پشتیبانی شبکه چیست؟

پشتیبانی شبکه چیست؟

امروزه تقریباً هر تجارتی برای انجام وظایف روزانه خود به سرورها، شبکه‌ها و اینترنت متکی است. برای هر شرکت موفقی بسیار مهم است که مطمئن شود در مورد آخرین پیشرفت‌ها در این زمینه به‌روز بماند چراکه  این یک مزیت رقابتی برای شرکت‌ها به حساب می‌آید. از سوی دیگر، اگر یک شرکت، بخش فناوری اطلاعات خود را در داخل پشتیبانی کند، هرگز دچار اختلالات جبران ناپذیر و هزینه بر در شبکه نمیشود.

پشتیبانی شبکه سرویسی است که بر نگهداری شبکه تجاری موجود تمرکز دارد. گاهی اوقات، این به صورت داخلی انجام میشود. این شامل همه موارد مربوط به شبکه خواهد بود از عیب یابی مشکلاتی که ممکن است برای شبکه ایجاد شود تا آزمایش آن برای مشکلات احتمالی یا آسیب پذیری‌های امنیتی و همچنین شامل تعمیر و نگهداری شبکه نیز میشود.

خدمات پشتیبانی شبکه رایان پشتیبان شامل تعدادی عملکرد مهم است. خدمات ما شامل همه چیز از پاسخ به سوالات در مورد شبکه گرفته تا تهیه آخرین تجهیزات و حتی اقدامات امنیت سایبری است. ما مطمئن می‌شویم که شبکه شما برای همیشه فعال و کارا باقی میماند.

تکنسین پشتیبانی شبکه کیست؟

تکنسین‌های پشتیبانی شبکه متخصصان فناوری اطلاعات هستند که مسئول تجزیه و تحلیل، آزمایش، عیب‌یابی و ارزیابی سیستم‌های شبکه موجود مانند شبکه محلی (LAN)، شبکه گسترده (WAN) و سیستم‌های اینترنتی یا بخشی از یک سیستم شبکه هستند. متخصصان پشتیبانی شبکه تعمیر و نگهداری شبکه را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که شبکه‌ها به درستی و با حداقل وقفه کار می‌کنند.

یک پشتیبان شبکه شبکه‌های IT را توسعه و نگهداری می‌کند، عملکرد شبکه را نظارت می‌کند، ظرفیت سرور را بهینه می‌کند و شبکه‌ها و داده‌ها را ایمن نگه میدارد. آنها همچنین خطاهای شبکه را در محل مشتری تعمیر می‌کنند و به ارتقاء کمک می‌نمایند.

کار یک مهندس پشتیبانی شبکه چیست؟

یک مهندس پشتیبانی شبکه، حرفه‌ای است که برای ارائه برخی یا همه عملکردهای ذکر شده در بالا آموزش دیده است. برخی از مهندسان شبکه در حوزه خاصی از راه حل‌های پشتیبانی تخصص دارند در حالی که برخی دیگر عمومی‌تر هستند و به محض اعمال وظایف، به آنها رسیدگی می‌کنند.

شرکت‌های پشتیبانی از شبکه چیست؟

شرکت‌های پشتیبانی از شبکه مانند شرکت رایان پشتیبان، نهادهایی هستند که بسیاری از راه حل‌های پشتیبانی شبکه را ارائه می‌دهند. با توجه به افزایش تقاضا برای راه‌حل‌های پشتیبانی شبکه با کیفیت بالا، شرکت‌هایی که در این زمینه از مدیریت پشتیبانی فناوری اطلاعات تخصص دارند، رایج‌تر می‌شود.

در رایان پشتیبان، ما یک رویکرد پیشگیرانه برای کمک به شرکت شما در یک صنعت رقابتی موفق داریم. شما میتوانید همین امروز با یکی از نمایندگان ما تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که آیا خدمات مشاوره شبکه یا مشاوره فناوری اطلاعات ما برای کسب و کار شما بهترین است یا خیر.

خدمات پشتیبانی شبکه چیست؟

خدمات پشتیبانی شبکه در رایان پشتیبان:

  • همکاری با بخش فناوری اطلاعات در زمینه استقرار و نگهداری فناوری‌های شبکه
  • افزایش عملکرد اینترانت و ایجاد دامنه‌های اینترنتی
  • تست تبادل اطلاعات بین کامپیوتر، سرور، مودم و روتر
  • نصب، پیکربندی و به روز رسانی نرم افزار شبکه و همچنین نگهداری سخت افزار و دستگاه‌های شبکه
  • انجام تست‌های تشخیصی و تعمیرات و همچنین توسعه روش‌های بایگانی، پشتیبان گیری و بازیابی داده‌ها
  • بهینه سازی ظرفیت سرور برای پاسخگویی به تقاضا در ترافیک آنلاین
  • تست پروتکل‌های شبکه و اطمینان از اتصال پایدار و ایمن سرور
  • آموزش پرسنل جدید فناوری اطلاعات، ارائه پشتیبانی در محل یا از راه دور به صورت فنی و تهیه کتابچه راهنمای کاربر.
  • مستندسازی فرآیندها و طرح‌بندی‌های شبکه و همچنین افزایش امنیت شبکه
  • شما را در جریان پیشرفت‌های زیرساخت‌های شبکه و فناوری‌ها قرار خواهیم داد

