختلفی همچون مانیتورینگ شبکه، فایروال‌ها، اکتیو دایرکتوری‌ها، نرم افزارهای مجازی سازی و .. استفاده میشود که هرکدام به کارشناسانی با تخصص مربوطه نیازمند است. هرچه سطح دانش فرد کارشناس و خدمتی که ارائه می‌دهد بیشتر باشد، تعرفه‎ی خدمات پشتیبانی شبکه نیز بالا تر می‌رود
۴) نحوه‌ی خدمات رسانی به مشتری
خدمات دهی به مشتری گاها به صورت حضوری انجام میشود و گاها به صورت غیرحضوری. منظور از خدمات غیرحضوری، پشتیبانی به صورت تلفنی و یا ریموت است. شرکت خدمات رایان پشتیبان درصورتی که پشتیبانی حضوری را لازم و واجب نداند، به صورت غیرحضوری خدمات را انجام می‌دهد تا هم هزینه‌ی کمتری برای مشتری در پی داشته باشد و هم در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل را برطرف کند. بالطبع هزینه‌ی خدمات حضوری بیشتر از خدمات غیرحضوری خواهد بود چراکه وقت کمتری صرف مشاوره میشود و هزینه‌های رفت و آمد هم لحاظ نمیشود
۵) مسافت شرکت تا مکان مشتری
هرچه فاصله‌ی محل شرکت پشتیبان از محل انجام پروژه بیشتر باشد، زمان بیشتری از کارشناس شرکت گرفته میشود. همین امر در احتساب هزینه‌ی خدماتی که باید به شرکت پرداخت شود نیز موثر است
۶) تعداد مراجعه و زمان سپری شده
تعداد مراجعه و ساعت‌های کاری کارشناس متخصص در شرکت مشتری، باتوجه به حجم کار و نیازهای کارفرما متفاوت خواهد بود. معمولا اغلب شرکت‌های پشتیبانی تعرفه‌ها را از روی ساعت کار تعیین می‌کنند. بنابراین هرچه تعداد ساعت‌ها و تعداد جلسات خدماتی بیشتر باشد، هزینه‌ها هم بیشتر خواهند بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.