پشتیبانی شبکه در اسلامشهر

پشتیبانی شبکه در اسلامشهر

اکوسیستم کسب و کار متشکل از افراد درون و بیرون شرکت، داده‌ها و کانال‌های ارتباطی است. اگر می‌خواهید ارتباط بی عیب و نقصی بین کارمندان و مشتریان داشته باشید، به یک پشتیبانی شبکه در اسلامشهر قابل اعتماد نیاز دارید که داده‌ها و ارتباط آسان را نه تنها بین افراد، بلکه با تجهیزات مختلف در دفتر – سرورها، ایستگاه‌های کاری، چاپگرها، تلفن‌های IP یا دستگاه‌های فکس، انتقال دهد. کار از راه دور، دسترسی به داده‌ها از هر نقطه، هزینه عملیاتی کم، ارتباط کارآمد با استفاده از تلفن‌های VoIP تنها چند راه برای نشان دادن اینکه چگونه می‌توانید از شبکه کارآمد کسب و کار کوچک بهره مند شوید.

 پشتیبانی شبکه در اسلامشهر

در بررسی پشتیبانی شبکه در اسلامشهر باید بدانید که بهترین راه برای شروع این راهنمای راه اندازی شبکه کوچک، پوشش برخی از اصطلاحات اولیه و معرفی سخت‌افزار مورد نیاز است. از آنجایی که این راهنما برای متخصصان فناوری اطلاعات در نظر گرفته نشده است، برخی از اصطلاحات اساسی را که باید قبل از سفارش آنلاین تجهیزات خود بدانید، توضیح خواهیم داد.

  • روتر

روتر برای شبکه‌های کامپیوتری دستگاهی است که چندین شبکه را به یکدیگر متصل می‌کند. روتر بهترین مسیر را برای سفر داده‌ها پیدا می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید روتر را تنظیم کنید تا اولویت‌های رایانه را تعیین کند و اقدامات و استانداردهای امنیتی را تنظیم کنید. بنابراین، این یکی از ابزارهای حیاتی در سیستم شبکه است به این معنی که شما نمی‌توانید یک شبکه اداری کوچک بدون حداقل یک روتر بسازید.

روتر دارای CPU، حافظه و رابط ورودی و خروجی است. حافظه دارای سیستم عامل یا سیستم عامل تعبیه شده است. چند سال پیش، روترها دستگاه‌هایی بودند که فقط برای شبکه‌های تجاری استفاده می‌شدند. امروزه استفاده از روتر هنگام راه اندازی شبکه خانگی نیز بسیار رایج است. خط تجاری روترها دارای یک فایروال داخلی با ویژگی‌های ضد اسپم و ضد ویروس است. در مقایسه با روترهای خانگی، آنها توانایی راه اندازی سرور VPN شبکه خصوصی مجازی و فعال کردن کار از راه دور ایمن را دارند. توصیه می‌کنیم از روتر بی‌سیم استفاده کنید. برد متوسط روترهای بی سیم حدود ۱۰۰ فوت است. اگر فکر می‌کنید کافی نیست، به نقاط دسترسی اضافی نیاز دارید. استفاده از آداپتورهای WIFI مشتری را نیز در نظر بگیرید. آنها شبیه حافظه‌های USB با یک آنتن کوچک هستند.

توصیه متخصص: اگر می‌خواهید روتر با کیفیتی داشته باشید که چندین سال دوام بیاورد، سیسکو را دنبال کنید. مدل‌هایی مانند ۸۹۱ ISR یا ۴۲۲۱ ISR این کار را برای اکثر شبکه‌های اداری کوچک انجام می‌دهند. آنها دستگاه‌هایی با کارایی بالا با بالاترین سطح امنیت هستند.

در بررسی پشتیبانی شبکه در اسلامشهر باید بدانید که کسب‌وکارهای کوچک معمولاً فاقد پشتیبانی دفتر فناوری اطلاعات شرکت‌ها هستند. بنابراین شبکه ایده آل برای چنین سازمانی باید ساده و به راحتی مدیریت شود. هیچ دو سازمانی نیازهای یکسانی ندارند و همیشه مشکلاتی به وجود می‌آید. یکی از اصول راهنما در این مبحث، پیروی از ساده ترین رویکرد برای دستیابی به نتایج مطلوب خواهد بود. بدون توجه به اندازه یک سازمان، باید به ارائه پشتیبانی کامپیوتری بپردازید. یک کسب و کار کوچک ممکن است تنها یک نفر داشته باشد که با مسائل کامپیوتری سر و کار دارد. بسیاری از سازمان‌ ها برای ایجاد محیط کامپیوتری خود یک مشاور استخدام می ‌کنند و سپس برای ادامه آن به کارکنان داخلی متکی هستند.

