تعرفه خدمات پسیو شبکه

تعرفه خدمات پسیو شبکه

تعرفه خدمات پسیو شبکه چقدر است، یکی از مهم‌ترین سؤالاتی است که در جلسه با مشاوره تخصصی شبکه مطرح می‌شود. چرا که بخشی از هزینه نصب و راه اندازی شبکه به هزینه و قیمت خدمات پسیو شبکه بستگی دارد. پس اگر شما هم قصد دارید از مزایای شبکه بهره‌مند شده و قصد اجرای شبکه را دارید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با عوام تأثیرگذار در قیمت نهایی، آشنا شوید.

قبل از آنکه به بررسی تعرفه خدمات پسیو شبکه بپردازیم، لازم به ذکر است که مجموعه رایان پشتیبان در زمینه خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه به صورت حضوری و ریموت در حال فعالیت است. شما می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۲۲۳۴۰۴۷۶ با پشتیبان شبکه ما در تماس بوده و سؤالات خود را در رابطه با هزینه خدمات پشتیبانی شبکه و نحوه استفاده از خدمات، بپرسید.

تعرفه خدمات پسیو شبکه چگونه محاسبه می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید برای اجرای شبکه های کامپیوتری هم از اتصالات بی‌سیم و هم از اتصالات سیمی توأمان با هم استفاده می‌شود. بنابراین این تصور که در  شبکه های بی‌سیم به هیچ نوع کابل و سیمی نیاز نیست، کاملاً اشتباه است. بنابراین عوامل تأثیرگذار در هزینه خدمات پسیو شبکه را می‌توان به صورت زیر در نظر گرفت:

هزینه کابل کشی شبکه

برای کابل کشی شبکه می‌توان از یکی از انواع کابل های موجود در بازار استفاده کرد. اما لازم به ذکر است که به طور معمول کابل هایی که کیفیت عملکردی به همراه عمر طولانی دارند، قیمتشان هم نسبت به سایر انواع کابل شبکه بیشتر است. بنابراین بسته به اینکه از چه نوع کابلی و با چه کیفیتی برای اجرا استفاده می‌شود، هزینه هم متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال نحوه کابل کشی یکی از پارامترهای تأثیرگذار در هزینه کابل کشی شبکه است. به عنوان مثال اینکه کابل های مورد نیاز از داخل دیوار رد می‌شوند و یا برای نصب آن‌ها به داکت های پلاستیکی نیاز است.

هزینه کابل کشی شبکه

لیست قیمت خدمات پسیو شبکه

ردیفشرح کالا / خدماتتعدادواحدمبلغ واحد ( ریال)
۱کابل کشی (داخلی) (شبکه ، کواکسیال ، تلفن تا ۱۰ زوج ، برق تا سایز ۳ در ۴ )۱متر۳۵,۰۰۰
۲کابل کشی فیبر نوری (داخلی)۱متر۶۵,۰۰۰
۳نصب داکت۱متر۴۵,۰۰۰
۴نصب ترانک به همراه اتصالات۱متر۷۵,۰۰۰
۵نصب پریز ماژولار بر روی ترانک (شبکه – تلفن – برق)۱عدد۷۰,۰۰۰
۶نصب پریز تک پورت کامل روکار دیواری (شبکه – تلفن – برق)۱عدد۱۰۰,۰۰۰
۷نصب پریز تک پورت کامل توکار دیواری (شبکه – تلفن – برق)۱عدد۱۲۰,۰۰۰
۸نصب پریز دو پورت کامل روکار دیواری (شبکه – تلفن)۱عدد۱۶۰,۰۰۰
۹فیوژن فیبر نوری۱عدد۶۰۰,۰۰۰
۱۰تست و شماره گذاری نودهای شبکه۱عدد۶۰,۰۰۰
۱۱نصب رک دیواری به همراه آرایش رک۱عدد۲,۵۰۰,۰۰۰
۱۲نصب پچ پنل ۲۴ پورت شبکه – UTP۱عدد۲,۵۰۰,۰۰۰
۱۳نصب پچ پنل ۲۴ پورت شبکه – SFTP۱عدد۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۶نصب پچ پنل تلفنی ۲۵ پورت۱عدد۲,۵۰۰,۰۰
۱۵نصب پچ پنل تلفنی ۵۰ پورت۱عدد۴,۵۰۰,۰۰
۱۶آرایش رک ایستاده به همراه نصب تجهیزات۱عدد۲,۵۰۰,۰۰
۱۷باز و بست تجهیزات سنگین داخل رک (Server – Storage – …)۱عدد۱,۰۰۰,۰۰۰
۱۸ساخت پچ کورد یو تی پی به همراه کانکتور۱عدد۷۰,۰۰۰
۱۹نصب دوربین مداربسته۱عدد۸۰۰,۰۰۰
۲۰نصب و راه اندازی دستگاه DVR۱عدد۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۱نصب و راه اندازی دستگاه NVR۱عدد۲,۰۰۰,۰۰
۲۲کابل کشی دوربین مداربسته۱متر۳۵,۰۰۰
۲۳نصب لوله فلکسی۱متر۸۰,۰۰۰
۲۴نصب سانترال کم ظرفیت به همراه تنظیمات دستگاه۱دستگاه۴,۰۰۰,۰۰۰
۲۵نصب سانترال پر ظرفیت به همراه تنظیمات دستگاه۱دستگاه۹,۰۰۰,۰۰۰
۲۶رانژه خط شهری و داخلی۱خط۲۰۰,۰۰۰
۲۷انتقال تصویر دوربین مداربسته۱عدد۲,۵۰۰,۰۰۰
۲۸نصب اکسس پوینت۱عدد۸۰۰,۰۰۰
۲۹نصب لوله گالوانیزه۱متر۱۰۰,۰۰۰
۳۰نصب کلید مینیاتوری۱عدد۲۰۰,۰۰۰