انواع مختلف پشتیبانی شبکه کدامند؟

هنگامی که کاربر با مشکلات فنی در سیستم کامپیوتری خود مواجه میشود، گزینه‌های پشتیبانی شبکه زیادی وجود دارد، و هر یک از آنها تا زمانی که اتصال به اینترنت وجود داشته باشد یا رایانه به سیستم‌های دیگر به صورت محلی متصل باشد، در دسترس هستند. به عنوان مثال، در یک محل کار شلوغ مانند یک بیمارستان، یک تکنسین این توانایی را دارد که به راحتی از دفتر خود به هر رایانه‌ای در محل دسترسی داشته باشد و می‌تواند به روز رسانی‌ها و تعمیرات را انجام دهد یا نرم افزار تجزیه و تحلیل را برای تشخیص مشکل اجرا کند. کاربران می‌توانند با استفاده از وب به عنوان راهی برای اتصال، از مکان دیگری به رایانه خود دسترسی حرفه‌ای داشته باشند یا می‌توانند از ماژول‌های تعمیر خودکار در سراسر فضای مجازی استفاده کنند. پشتیبانی شبکه اساساً به هر نوع کمکی اطلاق میشود که میتوان از یک سیستم کامپیوتری جداگانه به دست آورد و موارد زیادی را شامل میشود.

پشتیبانی شبکه محلی اصطلاحی برای تعریف مجموعه‌ای از ایستگاه‌های کاری است که به منظور اشتراک گذاری منابع با یکدیگر متصل هستند و اغلب میتواند هر چیزی از فایل‌های کاری گرفته تا اسکنرهای ویروس را در بر گیرد. در بسیاری از موارد، این کامپیوترها اساساً طبق تعریف به اینترنت متصل نیستند، اما ممکن است از پورت اترنت و یک روتر برای افزایش توانایی‌های اشتراک گذاری خود استفاده کنند. این به کارمندان در گروه کاری امکان می‌دهد فورا” فایل‌ها را ارسال و دریافت کنند و هنگامی که مشکلی در یک رایانه رخ می‌دهد، می‌توان آن را به سرعت در گروه به‌روزرسانی یا تعمیر کرد.

نمونه دیگری از پشتیبانی شبکه از طریق اتصال خارجی است، به این معنی که از اینترنت برای تماس با رایانه در مکانی جداگانه در هر نقطه از جهان استفاده میشود. راه‌های زیادی وجود دارد که تراکنش داده‌ها را ممکن میسازد. سرورهای همتا به همتا، دسترسی از راه دور و دانلود مستقیم تنها تعدادی از گزینه‌ها هستند. در حالی که شخص دیگری در جایی در فضای مجازی میتواند مستقیماً به رایانه دسترسی داشته باشد، پشتیبانی شبکه اغلب به دسترسی به وب سایت سازنده برای دانلود درایورها یا سایر دستگاه‌هایی اشاره دارد که به عملکرد عادی سیستم کمک می‌کند.

در حالی که سازمان‌ها و شرکت‌های پشتیبانی به دنبال پشتیبانی شبکه می‌گردند، هکرها نیز از این روش برای دسترسی به سیستم‌های رایانه‌ای که به درستی محافظت نشده‌اند، استفاده می‌کنند. یکی از این نمونه‌ها ممکن است از یک ویروس تروجان کوچک یا اسکریپت بدافزاری باشد که برای باز کردن یک پورت در اتصال اینترنت رایانه که معمولاً مسدود است، برنامه ریزی شده است. سپس هکر بدون اطلاع کاربر از این ورودی برای دسترسی به فایل‌هایی استفاده می‌کند که ممکن است حاوی اطلاعات شخصی مانند شماره کارت اعتباری، رمز عبور حساب یا هر چیز دیگری باشد که ممکن است ارزشمند در نظر گرفته شود. پشتیبانی شبکه از طریق اینترنت اغلب در تعدادی از شرایط ضروری است، اما همیشه باید با احتیاط اجرا شود.

الزامات تکنسین پشتیبانی شبکه در رایان پشتیبان:

  • لیسانس علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات یا موارد مشابه
  • حرفه‌ای بودن در حوزه‌های شبکه Microsoft، CompTIA یا Cisco
  • حداقل دو سال سابقه کار به عنوان تکنسین پشتیبانی شبکه
  • دانش عمیق زیرساخت شبکه، معماری، اتصال و امنیت
  • مهارت‌های تحلیلی و حل مسئله فوق العاده
  • مهارت‌های سازمانی و مدیریت زمان استثنایی
  • مهارت‌های بین فردی، ارتباطی و همکاری عالی
  • تمایل به سفر به مکان‌های مشتری
  • امکان انجام تعمیرات فوری شبکه در خارج از ساعات کاری

 

۲ Comments to “ پشتیبانی شبکه چیست؟”

  1. javadi says :پاسخ

    ممنون از سایت خوبتون

  2. javadi says :پاسخ

    ممنون از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.