  • محاسبات اداری کوچک در مقابل محاسبات سازمانی

در بررسی پشتیبانی شبکه در اسلامشهر باید بدانید که محاسبات اداری کوچک دارای ویژگی کاملاً متفاوتی با محیط‌های محاسباتی است که از سازمان‌های بزرگ پشتیبانی می‌کنند که اغلب شبکه‌های سازمانی نامیده می‌شوند. شبکه‌های سازمانی ممکن است هزاران کاربر داشته باشند و مجموعه‌ای پیچیده از سرورها، سیستم‌های اصلی، پیوندهای شبکه گسترده و موارد مشابه را در بر گیرند. یک شبکه سازمانی ممکن است چندین مکان جغرافیایی و چندین ساختمان را در هر مکان ارائه دهد. غیر معمول نیست که یک شبکه سازمانی شامل چندین هزار دستگاه باشد. چنین شبکه‌ای متکی به یک شبکه ستون فقرات است که داده‌ها را بین مکان‌ها و شبکه‌های محلی در هر سایت پخش می‌کند. یک شبکه سازمانی شامل تجهیزات پیچیده ای است که باید توسط مدیران شبکه بسیار آموزش دیده نگهداری شود.

سازمان‌های کوچکتر نیازمندی‌های محاسباتی و شبکه ای کمتری دارند. آنها ممکن است یک دوجین یا بیشتر کامپیوتر و چند چاپگر لیزری داشته باشند. شبکه برای دفتر کوچک باید به اعضای سازمان امکان به اشتراک گذاری اطلاعات و همچنین چاپگرها و سایر لوازم جانبی را بدهد. نیازهای محاسباتی اکثر سازمان‌های کوچک را می‌توان توسط یک شبکه محلی با یک یا دو سرور و با استفاده از اجزای خارج از قفسه برآورده کرد. برخلاف شبکه سازمانی، یک LAN اداری کوچک معمولاً توسط یک نفر با دانش فنی و تجربه متوسط قابل مدیریت است. در حالی که شبکه اداری کوچک با مقیاس شرکت عموی خود مطابقت ندارد، بسیاری از مسائل مشابه برای هر دو اعمال می‌شود. می‌توانید برای کسب آگاهی بیشتر به رایان پشتیبان در این حوزه مراجعه کنید.

خدمات شبکه در اسلامهر

خدمات شبکه در اسلامشهر

در بررسی پشتیبانی شبکه در اسلامشهر باید بدانید که طراحی یک شبکه کوچک باید ساده و در عین حال کاربردی، امن و مقیاس پذیر باشد. همانطور که تجارت رشد می‌کند، شبکه باید به راحتی با آن گسترش یابد. حتی اگر مقیاس محیط اولیه کوچک است، از اتخاذ تصمیمات فناوری که ممکن است شرکت شما را با گسترش آن محدود کند، خودداری کنید.

  1. ارزیابی نیازهای عملکردی

قبل از شروع طراحی شبکه خود، درک روشنی از آنچه برای انجام آن نیاز دارید داشته باشید. یکی از پیش نیازهای طراحی شبکه، ارزیابی کامل عملکرد مورد انتظار است. زمانی را به فکر کردن در مورد تمام کارهایی که می‌خواهید از طریق شبکه رایانه‌تان خودکار یا کارآمدتر کنید، اختصاص دهید. برای پشتیبانی از چه برنامه‌های تجاری نیاز دارید؟ آیا شما به سادگی نیاز به ارائه دسترسی مشترک به فایل‌های پردازش کلمه دارید یا نیاز به پایگاه داده‌های چند کاربره برای پشتیبانی دارید؟ آیا به پست الکترونیکی نیاز دارید؟ وب سرورها؟ عملیات نقطه فروش؟ آیا به دسترسی به اینترنت نیاز دارید؟ هنگامی که تمام وظایف و عملکردهای تجاری را که انتظار دارید در شبکه پیاده سازی کنید، در نظر گرفتید، آنها را یادداشت کنید و برای هر مورد اولویت بندی کنید. همانطور که شروع به استقرار طرح خود می‌کنید، ممکن است لازم باشد در نظر داشته باشید که اکنون کدام بخش‌ها را می‌توانید انجام دهید و کدام قسمت‌ها را می‌توان بعداً بررسی کرد. ابتدا از عملکردهای حیاتی کسب و کار مراقبت کنید.