مقدار کابل شبکه

همان‌طور که گفته شد چه برای شبکه بی‌سیم و چه برای شبکه سیمی به کابل شبکه نیاز است. اما مقدار کابل مورد نیاز بسته به طراحی شبکه های کامپیوتری و شیوه اجرایی آن متفاوت است. مسلماً هرچه که مقدار کابل مورد نیاز بیشتر باشد، هزینه اجرا هم بیشتر خواهد شد.

نوع کابل شبکه

یکی از مهم‌ترین مواردی که علاوه بر تعیین تعرفه خدمات پسیو شبکه، بر کیفیت عملکرد شبکه نیز تأثیرگذار است. چرا که جنس کابل در سرعت انتقال اطلاعات تأثیر ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال کابل های از جنس مس ، دارای بالاترین سرعت در انتقال داده هستند. همین مسئله موجب افزایش قیمت کابل می‌شود. در نتیجه در صورتی که در جنس کابل از آلیاژهای دیگر مانند آلومینیوم و … استفاده شود، هم از سرعت کم می‌شود و هم قیمت!

تجهیزات پسیو شبکه

تجهیزات پسیو شبکه شامل مواردی نظیر روتر، سوئیچ و … می‌شود. مشابه با انواع کابل شبکه، از هریک از این تجهیزات نیز مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد. اینکه کدام یک برای شما مناسب است، به نیاز و بودجه شما بستگی دارد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم انتخاب تجهیزات شبکه را به عهده متخصص شبکه های کامپیوتری بگذارید.

تجهیزات پسیو شبکه

کیفیت خدمات شرکت پشتیبان شبکه

در نهایت آخرین موردی که در قیمت گذاری مؤثر است، شرکت خدمات شبکه ای است که شما برای انجام امور مربوط به شبکه از آن کمک می‌گیرد. قوانین قیمت گذاری در هر مجموعه‌ای متفاوت از مجموعه دیگری است. بنابراین بسته به مقدار ساعتی که شرکت برای انجام کار صرف کرده است، هزینه هم متفاوت است.

به خاطر داشته باشید که هیچ ارزانی و هیچ گرانی بی حکمت نیست. بنابراین قبل از آنکه از قیمت پایین یک شرکت خوشحال شوید، ابتدا بررسی کنید که کیفیت اجرای خدمات چطور است. چرا که در بسیاری از موارد به دلیل اشتباهاتی که در  حین اجرای شبکه انجام می‌شود، مجموعه به صورت مکرر نیاز به استفاده از پشتیبان شبکه و در برخی موارد طراحی و اجرای مجدد است.

تعرفه خدمات پسیو شبکه چقدر است؟

با توجه به مواردی که در خصوص عوامل مؤثر در هزینه خدمات شبکه بیان شد، نمی‌توان قیمت مشخص برای این خدمات تعیین کرد. پیشنهاد ما به شما شرکت در یک جلسه مشاوره شبکه های کامپیوتری با متخصصین ما است. در صورتی که در این خصوص نیاز به اطلاعات بیشتری دارید از طریق شماره … با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.