  1. اندازه شبکه

در بررسی خدمات شبکه در اسلامشهر باید بدانید که با توجه به تعداد کاربران و شدت استفاده از شبکه، تصور روشنی از اندازه مورد انتظار شبکه خود داشته باشید. مطمئن شوید که از همان ابتدا با ایجاد ظرفیت‌های اضافی برای رشد آینده برنامه ریزی کنید. محاسبه کنید که ممکن است ظرف دو یا سه سال به چه ظرفیتی نیاز داشته باشید. تعداد کاربران جدید و همچنین افزایش چشمگیر نیازهای ذخیره سازی داده به ازای هر کاربر را در نظر بگیرید. شبکه شما باید طوری طراحی شود که با افزوده شدن تدریجی فناوری‌های موجود، به راحتی رشد کند.

  1. از یک رویکرد استاندارد پیروی کنید

مهم است که شبکه کسب و کار کوچک خود را با استفاده از اجزای استاندارد و اثبات شده در صنعت بسازید. با تغییر روابط تجاری، ممکن است لازم باشد شبکه خود را با دیگران به هم متصل کنید. با ایجاد شبکه ای که احتمالاً مشکلات سازگاری ایجاد نمی‌کند، از سرمایه گذاری خود محافظت کنید. اگر شعبه مستقلی از یک سازمان بزرگتر هستید، با شیوه‌ها و استانداردهای گروه چتر سازگار باشید. حتی اگر امروز از شما انتظار می‌رود که یک شبکه جداگانه را حفظ کنید، ممکن است در آینده لازم باشد بخشی از شبکه گسترده آن باشید.

  1. قابلیت اتصال

شبکه شما به چه نوع اتصالات خارجی نیاز دارد؟ آیا دسترسی به اینترنت ضروری است؟ اگر چنین است، آیا اتصال شماره گیری کافی است یا به یک لینک اختصاصی تمام وقت نیاز دارید؟ پهنای باند چقدر است؟ آیا نیاز به اتصال به شبکه‌های خصوصی مانند شبکه اداری خانگی خود دارید؟ یکی از چالش برانگیزترین جنبه‌های شبکه‌های اداری کوچک، ایجاد پیوند به شبکه‌های خارجی است. اینها نه تنها از نظر فنی پیچیده ترین وظایف پیاده سازی یک شبکه هستند، بلکه هزینه‌های قابل توجهی نیز به همراه دارند. برای کسب آگاهی بیشتر به رایان پشتیبان در این حوزه مراجعه کنید.

راه اندازی شبکه در اسلامشهر

راه اندازی شبکه در اسلامشهر بسیار آسان است. اترنت به هاب‌ متکی است. هر کامپیوتر دارای یک کابل اختصاصی است که کارت اترنت خود را به یک پورت در هاب متصل می‌کند. هاب‌های اترنت نسبتاً غیرفعال هستند و نیاز به پیکربندی کمی دارند یا اصلاً نیازی به پیکربندی ندارند. در بیشتر موارد، می‌توانید هاب را به برق وصل کنید، کابل را وصل کنید و یک شبکه فعال دارید. همانطور که بعدا خواهیم دید، چندین ویژگی برای انتخاب هاب وجود دارد، اما تقریباً همه در اصل دستگاه‌های plug-and-play  به یک صورت هستند.

برای اتصال رایانه های خود به شبکه، به کابل‌های دراپ نیاز دارید. کابل‌های اترنت از پیش ساخته شده از فروشگاه‌های کامپیوتر محلی و شرکت‌های سفارش پستی در دسترس هستند. شما می‌توانید با مشورت با افراد خبره و آگاه از خدمات آنان استفاده نمایید.

سخن پایانی

در بررسی پشتیبانی شبکه در اسلامشهر باید بدانید که در این حوزه باید سطح اطلاعات و آگاهی خود را در رابطه با شبکه افزایش دهید که می‌توان گفت نقش شرکت رایان پشتیبان در این حوزه بسیار موثر خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.